Van onze correspondent in Syrië

In Syrië gaat het nog steeds niet goed. Daarom heeft de God van Abraham, Izaäk en Jacob de Nederlandse profeet Benjamin Cousijnsen in een droom meegevoerd naar de grens met Syrië om daar de oppositie een hart onder de riem te steken.

Voor wie dit niet gelooft heeft Cousijnsen op zijn site Eindtijdnieuws een waarschuwing opgenomen:

Als u niet naar Benjamin Cousijnsen wilt luisteren, die Gods boodschap rechtstreeks doorgeeft, omdat u alleen maar verwend bent en egoïstisch en niets wil aannemen, zelfs Jezus Christus niet, zult u als de Opname plaatsvindt zien, dat waar de bijbel altijd over sprak, werkelijk waar was. Maar voor u was het te laat.

Advertisements

41 responses to “Van onze correspondent in Syrië”

  1. Jona says :

    Deze profeet maakt verdacht veel taalfouten…

  2. frank says :

    weer een christen gekkie….best wel aandoenlijk

  3. ruub says :

    Ah, Benjamin Cozijnsen van Eindtijdnieuws. Tsja.

  4. afolus says :

    Je hebt profeten, valse profeten en… idiote profeten.
    Mijn schoonmoeder zaliger, zou gezegd hebben dat de lieve Heer vreemde kostgangers heeft…
    Ik zeg amen!

  5. afolus says :

    @ruub
    Jemig, die website is tamelijk dreigend voor de verwende en egoïstische lezer die niet wil luisteren naar de man Gods die Benjamin Cousijnsen heet.
    Wat een ontiechelijke glorie nou toch weer.

  6. ruub says :

    @afolus
    Je doelt zeker op zinnetjes als:

    Als u niet naar Benjamin Cousijnsen wilt luisteren, die Gods boodschap rechtstreeks doorgeeft, omdat u alleen maar verwend bent en egoïstisch en niets wil aannemen, zelfs Jezus Christus niet, zult u als de Opname plaatsvindt zien, dat waar de bijbel altijd over sprak, werkelijk waar was. Maar voor u was het te laat.

    ?

    🙂

  7. afolus says :

    Pas maar op, want anders is het te laat..
    OMG 😳

  8. ruub says :

    Soms is het verschil tussen een fanatiek aanhanger van een vreemd idee (maar in hoofdlijnen psychisch gezond), een opzettelijke bedrieger en iemand met een bepaalde stoornis maar moeilijk te leggen. Soms overlapt het deels of hangt het er een beetje om.

    Maar misschien moet je – als alle tekenen erop wijzen dat je te maken hebt met iemand lijdt aan een stoornis – wel niet al te veel aandacht aan zo’n persoon besteden. Of vinden jullie van wel?

  9. afolus says :

    Ik had dit toch niet willen missen 😉

  10. Dennis says :

    Ik moet denken aan een profetisch lied van Marco Borsato: ‘De meeste dromen zijn bedrog’.

  11. Fenderfan says :

    @Ruub

    Helemaal mee eens. Dergelijke onderscheidingen zijn cruciaal maar niet altijd helder – vaak wel, door bijv. te letten op het religieuze gedrag van iemand in relatie tot gedrag op andere terreinen van het leven.
    Dat vind ik ook een beetje het nadeel van dit soort berichtgeving. Er is een heleboel dat je niet te weten komt en dus zijn conclusies arbitrair.Het kan zelfs zielig, immoreel en nodeloos kwetsend zijn om iemand die lijdt aan een stoornis hier openbaar aan de schandpaal te nagelen. Wie heeft dat nodig? Wie schiet daar iets mee op? Wie heeft het nodig om op zo’n goedkope manier z’n gelijk te halen of zichzelf bevestigd te willen zien? Is iemand een ‘christengekkie’ als hij/zij lijdt aan wanen die zich ook op religieus terrein uiten? Of is degene die dat soort opmerkingen slaakt te onnozel om zich te realiseren dat er zoveel meer aan de hand kan zijn met iemand die zich zo uit op religieus gebied?
    Overigens had ik tot vandaag nog nooit van dit heerschap gehoord, en mijn opmerkingen zijn dus algemeen bedoeld.

