Eerste glas-in-lood bus

In het Schotse Edinburgh rijdt een bijzondere bus rond. De gele dubbeldekker brengt toeristen naar de Castle enย heeft glas-in-lood ramen.

21820_544732888904548_205184332_n

28 responses to “Eerste glas-in-lood bus”

  1. keietrekker says :

    De Gloriestoelenbus op toernee ? En wie is dan de buschauffeur?

  2. mafchauffeur says :

    @keietrekker: in Edinburgh is de Gloriestoel allang ingeburgerd. Twaalf kerken zorgen ervoor dat de Gloriestoel iedere zaterdag op twee locaties staat. Een van de locaties is de Royal Mile, waar de bus langs komt.

    http://www.bristobaptistchurch.com/Healing-on-the-Streets-HOTS%282543408%29.htm

    http://www.mbc.org.uk/missional-expressions/healing-on-the-streets-hots/

    Je moet wel een beetje op de tijd letten, want het spreekuur op de Royal Mile loopt van 11 tot 13u.

    Een tip is om daarnรก de bezienswaardigheden te plannen waarbij flink gewandeld moet worden. Met gelijke benen loopt het namelijk een stuk prettiger. ๐Ÿ™‚

  3. mafchauffeur says :

    Eรฉn van de “geheimen” van de Gloriestoel is, naast het beenverlengen, het consequente gebruik van het Zielenwinnend Script. Succes verzekerd.
    http://www.revival.com/revapp/downloads/script_dutch.pdf

  4. shinshinshun says :

    @maf
    Ah, dat was het script waar ik laatst in verzeild raakte! De uitvoerder raakte helemaal van slag toen ik antwoordde met ‘ik maak me eigenlijk nooit druk on die vraag’. Lekker hoor, zo’n fear based gospel.

  5. mafchauffeur says :

    @shin: is het nog wel goed gekomen met het gesprek?

  6. shinshinshun says :

    @maf
    Dat ligt aan jouw definitie van een goedgekomen gesprek ๐Ÿ˜‰
    Ik heb me iig niet aangesloten bij een sektarisch evangelisch clubje, maar wel een bevlogen evangeliste een diep verdrietig gevoel bezorgd.

  7. mafchauffeur says :

    @shin: het is een begin. ๐Ÿ™‚

  8. Wilfred says :

    @Shin: En in vertwijfeling achtergelaten? Voelde je je niet schuldig? ๐Ÿ˜‰

  9. shinshinshun says :

    @wilfred
    Nee, op dat punt was ik volledig kansloos, dus geen reden voor schuldgevoel :D.
    Behalve wanneer straks het script wordt aangevuld met een derde antwoordoptie, hahaha.

  10. Pieter says :

    In een vliegtuig zit ik altijd graag bij een raam, wegens het vrij unieke perspectief dat je ineens voorgeschoteld krijgt eenmaal in de lucht. Voor een bus kan ik het niet anders zien, dan dat er ramen inzitten zodat je (toch) naar buiten kan kijken wanneer hij rijdt, maar het perspectief dat je krijgt wanneer je door een glas-in-lood raam tuurt lijkt me lang niet zo verrijkend als wat ik eerder beschreef, eerder verarmend. Ik denk dan ook dat je die ramen al snel beu bent, wanneer je in zo’n bus komt te zitten, in tegenstelling tot de mensen (toeristen) buiten, die een bus met bijzondere ramen zien passeren en je wellicht in verwondering aan zullen gaan staan gapen of elkaar zelfs aan zullen schieten en gaan wijzen met hun vinger.
    Nu zullen er allicht mensen zijn die รณรณk dit leuk vinden -waarom zie je anders zoveel opzichtige auto’s (de ‘stretched limousine’ is een extreem voorbeeld) rijden op de weg, maar mijn hobby is het niet.. Not my kind of fun! (engels is zo verleidelijk sometimes).

  11. Wilfred says :

    @Shin: Aan welke antwoordoptie zit je te denken dan?

