Van Schayck komt toch met bewijs beenverlenging

onnovanschayckEen onverwachte ontwikkeling in het beenverlengingsdossier: prof. Onno van Schayck heeft zondagavond diverse media, waaronder de redacties van NRC, het Maastrichtse universiteitsblad Observant en Goedgelovig, laten weten toch het bewijs te kunnen leveren van de wonderlijke beenverlenging waar hij getuige van is geweest. Hij benadrukt wel dat het alleen om een medische verklaring gaat, niet om een bewijs in wetenschappelijke zin, aangezien de beenverlenging niet reproduceerbaar is. In zijn e-mail schrijft Van Schayck:

Vanwege de uitgebreide media-aandacht die de laatste maand rond mijn persoon is ontstaan, heeft de patiënt over wie ik in het EO-interview sprak zich bij mij gemeld.

Haar naam is Maaike de Boer. In de tijd dat ik in Nijmegen medicijnen studeerde woonden enkele leden van de Navigators, een christelijke studentenvereniging, bij haar op kamers. Mevrouw De Boer was vanwege aanhoudende rugklachten onder behandeling bij dr. Van Dorth, reumatoloog in het St. Radboud Ziekenhuis. Toen zij enkele van ons vertelde over haar klachten, is door enkele studenten spontaan met haar gebeden. Ik was daarbij aanwezig en heb het been van mevrouw De Boer zien aangroeien.

Nadien is zij opnieuw voor een consult bij dr. Van Dorth geweest. Een röntgenfoto liet aantoonbaar en – ik durf nu wel te stellen ook onomstotelijk – zien dat haar been 1,70 cm langer was geworden. Dr. Van Dorth kon dit verschil niet medisch verklaren. Mevrouw De Boer schreef het verschil zelf toe aan het gebed dat zij had ontvangen. De röntgenfoto’s waren nog in haar bezit en voeg ik u gaarne bij.

Met vriendelijke groet,

Prof. dr. Onno van Schayck

Caphri-1-s2.0-gr1
De röntgenfoto’s van het been van Maaike de Boer. Foto’s a en b zijn genomen vóór gebed en foto c (de overzichtsfoto van beide benen) ná gebed.

95 responses to “Van Schayck komt toch met bewijs beenverlenging”

  1. skinfiltr8r says :

    beenverlenging? Of gaat het hier om een neusverlenging?

    Liegen met een oude mobieltje: pinokia

  2. nietverbaasd says :

    Ik begrijp niet wat ik hier nu zie en hoe dit een bewijs kan zijn van een beenverlenging. Ik zou het eigenlijk wel een grappige ontwikkeling vinden als het bewijs opeens wel geleverd kan worden. Eens kijken hoe diverse sceptici zich hier dan uit redden.

  3. Gerrit says :

    Ach jammer jongens van Goed Gelovig ik had op een sterkere 1 april grap gerekend…dit ligt er te dik boven op…

  4. Wilfred says :

    Eerst maar eens over het ‘bewijs’: uit die rontgenfoto’s kunnen we zo niks afleiden. Tenzij er een medisch dossier bij overgelegd wordt en een officiele meting. Worden we geacht het verschil zelf op te meten? 😉

    Dhr. Van Schaijck is verder terecht voorzichtig in zijn formulering: “mevrouw De Boer schreef het verschil zelf toe”. Ik neem aan met name na haar bezoek aan dr. Van Dorth? En hoe zag dhr. Van Schaijck het been dan aangroeien? Had ze haar schoenen nog aan? 1,7 cm! Hij moet er wel met z’n neus opgestaan hebben om dat te kunnen zien!

    Zouden we trouwens nu, 25 jaar later, diezelfde wijziging nog steeds medisch onverklaarbaar noemen? Ik ben benieuwd naar de visie van andere medici.

    Hoe dan ook: goed dat dit nu op tafel ligt. Ik blijf het echter onverstandig vinden van dhr. Van Schaijck om daar na zoveel jaren een stokpaardje van te maken, terwijl hij niet wist of de data nog beschikbaar waren. Dat blijft overeind staan.

