Geld hoort niet aan de muur!

vanpastoorkrampLieve vrienden,

Grote zorgen vervullen mijn herderlijk hart. Beminde geestelijke kinderen van ons hebben ons gewezen op alweer een nieuwe dwaling die Nederland bedreigt. Uw goedgelovigheid gaat werkelijk alle perken te buiten. Onze zorg en gebedslast is groot. In plaats van zich bezig te houden met de gezonde leer en zich te onderwerpen aan wat rechtmatig aangestelde nederige geestelijke leiders u opdragen, gaat u liever aan de haal met heel verkeerde zaken.

En niet op van die vrouwenbidstondjes waar je dit soort gedoe zou kunnen verwachten, maar zelfs op mannenconferenties! Was ik uitgenodigd te dienen, dan had ik krachtig opgetreden. Maar dat voelen ze van tevoren aan, dan willen ze je er niet bij. Voel je de geest van rebellie? Dr. W.O. was er geloof ik bij (nee we noemen geen namen), maar die kan altijd Knevel hem wat vragen laten stellen, waardoor het lijkt alsof hij er toch niks mee te maken had. (Echt een topper die Dr. W.O. !) Mannen horen te zitten in de poorten en heilige handen op te heffen onder gezalfd leiderschap (1 Tim. 2:8). Maar niet dit geneuzel!

Waar heb ik het over? Ik bid dat u het niet weet, mijn bemind kuddeke! 
Maar mijn hart is angstig en verbolgen dat u het misschien donders goed wel weet! Ik heb het over mensen die liever dan betrouwbare geschriften te bestuderen (zie onze website, nu grote kortingen!) of zich in te spannen om anderen aan de kudde toe te voegen, bezig zijn om geld aan de muur te plakken.

Laat ik profetisch duidelijk zijn: geld hoort niet aan de muur!

Er bestaat geen enkele tekst waarin u opgedragen wordt om geld aan de muur te plakken. Geld hoort gebracht te worden in de voorraadschuur van gezalfde leiders. Daar hoort het thuis en niet aan de muur!

Je kunt er nog zo langzaam bij zingen, hier zit iets fundamenteels fout! Leren jullie dan nooit, kuddeke? Lopen jullie dan weer achter mannen aan waarvan jullie weten dat ze niet verbonden zijn aan de ware geestelijke structuur van dit land? Oh Nederland, zo vaak heb ik om u geweend. Bekeert u toch van uw dwalingen en besef dat in deze tijd van nood, het er op aan komt wat u kiest! Wie is de ware koning van uw koninkrijk? Ik ga de naam niet noemen, dat zou laakbaar zijn, maar ik vraag u: wiens Kingdom is het?

Dezelfden die ooit twijfelachtige mensen steunden, uit een vervuilde bron dronken, die de loftrompet staken over die Bentley met zijn engel Emma. Ja die spannen wederom samen om uw eer en uw geld. Breng toch de hele tienden in de Voorraadschuur en plak het niet tegen de muur. Ja, het begint misschien met 10 Eurocent, maar waar houdt dit op? Ik zie gouden ringen tegen muren, huwelijken die stuk gaan. Dit is een hellend vlak. En zich dan verschuilen achter: “We deden het in Jezus Naam,” dus eigenlijk plakt God ons geld tegen de muur en niet wij… Ooooohhh bekeert u Nederland en keert u af van deze dwaling!!

Uw nederige dienaar, apostel, profeet, leraar en beschermer van het geloof,
de Rev. Bisschop van Pastoorkramp

96 responses to “Geld hoort niet aan de muur!”

  1. Afolus says :

    Sapperdeflap, holy Moses en alle andere heiligen wat is het toch heerlijk om goedgelovig te zijn. 😀 😀 😀

    Allereerst natuurlijk een hartelijk welkom thuis Bisschop van Pastoorkramp, fijn u hier weer te mogen zien…

    Het enige vergelijkbare dat mij tot nog gelukt is in de buurt van een muur dat is dat ik mijn schoonmoeder achter het behang heb geplakt.

    Dat ik haar nu verder kan verbergen met lepels, vorken en muntjes is op zich een rijke zegen. Een mobieltje lijkt me niet handig want dan gaat ze weer bellen….

    Wat een hemelvreugde. 😀

  2. mafchauffeur says :

    Aaaaaaaah, nu snap ik pas die foto die ik vorige week bij een geliefde broeder op FB zag. Een foto van drie munten aan de muur bij de keuken. Ik dacht in mijn naieviteit meteen aan secondenlijm.

    Het kwartje is gevallen. Waarvoor dank.

  3. Afolus says :

    @maf
    Als het kwartje gevallen is, was het geen wonder…! 😀 😀 😀

    Die Facebook-vriend was een bewoner van het NL-grondgebied…?

  4. shinshinnun says :

    Ah, ik had ook zo’n deur in mijn huis. Zeer wonderlijk! En je zag helemaal niet dat het magneetverf was!

  5. rob says :

    De Rev maakt zich alleen druk over dwaalleren als hij er niet zelf aan kan verdienen! Niks herderlijke zorg. Hij is gewoon kwaad dat hij er zelf niet op gekomen is. 😦

  6. mafchauffeur says :

    @afolus: ja, een gewone Nederlander. Nou ja, gewoon.

