Gristelijk solliciteren: wapendrager m/v (2)

theo_visserGG-lezer Henk solliciteerde op de vacature van PA annex wapendrager voor kerkplanter Theo Visser (foto) in Rotterdam. Tot zijn verrassing was Theo er heel snel uit.

Beste Henk, ik wil je hartelijk bedanken voor je sollicitatie. Ik heb een heel aantal reacties gehad en eerlijk gezegd denk ik dat jouw profiel niet helemaal bij deze functie past.

Bedankt voor je reactie en ik wens je alle zegen!
Shalom!

Theo

Henk liet het er niet bij zitten. Hij had niet voor niets zoveel tijd aan zijn sollicitatiebrief besteed!

Beste Theo,

Daar schrik ik wel een beetje van. Ik had vrijdagmiddag al vrij gevraagd bij m’n afdelingshoofd.

Hoe kan het dat ik zo sterk de leiding van de Heer ervaar bij deze functie (echt superduidelijk!) en jij dat niet voelt? Heb je wel de tijd genomen om er over te bidden, zodat de Heer ook tot jou persoonlijk kan spreken? Kerken planten en wapens dragen is wel een geestelijke zaak die geestelijk moet worden benaderd, Theo.

Je schrijft ook dat mijn profiel niet helemaal bij de functie past. Voor een deel dus ook wel! Kun je uitleggen wat dan wel en wat niet, zodat ik het wat beter snap?

Heel veel zegen, warme hug en shalom,

Henk

PS: Wat bemoedigend dat jij ook van Israël, het uitverkoren volk van God houdt. We hebben best wel veel gemeenschappelijk vind ik.

Maar Theo was onverbiddelijk.

Beste Henk, ik wil het kort houden en het hiermee afsluiten: ik heb van de Heer geen bevestiging gekregen. Daarnaast denk ik dat jouw profiel beter bij iemand als Mattheus van der Steen past dan bij mij.

Veel zegen en al het goede!
Shalom!

Theo

Gelukkige bevatte de afwijzing wel een profetische aanwijzing.

Beste Theo,

Wat een supergoed idee van jou om Mattheus te vragen. Maar denk je niet dat Mattheus te hoog gegrepen is voor mij? Hij is wel de wereldwijde CEO van TRIN en heeft al tienduizenden mensen genezen en uit de dood opgewekt. Ik dacht dat ik dan beter eerst een tijdje jou kon dienen als wapendrager. Als ik dan goed genoeg ben en jou ben ontgroeid (kan best snel gaan!), kan ik Mattheus gaan ondersteunen als zijn Personal Assistant. Geestelijk promoveren zogezegd.

Ik zit er alleen wel mee dat Heer zo duidelijk over het Feyenoord stadion heeft gesproken!!! De opwekking voor Nederland en Europa begint echt in Rotterdam, Theo. Zal ik Daniel Renger vragen of hij een wapendrager nodig heeft? Hij werkt samen met Mattheus. Kun jij niet een goed woordje voor me doen en hem vragen er vast over te bidden? Als jij van de Heer geen bevestiging hebt gekregen, dan gaat de Heer vast plaats voor me maken bij Daniel.

Heel veel zegen op jouw belangrijke werk als geestelijk leider, Theo.
Liefs voor je vrouw en kinderen.
Groet ook de hele gemeente van me.
Hug en shalom,

Henk

Om het Theo niet nóg moeilijker te maken liet Henk de aap maar uit de mouw komen. Theo vatte het sportief op en liet weten er de humor van in te kunnen zien. Hij twijfelde wel – is Henk gewoon getikt of steekt hij de draak met me? De bekende Wet van Poe.

12 responses to “Gristelijk solliciteren: wapendrager m/v (2)”

  1. jannegen says :

    Tja, hij was ook wel een beetje té extreem / doorzichtig…

  2. afolus says :

    Prachtig verhaal…
    Wel apart dat broeder Theo VanderSteen noemt als mogelijke hemelse veldheer voor wapendrager Henk.

  3. jannegen says :

    @ afolus: waarschijnlijk bezoekt broeder Theo deze pagina ook weleens…

  4. afolus says :

    Ben toch benieuwd welke “niet al te snuggere nuttige idioot” het nu geworden is…

  5. afolus says :

    Theo heeft van de Heer geen bevestiging gekregen.
    In die organisatie is dan ook geen personeelsfunctionaris meer nodig.
    Je legt de mails op een hoop, spreekt een gebed uit en pikt er ééntje uit: dat is hem of haar…
    Pappa heeft besloten, we kunnen weer verder…

  6. John says :

    Tot zover de theorie van Gods roeping in de praktijk. Kennelijk valt daarover ook al van mening te verschillen 🙂

  7. DsDre says :

    Theo die de stront naar Mattheus doorschuift, dan heb je geen vijanden meer nodig.

  8. TommyLee says :

    Eind goed al goed. Leuk gedaan Henk, is nu niemand meer veilig?
    Wat dacht je van de opper-feutverdeler bij Skreeuw om Leven.

  9. Johan says :

    @TommyLee: Is dat ook een vacature? Dat lijkt me wel wat.

  10. midas says :

    Henk,hou je van renpaarden? Dan weet ik nog wel wat.

  11. Hendrik says :

    Almere is toch een stuk dichterbij Harderwijk dan Rotterdam?