  5. niek1928 says :

    Misschien had ze haar been verrekt? Zat ze wel lekker tijdens de gebedjes? Hoe is het nu?

  6. Wilfred says :

    @Nietverbaasd: Heel simpel: op hetzelfde punt als waar dhr. Van Schayck zich terughoudend opstelt. Het is de toeschrijving van mvr. De Boer. Niets meer en niets minder. Iedereen kan er het zijne van denken. Er ligt verder niks vast, tussen de twee metingen kan van alles gebeurd zijn. En zelfs als onomstotelijk kan worden aangetoond dat de wijziging tijdens die gebedsessie optrad, kunnen we daarmee niks definitiefs zeggen over de oorzaak. Sceptici hebben dus hoe dan ook een field day.

  7. Rolling Thunder says :

    Lijkt eerder op de Lijkwade van Turijn.

  8. Wilfred says :

    @Rolling Thunder: Waarvan nieuw onderzoek zou hebben uitgewezen dat het toch in de kern uit de tijd van Jezus stamt? Interessante parallel! 😉

    http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/03_maart/29/buitenland/lijkwade-van-turijn-geen-middeleeuwse-vervalsing.xml

  9. Wilbert says :

    Is een afbeelding van een pak en beet 350 pixels breed met 3 röntgenfoto’s van een been een onomstotelijk bewijs van een beenverlenging?

    Als er nou een meetlint naast lag dan kon ik er nog iets wijs uit worden.
    Al is het been verlengd met een 20 uur durende operatie, ik kan hier niets van maken.

    Maar vooruit: aMÉN!

  10. Rolling Thunder says :

    @Wilfred : Klopt ! Uit wetenschappelijk blijkt dat ie uit 33 AD stamt ( ook toevallig). Met een afwijking van 250 jaar naar boven en naar beneden. Net een Charismatische profetie; en zo is de cirkel weer rond 🙂

  11. Wilfred says :

    @Rolling Thunder: LOL 🙂

  12. Wilfred says :

    @Wilbert: Jij bent toch net als ik gewend aan plaatjes met tekst? Ik bedoel, ook Frank zou er wel raad mee weten! 🙂

  13. Wilbert says :

    @Wilfred, dat is waar.

    Als van Schayck echt zijn best zou hebben gedaan had hij gestuurd:
    “Dat waar jullie naar verwijzen zien wij als werk van de satan. Deze beenverlenging is uitgebreid gedocumenteerd in het wetenschappenlijke blad ‘American healthcare kaleidoscope’, blz 2”

    Misschien wil Harry Sleijster daarna wel een mooie FrontPage pagina voor van Schayck ontwikkelen.

    Probleem opgelost 🙂

  14. Wilfred says :

    @Wilbert: Heh, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Maar die wetenschappelijke bladen zal hij vanwege ruimtegebrek dan wel aan het oud papier hebben meegegeven. 😉

    De Satan is natuurlijk altijd op de achtergrond aanwezig, benoemd of niet. De Media zijn tenslotte zijn werktuig. Maar sommigen proberen hem te slim af te zijn door De Media te benutten. Grote Gok. 😉

  15. Wilfred says :

    Wat is eigenlijk de aanleiding van de aanwezigheid van dhr. Van Schayck bij die spontane gebedsgenezing? Was hij lid van de Navigaotors? Ik kreeg uit de bijdrage in Geleerd en Gelovig de indruk dat het een reguliere gebedgenezing ging, nu blijkt het een spontane bijeenkomst te zijn geweest. Wat was zijn rol tijdens dat gebed? Vragen, vragen, vragen…

  16. Theo Mastema says :

    @nietverbaasd
    “Eens kijken hoe diverse sceptici zich hier dan uit redden.”