  12. joost says :

    Ik moet denken aan een profetisch lied van Marco Borsato: ‘De meeste dromen zijn bedrog’.

    Mijn moeder zei (en zegt het nog) vaak: “Dromen zijn bedrog, maar schijt je in je bed dan vindt je het ’s ochends nog.” Zij doelde daar soms mee op de fantasie verhalen die wij soms als een soort droom presenteerden in de hoop dat het misschien waarheid zou (kunnen) worden. (Ook een waarschuwing die zij overigens aan FO zou kunnen hebben gegeven. 🙂 )
    Inderdaad is de scheidslijn tussen waanzin, hoop, en realiteit vaak heel vaag. Maar voor deze profeet hou ik het toch maar op (godsdienst)waanzin. 😦
    (Als deze Bemjamin niet naar Syrië wil gaan om zijn aandeel in de strijd te leveren komt Syrië wel naar Benjamin, en dat is dan wel weer heel bijbels. 😉
    joost

  13. frank says :

    @Fenderfan jij zet hem neer als een patient die lijd aan wanen zal hij ook niet leuk vinden om te horen

  14. Ronny Blaak says :

    Shalom beste mensen, deze valse zelfbenoemde zogenaamde profeet Benjamin nodigde me uit op Hyves om vrienden te worden. ik accepteerde dat, maar toen hij me bijna dagelijks bombardeerde met berichten & ik erachter kwam dat hij allerlei onzin juist tegen Gods Woord uitkraamde, zoals dat God het leger & wereldse soldaten aanmoedigt om oorlog te voeren, terwijl Jezus toch echt van de andere wang is, heb ik hem daarop gewezen & terecht gewezen, helaas zonder resultaat & heb ik daarna de korte ‘vriendschap’ maar weer beëindigd. Jah Bless & Halloe Jah

  15. Fenderfan says :

    @ Frank

    Nee, dat doe ik niet. Goed lezen. Ik benoemd dat als een optie zonder te oordelen en geef duidelijk aan dat ik hem niet ken en mijn opmerkingen algemeen bedoel. Op basis van de berichtgeving hier valt m.i. niet uit te sluiten dat iets dergelijks aan de hand is en dus behoor je m.i. voorzichtig te zijn met meningsvorming.

  16. mafchauffeur says :

    Ik droomde vannacht dat er een baby op mij af kwam kruipen. Bleek de Here Jezus te zijn. En boos. Omdat ik mijn plicht had verzaakt. De baby beval mij om direct naar het NS-station te gaan om daar iedereen aan te spreken en het Evangelie te prediken.

    Ik had geen andere keus dan te gehoorzamen.

    Op weg naar het station werd ik wakker.
    Toch wel opgelucht dat ik niet meer geloof dat God vooral in dromen tot mensen spreekt. 🙂

  17. afolus says :

    @mafchauffeur
    Daar mag je zeker met dit koude weer echt blij mee zijn…😖

  18. henk says :

    ik ben de weg kwijt bij zulke profeten er zijn zo vele profeten die dromen hebben . als ik allemaal wat ze zeggen en wordt waarheid ,dan wordt ik gek . dan wordt mijn geloof angstig . bijbel teksten wat hij spreekt kloppen als waarheid .
    maar verder ik weet het niet meer .
    henk

  19. Lot says :

    Ik vind het toch wel een beetje ‘bashen’ van mensen. Deze man heeft geen enkele invloed en ik heb nooit van hem gehoord. Toch vind GG het nodig om deze man even een platform te geven………Zo kan ik er ook nog wel een paar randgevallen vinden op het internet.

    Het treurige is het commentaar met het niveau van tegelwijsheid. Zoals Joost die dan even de incontinentieproblemen van zijn moeder beschrijft en dan nog een Islamvers aanhaalt als zijnde Bijbels.

    Mensen weten zelf wel dat deze man het niet echt op een rijtje heeft. Dat GG weer denkt de primeur te hebben om dan weer eens deze man te ‘vervolgen’. Beneden peil !!!

