Goedgelovig krijgt make-over

gggravatarSchrik niet: we beginnen ons zevende jaar met een frisse make-over. We hebben het Digg-thema ingeruild voor Skeptical – what’s in a name. πŸ™‚ De site zal gedurende de dag nog verder worden aangepast. Feedback is welkom en kun je hieronder kwijt.

38 responses to “Goedgelovig krijgt make-over”

  1. Agilhartje says :

    Nog tot in de kleine uurtjes doorgewerkt aan de site, begrijp ik?
    Dit is voor mij de tijd om op te staan (niet op de paasmanier) vandaar mijn vroege reactie.

    Krijgt de vernieuwde site ook de mogelijkheid om duimpjes, plusjes of sterren te geven aan andere reacties?
    Want er zitten soms juweeltjes bij die dergelijke glorie verdienen!

  2. DfTg says :

    Engels zuigt.

  3. mafchauffeur says :

    Het is even wennen dat je niet meteen naar de reacties kunt maar eerst het artikel moet openen. En ik voorzie een run op fatsoenlijker ogende gravatars. πŸ˜‰

    Engels is apart, vooral omdat de rest (“Geef een reactie”) wel in het Nederlands is. Aan de andere kant: Engels is de taal van de hemel (Bethel, Hillsong) dus het gebruik ervan zou niet op bezwaren mogen stuiten.

    Praktisch vind ik de prominente vermelding van de rubricering, in de zwarte balk onder de datum. Dat scheelt vol ongeloof doorscrollen op zoek naar de aanduiding “Satirische Nieuwsdienst” onderaan het artikel. πŸ™‚

    PS: meesterlijke banner.

  4. bramvandijk says :

    Ik vind hem eignelijk wel mooi. Maar betekent dit ook dat de echte GG 2.0 er voorlopig nog niet komt? Of zelfs dat dit project is stopgezet?

  5. ajm says :

    Wat?! Al 6 jaar actief en Nederland is geestelijk nog steeds niet op orde?! Waar blijft jullie vrucht??
    Wel lekker nieuwe webzijden bouwen voor je eigen glorie, maar intussen gaat dit land gewoon naar de verloedering… Sta op, en zwaai de banner!

  6. mafchauffeur says :

    o sorry, ik zie dat je wel direct naar de reacties kunt.

    @bramvandijk: GG 2.0 in het Jubeljaar? Daar is zo’n jaar toch niet voor bedoeld? πŸ˜‰

  7. joost says :

    Het is even wennen maar het ziet er wel “orderlijk” uit. πŸ™‚
    joost

  8. joost says :

    MC
    Ik .vind m’n gravatar nog steeds wel bij me passen hoor. πŸ˜‰
    joost

  9. goedgelovig says :

    @bramvandijk: Dat project is knarsend tot stilstand gekomen. We zullen dat deze week in een bericht toelichten.

    @mafchauffeur: Bepaalde service-informatie staat nu op een andere plek, maar de opzet van GG en de manier waarop reageerders de site gebruiken hebben we zoveel mogelijk in stand gehouden. Naar het Engels kijken we nog even; misschien is de Torontokreet ‘MORE, LORD’ wat toepasselijker voor het doorklikken. πŸ™‚ We adviseren iedereen om een fatsoenlijke eigen gravatar te nemen; de monstertjes zijn niet moeders mooiste.

  10. Flipsonius says :

    @Joost
    Ja, nu hij een stukje vergroot is zeg ik: sprekend Joost! πŸ˜‰

  11. Flipsonius says :

    Ik vind die van Bram eigenlijk wel de mooiste. Maar uit welke strip komt die nou?

  12. TommyLee says :

    Ik stijg op als een aaaaaaaaarend, alles beter dan die versmalde gravatar waar we mee begonnen
    @flip: leuk zo’n jeugdfoto!!;-)

  13. pijpkaneel says :

    @gg

    Dat GG2.0 voelt als een soort gebedsgenezing met beenverlenging: veel claims vooraf, maar uiteindelijk voel ik alleen dat mijn schoen wat losser getrokken is πŸ˜‰

    Anyway, hartelijk gefeliciteerd met dit tussenresultaat!

  14. Vleertje says :

    Owh eens kijken hoe mijn nieuwe roze gravatar zich houdt zo mooi groot, das echt leuk.
    Maar ik vond een startpagina met alle berichten onder elkaar wel overzichtelijk. Ik hou wel van een beetje structuur πŸ˜‰ Maar zoals nu . nl eruitziet bv.. Kan dat niet in deze weergave? Het moge duidelijk zijn dat de namen van weergaven mij niets zeggen. Enne dat engels mixen met Nederlands is idd niet mooi maar dat vind iedereen.

  15. John says :

    @GG

    Nog even een tip: ik heb net een link naar een filmpje in de tekst geplaatst, maar die link is nu nauwelijks te zien. Misschien de kleuren van linkjes iets feller maken?

  16. goedgelovig says :

    @pijpkaneel: LOL.

    @Vleertje: We hadden voor GG 2.0 eerst een magazine-format voor ogen, maar houden om verschillende redenen toch aan het blog-format vast. Wat bedoel je met ‘de namen van weergaven’?

    @John: Als we de links feller maken, worden de koppen ook feller (dat zijn namelijk ook links). Het is dus een kwestie van een goede middenweg vinden. We proberen binnen het template te fixen wat mogelijk is.

  17. bramvandijk says :

    @Flipsonius

    Ik vind die van Bram eigenlijk wel de mooiste. Maar uit welke strip komt die nou?

