Derren Brown: De Apocalyps

Aangezien de wereld vandaag vergaat een toepasselijke maar heftige aflevering van Derren Brown: de Apocalyps.

18 responses to “Derren Brown: De Apocalyps”

  1. agilhartje says :

    Hier heb ik vandaag echt geen tijd voor. Ik ga mijn laatste uren toch niet vullen met YouTube?

    Happy End-of-the-world allemaal!

  2. DsDre says :

    Shit, die kan ik dus allemaal niet meer kijken voor het einde van de wereld. 39 minuten te gaan. Prettig einde allemaal.

  3. Pittig says :

    Was het nou 12 uur Nederlandse tijd of 12 uur Maya (Latijns Amerika) tijd? Heb ik net onder tranen afscheid genomen van vrouw en kinderen, is het blijkbaar dus Maya-tijd. In dat geval hebben we nog een aantal uren te gaan. Ik weet niet of ik dan weer zo dramatisch afscheid ga nemen. De tweede keer wordt het toch wel wat gespeeld…

  4. Pittig says :

    Is iedereen er nog? Er zijn helemaal geen reacties na 12 uur meer gemaakt behalve die van mij. Is ons gezin dan als enige behouden?

    Hallo! Hallo! Is er iemand?

  5. Pittig says :

    Derren Brown: “By taking everything away from him, I hope to make him recognize the value of what he has.”

    @ Wilfred, bramvandijk, Flipsonius — over onthechting gesproken…

  6. Jeroen van den Beemd says :

    Ik denk toch echt dat het de Maya-tijd moet zijn. Anders is de hele straat hier behouden gebleven en dat kan ik niet van iedereen geloven. Maar misschien ben ik kleingelovig…..

  7. Pauline says :

    Hahaha geniaal die aflevering! Gaat wel een beetje ver 🙂

  8. Wilfred says :

    @Pittig:

    over onthechting gesproken…

    Ik begrijp dat je nu onder dit item antwoord gaat geven op mijn vragen? 🙂

    De tweede keer wordt het toch wel wat gespeeld…

    Je bevindt je in goed gezelschap!

  9. Ettje says :

    Je kunt je er druk om maken… je kunt het ook langs je heen laten gaan, al die dwaze voorspellingen.
    Maar je kunt ook luisteren naar wat dichters er over zeggen, zoals Meint R. van den Berg:

    Bewaak
    de vlam van je kaars
    behoed het licht
    van je lampion
    tegen de rukwinden
    van de nacht
    tegen het blazen
    van de duisternis
    tegen de plensregens
    van de zondvloed.

    Draag
    je schijnsel hoog
    boven je hoofd
    wadend door het zwarte water
    van de springvloed
    naar de verlichte
    vensters
    van de feestzaal
    waar God
    glimlachend
    op jou wacht.

  10. Swiss says :

    Ouweneel II ?

  11. Ariwa Appel says :

    Leuk, maar helaas fake!

  12. Ariwa Appel says :

    @swiss, je was me net voor.

  13. Rob2 says :

    Ach, een beetje slim knippen in de conversatie om voor de kijker de vaart er ook een beetje in te houden, en het verhaal volgbaar.

    Het script is misschien wel te mooi om een non-acteur in de hoofdrol te hebben. Wel leuk kijkvoer om deze 21ste december te vieren.

  14. bramvandijk says :

    Beste zombiefilm die ik sinds een tijdje heb gezien… alleen vervelend dat die man met dat sikje steeds tussendoor in beeld kwam en slap liep te ouwehoeren 😉

    @Pittig

    @ Wilfred, bramvandijk, Flipsonius — over onthechting gesproken…

    Ja en nee… Door zijn hele leven van hem weg te nemen beseft hij juist hoe gehecht hij eraan is. Dus onthechten? Misschien eerder een bewust worden van je gehechtheid.

    Als dat ook past binnen jouw brede opvatting van onthechten dan is dat prima en ben ik daar een groot voorstander van. Maar het is niet echt onthechten in de smalle zin van het woord, toch?

  15. joost says :

    Dor@#$@#$
    Speciaal aan de baas gevraagd deze maand het salaris wat eerder te storten en die heeft dat ook gedaan waardoor ik op de 20ste het hele bedrag in één keer kon opnemen en meteen opgemaakt aan leuke dingen. Is de wereld alweer NIET vergaan.:mad: Waar moet ik nu de rest van de maan meer rondkomen??? @#$@#$
    joost

  16. mafchauffeur says :

    Maya of geen Maya, gelukkig loopt de Eindtijd gewoon door.

    William Tapley analyseert de videoclip van PSY’s Gangnam Style en toont overtuigend aan dat het zuivere Satanische propaganda betreft. In de video wordt gesuggereert dat 666 (Satan) de overwinning op 555 (de Heilige Maagd Maria) zal behalen.

    Terwijl de Bijbel duidelijk stelt dat juist het omgekeerde het geval zal zijn.

  17. Michael says :

    @Arwina:
    Waarom fake? Dat fimpje bewijst niet. Het kunnen cuts zijn uit een veel langere scene om de boel in te korten.