    @rob: wil jij de Rev niet beledigen svp?

  7. mafchauffeur says :

    @afolus: ah, gevonden. Mijnheer Seeleman, wie anders.

  8. mafchauffeur says :

    @afolus: ik zal het zelf maar zeggen. Ik belijd dat ik niet de waarheid heb verteld. Het waren vier munten, geen drie.

    Misschien dat Pittig daar een numerologische duiding kan geven. 😉

  9. ruub says :

    @mafchauffeur
    🙂 ha ha, , die reacties ook
    “Als dit mogelijk is in Jezus naam dan zijn alle dingen mogelijk voor wie gelooft.”
    “Vet wauw, amazing prijs God.”

  10. mafchauffeur says :

    Peter Seeleman Haha. Er hangen nu ong 18munten meer als een uur aan de muur haha. Echt biezar
    25 november 2012 om 18:58

    Peter Seeleman Haha Herman. Gaaf man :)). We leven bovenartuurlijk want we hebben een bovennatuurlijke God. Als wij kunnen geloven dat als we 2euro tegen de muur houden en dat tie dan blijft hangen groeit ons geloof en is alles mogelijk.
    25 november 2012 om 19:59 ·

    Ik heb nu heel dringend heel sterke koffie nodig.

  11. afolus says :

    @maf
    Het is ongelofelijk.
    Ik dacht dat “Driekoningen” al is geweest.
    Dat waren toch ook magiërs….?
    Wat een verschrikkelijke verlakkerij en.. waar dient het voor?
    Moet dat nu geloofsopbouw 2.0 voorstellen…?

  12. afolus says :

    Ineens denk ik dat ik het snap….
    Die Peter S. heeft vorig jaar de hand gevraagd van zijn verloofde en deed dat met een kameel. Als je hem op de betreffende foto ziet dan loopt hij in een magiërs-kostuum. Waarschijnlijk heeft de klap van de molen hem toen bereikt.

    @mafchauffeur
    Vermoedelijk word ik alleen nog rustig na twee dubbele whiskies… 😀

  13. rob says :

    @Maf

    @rob: wil jij de Rev niet beledigen svp?

    Wat ben je toch goedgelovig !

  14. afolus says :

    In dit land is al een jaar of twee geen goudstof meer uit de lucht gevallen en ook engelenveren bleven uit..
    Dat komt natuurlijk omdat de goede God nu het “anti-zwaartekreacht-wonder” heeft ingevoerd. Goudstof en veren blijven voorlopig hangen in de hemelse gewesten.

    Pek schijnt wel gewoon naar beneden te komen…..

  15. mr Ed says :

    Ik ben zo blij met de glorierijke zegen die uitgaat van de gezalfde woorden van de Reverend. Wat een inspiratie en ook rechte leer. Mijn dag is weer goed, ik kan er weer tegenaan! OEH!

  16. Afolus says :

    @mafchauffeur
    Reageerder AvdL, ken je die ook niet in een ander verband?
    Dat was tich een redelijk normale en nuchtere broeder?
    Of vergis ik me….?

  17. ruub says :

    @mafchauffeur
    Dus die meneer Seeleman hangt 4 muntjes op aan de muur, in Jezus naam en vervolgens reageert er niemand uit zijn omgeving kritisch. De directeur van Kingdom Ministries (doet ‘ie samen met Herman Boon) roept zelfs op zijn FB-pagina: “Als dit mogelijk is in Jezus naam dan zijn alle dingen mogelijk voor wie gelooft”.

    Ik pak ook nog even een extra kopje koffie.

  18. shinshinnun says :

    @maf
    Numerologische duiding niet nodig… ik vind de laatste 7 letters van de door jou geplakte link profetisch genoeg…

  19. ruub says :

    Ik heb het trouwens net geprobeerd en het lukte mij ook. Een gladde achtergrond werkt het best.
    Maar ik heb dan ook een heel groot geloof, zoals iedereen weet. 🙂

  20. Job 28:28 says :

    Ik vraag mij ten aanzien van treasure hunting, benen verlengen, gloriestoelen en muntplakken eigenlijk af om hoeveel procent van de christenen dit eigenlijk gaat? Hebben we nou iedere keer te maken met de folly van een paar geïsoleerde groepjes verdwaalde schapen of krijgen we te maken met een soort nieuwe christelijke stroming die veel meer aanhang heeft in Nederland?

  21. mafchauffeur says :

    @Afolus: het is maar welke definitie je hanteert van respectievelijk redelijk, normaal en nuchter.

    Overigens schijnt het verschijnsel veel voor te (zijn ge)komen op/bij Bethel (Redding, CA). De kerk & bijbelschool van het goudstof, de veertjes, de gloryclouds, en natuurlijk van mijn favoriete dodenopwekkers.

  22. shinshinnun says :

    @ruub
    Ooooh, dus het ligt niet aan mij, maar aan het jaren ’80 structuurbehangetje … Oef!

  23. mafchauffeur says :

    vervolgens reageert er niemand uit zijn omgeving kritisch

    Jij wilt het écht niet snappen he?