    Als het echt is, dan hoeven zij zich nergens uit te redden, want dan hebben ze eindelijk het bewijs voor bovennatuurlijke verschijnselen en weten dan dat de wereld wezenlijk anders in elkaar zit dan gedacht.
    Houdt trouwens nog steeds niet in dat in die bovennatuurlijk uitgebreide wereld Jezus Koning is, of Brahma Bouwer.
    Maar dan weten we wel dat we in een Harry Potterwereld leven en ga ik ook een cursus toveren volgen.

  17. Wilfred says :

    @Theo: En wat verwacht je dan in die cursus te leren? 😉

  18. Theo Mastema says :

    @Wilfred
    Toveren natuurlijk, en dan kan ik alles. Bijvoorbeeld heel rijk zijn en voor altijd en eeuwig gezond en gelukkig blijven leven.
    En over water lopen, dat lijkt me ook wel wat.

  19. Hans says :

    Dus GG komt op 1 april met bewijs voor iets waar ze altijd (terecht) sceptisch over waren…

    Mooie datum voor een vaag bewijs…

  20. Theo Mastema says :

    @Wilfred
    Als ik mijn vorige reactie teruglees klinkt het eigenlijk allemaal wel heel egoïstisch en aangezien ik toch tijd en macht zat heb, kan ik ook nog wel wat voor anderen doen.
    Ik zou ervoor zorgen dat het niet meer zou stormen, zou iedereen te eten geven, wie ziek is genezen, wie dood herleven, kleien vogeltjes laten vliegen, heuvels plukken, water uit mijn vingers laten stromen en nog veel meer moois.

  21. Wilfred says :

    @Theo: Waar ga je die cursus geven? Ik meld me graag aan! 🙂

  22. Theo Mastema says :

    @Wilfred
    Eerst even wachten op het bewijs voor beenverlenging.
    Ik moet zelf echter ook eerst de cursus volgen, maar dat is leuk, want dan kunnen we samen. En misschien is er nog wel meer animo.

  23. Pieter says :

    @prof Onno van Schayk
    Oké, vertel: is dit een soort kamikaze-missie/actie, -met je eigen geloofwaardigheid als schetenwapper als het onvermijdelijke slachtoffer- tegen het ‘Caphri instituut’ in een poging dit instituut in je val mee te slepen misschien?

  24. Wilfred says :

    @Theo: We wachten af. Voeg graag nieuwe kwaliteiten aan mijn CV toe. 😉

  25. Wilfred says :

    @Theo: Ik heb me nog niet verdiept in de site waar je je aan verbindt, maar de sceptische houding van je bevalt me wel… 😉

  26. Theo Mastema says :

    @Wilfred
    Wat betreft dat bewijs vrees ik dat we kunnen wachten tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Sorry, Quidditchcoach zit er niet in.

    De website http://www.kloptdatwel.nl komt voort uit de Stichting Skepsis en is zeker de moeite waard.
    Richt zich overigens nauwelijks op godsdiensten in het algemeen, wel enigszins op hun toepassingen, bv. beenverlenging en creationisme.
    Kwakzalverij en vele vormen van “bijgeloof” zijn de voornaamste schietschijven.

  27. jannegen says :

    Is dit echt??? Is dit de hele e-mail van dhr van Schayck. Zijn dit alle bijgesloten foto’s? Bijzonder….

  28. afolus says :

    Zo geleerd en dan toch zo dom…

    Wie geschoren wordt doet er verstandig aan stil te zitten…
    Heb je net een mooi debat achter de rug waar erkende wetenschappers het voor je opnemen en is het gelovige rookgordijn weer in stelling gebracht, ga je de hele zaak weer oprakelen met foto’s die nog meer vragen oproepen…

    Eerst gestopt met CAPHRI en binnenkort ook weg als hoogleraar…?
    Hebben ze geen communicatieadviseurs daar in Maastricht?

    Wellicht kan Van Schayck aan de slag als zendingsarts in Afrika.
    Daar kunnen ze wel een “menneke” gebruiken die af een toe een been verlengt..

    Vrolijk pasen.

