Refoseks: Blauwe ballen en 3x getrouwd

zwartekousenDe evangelischen kunnen hun seksleven pimpen met warme amandelen en druipende asperges. Maar hoe moet het met de reformatorischen? Gelukkig is daar het vertrouwde Refoweb, de vraagbaak voor zwarte kousen-gerelateerde seksproblemen. Zoals deze:

Mijn vriend heeft – als wij samen zijn en nadat hij een aantal keren een erectie heeft gehad – pijn in het vlies rondom zijn zaadballen (wij denken zelf dat het komt door opgehoopte zaadcellen). Is dit normaal of moet hij hiervoor naar de dokter? (antwoord)

De meeste refojongeren duiken tegen de wil van hun ouders en de dominee in al voor het huwelijk met elkaar de koffer in. Dat levert spannende nieuwe dilemma’s op, zoals:

Het lijkt alsof ik geen leuke en vlotte refo-jongens tegenkom die geen seks voor het huwelijk hebben gehad. Ik word er zo moe van. Als ik dan toch een relatie wil, moet ik dan maar iets opbouwen met een afgelikte boterham, of net zolang doorzoeken tot ik er wel een vindt die nog maagd is? (antwoord)

Ik ben een meisje van 19 jaar die tijdens haar puberjaren haar Schepper veel verdriet heeft aangedaan. Ik heb voor het eerst seks gehad op mijn 15e levensjaar, het was mijn eerste echte vriendje. Nadat het uitgegaan is heb ik nog eenmalig seks gehad met een ‘scharrel’ en nu heb ik twee jaar een relatie met mijn vriend, waar ik ook al een tijdje seksueel actief mee ben. Mijn vriend weet van dit alles en het heeft hem ook pijn gedaan dat ik geen maagd meer was. Wat vindt God hier van? En is het nu echt waar dat ik voor Gods ogen al drie keer getrouwd ben? Ik heb het hier heel moeilijk mee en weet niet wat juist is om te doen! (antwoord)

De refojeugd denkt ook buiten de gebaande wegen. Neem deze vragen aan ds. Zebedeüs Zwaargemoed en dr. Ottelien Onthouding:

Op vakantie heb ik me in een dronken bui laten bevredigen door een vrouw die werkt in een stripclub. Toen ik eenmaal weer thuis was kreeg ik een enorm schuldgevoel tegenover mijn vriendin en tegenover God. Hoe moet ik verder? (antwoord)

Sinds enkele jaren ben ik bloeddonor en nu overweeg ik ook om spermadonor te worden. Ik ken echtparen die geen kinderen kunnen krijgen en die met behulp van een spermadonor een kind hebben gekregen. Ik zou graag iets voor deze mensen willen betekenen. Ik wil graag een weloverwogen beslissing kunnen maken, gebaseerd op Gods Woord. (antwoord)

De antwoorden op deze prangende vragen bevatten veel waarschuwingen en bijbelse kaders. Seks mag natuurlijk niet voor het huwelijk. Binnen het huwelijk mag alles, als je er maar niet van geniet, zo lijkt de teneur.

Het is overigens niet uit te sluiten dat enkele van deze vragen door GeenStijl-columnist Johnny Quid zijn verzonnen. Ook voor hem is Refoweb een onuitputtelijke bron van (leed)vermaak. Enkele weken geleden werd hij door de redactie van Refoweb in het zonnetje gezet omdat hij maar liefst vijf stijlloze bijdragen aan de site had besteed. Ter viering van dit jubileum gaf Refoweb exemplaren weg van het boekje dat Quid schreef toen hij nog gristen was: Jong Talent.

7 responses to “Refoseks: Blauwe ballen en 3x getrouwd”

  1. bramvandijk says :

    Dus ook onze eigen refo’s kennen een soort maagdencultus… terwijl buiten de kerk om dat juist als te weinig wordt gezien 😉

  2. rob says :

    Die Johnny Quit krijgt wel erg op zijn kloten van Refoweb, ai blauwe ballen 🙂

  3. Sueigilera says :

    Na de laatste twee berichten krijg ik bijna het idee dat Johnny Quid GG heeft overgenomen 🙂

  4. lieveheersbeest says :

    tijdens het surfen op refoweb ook nog potentiele mockfish tegengekomen: http://www.brandol.nl

  5. keietrekker says :

    En hoe gaat het dan bij Rooms Katholieke jongeren, daar zijn ze nu in rep en roer nu de paus ermee stopt, wie moet hun advies geven. Dit had toch niemand verwacht, die pausen blijven toch altijd zitten tot aan het einde van hun aardse leven.

  6. DfTg says :

    Refoweb is zelfsatire, heeft GG niks aan toe te voegen, hehe…

  7. midas says :

    Geinig, onder de vraag over de dronken bui op vakantie, staat op refoweb een ad voor een opblaas Sara of Abraham. Misschien iets voor in de shop van de asperge en amandelman.