    Afrekenen met de Geest van Kritiek is toch wel een voorwaarde voor een bovennatuurlijke gristenreis.

  24. mafchauffeur says :

    @Job 28:28: in de Nederlandse samenleving is het denk ik vrij marginaal. Maar diverse pleitbezorgers van dit soort zaken hebben wel een podium op conferenties als Opwekking en New Wine en spreken regelmatig in kerken/gemeenten van divers pluimage.

    En er is bij velen simpelweg een diep verlangen naar “meer van God” aanwezig. Bij mij ook.

    De praktische invulling daarvan schuurt vervolgens weleens. 😉

  25. agilhartje says :

    Dit lijkt me gewichtige zaak. Werkt dit wonder alleen bij lichtgelovigen en niet bij de zwaren?

    Volgens Newton valt een munt niet alleen op de aarde maar valt de aarde ook op de munt. Bij dit wonder staat de aarde dus zomaar stil! Een nog groter wonder!

  26. bramvandijk says :

    En het kan altijd weer gekker…

    Maar wat zit hier eignelijk voor een idioot god-van-de-gaten godsbeeld achter:
    1. mijn muntje plakt aan de muur;
    2. dat kan ik niet verklaren mbv natuurkunde;
    3. dus god heeft dat gedaan, halleluja!

    Vervolgens blijkt dat de elektrische leidingen in de muur zorgen voor een magnetisch veld en wat doen we dan met god?

  27. joost says :

    Ik vind het pas een wonder wanneer men er in slaagt om 4×1 euro op te plakken en er vervolgens 20 euro naar beneden komt. 😉
    joost

  28. Job 28:28 says :

    @ Mafchauffeur

    Het lijkt er inderdaad op dat een kleine groep mensen allerlei bijzondere hersenspinsels de wereld in gooit en dat een grote groep mensen er niks van durft te zeggen uit angst het ‘werk van de Geest’ te bestrijden.

    Mooie opmerking over de praktische invulling 🙂 Heel herkenbaar 🙂

  29. mafchauffeur says :

    @bramvandijk:

    Vervolgens blijkt dat de elektrische leidingen in de muur zorgen voor een magnetisch veld en wat doen we dan met god?

    Concluderen dat Hij het in dit geval dan wellicht niet heeft gedaan, maar vaststellen dat Hij het wél kan. En blijmoedig verder gaan.

  30. ruub says :

    @bramvandijk

    Vervolgens blijkt dat de elektrische leidingen in de muur zorgen voor een magnetisch veld en wat doen we dan met god?

    Halleloeja! Hij is de schepper van alle dingen, dus ook van elektrische leidingen!

    Ik zie opeens een markt voor gloriebalonnen. Blaas ze op, wrijf ze door de haren van een gelovige broeder of zuster en ze blijven op miraculeuze manier aan de muur hangen.

  31. DsDre says :

    Toch wel een interessante vraag. Kerkmensen willen meer van God ervaren en zien dat niet in hun eigen geloofsgemeenschap. Kennelijk een gat in de markt, die anderen maar al te graag willen vullen.
    Centen op behang plakken voorziet kennelijk hierin, hoe wanhopig moet je dan inmiddels wel zijn. Maar hoe voorkom je deze wanhoop.
    http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ik-verlang-naar-meer-van-god/
    Een interessant voorbeeld, wat zou jij antwoorden?

  32. shinshinnun says :

    @DsDre
    Ai, zo herkenbaar, zo pijnlijk… en het antwoord dat ik zou geven?
    “Wacht een jaar of 15… praten we dan verder .”
    Geintje.
    Ik zou wel geïnteresseerd zijn om van Hans een paar begripsdefinities te krijgen. Wat bedoelt hij met ‘Kracht van God’, hoe zou hij de kerkelijke gemeenschap willen inrichten, wat zijn zijn gedachten over wat geloven betekent?

  33. Johanna says :

    Mijn vader is een tovenaar
    Het is echt, het is heus, het is raar maar waar
    Een tita-tovenaar
    Het is waar, het is raar, het is waar
    Hij heeft het ook aan mij geleerd
    Maar soms gaat het wel eens verkeerd
    En gaat het niet zoals ik wil
    Dan doe ik dit… en alles staat stil

    We wonen in een luchtkasteel
    Vlakbij een regenboog
    We wonen heel, we wonen heel
    Wij wonen heel heel hoog
    We eten tita tovertaart
    Met tita tovervla
    Ja het is wel de moeite waard
    Zo’n tita-toverpa

    Pa maakte voor mij een toverfluit
    Een tita toverfluit
    En speel ik op die tita-fluit
    Dan komt daar Tato uit
    Ja dan komt Tato-toveraap
    Met wie ik spelen ga
    Met Tita-Tato-toveraap
    Van Tita toverpa

  34. Case says :

    @Ruub zou wat de Rev schrijft over Laakbaar een verwijzing naar de door jouw genoemde Directeur van het Kingdom zijn? Of moeten we de Rev niet zo diepgaand uitleggen?

