God houdt van idioten

God houdt van idioten, zegt stand-up comedian Jim Jeffries. Gristenbashing pur-sang.

15 responses to “God houdt van idioten”

  1. pijpkaneel says :

    Volgehouden tot 1:30.
    Als iemand het wel afkijkt: laat ff weten als hij ergens grappig of origineel wordt, dan probeer ik het nog een keer.

  2. PJ says :

    ik heb het volgehouden, m’n nieuwsgierigheid won het van m’n principes…. Gristenbashing (of wie ook trouwens) is natuurlijk altijd makkelijk, zeker als je t alleen voor t zeggen hebt. Hij maakt wel een punt als hij zegt dat hij ooit in een show begon met flink af te geven op lesbians, vervolgens op moslims, en daarna op gristenen. ‘Dat was het moment’ zei hij ‘dat de helft van de zaal zich aangevallen voelde’. ‘En dat noemt zich christen? Waarom niet opkomend voor de lesbians en de moslims?’….. Tamelijk raak denk ik ‘Ze moeten zich in t vervolg maar hypocrieten noemen…’

  3. thebutler says :

    Worden mensen die, al bier drinkend, steeds luidruchtiger worden, beledigende en discriminerende uitspraken doen en alle aandacht opeisen normaal niet gewoon verwijderd uit openbare gelegenheden?

    Ik tel één redelijke grap, ‘tell ‘m it’s round’, maar voor dat soort humor kun je wat mij betreft beter Eddie Izzard of Stephen Fry bestellen.

    Één ding moet ik hem wel nageven: hij is zelf een uitstekende illustratie van zijn onderwerp!

  4. thebutler says :

    Zijn punt over afgeven op lesbiennes, moslims en daarna gristenen vind ik hypocriet. Dat werkt op heel veel soorten publiek. En waarom maakt hij een show waarin in hij afgeeft op andere mensen? Dat is een vraag die bij mij opkomt als ik iemand zo bezig zie.

  5. Wormpje B says :

    Lesbiennes,moslims, gristenen. Die man vind het schijnbaar geweldig
    zo uit te halen naar deze mensen.
    Zijn die dan voor hem een reden om te spotten.
    Wel dan, Zalig de armen van Geest.
    Of splinter in hun ogen zien maar de boomstam in zijn eigen ogen voelt ie niet.
    Als je begrijpt wat ik bedoel.

  6. FlevoT says :

    Comedians maken toch (goede) grappen? Wat doet hij onder die titel dan? ‘Christians are idiots’ *applaus*. Fijn dat hij een publiek met dezelfde smaak heeft gevonden, maar meer dan dat is het niet. Hij zal toch wel een keer George Carlin gekeken hebben hoe het wel moet?

  7. thebutler says :

    Maar goed, God houdt van Jim Jeffries. Genoteerd.

  8. pijpkaneel says :

    @flevoT
    Die Carlin doet het iig met humor, inderdaad. Tnx.

  9. Gansleeuwen says :

    Een verhaal van Jim Jeffries waar ik me helemaal om ziek gelachen is het verhaal over zijn gehandicapte vriend Daniel Connor, die ze naar de hoeren hebben meegenomen zodat hij niet als maagd zou sterven. https://twitter.com/Dano_3179

    Voor rest weet hij echt helemaal niks over het christendom of christenen anders zouden zijn grappen daarover wel wat beter zijn.

    Ik kan niet echt lachen om iets wat niet waar is en wat zelfs christenen niet geloven. Als je daar dan een grap over maakt en het humor gehalte in die grap is gebaseerd op het feit dat een heleboel mensen geloven in iets idioots. Zo’n grap werkt alleen als het ook echt waar is dat de mensen daar in geloven. Wat heeft het voor zin om je kwaad te maken over iets dat niet waar is?

  10. Gansleeuwen says :

    Doorspoelen naar 6:15 en dan zijn we er.
    (een edit functie van comments zou handig zijn, en het parsen van youtube links met een tijdcode er achter gaat blijkbaar fout)

  11. thebutler says :

    Misschien doet hij er ook eens goed aan om Stephen King’s relaas te lezen over alcoholisme en hoe het gebruik van verdovende middelen en creativiteit niet samenhangen. (Stephen King – Over Leven en Schrijven)

  12. mafchauffeur says :

    @Gansleeuwen: als er een editfunctie op je eigen comments zou komen is binnen no time de meest voorkomende uitspraak op GG: “Welnee, dat heb ik helemaal niet gezegd”. 😉

    Daarom zitten alle charismanische beroemdheden wel op facebook en twitter, maar niet op GG.

  13. mafchauffeur says :

    Over charismanische beroemdheden gesproken: wat een eer dat Benny Hinn Amsterdam uitkiest voor zijn wittebroodsweken. Trouwen in maart, optreden in mei.
    http://www.eurospirit.nl/

  14. harrie says :

    Tja, bier… en dan nog meer bier… en dan het podium en de euforie… dan de boosheid… en daarna de tranen… en dan
    weer wakker worden en je schamen.

  15. Pieter says :

    Ik ben gekomen tot min 2:30 en toen kon ik niet langer wachten om jullie reacties hierop te lezen. Volgens mij heeft hij best een punt (zo hier en daar) maar wat hij vooral doet is op een vrij krankzinnige manier Christenen confronteren met hun eigen domme logica over God. Het is alsof hij wil zeggen: als je er zó over denkt dan kun je beter helemaal niets geloven, wanneer hij over de moraal en het realiteitsbesef van gelovigen heeft.
    Alsof hij wil zeggen: zelfs al zou God bestaan, dan zal het altijd nog heel anders in elkaar zitten dan jullie vermoeden met je bekrompen harses! Dus dat hij enigszins geïrriteerd lijkt over te komen hier en daar jegens de aangesprokenen, dat kan ik ook nog wel begrijpen eigenlijk.gezien de religieuze knoet die maar niet weg lijkt te willen gaan en allesoverheersend is/lijkt in de ogen van ongelovigen.