    Ik twijfel tussen onthullen en het uitschrijven van een prijsvraag πŸ˜‰

  18. vertue4 says :

    @Bramvandijk,

    Ik hoop op een prijsvraag πŸ˜‰

    Hoewel, zou je het wel onthullen? Sommigen onder ons zou de naam van de strip wel een héél toepasselijk voor je avatar vinden πŸ˜€

  19. bramvandijk says :

    @vertue4
    Ik geloof dat we al een winnaar hebben. Als je volgende keer (29 september is al geopperd) naar de Dwaze Schare komt zal ik zorgen voor een passende prijs πŸ˜‰

  20. Pittig says :

    Aangezien ik tegen elke verandering ben, vind ik deze verandering ook maar niks. 😦

    Alleen de naam van dit nieuwe thema spreekt me wel aan. πŸ™‚

    Verder maak ik me grote zorgen doordat de reacties nu zo ver uit elkaar staan. Hoe lang wordt een onderwerp dan wel niet als we weer eens richting 1500 reacties bij een onderwerp gaan???? πŸ™‚

    Ik ben bang dat ik dan toch echt last van een dikke scrollwielvinger krijg…

    Zijn er ook speciale GG-muizen die voor een complete en RSI-loze GG-ervaring bij dit thema zorgen?

  21. Pittig says :

    Die gravatars zijn wel onthullend. Ik wist niet dat Flipsonius en John zo knap waren!

  22. Pittig says :

    @ Vleertje

    Wat een allerschattigst vleermuisje!

  23. Pittig says :

    @ Joost
    πŸ™‚ Als je inderdaad zo goed past bij je gravatar wil ik je echt smeken om toch naar de volgende Dwaze Schare bijeenkomst te komen!!!

  24. Ettje says :

    Ik hou wel van verandering. Alleen die toiletpotten… Daar mag wel eens een borsteltje door! En zeg nu niet: ga je gang, want daar bedank ik feestelijk voor. Laat iedereen z’n eigen shit maar opruimen! πŸ™‚

  25. keietrekker says :

    Misschien een idee: in plaats van gloriestoelen glorixstoelen. Ze moeten tenslotte ook aan hun centen komen, die rondreizende evangeliko’s.

  26. Flipsonius says :

    @Pittig
    ‘zo knap WAREN’, oh dank je wel. Ik heb nog wel een oude foto waar ik sprekend op Dutch Hermit lijk πŸ˜‰

  27. Flipsonius says :

    @Keietrekker
    πŸ™‚
    moeten we nu zingen van ‘chloorie halleluja? Het geloof als bleekmiddel!

    Toepasselijk citaat uit het evangelie van Philippus:

    The Lord went into the dyeing house of Levi. He took out 72 colors and threw them into the vat. He brought al of them out white, and said: “thus has the son of man come as a dyer”

  28. Dutch Hermit says :

    @Flip
    In die tijd stond allerlei vrouwvolk zeker in de rij om jouw hand te vragen? πŸ˜‰

  29. Peter H says :

    @flip
    Ha! Chloorie halleluja, ROFLOL

  30. keietrekker says :

    @Flipsonius
    Misschien iets voor de nieuwe twijfelcd : Chloorie halleluja.

  31. Flipsonius says :

    @Dutch
    Vraag me niet! πŸ™‚

  32. joost says :

    flipsonius

    @Joost
    Ja, nu hij een stukje vergroot is zeg ik: sprekend Joost

    Als je dat maar weet! πŸ™‚
    joost

  33. goedgeloofd says :

    Dat valt nog geenszins mee, zo’n graf-atar instellen hier, zeker niet wanneer blijkt dat je daarvoor ook nog van nick moet veranderen omdat de naam die je altijd gebruikte al bezet is.

    Pieter

  34. Wilfred says :

    @Pieter: Is dat een foto van jou intern? Laat ze het niet merken dat je beelden de wereld in stuurt, dan duurt het verblijf alleen maar langer…

  35. goedgeloofd says :

    @Wilfred
    Kwistnie eens dat ze daar ook al over kunnen vallen, maar ik wil wel eens horen waarop zij zich denken te kunnen baseren om mij dit te verbieden. Inmiddels heb ik overigens zelf ook een klachtenprocedure in werking gezet en blijkt de medicatie die mij (zeer stevig) werd opgedrongen geen dwangmedicatie geweest te zijn maar “vrijwillige” en is het gestopt, waarbij de “arts” zich nog beraad of hij tot dwangmedicatie over zal gaan o.i.d.
    Zelf denk ik erover om mijn ziektekosten verzekering maar eens in te gaan lichten over de onzin die zij moeten bekostigen zolang ik hier verplicht ben te verblijven e.d. Ook anderen lijken me overigens weinig baat te ondervinden bij hun behandeling hier en het lijkt sowieso meer op een zwaar overgesubsidieerd kippenhok dan op een serieuze behandelpraktijk moet ik zeggen.

  36. De dichter says :

    Zal er (na de crisis) ook misschien een subsidie mogelijk zijn voor gg, ze voorkomen voor menig toch ellende door via dit forum een soort voorlichting te geven van de boom van ….

  37. dspolleke says :

    Hoera verandering. Daar kon ik al zo goed tegen. Het is trouwens wel leuk om te zien dat GG van Geenstijl ripoff ongeturnd is naar een bron van inspiratie voor Geenstijl.

  38. John says :

    Verandering van de site is prima, maar linkjes zijn echt goeddeels onvindbaar geworden 😦 Jammer.