  29. Wim says :

    Ik heb nog niet echt een zinnige reactie gezien waardoor ik overtuigd ben. Die foto’s zeggen mij eigenlijk niet zo veel. Ik ben een leek op medisch gebied dus het is lastig om de foto’s te duiden. Als het foto’s van het type C voor en na waren kon je wellicht wat meer zien van het verschil. Nu moeten we maar aannnemen dat de fotos echt het verschil aangeven, en of ze werkelijk van de bewuste mevrouw zijn. Zijn er onder de lezers misschien medisch onderlegde reaguurders die wat meer licht op deze foto’s kunnen werpen?

  30. Wim says :

    Bovendien het is vandaag 1 April dus ben ook nog een beetje skeptisch of we in de maling worden genomen.

  31. afolus says :

    Wat ik ook vreemd vind is dat Van Schayck niet zelf op het idee kwam om via zijn oude studiematen bij de voormalige hospita om informatie te vragen.

    Dat hij de mails nu als privé-persoon in het paasweekend aan verschillende media stuurt, kan hem dinsdag als wetenschapper duur komen te staan…

  32. DsDre says :

    De geloofwaardigheid van Prof Van Schayck groeit 😉 met deze nieuwe bijdrage voor mij wel. Er zijn inderdaad wel röntgenfoto’s gemaakt, hij heeft de namen van de patiënt en de behandelende arts. De foto’s zelf zeggen mij niets, maar ik ben geen deskundige. Beetje flauw om te stellen dat niet te achterhalen valt of de foto’s wel bij de genoemde persoon horen. Hoe wil je dat dan vaststellen. Dat kan nooit 100% bewezen worden, zelfs het ziekenhuis kan foto’s verwisseld hebben.
    Het zou mooi zijn als Dr. Van Dorth deze zaak nog kan herinneren en kan bevestigen dat het voor hem/haar dit verschil niet medisch verklaarbaar is.

  33. Hubertus says :

    Volgens mij is dit een 1 april grap.

  34. afolus says :

    @DsDre
    Nu maar hopen dat Dr. Van Dorth niet eerst moet worden opgewekt voordat hij een sluitende verklaring kan afleggen… 😉

  35. Johan Th. Bos says :

    Ik vind heel de discussie over de eis van een wetenschappelijk bewijs voor een wonder nogal belachelijk. Ongelovigen zijn per definitie tegen gelovige wetenschappers, bleek mij uit een discussie op de radio met een wetenschapsjournalist van de Volkskrant, die flinterdunne argumenten had tegen Van Schayck. Het wkam er eigenlijk op neetr dat iedereen mag geloven en daarvan getuigen, met uitzondering van wetenschappers. Overigens heeft de Bijbel het alleen over ‘zogenaamde’ wetenschap. Logisch want in de wetenschap verandert telkens wat, terwijl de Waarheid gewoon overeind blijft.

  36. pakikomi says :

    Euhm,

    Ik heb even iemand gevraagd ernaar te kijken. Mevrouw was erg jong (lees een kind) tijdens de foto’s. A en b lijken foto’s van een kind te zijn. De groeischijven zijn niet gesloten. Foto B laat een witte rand zien. Zit deze soms in het gips?. Foto c kun je niks mee. De deellijn zit precies precies over de groeischijven. Je kunt hierdoor nergens aan afleiden of deze foto’s van dezelfde mevrouw zijn als a en b. Blijft over dat naam, datum en tijd ontbreken op deze plaatjes. Als dit als bewijs moet dienen. Een Co kan zelfs zien dat het een kind is.

    @GG zouden jullie ook een arts willen raadplegen om deze foto’s te duiden.

  37. mr says :

    jaja. en dat op 1 april…..

  38. Agilhartje says :

    Psst… het is vandaag toch 1-4?

  39. Tjerk says :

    Jullie hebben wel door dat het vandaag 1 april is, hè? 1 april, kikker in je bil?

    Volgens GG zou Onno van Schayck deze mail naar alle media hebben verstuurd, maar ik ben dit nieuws nog nergens elders tegengekomen.

