De 1-aprilgrap als 1-aprilgrap

correspondent568x357Kun je de 1-aprilgrap als 1-aprilgrap gebruiken? Het klinkt gewaagd en dat was het ook, toen gisteravond laat op Twitter rondzong dat De Correspondent, het nieuwe journalistieke project van voormalig nrc.next-hoofdredacteur Rob Wijnberg, eigenlijk één grote grap was. Op 1 april zelf zijn veel mensen extra op hun hoede, dus waarom zou je op de avond van 31 maart al niet beginnen en roepen dat iets een 1-aprilgrap is terwijl het dat niet is? Reconstructie op NRC.nl.

Wat vond jij de beste 1-aprilgrap vandaag? Post je eigen favoriet als reactie.

19 responses to “De 1-aprilgrap als 1-aprilgrap”

  1. mafchauffeur says :

    Het was toch heel eventjes paniek bij de Gloriestoel gisteren. Stel je voor – geen bewijsfilmpjes meer kunnen plaatsen omdat het You Tube experiment na 8 jaar wordt stopgezet.

    Gelukkig is niet alles waar wat op video staat. 😉

  2. Wilfred says :

    Ik vond jullie eigen grap met Van Schayck prima gelukt. 🙂

  3. mafchauffeur says :

    Speciaal voor de brokkenpilotenkerk: een variant op de glas-in-lood bus.
    http://www.virgin.com/richard-branson/blog/virgin-atlantic-launches-worlds-first-ever-glass-bottomed-plane

  4. Stijlvol says :

    Het spijt me, maar ik trap dus nergens meer in. Eigenlijk ben ik vandaag nog minder gelovig…

  5. rob says :

    🙂
    Ja de van schayckgrap is de beste

  6. rob says :

    Dat ik net deed alsof ik er ingetrapt was, is natuurlijk ook wel een goeie 1 april grap 🙂

  7. Agilhartje says :

    Google is elk jaar weer actief op 1 april. Dit jaar hadden ze Google Nose webwereld.nl/nieuws/113910/google-nose-en-gmail-blue-gepresenteerd-op-1-april.html

  8. Pieter says :

    Een goede 1 april grap wordt juist (ver) voor 1 april gebracht, waarbij 1 april dan de datum is waarop blijkt dat het allemaal een grap was; waarop het slachtoffer dan reageert door beteuterd te kijken o.i.d.
    Zonder slachtoffer-registratie is de grap maar half zo leuk, hoewel je uit ‘reacties op het net’ toch nog wel íets af kunt lijden uiteraard.

  9. Agilhartje says :

    Jaaaren geleden zou er een bekende magiër de plaats waar ik toen woonde bezoeken om daar een speciale betovering te doen.
    Een dominee wilde daar ook met de gemeente naar toe om dit duivelse plan teniet te doen met een krachtige bidstond.
    Gelukkig hebben we hem tijdig kunnen overtuigen dat er een datumprobleem was.

  10. joost says :

    Vorige week hoorde ik op radio Rijnmond dat er een film zou zijn uitgegeven die gevolgd zou kunnen worden via het tweede scherm van je mobiele telefoon, daar zou je extra scenes op zien na een waarschuwend piepje zo nu en dan tijdens de film. Dat kwam mij voor als een best wel goed voorbereide 1 april grap maar ik heb er .later niets meer over gehoord of gelezen. 😦
    Dus dat is mijn nominatie voor de beste 1 april grap.
    joost

  11. mafchauffeur says :

    @De dichter: “een steigende tendens”? (bitcoins)

  12. Pieter says :

    @De dichter
    Je gaat me toch niet vertellen dat het een grap was met die ‘bitcoins’ he, want na Çyprus vertrouwde ik ‘de euro’ niet meer en heb alles om laten boeken naar bitcoins!

  13. Pauline says :

    @Joost: je bedoeld dit: https://www.facebook.com/APPdeFilm

  14. joost says :

    Pauline
    Wat ben jij een mooi helder lichtje in je gravatar. 🙂
    Ja, volgens mij was het dat waarover ze het hadden op radio Rijnmond.
    joost

  15. rob says :

    Ruben Hadders is 1 van de nieuwe redacteuren van goedgelovig (gespot op zijn FB pagina.
    Onder het genot van een kop chocomel is de deal beslecht.

    Chocomel, dat gelooft toch niemand 🙂

  16. Pauline says :

    @joost: thanks 🙂 ik vond hem mooier dan dat monster wat ik ineens geworden was sinds die nieuwe GG-site

  17. mafchauffeur says :

    @rob: tsja. Hij was ook lid van de FB-groep De Gloriestoel. En dan ook het lijflied van broeder Hinn prominent op z’n omslagpagina.

    Die jongen is de satire zelve geworden. 🙂

  18. goedgelovig says :

    @Pieter: We hebben je diverse malen vriendelijk verzocht om ‘on topic’ te blijven en GG niet te gebruiken als ventilatiekanaal voor Vrederust. Daarom zetten we je voorlopig onder moderatie. Reacties die ‘on topic’ zijn worden geplaatst, de rest niet.