  35. de reverend Apostel Profeet Herder Bisschop van Pastoorkramp says :

    @Rob Tijdens onze profetische gebedstijd vanmorgen, samen met de oudsten, kwam bij jouw negatieve opmerking heel duidelijk het beeld van een verschrikkelijk Zeikwijf naar boven. Een van de oudsten profeteerde dat je je zo opstelt omdat je je zo onzeker voelt bij een echte man als uw nederige dienaar en gezonden leider. U heeft al veel meegemaakt, maar deze genderverwarring moet toch maar eens stoppen! Alleen een vrouw zou zoiets schrijven. Heb de moed om toe te geven dat wie je werkelijk bent, zuster!

  36. ruub says :

    @Case
    Dat zou zomaar kunnen, maar de bescheidenheid van de Rev. kennende, zou hij ook wel eens kunnen verwijzen naar een bekende apostel in Afrika.

    Als ik twijfel over de juiste interpretatie van een brief van de Rev., leg ik hem altijd even naast de eerdere brieven die hij heeft geschreven; een soort van parallel-schriftje zogezegd.

    Wat opvalt in zijn laatste brieven die zijn geschreven (Handelingen in Afrika) dat de stijl veranderd is (niet meer in vraag-antwoord- stijl, en meer vermanend) en het zwaartepunt van de brieven nog meer prominent richting de Pecunia/ liquide middelen neigt.

    Een mogelijke verklaring kan liggen in een verandering in het bestedingspatroon van de apostel of andere belangrijke wijziging in de levensstijl van de man. Maar we kunnen wat mij betreft ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat de de pre-Afrika bron (t/m maart 2010) een andere is dan de Afrika-bron (2011-nu) die in deze brief ook naar voren komt.

  37. Shaul says :

    Wat ’n stel zielige volksverlakkers. Dat de muren op hen zullen vallen.

  38. bramvandijk says :

    @ruub
    Schokkend. Dus wellicht heeft de persoon die zich nu voordoet als de rev de eigenlijke echte rev na maart 2010 verm-oord (altijd oppassen met die m-oderatie 😉 ) om vervolgens zijn identiteit over te nemen en de onuitputtelijke bron van gristelijke giften naar de echte rev om te leiden naar zijn eigen Afrikaanse bankrekeningen. (Die Zwitsers zijn niet mer te vertrouwen nu ze cd-roms met rekeninggegevens verkopen aan overheden in heel Europa.)

    De waarheid is weer vreemder dan fictie…

  39. Johan says :

    Sjonge, de Rev. Dat is een tijd geleden.

    @Case: Het zou me niets verbazen. De Rev deelt wel meer steken onder water uit.

  40. CT says :

    Is het al iemand gelukt? Nav http://www.thenakedscientists.com/forum/index.php?topic=22610.0 ben ik al een kwartier bezig om ze te laten plakken, maar betonnen muur met enkel witte latexverf erop plakt niet zo goed. Hij blijft wel aan mijn duim kleven, ook tegen de zwaartekracht in. Zo nog maar even proberen om de muntjes op te warmen in kokend water, kijken of ze dan op de (geverfde) deurposten willen plakken… xD

  41. rob says :

    Ik twijfel ook of deze Rev wel echt is.
    In deze brief stelt hij zich inhalig op, dat pleit voor de echtheid van de brief.

    Maar anderzijds heeft hij zich ineens een zuiderlijk accent aangemeten: kuddeke ?????, en maakt hij zich zorgen over huwelijken die stuklopen, terwijl hij de eerste is om vrouwen ertoe te verleiden ontrouw te worden door met hem de koffer in te duiken.

    Twijfeltwijfel…

  42. afolus says :

    Ik heb zojuist geprobeerd met secondelijm.
    Ze blijven plakken en… ze zijn ook niet meer te verwijderen.
    Met andere woorden het wonder is blijvend… 😀
    Dat is met blinde kindertjes nog wel eens anders. 😦

    Het wonder van Joost zou ik overigens meer “divine” vinden..!! 🙂

    Here Jezus, wilt u al deze “sukklen” genadig zijn en later in elk geval opnemen in uw eeuwige tenten. Hier op aarde hebben we er zo helemaal niets aan.

  43. afolus says :

    @shinshinnun
    Theater 😀 😀

  44. ruub says :

    @CT
    Geen enkel probleem, nu met bewijs:

    Het helpt als je even rondom de buitenrand goed duwt. Oppervlak waarbij het bij mij werkte is vrij glad.

  45. bramvandijk says :

    @afolus

    Met andere woorden het wonder is blijvend… 😀
    Dat is met blinde kindertjes nog wel eens anders. 😦

    Dat is nu zo jammer he, dat god totaal niet lijkt te begrijpen welke wonderen hij nu beter tijdelijk en welke hij beter permenant kan verrichten. Is er dan niemand die hem dat eens even uit kan leggen?

  46. Pittig says :

    @ Ruub

    🙂

    Ik zie uit naar je commentaarserie op de canonieke en deuterocanonieke (apocriefe?) Brieven van Pastoorkramp!

  47. Pittig says :

    @ rob

    Twijfel niet, geloof alleen!