    Beetje gezond scepticisme, mensen!

  40. afolus says :

    @mafchauffeur
    Kun jij de röntgenfoto’s van broeder Onno even voorleggen aan je “co-piloot” en horen of de eerste bevindingen van @pakikomi zouden kunnen kloppen…?

  41. Agilhartje says :

    Heeft C niet de heupen van een man? Misschien is het Maikel de Boer i.p.v. Maaike…

  42. afolus says :

    😀 😀 😀
    Het is 1 april…
    Leuke grap GG

  43. flipsonius says :

    34 reacties en nog niemand heeft vandaag op de kalender gekeken? 🙂

  44. rob says :

    @Pakikomie
    Als de foto’s afkomstig zijn van verschillende tijdstippen is de groei een anatomisch gegeven, en geen wonder op grond van beenverlenging na gebed 🙂

    Misschien heeft mw de Boer zelf iets over die foto’s te zeggen.

  45. flipsonius says :

    Welke dag is het eigenlijk vandaag? 😉

  46. flipsonius says :

    🙂

  47. Plant says :

    Ik heb overigens ook een beenverlenging gehad. Vrij fors zelfs.
    Het kwam door het liedje ‘Lees je Bijbel, bid elke dag, dat ik groeien mag.’
    In de jaren daarna zijn mijn benen zeker meer dan twintig centimeter aangegroeid.

    Ik kan daar overigens bewijs van aanleveren. Mijn moeder heeft een uitgebreide fotoreeks van die tijd.

  48. niek1928 says :

    Bij de hiel zie ik een vage duim – uit focus – t ij d e n s het rekken?

  49. LeraarGodsdienst says :

    Beste mensen, kijk eens bij elk commentaar naar de datum waarop dit commentaar is geschreven……

  50. afolus says :

    Open mijn ogen,
    ‘k wil Jezus, mijn Heer zien.
    Open mijn ogen, opdat ik U zien kan.
    Open mijn oren, opdat ik uw stem hoor.

    Na mijn stille tijd deze morgen, kwam dot heerlijke lied terug in mijn herinnering..

    😀

  51. niek1928 says :

    Breviertje dicht dan maar. Ik hoor alleen geritsel uit de boom vol naalden. Geen stem, geen woord, geen zin.

  52. Matthijs says :

    Wat is de datum vandaag ook alweer?

  53. Onrust says :

    Dus het kan dus wel! En het kon ook cosmetisch las ik eerder. Ik ga vanavond mijn vriendin verassen. Eerst effe mijn hard aan God geven.

  54. afolus says :

    @Plant 😀 😀 😀
    Dank u voor deze nieuwe morgen….

  55. rob says :

    Onomstotelijk was het bewijs geweest als je 2 echt vergelijkbare foto’s zou hebben met datum en al.

    Nu heb je foto’s van losse benen, en daarna, de foto van het gehele onderlichaam.
    Nu mis je teveel informatie om het bewijs onomstotelijk te noemen.

  56. Waterlelie says :

    Goedgelovig verlustigt zich in na-aperij!

    http://decorrespondent.org/

  57. Pieter says :

    Na “bestudering” van de foto’s lijkt het me duidelijk dat er weinig tot niets over te zeggen valt. Ten eerste zijn de foto’s gespiegeld, ofwel van verschillende kanten genomen, zo het hier al hetzelfde been betreft.
    Niet echt nieuws om over naar huis te schrijven dus, laat staan dit te presenteren aan de NLse pers als zijnde ‘het bewijs voor een wonder’ c.q. dat hiermee wordt aangetoond dat gebedsgenezing wel degelijk bestaat (en dus zin heeft).

    Hoe lang gaat deze klucht nog duren?
    Totdat heel NL op z’n gat ligt van verveling waarschijnlijk.

