Gevangen door de Gouden Bikini

Frank Ouweneel won afgelopen week de Gouden Bikini. Voor GG-cartoonist Rob aanleiding om hem met die bikini in een wel heel benaderde positie te tekenen. Hoe is hij daarin terecht gekomen?

frank-ouweneel-wint-gouden-bikini

Is hij gekneveld door een inbreker die zijn bronnen wilde stelen? Is het een wraakactie van een gelovige die op grond van de eindtijdstudies van Frank gedacht heeft ongeneeslijk ziek te zijn van straling uit de zee, terwijl het om een gewone griep ging? Heeft zijn vrouw de bikini gevonden en gedacht dat hij een ander had? Heeft zijn gemeente een nieuwe tuchtmaatregel genomen? Wie het weet mag het zeggen.

43 responses to “Gevangen door de Gouden Bikini”

  1. afolus says :

    In elk gevallen duidelijk dat Frank O. de bikini op een voor hem gebruikelijke plaats heeft aangebracht…
    Zijn ogen moeten bedekt worden.
    Dat doen kinderen ook…
    Die denken dan dat ze niet gezien worden! 😀

  2. rob says :

    @Afolus
    Misschien heeft hij geblindeerd ook wel zijn studies geschreven, en moest hij geblindeerd op zoek naar de verdwenen bronnen.

    Frank kan er niets aan doen 😦

  3. TommyLee says :

    De wraakaktie is het meest voor de hand liggende. Zijn vrouw staat immers helemaal achter hem. De dader is duidelijk door het raam gevlucht toen de vrouw terug kwam van de plee en heeft hem zo aangetroffen!

  4. Johan says :

    Verhip, het raam staat open. Nu wordt het een soort Cluedo. Ik denk als eerste aan een soort SM-sessie met Rev. Van Pastoorkramp.

  5. Rene says :

    Ik denk dat een grap leuk is, maar nu is het wat mij betreft wel genoeg.

  6. rob says :

    @Rene
    Idd, we moeten arme Frank maar losmaken/laten:)

  7. alwin says :

    Flauw, het punt over Ouweneel is gemaakt en terecht maar dit hoeft niet van mij.

  8. Rene says :

    @Rob Ik denk dat je satire beter kunt beperken tot dingen die Frank zegt of doet. De ‘gouden bikini’ is niet zijn vinding en daarom past dat niet in de satire. Het beschadigt hem op een punt wat niks met de werkelijkheid of met zijn opmerkingen te maken heeft. Dat is ook niet satire. Het is gewoon plat en niet creatief.

  9. Simon van Groningen says :

    Ik vind dat jullie weleens beter geweest zijn.

  10. Johan says :

    Je ziet ze eigenlijk nooit op GG, de Alwins en Renés, behalve als de humor volgens hen ‘te ver’ gaat. Jongens, draag eens wat vaker iets bij aan de discussies, dan kom je geloofwaardiger over dan als blaffende waakhond van de moraal.

    Rob vindt het gewoon leuk om mannen in bikini te tekenen. Gun haar dat pleziertje. Drie jaar geleden tekende ze Goldschmeding ook in bikini:

  11. Rene says :

    @Johan Misschien lees je meer van mij dan je denkt op GG. Maar goed, ik antwoord met een anekdote.

    Van Einstein werd gezegd dat hij pas op zijn vierde voor het eerst sprak en dat zij eerste woorden waren: “de soep is te heet”. Toen zijn ouders vroegen waarom hij nooit eerder gesproken had, zei hij: “omdat daar geen aanleiding voor was. De soep was niet eerder zo heet.”

  12. rob says :

    @Rene
    Hete soep is in dit kader wel een leuke woordspeling 🙂

    @Johan
    Mannen in bikini hebben net wat meer:)

  13. Jan-Willem says :

    Ja hoor GG blijft deze zaak maar uitmelken…
    Bij gebrek aan beter?