  48. DsDre says :

    Tja. als je nou een beetje had opgelet bij natuurkunde.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdenburger_halve_bollen

  49. Johan says :

    @afolus: Wat een mooi, invoelend gebed. 🙂

  50. Onno says :

    @Rob, pas toch op met wat je zegt, bewaar je hart en zorg dat het oordeel van God niet over je komt!! Zo oordelen over een gezalfde Gods is vragen om moeilijkheden!! Je weet toch dat je Gods gezalfden niet mag aanraken dus niks over ze mag zeggen wat niet uitsluitend positief is? Vreselijke dingen kunnen er nu met je gaan gebeuren, bekeer je maar snel en wordt snel bevrijd van die kritische geest. Eventueel kan je nog wel bij de vastenactie terecht van Boon waar ja dan de kritische geest eruit mag schreeuwen en op commando eruit mag blazen of spugen. Maak er maar gauw werk van nu het nog kan!!!

  51. cornelis says :

    wij kunnen slechts een simpel pinksterlied parafraseren door te roepen:”o Heer, geef meer”..van die muntjes uiteraard en och.als dat nog eens mocht gebeuren ook bankbiljetten, opdat wij deze in het geloof mogen vermeerderen tot eer en glorie van onszelve, niet omdat wij dat verdienen maar opdat dit anderen tot heilig geloof strekke..amen

  52. de reverend Apostel Profeet Herder Bisschop van Pastoorkramp says :

    Het blijkt maar weer dat het onderscheid der geesten niet aan iedereen gegeven wordt. We schrijven met verdriet in onze ziel. Mijn herderlijke schrijvens vergelijken en dan verschillen zoeken! Wat moet er gebeuren met dit afvallig geslacht? Hoe lang zal ik u nog verdragen? Wanneer je de zalving niet kan proeven, en vele van jullie hebben flauw idee wat dat is, bekeer je dan van je ijdele weg en onderwerp je aan de apostolische tucht. Ja wanneer je het gezonde onderwijs verlaat en je weigert je onderdanig te onderwerpen aan het goddelijk gezag van de aan jouw gegeven gezalfde leiders en liever je geld aan allerlei ijdelheden besteedt dan je tienden te brengen in de voorraadschuur, dan krijg je dit. Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb! Dan gaan ze onder leiding van namaak apostelen hun geld aan de muur plakken. Wat een dwaling, wat een laakbaar gedrag. Zij hebben hun loon reeds aan de wand geplakt. Dit heeft toch NIETS koninklijks? Dus broeders en met name zusters bekeer je en komt tot deemoed en ervaar hoe vreugdevol het is om de plaats in te nemen die voor jou bestemd is. Onder de Covering van wie daartoe geroepen is. “Rob” heeft zich wel laten zien, dacht ik het niet. Een zure zuster die zich afgewezen voelde omdat ze in haar zondigheid de aantrekkingskracht van haar leider verkeerd vertaald heeft. Zuster het is niet iedereen gegeven om in binnenste tent in te gaan. Leeftijd verschijning, haarkleur en nog wat zaken mogen we niet minachten als we het beste voor onze leiders willen. Dat kan reden tot zelfverwijt zijn, maar rebellie en opstandigheid zal niet ongestraft blijven. Neem toch een voorbeeld aan uw zusters die wel weten hoe het hart en de ziel van uw nederige dienaar te raken! Eventueel kunt je na een makeover opnieuw een fotootje sturen!

  53. Flipsonius says :

    Niet uit te sluiten is echter dat de brief wel degelijk authentiek is, maar ingrijpend gewijzigd is door een latere redactie. Zoals Prof. Rob terecht stelt is een term als ‘kuddeke’ a-typisch en zelfs idiosyncratisch te noemen voor het idioom uit de vroege Pastoorkramp-brieven (P-1).
    Ook ontbreken de oorspronkelijke antinomianistische tendensen die zo kenmerkend zijn. Het zal dan ook nog jaren studie vergen aan de hand van bronnensplitsing voor hier definitief uitsluitsel over gegeven kan worden. Wellicht kunnen de oudste tekstlagen nog gedeeltelijk gereconstrueerd worden.

  54. bramvandijk says :

    @Flipsonius
    😀
    Of misschien heeft de rev gewoon ontdekt dat geld beter is dan seks, omdat je dan seks kan kopen en nog wat overhoudt voor andere behoeften. De economische wetenschap leert immers dat een mens oneindige behoeften heeft en slechts schaarse middelen om die te bevredigen.

  55. mafchauffeur says :

    Ah, eindelijk de theologische onderbouwing van het geestelijke muntenplakken. Nou ja, al tweeënhalf jaar oud. We lopen gewoon wat achter hier in Nederland.
    http://www.therisinglight.com/2010/coins-and-more-held-to-walls-and-other-surfaces-by-faith-god-having-fun-with-his-kiddies/

    Naast de Bijbelse onderbouwing ook een belangrijke relativering:

    we have learned that this miracle is meant to be ENJOYED — not proved

  56. ruub says :

    @Flipsonius @bramvandijk
    🙂

  57. Flipsonius says :

    Bedoelde eigenlijk deze…blues you can’t lose

  58. Afolus says :

    @mafchauffeur
    Als je de verhalen en enkele video’s in de door jou geplaatste link bekijkt, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat God een goochelaar is geworden, die vooral uit is op het entertainen van zijn volgelingen.

