Ik geloof dat ik prijs heb!

Hadden we net gezegd dat de VPRO een redelijk genuanceerd portret over het welvaartsevangelie heeft gemaakt, komen ze met dit karikaturale filmpje over pinksterkerken. Zal VPE-baas Peter Sleebos blij mee zijn.

Ook onderhoudend in dezelfde serie: Hoe val je succesvol Rusland binnen?

19 responses to “Ik geloof dat ik prijs heb!”

  1. B.Art says :

    ja we zouden nog een filmpje moeten maken dat alle vrouwen pedofiel zijn…

  2. van Kerstenen says :

    Nooit geweten dat de Pinkstergemeente ook voor tegenlichtkijkers is. Hoe kan ik me aanmelden? Via de machtigingskaart?

  3. mafchauffeur says :

    Alle antwoorden goed!!!

    En ik ben niet eens VPRO-lid.

  4. bijbelonderzoek says :

    @GG Dit is wel zo’n prachtig filmpje. Precies ook op het moment dat ik een waarschuwende page op mijn weblog aan het maken ben onafhankelijk van anderen over dit onderwerp. Ik probeer nog steeds namelijk de uitzending van de C3 Kerk op mijn YouTube te krijgen. Ik heb mijn vermogen op Youtube al vergroot. Ik hoop dat het lukt.

    Jullie zijn echt tijgers! Ga zo door!!

  5. Vleertje says :

    Ik heb opeens zon zin om naar Moskou te gaan na al die Rusland invasie verhalen

  6. Stijlvol says :

    VPRO komt met iets leuks. Het komt nog goed met die omroep!

  7. Pieter says :

    Amerikaanse toestanden in de PG en het staat me voor geen meter aan!
    Het lijkt wel of “de kerk” aan een swing bezig is naar dit soort (kleinere) gemeenschappen met veel meer sociale controle waardoor ze ook weer echt achter de voordeur kunnen komen bij de mensen, zoals vroeger.

  8. Hendrik says :

    Het is gewoon de kift. Die pinksterkerken groeien tegen de klippen op en de publieke omroepen moeten bezuinigen, snijden, afslanken, fuseren. Sinds de positivo’s weg zijn bij de VPRO…

  9. Idelette says :

    Prima toch, dat er iemand is die waarschuwt voor (verkondigers van) het welvaartsevangelie. Niet iedereen leest het RD! 😉

  10. bramvandijk says :

    @mafchauffeur
    Ik had alles goed en ben niet eens pinkster of zelfs maar pinkster geweest 😉

  11. mafchauffeur says :

    @bramvandijk: een jaartje GG volgen en zo’n quiz is een eitje. 🙂

  12. mafchauffeur says :

    @bramvandijk: iets voor jou?
    http://rotterdam.christenunie-sgp.nl/symposium

  13. bramvandijk says :

    @mafchauffeur
    Wat geeft jou het idee dat ik behoefte zou hebben aan “meer en meer een christelijk geluid […] laten klinken in de stad”?

  14. mafchauffeur says :

    @bramvandijk: mijn idee was dat de ChristenUnie een academisch tegengeluid ook wel kan gebruiken.

    Als ik de line-up zo zie zou je er bepaald niet misstaan. 😉

  15. Jelle says :

    Wel jammer dat ze dit op tv niet durfden

  16. TommyLee says :

    Ik vond het wel geinig bedacht. ik ben best wel van origine een pinksterkindje maar vond de vragen wel erg toewerken naar het welvaarts gebeuren. Er zijn best nog PGtes die niets moeten hebben van dat gedachtegoed!!

  17. bramvandijk says :

    @mafchauffeur
    Eigenlijk verdient iedereen wel een enigszins intelligent tegengeluid… ik krijg bijna de neiging om te gaan 😉

  18. daniel says :

    Er word hier gesteld dat Tegenlicht een redelijk genuanceerd beeld heeft geschetst, maar de Dorst-clip (met medewerking van de regisseur van de bewuste docu) ondersteunt dat beeld inderdaad totaal niet.
    Laten we de schijnheiligheid achter ons laten, en zeg een hartelijk JA tegen de vraag of Tegenlicht hier een hatelijk sfeertje aan het neerzetten is. Wat zullen ze blij zijn met de reacties hier.

  19. Pieter says :

    @daniel
    Mensen die een bord van dergelijke dikte en afmetingen voor hun kop hebben die ontgaat dit soort dingen gewoon joh, dus d´r is niks erg aan. Zij vinden heus hun weg wel in deze maatschappij hoor! “Ignorance is bliss” zeggen ze dan, in dergelijke kringen, en daar bedoelen ze ons (hun tegenstanders) dus mee, voor de duidelijkheid..