    Normaal vind ik jullie wel scherp en vind ik het goed dat jullie bepaalde zaken en onderwerpen aanhalen. Maar deze man is te negeren en de vermelding niet eens waard…………of zijn we ons meer en vaker aan het meten aan het Geenstijl-niveau?

  20. goedgelovig says :

    @Lot: GG besteedt al meer dan vijf jaar aandacht aan dit soort ‘gristelijke rariteiten’ en de beste man zet al die zaken zelf online. Waarschijnlijk is hij er zelfs verguld mee dat GG er over schrijft. Geen enkele reden om je daar zorgen over te maken.

  21. Wilfred says :

    @Lot: Ik zie geen Islamcitaat bij Joost, hooguit een herbewerking van een opmerking over Mohammed en de berg (die oorspronkelijk van Francis Bacon afstamt). En in de bijbel staat dat alle volken naar Israel zullen komen met hun rijkdommen (kijk b.v. maar eens naar Jes. 60-62). Dus het is best bijbels wat Joost beweert… 😉

  22. Wilfred says :

    @Afolus: Toch wel mooi dat deze meneer op zijn site ook een kopje wijdt aan ‘Oordeel niet’… 🙂

  23. frank says :

    Toch minder aandoenlijk dan ik dacht…dit kan eng worden als hij gaat geloven in wat hij denkt te horen en een handje gaat helpen

    http://beforeitsnews.com/prophecy/2012/10/this-african-church-was-warned-2442328.html

  24. afolus says :

    @frank
    Dat vermaledijde “kijkmijeenseengoedeprofeetzijn-toontje” is behoorlijk irritant. Een echte profeet zou zijn kleren scheuren en schreeuwen om bekering van zijn gehoor.
    Deze sukk-el memoreert de brand als spirituele trofee..

  25. gvi1966 says :

    Door aandacht aan deze man te besteden worden zijn wanen bevestigd. Hij zal zich zien als de ware profeet Gods die belachelijk gemaakt wordt door GG. Nu hoort hij er helemaal bij. Ik weet niet wat ik ervan vinden moet dat hij hier in het zonnetje gezet is. Ik trap een open deur in als ik zeg dat Benjamin psychisch niet helemaal in orde is. Desalnietemin heeft hij een aantal volgelingen die heilig in hem als profeet geloven. Hoe amateuristisch en zielig he ook is, er blijkt dus wel degelijk een markt aanwezig voor dit soort sneue figuren.

  26. bramvandijk says :

    @mafchauffeur

    Op weg naar het station werd ik wakker.
    Toch wel opgelucht dat ik niet meer geloof dat God vooral in dromen tot mensen spreekt. 🙂

    LOL 😀

  27. mafchauffeur says :

    @bramvandijk: ik kijk met enige vrees uit naar de komende nacht. Tenminste, na het beluisteren van het “zelfmoordfilmpje” van Zeurensen.

    Jezus is compleet anders dan welke vorm van religie

    In India hebben ze de gekste afgodden allemaal

    Zelfs als je gelooft dat Jezus een profeet was, moet je geloven naar de woorden van de profeet, anders lieg je tegen jezelf

    De dood kan alleen maar mensen vasthouden die het verdienen om dood te zijn

    Als kind heb ik een auto-ongeluk gehad wat mij traumatiseerde

    In het begin toen God mij gebruikte om te spreken, kon ik helemaal niet spreken, ik stotterde ontzettend erg, ik kon het niet, met de beste wil van de wereld niet

    Maar nu ben ik een prediker, nu gebruikt God mij

    Ik voel de energie stromen in mij, de zinderende kracht van God

    God heeft een droom over jouw leven

    Lees de Bijbel, lees over de gelovigen die als vrienden met elkaar optrekken

    Jezus Christus was doorboord met dikke nagels, zijn lichaam was kapot, met zweepslagen met stukjes ijzer, hij was letterlijk geslacht. Geslacht!

    Maar wat gebeurde er? De Geest van God wekte hem op uit de dood. Het was zó reeel dat de sterke, bloeddorstige, haatdragende Romeinse soldaten vluchtten voor hun leven, weg van het graf.