    Hij is gemaakt tot leidsman van Fred Kaps en Hans Klok die het volk brengt tot Aaaahs en Ooohs en die een haast onbevredigbare behoefte creëert naar “meer en beter” en vooral spiritueel spektakel.

    Waarschuwingen en kritische kanttekeningen aan het adres van goedgelovigen die verdoofd en verblind lijken, komen helemaal niet door.

    Het gaat niet meer goed komen, vrees ik.

    Ik heb de neiging om met gloriestoelen te gaan gooien.

  59. Afolus says :

    @Flipsonius
    Gevoelig muziekje van Willie… ;-). Thanks.

    God is geen goochelaar maar Jesus is a soulman…..

  60. Ruud says :

    Alsof er geen betaalmuren genoeg zijn…

  61. rob says :

    @Bram

    Of misschien heeft de rev gewoon ontdekt dat geld beter is dan seks, omdat je dan seks kan kopen en nog wat overhoudt voor andere behoeften. De economische wetenschap leert immers dat een mens oneindige behoeften heeft en slechts schaarse middelen om die te bevredigen.

    Twijfel je aan de aantrekkingskracht van de Rev?
    Denk je echt dat hij moet betalen om seks te krijgen?
    Wat een belediging 🙂
    Maar misschien is de kerk van de Rev inmiddels net zo vergrijsd en ontvolkt als de PKN, en dan heb je groot gelijk 🙂

  62. Afolus says :

    De tekst in de link van @mafchauffeur:

    “We’ve learned this miracle is meant to be ENJOYED – not proved”

    Lijkt me een aan te bevelen standaardzin bij alle vermeende genezingswonderen.

    Wellicht ook een goede disclaimer voor Mattheus van der Steen en Willem Ouweneel… 😀

  63. ruub says :

    @Afolus
    🙂
    Epistemofobie is een wijdverbreid ziektebeeld in charismatische kring.

  64. mafchauffeur says :

    @afolus @ruub
    Voor de goede orde: het is niet alleen maar voor de leuk. Het dient ook een doel. Gelukkig maar.

    That’s what this new sign and wonder is about. It is about the Christian seeing God miraculously override natural forces such as gravity in the small things like pennies so that we will have the faith in the future to believe God for bigger miracles.

    Gewoon een geinig truukje van God om onze goedgelovigheid te laten groeien.

    Niets meer, niets minder.

  65. mafchauffeur says :

    @allen:

    God loves to use the “foolish” things to confound the wise

    Zo. In uw gezicht. 🙂

    Ben trouwens wel benieuwd wat @Waterlelie hiervan vindt.

  66. Afolus says :

    @Mafchaufeur
    Waterlelie zal het wonder van de “anti-gravity” vast en zeker erkennen.
    Het is een wezenskenmerk van een waterlelie dat deze zich in het water bevindt en in die omgeving “voelt” het ook alsof je gewichtsloos bent. Nee, Waterlelie heeft hier verder geen bewijs voor nodig, die gelooft het zo ook wel.

  67. Afolus says :

    Grappig dat die Amerikanen denken dat God ons wil zegenen met zijn goocheltruc svan de muntjes, lepels, vorken en mobieltjes, zodat we bij wijze van spreken getraind worden voor het geloof in grotere wonderen.

    Ik heb de neiging God voor gek te verklaren met dergelijke onzin.
    Nu heb ik al een hekel aan die feestpartijen waarbij een goochelaar of violist aan mijn tafel komt om een kunstje te vertonen.

    Als de opwarmwondertjes van muntjes en mobieltjes ons voorland zijn dan vraag ik me af of in het hiernamaals mogelijk ook bingo-avonden worden georganiseerd.

    Word je toch gek van..?! 😀

  68. mafchauffeur says :

    @afolus: jij lijkt mij zo’n naar type met een kort lontje. Hekel aan feestpartijen. Gek worden van bingo-avonden. Gooien met gloriestoelen.

    Kan een Gloriewolk je misschien wat milder stemmen?

    The cloud of Glory in Haiti. Thousands in Haiti to Hear the Gospel. Deaf mute man is healed.

    A post shared by Todd Bentley (@iamtoddbentley) on

    Gisteravond in Haiti.

    Niks beenverlengingen. Gewoon genezing van een doofstomme. Hoe Bijbels wil je het hebben?

  69. Case says :

    Dit is geen wonder, maar een Teken.
    Een Teken aan de Wand.

  70. Afolus says :

    @mafchauffeur 😀
    Hebben we nu in plaats van goudwolken ook al stofwolken aan het firmament? Of wordt de as van een Haitiaanse notabele verstrooid met een bladblazer van de Gamma.

    Het feit dat God dit wonder zou doen aan de hemel van Haiti mag opmerkelijk genoemd worden. Immers nog maar een paar jaar geleden zou Hij het eiland volledig door elkaar geschud hebben vanwege een soort eeuwigdurende vloek welke ook werd bevestigd door zijn roemruchte dienstknecht Pat Robertson.

    Het kan verkeren. 😦

  71. mafchauffeur says :

    @afolus: het is lastig te zien op de foto. Maar het gebeuren lijkt zich wel af te spelen op een ommuurde compound.

    Buiten de muren heeft de vloek nog vrij spel.