  58. goedgelovig says :

    UPDATE: Vooruit, we hebben de datum van het bericht maar aangepast, van 23:59 uur op 31 maart naar 00:00 uur op 1 april. Van de 57 reacties hingen er 12 in het spamfilter (nu vrijgegeven) omdat ze het woord ‘1 april’ hadden gebruikt. Zo zijn de schapen (de goedgelovigen) van de bokken (de sceptici) gescheiden.

    Zoals @zenz zei op Twitter: “Vandaag is de dag waarop het internet eindelijk de gezonde dosis scepsis ten deel valt die het eigenlijk élke dag verdient.”

  59. Pakikomi says :

    @ Rob,

    Misschien heeft waterlelie wel gelijk en is het vandaag 1 April. Ben benieuwd.
    Het lastige van het gristelijk erf is dat ik mij dat wel vaker afvraag of het 1 April is. (Ook daarbuiten trouwens)

    Het zou mooi zijn als mevrouw de Boer zich uitsprak. Foto C is iig wel van een vrouw dus Maik de Boer is bij deze uitgesloten.

  60. Pakikomi says :

    @ GG

    Haha, en bedankt…

  61. Waterlelie says :

    Goedgelovig heeft altijd wel een ontwijkings-clausule!

  62. Bram Flippo says :

    Ik wel bewijs zien dat het vandaag 1 april is. En dan echt wetenschappelijk en niet zomaar een foto van een kalender ofzo…!

  63. Bram Flippo says :

    Wel = wil wel

  64. afolus says :

    @Bram Flippo
    Als jij nou 29/9/2013 in je agenda plaatst en je reist dan af naar de bijeenkomst van de Dwaze Schare dan weet je op die dag of onze klokken gelijk staan…
    Soms moet een gelovige wat langer op een bevestiging wachten.. 😉
    Bewijs bestaat niet hebben we inmiddels wel geleerd…

  65. mafchauffeur says :

    @afolus: sorry, ik sta al drie dagen in de “ik-geloof-even-geen-opmerkelijke-berichten”-modus. Of het nu om een Lijkwade, snelwegafsluiting of onomstotelijke omstotelijkheden gaat. 😉

    Vanaf morgen ben ik weer ontvankelijk voor serieuze wonderen… :-).

  66. Ruitje says :

    Wie vraagt die man nou eens of tijdens het bidden de vrouw haar schoenen nog aan had en iemand die schoenen vast hield? Als dat zo is, slaat hij toch een flater?

  67. Wilfred says :

    @GG: Heel leuk! 🙂 Wel jammer dat het bericht al op 31 maart geplaatst was. 😉

    Wat zou prof. Van Schayck van deze grap vinden?

  68. Pieter says :

    @GG
    En?
    Wat is het nou?
    Een dubbele hoax of een enkele?

    Ik bedoel: is van Schayk (nog steeds) ‘aan het trollen’ of zijn jullie dit nu ook al aan het doen?
    Zo ja,dan had ik dit écht niet verwacht van jullie! *beeldscherm vervloekt*

  69. Bram Flippo says :

    @afolus Staat in mijn agenda, al kan dat niet bewijzen. Duurt nog wel erg lang. Misschien vindt voor die tijd de Opname wel plaats. Dan zullen jullie het toch zonder mij moeten dien… 😉

  70. Wormpje B says :

    1,70 cm langer pr Onno van Schayk. Iedereen houdt het op een 1 April grap.
    Het is ook een hele stuk langer!!
    Bij de volgende keer een been die een wat langer verlenging krijgt.
    Met heel veel getuigen er dan bij misschien.
    En het was 23.59 31 maart.
    Of gewoon maar 1 April ?

  71. bramvandijk says :

    @Bram Flippo

    Staat in mijn agenda, al kan dat niet bewijzen. Duurt nog wel erg lang. Misschien vindt voor die tijd de Opname wel plaats. Dan zullen jullie het toch zonder mij moeten dien… 😉

    😀 Maar dat je het zo open en bloot communiceert is misschien wel geen bewijs, maar maakt het plausibel genoeg om er verder niet over te twijfelen.