    Alle apostelen waren daardoor bereid om te sterven in de arena van Herodes. Of van Nero, dat moet ik even opzoeken

    (pfff. zijn die 46 minuten nóg niet voorbij)

    Het kwaad in de wereld vecht tegen God zoals Hij echt is

    Dat doet het kwaad op twee manieren. Ten eerste door christenen met geweld te vervolgen, zoals in sommige landen. Maar in het Westen vecht het kwaad tegen Jezus door Jezus te vervangen door gristelijke godsdienst, door gristelijke religie, door gristelijke systemen, wat Jezus in Zijn volle kracht opzij schuift

    Bijna klaar.

    als je dit een goed filmpje vindt, verspreid het, zet het op Facebook, op Hyves, op Myspace

    Het feit dat je dit filmpje kijkt tot het einde betekent dat God in jouw leven aan het werk is

    Amen!

  28. Afolus says :

    @mafchauffeur
    God is zeer duidelijk in jouw leven aan het werk…
    Ik heb het filmpje enkele minuten bekeken en kreeg last van “trekkingen”, mijn allergieën speelden op en ik werd misselijk.
    Sjabba.

  29. bramvandijk says :

    @mafchauffeur
    Ik heb heel veel respect voor je, dat jij het aankan om zo lang naar dergelijke zaken te luisteren… zo dapper ben ik niet, bang als ik ben dat ik na 46 ineens ga geloven dat hij gelijk heeft 😉

  30. Afolus says :

    @bramvandijk
    Voor een paar dagen zou dat wel eens leuk zijn….
    Als jij gaat geloven dat DS gelijk heeft.

    Kan nooit lang duren…

  31. Wilfred says :

    @Bram en Maf: Krijgen jullie alleen maar meer respect voor het feit dat ik het 250 minuten uithoud met FO en het geregeld moest terugluisteren om het getrouw over te zetten! Dit is gewoon een moderne vorm van zelfkastijding… 😉

    Vooral voor taalpuristen… 😦

  32. Hendrik says :

    Stel dat je wél naar Benjamin Cousijnsen wilt luisteren:

  33. mafchauffeur says :

    @Wilfred: de gedachte aan jouw bovenmenselijke prestatie was ook de voornaamste reden dat het vol te houden was.

    Of zoals ik gisteren in een regionale krant las:

    Maar toch gaat ook hij er achter komen wat dit inhoudt. Bijna stikken in je eigen slijn, de bloedsmaak, hyperventileren, smeken om de dokter. Het komt allemaal voorbij.

    (Maas van Beek, de nieuwe houder van het werelduurrecord achter de derny, over de aangekondigde poging van baanwielrenner Schep dit record eind deze maand te verbreken)

    46 minuten is dan maar peanuts. En niet eens een transcript, alleen wat citaatjes.

    *eer bewijst*

  34. Afolus says :

    @Hendrik
    Na 3 minuten geluisterd te hebben heeft mijn vrouw de dokter besteld om mijn allergie tot rust te brengen…

  35. joost says :

    Afolus
    en heeft de dokter wat voor je kunnen doen? Of zit je nu in een psychiatrische kliniek zwaar onder de psycho-farmica?
    joost

  36. Nico says :

    http://www.youtube.com/user/eindtijdspace?feature=watch
    Benjamin heeft zelfs een dame gevonden die voor hem wil voorlezen.

    De engel: ‘Benjamin, ik reuk de geur, ben ik hier in het hof van Ede?’
    ‘Nee, Martha spoot een geurtje in deze kamer.’

  37. ruub says :

    @Nico
    Jee , wat een ding-dong-speciale-aanbieding-stem. Daar verkoop die larie vast beter mee, zal Benjamin hebben gedacht toen hij haar koos.

  38. frank says :

    @nico Zij is Marion Verkley de sterke vrouw die elke profeet zou moeten hebben.
    Ook een christen gekkie die best wel wijze vrienden heeft op haar facebook

  39. a gabriels says :

  40. a gabriels says :

    ik zou hem toch maar serieus nemen,

  41. Robin says :

    Ik neem Benjamin Cousijnsen heel serieus. Hij is een echte profeet, zoals Henoch de 7de van Adam, en wordt gezegend door de boodschappen
    Robin