  72. Afolus says :

    @mafchauffeur
    (Nu bij de juiste draad gepost)
    Wonderlijk!
    De menigte kijkt niet of nauwelijks naar de vermeende wolk.
    De meesten kijken niet naar boven maar naar (voor de kijkers) links.
    Is die foto de wereld in geslingerd door onze tattoo-boy Toddues Bentley?

  73. Afolus says :

    En ja hoor.. Todd is back op het internationale toneel.
    Ben benieuwd of vriend Van der Steen binnenkort ook zo’n gloriewolk op zijn FB plaatst…

  74. mafchauffeur says :

    @afolus: he’s alive and kicking.

  75. Professor Prietpraat says :

    @mafchauffeur, 🙂

    @Afolus, hij is nauwelijks weggeweest hoor. Na de scheiding en het achterlaten van vrouw en jonge kinderen en hertrouw met zijn secreetaresse onder supervisie van superapostel Wagner, zijne alwetendheid en opperleraar Bill Johnson en megaprofeet en ridder in de orde der Maltesers, Rick Joyner, mocht hij al heel snel weer zijn kunstjes vertonen bij Morningstar en andere naverwante profetische glorieclubjes.

  76. John says :

    Ik zou overigens pas onder de indruk zijn als munten en dergelijke door gebed aan het plafond worden geplakt 😉

  77. bramvandijk says :

    @John
    😀

    En dat is dan eigenlijk precies de overeenkomst tussen het muntjesplakken en het beenverlengen. Ze roepen allebei meer vragen op dan dat ze oplossen. Waarom o waarom bewaart god zijn bovennatuurlijk ingrijpen voor dit soort kinderachtig gedoe in plaats van wat nuttigs te doen? Waarom probeert god ons te overtuigen met zulke subtiele en nogal oncontroleerbare “wonderen”, hij zou toch creatief genoeg moeten zijn om met iets overtuigenders te komen toch? Is dit nu de god die bij monde van Jezus zei dat we grotere dingen zouden doen dan lopen op water en opwekken van doden, namelijk muntjes op de muur plakken en benen 1 cm aan laten groeien?

    Ik weet het niet, maar als dit echt zou zijn zou het eerder een reden zijn om deze god niet te gaan dienen. Kinderachtig gedoe altijd, maar als je hem echt nodig hebt geeft hij niet thuis…

  78. jan says :

    @bram,

    Zegt dit niet meer over die domme (of naive) gelovigen die zich hier mee bezig houden dan over God?

  79. John says :

    @Jan

    Bram en ik trekken de lijn door die gelovigen over God uitleggen. De God van de gelovigen zoals jij die beschrijft hebben een beeld van God, en dat beeld is zoals Bram het hier schets. Dat beeld van God roept dus meer vragen op dan het beantwoord 😉

  80. jan says :

    @John,

    Bedankt voor je uitleg, maar ik zie niet welke rol God in dit geheel speelt. De goocheltrucs doen deze mensen zelf, daar hebben ze God niet bij nodig. Ze gebruiken af en toe zijn Naam, maar kennen Hem niet, noch Zijn bedoeling. (Er van uitgaande dat ik dat wel doe.) Nee, God kan hier nooit blij mee zijn en dit maakt mensen huiveriger voor Hem en het geloof wat deze dwazen proberen te verspreiden.

  81. John says :

    En ‘beantwoord’ is met ‘dt’ 🙂

    @Jan.

    Je hebt verder helemaal gelijk. Dit zegt meer over die naïeve gelovigen. Het is natuurlijk bizar om muntjes op een muur te plakken en dit vervolgens te zien als een wonder van God, waarmee Hij jou wil bemoedigen dat Hij nog steeds wonderen doet. Terwijl het voor mij pas écht wonderbaarlijk zou zijn als ze zo’n muntje aan het plafond konden bidden. Het is mij vandaag ook gelukt, zonder gebed, om enkele muntjes tegen de muur aan te plakken (wonderbaarlijk genoeg juist in de buurt van een stopcontact!).

    Deze mensen gaan met hun billen boven een wc hangen, doen hun behoeften en danken vervolgens God dat hun drol omlaag viel in plaats van omhoog. Wát een Godswonder!

  82. ruub says :

    @John

    …terwijl het voor mij pas écht wonderbaarlijk zou zijn als ze zo’n muntje aan het plafond konden bidden

    Dit bedoel je?

    Of dit?

    😉

    Zat net met interesse https://www.facebook.com/ifreshwind door te nemen om een beetje eop de hoogte te blijven van de meest recente trens. Gloriewolken of ‘Portals’gaan het helemaal worden volgens mij.

  83. ruub says :

    trends dus.

  84. bramvandijk says :

    @jan, John

    Bedankt voor je uitleg, maar ik zie niet welke rol God in dit geheel speelt. De goocheltrucs doen deze mensen zelf, daar hebben ze God niet bij nodig.

    Daarover zijn we het eens. Zoals John al zei, was mijn reactie het doortrekken van deze goocheltrucs naar een stel dat god zich inderdaad met dit soort zaken bezig zou houden, wat zegt dit dan over god? Daarom begon de een-na-laatste zin ook met “Ik weet het niet, maar als dit echt zou zijn”, dan lijkt het mij dus nogal een kinderachtige god.

