Evangelisch vlaggenzwaaien op GeenStijl

Wat heerlijk. Dankzij David Sörensen heeft het evangelische vlaggenzwaaien en glorietunnelen nu ook bekendheid gekregen op GeenStijl. Johnny Quid heeft er geanimeerde gifjes van gemaakt die gaan bewegen als je er op klikt. Probeer maar.

dansvlaggif1

gnoomvlaggif1

wiegvlaggif1

vrouwvlaggif1

26 responses to “Evangelisch vlaggenzwaaien op GeenStijl”

  1. Agilhartje says :

    Het middeleeuwse vendelzwaaien en de boeddhistische gebedsvlaggetjes hebben elkaar gevonden in de charismatische gemeente…

  2. Wilbert says :

    Geweldig, wat een choreografie.
    Waar vind ik zo’n cursus wimpelen in de geest?

  3. Lucifer says :

    Als je dit toch ziet kun je niet anders als rationeel mens concluderen dat God en zijn volgelingen complete debielen zijn.

  4. Johan says :

    Ik heb vroeger op een charismatische conferentie ook wel eens met een vlaggetje gezwaaid (huppelend in de geest uiteraard). Gelukkig was dat nog vóór Youtube, in de tijd van de cassettebandjes.

  5. afolus says :

    Sodeju, Johan
    Dat zijn nog eens biechten…
    😀 😀

  6. keietrekker says :

    Volgens mij zijn ze gewoon aan het oefenen voor de inhuldiging van Willem Alexander en ach doen ze dat ook niet elk weekend in het voetbalstadion.

  7. Star says :

    Als je meent dat God wacht op deze toewijding, ja dan was er een heleboel toewijding.Persoonlijk vind ik het jammer dat een kerkdienst dit niveau kan hebben. Maar goed, deer zijn meug.

  8. Barbwire says :

    Zie daar, een driehoek die op het enalaatste plaatje op miricale wijze in de witachtige vlag zichtbaar is, en als tastbaar driehoeken-raam op het laatste plaatje.
    illuminati als je het mij vraagt.

  9. Vera van Haarlem says :

    Weet iemand hoe die vlaggen eigenlijk de kerk in zijn gekomen?

  10. vertue4 says :

    @GG: Hoog tijd voor een update van de evangelische praisehoudingen:

    Ik stel voor:

    #1 Het springtouw
    #2 “Ja Tante julia” (naar Boudewijn de Groot)
    #4 De verfroller

    Foto #3 ben ik nog niet uit. Ik twijfel tussen ‘de vliegenmepper’ en ‘de voorjaarsschoonmaak’

  11. Vera van Haarlem says :

    @vertue4 Persoonlijk vind ik bij #2 de mevrouw die op de grond klopt ook erg intrigerend.
    Bij #4 dacht ik meer aan droogoefenen (bijna klaar voor een eigen vlag)

  12. mafchauffeur says :

    @Vera: zonder enige twijfel door Bethel (Redding, CA) – daar komt immers alle geestelijke vernieuwing vandaan. 🙂

  13. mafchauffeur says :

    Het is toch een beetje beperkt bij deze conferentie. Geen Engelenvleugel te zien, alleen maar vlaggen banieren.
    http://www.bannersofworship.com/products.php?cat=5

    @afolus: voor op je verlanglijstje!
    http://www.bannersofworship.com/products.php?cat=20

  14. Agilhartje says :

    Tsja… waarom vlaggen. Er staat een stukje op Wikipedia dat volgens mij door een vendelzwaaier is geschreven http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaggen_(liturgisch)
    Een kritisch stuk vind je op http://www.verhoevenmarc.be/PDF/worshipFlags.pdf

    Weer wat geleerd!

  15. mafchauffeur says :

    @Vera: Maria legt het even haarfijn voor je uit.

    Zojuist bemerkt dat de twee junior mafchauffeurtjes helemaal gaan stuiteren van het volgende filmpje. De jongste zelfs met beide handen in de lucht.

    Als het AMK hier maar niet achter komt.

  16. joost says :

    wanneer ik mensen zich zo zie gedragen denk ik maar één ding. :Afwimpelen die hap” 😦
    joost

  17. mafchauffeur says :

    @Agilhartje: da’s inderdaad een vernietigend stukje.

    Eerst populair in de afvallige bewegingen, maar nu ook verder doorgedrongen in voorheen bijbelgerichte kerken.

    Er is veel uiterlijk vertoon met vlaggen, dansen, beweging, visuele show, klank, kleur, belichting, en dikwijls “muziek” met drumritmes en rock/rap-beat.

    België heeft blijkbaar ook een Dorenbos. 🙂 🙂

  18. Agilhartje says :

    Een wel heel griezelig filmpje op http://vimeo.com/2469580
    Als mijn gemeente zo zou worden stap ik snel over naar een grijze kerk met orgel en antieke gezangen…

  19. Barbwire says :

    In de gemeente waar ik vroeger met mijn ouders naar toe ging werd er een periode ook altijd fanatiek gevlaggerd.
    Op een gegeven moment was het zo’n hype dat een simpel toilet bezoek tijdens de ‘worship’, het je bijna onmogelijk werd gemaakt om langs een heel parcour van proclameerde vlaggers te passeerden. Die stonden werkelijk overal stonden.
    Vurig sloegen ze hun vlag alle kanten op; een veldslag om geen stok tegen je kop te krijgen.

    Er viel me ook altijd één ding op; de truttige huppelkutjes van het vaste “vlagger team” altijd gekleed in bijpassend gewaad. Die zo sereen en sierlijk mogelijk dansten met meestal xxl- vlaggen. En de leken,die meestal uit vrijmoedigheid met een vlaggetje aan het zwaaien waren.

  20. Vera van Haarlem says :

    Doet me met weemoed terugdenken aan mijn start bij het Leger des Heils toen daar zo af en toe nog een laatste tamboerijn werd gespot

  21. afolus says :

    @mafchauffeur 😀
    Heb je ook “breastplates” met buik- en borstnaden…..

    Waar vind je dit soort geweldige onzin trouwens…? 😀

  22. Wilfred says :

    @Maf: Die vrouw in filmpje 2 moet wel over een aardige conditie beschikken en goed tegen duizeligheid kunnen. Workout in the name of Jesus! Paulus zou het maar niks vinden. 😉

    Ik neem aan dat je je kinderen voor het slapengaan wel van pastoraal advies voorziet? 😉

  23. mafchauffeur says :

    @afolus: al dit fraais is verkrijgbaar in de USA, dus ik ga er vanuit dat dergelijke gewijde attributen geschikt zijn voor Bourgondisch ingestelde heiligen…

  24. mafchauffeur says :

    @Wilfred: een hoofdstuk uit een rijk geillustreerde kinderbijbel voorlezen werkt meestal uitstekend. 🙂

  25. nederlandwordtwakker says :

    Lucifer zegt : 3 april, 2013 om 2:56 pm
    Als je dit toch ziet kun je niet anders als rationeel mens concluderen dat God en zijn volgelingen complete debielen zijn.

    @Lucifer: Tja en jij weet in ieder geval wat jou einde zal zijn….wie is hier nu een complete debiel????

  26. C says :

    Nederland in beweging?