  12. skinfiltr8r says :

    the archBUShop

  13. shinshinnun says :

    @wilfred
    V: Als jij nu binnen een seconde zou sterven, zou je dan zeker weten, zonder enige twijfel, dat je naar de hemel gaat?
    A: Dat vind ik een totaal onzinnige vraag.
    V: Waarom vind je dit een onzinnige vraag?
    A: Omdat er geen hiernamaals is.
    V: Maar weet je dan niet dat er in de bijbel staat dat…
    A: *zucht*

  14. Wilfred says :

    @Shin: Ik zou bij het eerste antwoord: “Dat kun je nooit zeker weten” antwoorden. Alle rest is afgeleide. ๐Ÿ˜‰

  15. shinshinnun says :

    @Wilfred
    Jij zou dat doen ja, maar zij niet. Want stel je voor dat op die opmerking ‘Dat kun je niet zeker weten’ een vraag volgt als ‘Hoezo niet?, dan loopt het script vast! JIJ stelt te vragen, de rol van de bekeerling is antwoorden, ja & amen zeggen en z’n kop houden ๐Ÿ˜‰ en dat probeer je met je script maximaal te beheersen.

    @maf
    Amerikaans zeker? Echte manual-denkers, die revivalaars.

  16. Johan says :

    @shinshinnun: Als je op de eerste vraag gewoon JA zegt ben je er ook vanaf.

  17. Wilfred says :

    @Johan: Dat denk je maar. Want dan vragen ze je ook waarom je dat denkt. Er bestaat natuurlijk altijd de kans dat je een andere religie aanhangt met een hemel. Die mensen moeten ook bekeerd worden!

    @Shin: Dan wordt het pas leuk! ๐Ÿ™‚

  18. mafchauffeur says :

    @shinshinnun: ik vind het altijd wat tegenstrijdig als mensen die zeggen dat ze
    bovennatuurlijke leiding van Pappa ontvangen zich bedienen van een Zirlenwinnend Script. En daar bijv. over melden dat dit script in 1 jaar tijd 260 bekeerlingen heeft opgeleverd.

    Tenzij dit script middels een Profetisch woord tot ons gekomen is natuurlijk. Maar je hebt gelijk als je denk dat dit dan een Amerikaanse profeet/profetes moet zijn geweest. ๐Ÿ˜‰

  19. afolus says :

    @mafchauffeur
    Is dat zielenwinnend script een documentje dat je hebt toegevoegd aan je zakelijke checklisten? Moeten/mogen de slachtoffers ook nog ergens hun handtekening plaatsen. ๐Ÿ˜‰

  20. afolus says :

    @mafchauffeur
    Als de zielenwinners net zo met de bekeerlingen omgaan als met de genezenen, dan ben ik benieuwd hoe ze aan dat aantal van 260 komen?!

  21. mafchauffeur says :

    @afolus: quasi-beleefd knikken is waarschijnlijk voldoende om feest in de hemel te claimen.

    Je bent tenslotte Gloriestoeler of je ben het niet.

  22. mafchauffeur says :

    @afolus: je gravatar is waarlijk opgestaan zie ik.

    Fijn. Ik vond het best bezwaarlijk om tegen dat luizenkopbordvoorjekop asn te kijken. ๐Ÿ˜‰

  23. Agilhartje says :

    Het is gewoon een toeristenbus in Edinburgh voor mensen die Divine Class kiezen omdat Royal Class zo gewoon is geworden.
    Maar op Goedgelovig komen de reacties als een nieuw soort godwin vanzelf op gebedsgenezing…

    @GG hebben jullie onderwerpen nodig? Het is echt niet erg om eens een dagje vrij te nemen maar anders heb ik misschien wel wat.

  24. afolus says :

    @Agilhartje
    Daar raak een interessante snaar…
    Veel gelovigen vinden hun “gewone gelovige leven” niet inspirerend genoeg meer en daarom verzinnen ze er van alles bij….
    Ze willen in plaats van Royal Class Divine Class…
    En dan gaat het pas goed mis… ๐Ÿ˜‰

  25. shinshinnun says :

    @agilhartje
    Point taken. Hoewel het in dit geval over dwamgmatig evangeliseren ging ipv gebedsgenezing (of Godwins nazis).

    @afolus
    Met de verschijning van je oude avatar is je wijsheid explosief toegenomen ๐Ÿ˜‰

  26. Agilhartje says :

    @shinshinun je hebt gelijk, ik dacht even te snel dat ik mijn paaseitje had gevonden. ..

  27. shinshinnun says :

    Ondanks dat had je een punt ;). Genoeg gezeken vandaag, fijne Pasen gewenst!

  28. niek1928 says :

    Droefdreutelen is goed voor de bloedsomloop, dat weet zelfs een frater met een brevier voor zijn buik bij het wandelend observeren van de aanstromende kinderen die zich straks in de klas zullen laven aan zijn wijsheden.