    @ruub
    Waar haal je het allemaal vandaan. Kunnen we enige inschatting geven of het om een substantiële groep gristenen gaat die zich met dergelijke praktijken bezighouden? Of zijn we als GG nu echt aan het jagen op een handjevol fundi’s?

  85. mafchauffeur says :

    @ruub: wat een FB-pagina zeg.

    Je zou er acuut charismanisch van worden. Een wandeling naar het ziekenhuis en vervolgens 50 mensen genezen? En dat voor een omaatje.

    Ik stond op het punt om je te vragen wat Portals zijn, maar op een of andere manier denk ik nu: laat maar. 😉

  86. mafchauffeur says :

    @ruub: die kleurenwaaier van Bethel klinkt een beetje retro, maar misschien is er na de kleuradviezen en het profetisch schilderen een nieuwe toepassing aanstaande.

    Prophetic Meanings of Colors (Renee Cooper and Trisha Wheeler, Bethel Church)

    Amber – the Glory of God, the Father’s heavenly care
    Black – dark night of the soul, hiding place, mystery
    Blue – heavenly, prophetic, revelation, Holy Spirit, grace, knowledge
    Brown – humanity, earth, harvest, sowing, seed
    Burgundy/Wine – new wine, the cup of the new covenant, blessing, rejoicing, blood of Jesus, bride of Christ
    Fuscia – joy, right relationships, compassion, deep place of the heart
    Gold – deity, wealth, kingliness, refining fire, the Godhead, glory, divinity, majesty
    Green – new beginnings, hope, restoration
    Iridescent white – angelic presence, blessings of God’s truth
    Lavender – transparency, fragrance, intercession
    Light Green – happiness, springtime, birth
    Orange – courage, passion, power, fire, harvest, strength
    Pink – healing, friendship, romance
    Plum – richness, infilling of the Holy Spirit
    Purple – royalty, kingship, majesty, wealth, sonship, inheritance
    Red – atonement, sacrifice, blood of Jesus, redemption, love
    Silver – Holy Spirit, redemption, freedom to create
    Turquoise – river of god, life-giving

  87. DfTg says :

    Met een hamer kom je ook een eind, alleen zit ’t muntje dan in de muur in plaats van erop.

  88. mafchauffeur says :

    @afolus: je kunt kletsen wat je wilt, maar zo’n gloriewolk in Haiti is gewoon een voorbode van geweldige zalving.

    Todd Bentley ‏@IamToddBentley
    2 deaf, blind woman & boy manifests demon of epileptic seizures All healed & Boy healed of hernia surgery & pain. The Kingdom is awesome!
    13 januari 13 om 6:06 ’s ochtends ·

    (Twitter)

    Sommigen gaan vast weer zeuren over doktersrapporten en rontgenfoto’s, maar een kniesoor die daarop let.

  89. Afolus says :

    @mafchauffeur
    Kunnen we tegenwoordig ook al genezen worden van een hernia-operatie….? 😀

  90. mafchauffeur says :

    @afolus: als een Amerikaan (of Canadees zoals hier) het heeft over een hernia bedoelt ie meestal een liesbreuk.

    Kan wel hilarische multiculturele bidstonden opleveren, kan ik je vertellen. 🙂

  91. Yop says :

    Godzijdank! Ik heb alle muren in de woonkamer geprobeerd, maar er bleef nergens een muntje plakken. Toch werd ik in genade gevonden op de linkerkant van de eettafelstoel: 4 seconden van glorie met een €0,05!

  92. michiel pot says :

    Een munt hoeft niet aan de muur, net zo min als een mens zonder God hoeft te leven. Ik ben echt geen heilige, maar wordt akelig als ik zie hoe wanhopig iedereen hier probeert op een grappige manier en ten koste van andere mensen, zichzelf te ontdoen van hun eigen verantwoordelijkheid. De mensen die jullie afzeiken doen rare dingen en lijken wanhopig, maar rennen wel wanhopig de goede kant op. Je zou op veel van deze mensen jaloers kunnen zijn. Praat gerust over die vreemde soms belachelijke dingen, maar hou respect en ruimte voor elkaar. Je zou iets kunnen leren. Liefde is een vreemde ziekte…….

  93. kindvanGod says :

    tja, het is hier een satire en dan mag dat ;-), enneh humor mag ook. het is toch raar?
    # toch eens even die euro van de muur krabben#

  94. bramvandijk says :

    @michiel pot

    De mensen die jullie afzeiken doen rare dingen en lijken wanhopig, maar rennen wel wanhopig de goede kant op.

    Hoe weet jij dat zij degoede kant oprennen?

  95. kindvanGod says :

    grijns, de goede kant???

  96. Maarten says :

    Hm, ik ben zelf atheïst, maar dit is wel een heel raar verschijnsel. Ik moet dit toch nog eens wat beter onderzoeken. Zou het kunnen dat het in de buurt van elektrische aparaten beter werkt? En hoe komt het dat het alleen metalen voorwerpen zijn? Dit belachelijk maken is natuurlijk reuze grappig, maar opmerkelijk is het wel.