    Triest om op deze manier ‘nieuws’ warm te houden.

  14. alwin says :

    @Johan,

    Je ziet inderdaad niet vaak reactie’s van me, zo heel af en toe reageer ik. Echter niet alleen als blaffende waakhond. Voor mij gaat deze strip te ver, voor jou niet dat kan.
    Die tekening van Goldschmeding daar kon ik de humor wel van in zien.

  15. Rene says :

    @Johan Heb jij mij trouwens ergens als blaffende waakhond gezien? Ik denk het niet.

    Ik denk dat ik in de Frank Ouweneel-discussie ook genoeg bijgedragen heb, o.a. door naar Vroomshoop te gaan en er hierover te berichten. En in het verleden schreef ik onder een andere naam.

    Trouwens: Frank heeft enkele opgevraagde bijlagen inmiddels netjes opgestuurd.

  16. Waterlelie says :

    Inmiddels wel duidelijk waarom Rob niet aan een kerk verbonden wil zijn.
    Bang voor tuchtmaatregelen.

    Breek vooral een lans om Christenen vogelvrij te verklaren!
    Kennelijk geeft het voldoening.

    Ziekelijke agressie!!!

  17. afolus says :

    @Waterlelie
    Grappig dat je van @rob vermoedt dat ze bang is voor tuchtmaatregelen van een kerk, terwijl we dat van Frank Ouweneel zeker weten… 😀 😀

  18. Johan says :

    @Rene: 🙂 O ja, dat is ook zo. Kun je die bijlagen hier posten, vind ik wel interessant.

    @alwin: Het is wat gewaagd, maar ik vind dat het wel kan. Geen idee wat Rob ermee bedoelt, maar dat kan ook aan mij liggen.

  19. Johan says :

    Ik heb nog even goed naar die tekening gekeken. Het is Frank Ouweneel helemaal niet! Het is de Rev. Zeker weten.

  20. Rene says :

    @Johan Wat bedoel je met posten? Het zijn scans van ettelijke MB’s per stuk. Hoe kan ik die uploaden?

  21. Wouter says :

    Zielig hoor

  22. John says :

    Ik weet niet wat het is, maar het begint hier ineens weer zuur te ruiken…

  23. renealtena says :

    Zal ik de bijlagen naar je mailen?

  24. Johan says :

    @Rene: Misschien naar GG mailen en vragen of zij er iets mee kunnen?

  25. renealtena says :

    Prima. Wat is het mailadres?

  26. Johan says :

    @Rene: Even kijken bij contact 😉

    https://goedgelovig.wordpress.com/contact/

  27. Rene says :

    @johan Mail is verstuurd (tip: als je er zelf belang bij hebt, dan zou ik zelf even het mailadres opzoeken en het er direct bij zetten)

  28. Pittig says :

    Beste vrrrienden!

    Waarom ligt Frank Ouweneel gekneveld op bed?

    Je moet daarvoor zoals Frank Ouweneel zelf gaan denken! Ik denk dat FO al een tipje van de sluier opligt in de woorden die hij uitspreekt. “b>Maak me los, asjeblieft.”

    Dus mmla. Als je dat door de Isosephia Calculator gooit (die de waarde van getallen berekent), dan komt er “111” uit, zowel in het Grieks als het Hebreeuws.

    En wat betekent “111” in India, beste vrienden?

    “The Number 111 in India is known as Number of being cheated.
    Gullible.”

    http://en.wikipedia.org/wiki/111_(number)

    Oftewel:

    Goedgelovig!

    Dan zijn er nog twee opties: Hij is door goedgelovige fans die zwaar teleurgesteld zijn, zo aangepakt.
    Of hij is door GG zelf aangepakt!

