AH kerkplaatjesactie in Barneveld groot succes

De kerkplaatjes-actie van de Albert Heijn in Barneveld is een groot succes. Na de landelijke voetbalplaatjesactie in 2010 en de actie met de lokale turnvereniging eind vorig jaar prijken dit jaar kerkgebouwen en de hoofden van predikanten, ouderlingen en gemeenteleden op de kaartjes die gratis worden weggeven bij de kruidenier bij elke tien euro aan boodschappen.

kerkplaatjes

De grote drommen jeugd voor de ingang van de supermarkt zijn nauwelijks in bedwang te houden wanneer er weer een klant naar buiten komt. Gelukkig staan er dranghekken. ‘Heeft u misschien kerkplaatjes?’, schreeuwt een meisje naast me. ‘Helaas niet’, antwoordt de vrouw snel, maar haar zenuwachtige drafje doet toch anders vermoeden. Een paar jongens zetten de achtervolging in. Met een gilletje werpt ze wat plaatjes op de grond en weet zo met haar boodschappenkar te ontkomen.

Joey Vermeer is een van de jeugdige verzamelaars. Hij heeft al twee albums helemaal vol. ‘De hele familie doet mee’, vertelt hij trots. ‘Maar het viel nog niet mee ze allemaal te vinden hoor’, laat hij weten. ‘De plaatjes met Voorgangers, Ouderlingen en Diakenen heb je zo compleet,  maar die Kerkverlaters en Randkerkelijken zijn echt lastig bij elkaar te krijgen. Waren er ook zo veel. Maar het is uiteindelijk toch gelukt.’

Jaap de Koning is tot nu toe minder fortuinlijk: ’Ik heb m’n album bijna compleet en mis alleen nog het nieuwe gebouw van De Doorbrekers, vertelt hij. Maar niemand wil ruilen en als je uiteindelijk dan maar geld biedt, blijkt dat ze echt mega-veel willen hebben. Echt onbetaalbaar’, zegt hij teleurgesteld.’

Filiaalhouder van de AH in Barneveld, Daniël van Ophemert, is zeer tevreden over de loop van de actie. ‘Het loopt als een tierelier’, vertelt hij trots. ‘Nog nooit zoveel omzet gedraaid. Overigens: tijdens een van de ruilmiddagen in de kerstvakantie kunnen onze jongste klanten proberen de verzameling kerkplaatjes compleet te krijgen. Komt allen!’

27 responses to “AH kerkplaatjesactie in Barneveld groot succes”

  1. kerkpleinhattem says :

    In Hattem ook al eens een poging gewaagd. Er kwam geen ouderling opdagen bij de fotoshoot. Zal aan de datum hebben gelegen. http://epaper.bdu.nl/veluweland/epaperarchive/2011/03-30/epaper/11430399.htm

  2. Ronny Blaak says :

    Shalom, hoe werelds kan je zijn met deze mensverheerlijking ? triest

  3. Ronny Blaak says :

    Shalom, ik hoefde bij de AH express geen voetbalplaatjes, omdat ik die kinderen niet wilde stimuleren in het verafgoden & idoliseren van al die voetballers. maar goed, de Bijbel = Gods Woord = Jezus heeft voorzegd dat de wereld & de duivel de gemeente volop zou infiltreren. laat Gods Woord maar in vervulling gaan in Jezus naam. Amen Amen. Halloe Jah

  4. mafchauffeur says :

    @Ronny: dierenplaatjes (= God’s schepping), kan dat wel?

  5. afolus says :

    @Ronny Blaak
    Hoe “verblind” kun je zijn voor leuke satirische berichten.
    Dat je ogen geopend mogen worden in het nieuwe jaar.. 😀 😀
    Shabbah, sjabberdewaski, eeeeemèn..

  6. Diederik says :

    Dan vraag je je gelijk af in welke groep ze Peter Paauwe van Doorbrekers hebben geplaatst, bij de Kerkverlaters of bij de Randkerkelijken, want gaan die niet over het randje?

  7. goedgelovig says :

    Gelukkig loopt de actie beter in Barneveld dan in Hattem.

    http://epaper.bdu.nl/veluweland/epaperarchive/2011/03-30/epaper/11430399.htm

  8. alwin says :

    Ik heb Peter Paauwe dubbel, wie bied

  9. afolus says :

    Is er ook een sectie “tekenen & wonderen” in het plakboek?