    Wat betreft de opname lijk je er wel heel sterk vanuit te gaan dat de Dwaze Schare achterblijft. Terwijl toch overduidelijk zou moeten zijn dat deze Enige Ware Kerk(TM) natuurlijk als eerste opgenomen zal worden 😉

  72. mafchauffeur says :

    @bramvandijk: bedoelt Bram dat niet dan? Dat de Dwaze Schare, zodra zij is opgenomen, het zonder de achterblijver(s) moeten doen? 😉 😉

  73. afolus says :

    @Bram Flippo Ik zie er naar uit je te ontmoeten..
    @bramvandijk Wij zien er allen naar uit (H)hem te ontmoeten… 😀 😀

  74. mafchauffeur says :

    Overigens is de Opname tussen 1 en 4 april. Deze week al.

    Dus heeft Bram Flippo gewoon gelijk.

  75. mafchauffeur says :

    Liefst op woensdag trouwens, morgen komt mij slecht uit. Maar goed, je hebt het maar te accepteren.

    http://jesusiscoming2015.webs.com/whenistherapture.htm

  76. DsDre says :

    Ik snap de grap niet.

  77. bramvandijk says :

    @mafchauffeur
    Ik geef toe dat ik wat beperkt ben in mijn interpretaties 😉 Maar we zullen de komende dagen dus zien hoe het uit gaat vallen. Wel jammer dat dat alleen maar op een obscure website is te vinden en er niet eens van die mooie posters op stations hangen om mensen te waarschuwen 😦

  78. shinshinnun says :

    @bramvandijk

    Terwijl toch overduidelijk zou moeten zijn dat deze Enige Ware Kerk(TM) natuurlijk als eerste opgenomen zal worden

    Ik heb uit betrouwbare bron (helaas heb ik hem vernietigd) vernomen dat de Dwaza Schare aka De Enige Ware Kerk een apart bovenzaaltje krijgt in de hemel.
    En de rest van de hemel krijgt de instructies om een beetje stil te doen – zodat we blijven denken dat we alleen zijn.

    😛

  79. shinshinnun says :

    @bramvandijk
    De profetes die de Grote Opname voorspelt op 2-4 april kan daar niks aan doen. Lees maar in haar testimony:

    “He then asked me if I was willing to be the very least in the Kingdom of Heaven for all eternity, as long as He was pleased with me – in other words, if everyone for all eternity thought very little of me, but He was happy with me, would that be enough for me? It was a difficult question. I knew He was putting His finger on my biggest fault – fear of man and desire to please men. I told the Lord that I really wanted to be great in His Kingdom – I wanted to be someone important. But I was willing, if it pleased Him, to be a nobody, if that was what His desire was and if it pleased Him.

    Niet zo handig om een nobody de agenda van de eindtijd te laten beheren, maar hé… iets met mysterious ways ;).

  80. afolus says :

    @shinshinnun
    Prima als de Dwaze Schare een apart bovenzaaltje krijgt in de hemel.
    Als de deur maar dicht kan en er wordt gewerkt met geselecteerde bedieningsmedewerker die kunnen zorgen voor koffie, gebak, drankjes en hapjes.
    Dan kom ik de eeuwigheid wel door.
    Halleluja. 😀

  81. bramvandijk says :

    @shinshinnun

    Niet zo handig om een nobody de agenda van de eindtijd te laten beheren, maar hé… iets met mysterious ways 😉 .

    Bedoel je zoiets?

  82. rob says :

    Ik zal toch eens wat vaker in de agenda kijken anders mis ik de grote opname ook nog 🙂

    @Afolus

    Eeuwig gebak eten en je geen zorgen hoeven maken over je hoge bloeddruk, wat een glorie in de hemel 🙂

  83. Johan says :

    Zo te zien heb ik wat gemist gisteren. Wilfred, hoe kan het nou dat jij er als Ouweneel-ontmantelaar met boter en suiker bent ingestonken? Waar is onderscheid, jongen. 😉

  84. mafchauffeur says :

    Het is trouwens heel goed te begrijpen dat het zo lastig is om aan fatsoenlijk bewijs te komen. Wonderen worden nu eenmaal hardnekkig ontkend. Soms zelfs door degene die genezen is.