  29. joost says :

    rob
    Het kan ook zijn dat zijn vrouw hem, met de belofte van een spannend spel, zo heeft vastgezet en hem vervolgens, uit wraak voor zijn overspel hem zo heeft achtergelaten. 😉 wraak kan heel zoet zijn.
    (leuke tekening)
    joost

  30. joost says :

    GG
    zouden jullie een schuinmarcheerder in zo’n positie brengen en achterlaten?
    Kinky… 😉
    joost

  31. Peter H says :

    Ik denk dat Ada in de war is geraakt na het lezen van ” 50 tinten grijs”.

  32. mafchauffeur says :

    @Pittig: 🙂 🙂

    Jij kunt zó het stokje overnemen van broeder William Tapley!

    Laatste nieuws: PSY voorspelt in zijn Gangnam Style video de martelaarsdood van Paus Benedictus XVI

    Alleen de precieze datum van Ratzingers dood is nog niet geheel duidelijk. Kun jij ‘m helpen?

  33. rob says :

    @Pittig
    Ongelooflijk, die calculator 🙂

    @Johan
    Het is Frank want de Rev zou zichzelf nooit in zo’n positie laten brengen.

  34. mafchauffeur says :

    Het opvallende van Tapley is overigens wél dat hij (ook in deze video) in staat is om ruitelijk te erkennen dat hij er eerder naast zat, als een kijker/onderzoeker hem daarop wijst.

    De heer Ouweneel heb ik dat nog niet horen of zien doen.

    Maar misschien geldt ook hier dat in Nederland alles gemiddeld tenminste tien jaar later gebeurt dan in de USA. 😉

  35. mafchauffeur says :

    Onbegrijpelijk eigenlijk dat de Rev zich al die tijd stil houdt over dit onderwerp.

    Dat geeft toch te denken.

  36. W.C. Vlieg says :

    Zelf heb ik al vaak door eigen te doen in mn hemd gestaan, en het is me nooit bevallen. In Bikini zou ik het waarschijnlijk nog minder goed uithouden (zeker een gouden, heb ik een veel te lichte huid voor). Of ik nu frank-o-fiel of frank-o-foob ben maakt niet uit, ook ik had deze dwalende (/dolende?) broeder een andere cartoon gegund. ik denk niet dat dit direct iets met zurigheid te maken hoeft te hebben trouwens, maar wellicht wel eerder met smaak. En daar valt ondanks het vaak hooggehouden tegendeel, volgens mij goed over te twisten :-). so let’s agree to disagree…

  37. Pittig says :

    @ W.C. Vlieg

    Ik ben het niet met je eens dat we het eens moeten zijn om het met elkaar oneens te zijn! 😉

  38. Pittig says :

    @ Peter H

    Ik heb ze geteld en er zitten inderdaad vijftig tinten grijs in de tekening! En één tint goud.

  39. nietverbaasd says :

    @mafschauffeur Dank je voor de video door William Tapley. Kan geen genoeg krijgen van zijn ‘channel’. hij is de meest geweldige opa die ik sinds tijden op het web heb gezien. Wie wil er nu niet met zijn opa kunnen bomen over videoclips? Dat hij ook nog profeet van de eindtijd is, maakt het natuurlijk helemaal af. Dat kom je immers niet vaak tegen.

  40. agilhartje says :

    Totdat er echt nieuws is neem ik even vrij van Frank.
    Ben namelijk een beetje Frank-moe…

    Maar Tapley kan ik nog wel hebben!
    Wat hij zegt is zo vergezocht dat het me niet zou verbazen dat hij dit allemaal op z’n goedgelovig bedoeld. Hij speelt de rol van profeet erg overtuigend.

  41. joost says :

    agilhartje

    Ben namelijk een beetje Frank-moe

    Oh jee, ben jij Franks moeder? Arme jij. 😦
    joost

  42. DfTg says :

    Het spijt me, maar hij is suf. Goldsmeding in bikini was wel grappig. Hier herken je FO niet eens in.

  43. Dagobert says :

    Dit was niet nodig. Kritisch constructief niets mis mee. Dit is iemand onnodig een trap na geven.