  10. afolus says :

    @alwin
    Graag verwijs ik je naar de favoriete tekst van Paauwe’s “roepings-genoten”: 2 Koningen 2:9 over een dubbel deel of dubbele portie.

    Als je Paauwe dubbel hebt, kun je hem maar beter houden.
    De goede God zou het wel eens zo bedoeld kunnen hebben voor jouw persoonlijk leven… 😉

    En.. weg is weg

  11. ruub says :

    @alwin
    Ruilen voor ds J. Roos van de GerGem in Ned? Hij kijkt er wel wat somber op, maar ja.

  12. alwin says :

    @Ruub,

    Ok die had ik nog niet, nu nog 2 plaatjes is m”n album vol.

  13. alwin says :

    @Ruub

    Is er ook nog een ruilmiddag in de kerk?

  14. Peter 2 says :

    Heeft iemand nog plaatjes met beenverlenging links en beenverlenging rechts?
    Ook zoek ik nog naar een plaatje van Jan Zijlstra en wil ik graag Bert de Haan ruilen voor God.
    Iemand???

  15. ruub says :

    @Peter2
    Die laatste heb ik ook nog niet kunnen vinden. Beenverlenging heb ik wel, net als fibromyalgie-, rugklachten- en migrainegenezingen. Meer dan genoeg van, dus roep maar.

    @alwin
    Nee, gevaar dat iemand tafels om gaat gooien is te groot.

  16. cornelis says :

    @ronny blaak…..de satan en zijn trawanten hebben a.h. inmiddels al behoorlijk geinfiltreerd.
    laatst was het bier op
    hallo pierlala..

  17. goedgelovig says :

    UPDATE: Ooooh. Het bestaat dus echt, het kerkenkwartetspel. #uitdeoudedoos

    http://twitter.yfrog.com/nyuw5ayj

  18. nietverbaasd says :

    Weet iemand wanneer de zwarte kousen weer in de bonus zitten?

  19. Fenderfan says :

    Dat kerkenkwartetspel wil ik graag in mijn verzameling religieuze brocante….wil iemand het aan mij verkopen?. En nee, ik koop geen rozenkranzen of bijbels > 1900 van je, zelfs niet als die van je oma zijn geweest.

  20. Diederik says :

    @Fenderfan, maar die van mijn oma hebben altijd binnengestaan…

  21. peter 2 says :

    @ruub
    Bert ruilen voor God is inderdaad moeilijk. Ze zijn zeldzaam omdat Bert het niet toestaat. Hij en God zijn gelijken. Fibromyalgie heb ik al.

  22. Fenderfan says :

    Hmmm, dat kwartetspel, daar kan ik dus wel naar fluiten. Jammer. Maar misschien een leuk ideetje voor GG: een GG-kwartetspel? Met de Gouden Bikini als joker? Noteer mij maar voor 3 stuks.
    Ik krijg allerlei leuke ideetjes. In de categorie ‘vervoersmiddelen’ kun je denken aan de Quad van 25 mille uit de preek van Pauwe, de boot van Trin, het boodschappenautotje van Zeur en co……..
    En hebben we al genoeg beesten voor een kwartetje: De paarsjes van Zeur, ….?

  23. goedgelovig says :

    @Fenderfan: Dat idee is al een paar keer de gesprekstafel gepasseerd. Wie gaat het maken?

  24. alwin says :

    Misschien ook een leuk idee, kerken die er niet meer zijn (gesloten of gesloopt). Zet me maar alvast op de lijst met voorinschrijvingen.

  25. alwin says :

    Wat te denken van openluchtkerkdiensten, daar zijn er ook verschillende van, of die ze zomers in een evangelisatietent houden

  26. ruub says :

    Kijk, deze pastoor biedt zijn verzameling van Kerkverlaters en Afvalligen gewoon aan op een prikbord in zijn kerk:
    http://www.omroepbrabant.nl/?news/186532822/Tilburgse+pastoor+hangt+fotos+en+namen+van+afvalligen+op.aspx