    Vorige week heeft mijn vrouw op straat gebeden met een reiki-master in Hillegom die met krukken liep. Vandaag hoorde mijn vrouw op de volkstuin van een familielid van haar dat ze volkomen genezen is. Ze heeft de afgelopen 3 dagen zonder kruk in huis gelopen, wat daarvoor helemaal niet kon. Maar omdat ze het niet kan verkroppen dat God haar heeft genezen terwijl zij heks is blijft ze demonstratief met haar krukken lopen. Geweldig toch! Dat Pappa God mensen ook nog wil genezen die niets van hem willen weten.

    Dat geeft dan weer hoop voor het litteken van @John. 😉

  85. Wilfred says :

    @Johan: Ik heb wel geprobeerd het te onderzoeken, maar ik kon geen link vinden tussen dr. Van Dorth en het Radboud. Dat kon echter ook prima het gevolg zijn van de tijd waarin het zogenaamde wonder plaatsvond. Meer mogelijkheden om het te checken waren er niet. En zoals gezegd, het was net voor 1 april geplaatst.

    #tracht zichzelf te rechtvaardigen#

    Gelukkig ben ik wel consequent kritisch gebleven! 😉

  86. joost says :

    Mafchauffeur
    Dat is waar, vorige week liep ik op mijn werk ook nog met twee krukken, mijn collega’s zeiden een gebed voor mij in de vorm van. “zet die krukken nu eens neer en ga aan het werk klaploper” ik zette de krukken in het kantoor neer waarna we er tijdens onze pauze op konden zitten, daarna heb ik de krukken weer in de huiskamer gezet. Maar ik ontkende te zijn genezen door het gebed. 😦
    joost

  87. John says :

    @Johan Th. Bos.

    Je vindt het onzinnig omdat er geen bewijs is. Als er wel bewijs zou zijn geweest dan had je daar gewoon triomfantelijk mee staan wapperen. En wetenschap is inderdaad dynamisch, hoe lastig dat ook voor sommige mensen is om mee om te gaan.

  88. TommyLee says :

    @/JohanTh neeeeeeeeeeeeeeeee, niet weer over bewijs beginnen. John heeft een kop als een vergiet. Hij is vergeten dat we hier al eindeloos over heen en weer gepraat hebben

  89. afolus says :

    @TL 😀 😀

  90. jart voortman says :

    navraag bij http://www.geloofenwetenschap.nl heeft mij de informatie opgeleverd dat dit dus wel een 1 aprilgrap is.
    Ik vind het wel vergaand, zeker omdat er mensen bij betrokken zijn….

  91. Johan says :

    @jart voortman: Er staat toch 1 april bij? Bij elke 1 aprilgrap zijn mensen betrokken. Aan dieren en planten is 1 april niet besteed.

  92. mafchauffeur says :

    @jart voortman: ik was er zelf bijna ingetuind, ware het niet dat ik twee dagen ervoor al op de kalender had gezien dat het bijna 1 april was. 😉
    Maar troost je, zelfs Factchecker Wilfred stond op het verkeerde been.

    Ik kan mij wel voorstellen dat je misschien teleurgesteld bent dat het geen bewijs was. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Heeft het “geval van beenverlenging” dat je zelf uit de eerste hand kent geen gedocumenteerd bewijs? Bewijs dat voldoet aan de strenge doch rechtvaardige eisen van @John? 🙂

    (ik neem tenminste aan dat de reactie van jort v. van vanmiddag van jou is: http://www.geloofenwetenschap.nl/index.php/opinie/item/369-betwist-wonder.html )

  93. Wilfred says :

    @Maf: Ik stond niet op het verkeerde been, ik gleed uit over een expres neergelegde bananenschil. Hoe onchristelijk! 😉

    #mompelt iets over struikelblok#