Sinterklaas bij de Van der Steentjes

steenmijter-120x120De oproep van emeritus-predikant Nico ter Linden om de mythe van Sint Nicolaas in stand te houden en in hem te blijven ‘geloven’, is aan Mattheüs van der Steen (TRIN) niet besteed. Hij heeft een hekel aan anonieme heiligen. Dus toen Sint gisteren huize Van der Steen in Harderwijk aandeed, vertelde Mattheüs zijn als zwarte pietjes uitgedoste kinderen meteen dat de goedgelovigman niet echt is. Jongens, Sinterklaas is verzonnen, maar de vele dodenopwekkingen in Mozambique, de genezen blinde kindertjes in Birma en het goudstof zijn wel echt. Zoiets. Je moet je kinderen tenslotte wel onderscheid bij brengen. Om de boodschap te onderstrepen moest Sint zijn vermomming afdoen. De schok is groot, want wie zit er in het Sinterklaaspak?

34 responses to “Sinterklaas bij de Van der Steentjes”

  1. Jazeg says :

    Nou, licht ons eens in, wie mag het wezen? Ik herken hem niet, en heb eerlijk gezegd geen zin het hele filmpje af te kijken.

  2. afolus says :

    Het mooi is dat Mattheus de metafoor van het uitkleden niet herkent in de wijze waarop zijn onzinverhalen over goudstof, blinde kindertjes, opgewekt doden zijn ontmaskerd.
    Als dat gebeurt, voelt MvdS zich IN zijn hemd gezet…. 😀

  3. afolus says :

    Heeft MvdS dit videootje zelf wereldkundig gemaakt of is er weer eens een vertrouweling die hem voor joker wil zetten?

  4. Johan says :

    @Jazeg: Uit de reacties op te maken is het de vader van de ex-Satansbruid.

  5. Johan says :

    Ik zag dat hij het op z’n eigen Facebook heeft gezet.

  6. druif says :

    Ik Mattheus uit Holland en ik laat even zien hoe je het sinterklaasfeest moet verkrachten. Er smakeloos deze heiligschennis.

  7. mafchauffeur says :

    Die Sinterklaasvideo staat op een account met nog 6 andere filmpjes, getiteld:
    – Been groeit aan
    – Genezing van jeugdleider
    – IMG 1961
    – Been groeit aan
    – quintin been groeit aan
    – Xanne armlengteverschil

    De Sinterklaasgedachte treffend uitgebeeld. Alleen nog een dodenopwekfilmpje.

  8. Fenderfan says :

    Is dat nou die Frank Ouweneel waar jullie 1100 berichten aan gewijd hebben?

  9. maarten says :

    Binnenkort verschijnen twee boeken van K. Hendrikse: “Geloven in een Sint die niet bestaat” en “Sinterklaas bestaat niet en Zwarte Piet is zijn knecht” 😉

  10. paul says :

    wat een ………………….. is die Minkunkel van der kiezelsteen. echt niet normaal. kan niet eens normaal op hem reageren en dan die andere filmpjes wat erg dat ze dit mensen aan doen.

  11. Ronny Blaak says :

    Shalom beste mensen, volgelingen van Jezus behoren zich niet bezig te houden met de leugens van Sinterklaas. liegen is zonde & tegen de wil van de enige almachtige Vader God in de Hemelen & het loon van zonde is de dood. wat voor vertrouwen in de Waarheid & verderfelijke verwarring wordt aan de kinderen meegegeven als ze al van kleins af aan worden voorgelogen door mensen die ook nog eens zeggen de Waarheid te verkondigen? beste mensen, stop met deze leugens & keer jullie wegen in Jezus naam. Amen Amen. Jah Bless & Halloe Jah

  12. Stijlvol says :

    Ronny, ben jij diegene van het eindtijd-artikel?

  13. Bernard says :

    Wel triest hoe je een leuk feestje voor je kinderen kan verzieken, omdat je, je eigen idee zo leuk vondt. #typerend

  14. henkjan37 says :

    @ Ronny

    zeg dat je een pseudoniem bent van Johnny Quit ofzo…of desnoods van pittig! Dit is echt te erg

    Overigens geloof ik als Rooms KAtholiek natuurlijk wel heilig in sinterklaas;) al is het maar vanwege het verbindende factor en alle gezelligheid en kritische geest die in de gedichtjes zit!:D

  15. Bernard says :

    http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/satansbruid-stapt-in-het-licht/ dit is dus de vader, vandaar dat ze niet blij is om hem te zien 🙂

    Ik groeide op in een onstabiel gezin in Amerika en onze oppas nam een groot deel van de opvoeding over. Pas later begreep ik dat zij een onderdeel van het plan was. Deze vrouw nam me mee naar de satanskerk. Daar groeide ik op en ik wist niet beter dan dat dit allemaal heel normaal was. Ik leerde dat ik dingen kon laten bewegen en mezelf kon beschermen door dieren te offeren. Ook leerde ik hoe ik vervloekingen over anderen kon uitspreken. Tijdens de diensten moesten we het bloed van vermoorde baby’s drinken; daar zou je meer kracht van krijgen. Op mijn vierde jaar werd ik verkracht door één van de hogepriesters in de kerk. Als kind van vier kon ik nog niet veel uitleggen, maar toch wist ik aan mijn ouders duidelijk te maken wat er was gebeurd. De man werd gearresteerd en onze oppas werd ontslagen. Maar er kwam een nieuwe oppas en ook zij nam me weer mee naar de satanskerk.

  16. Ooit-charismatisch-evangelisch says :

    Grappig om iemand te zien die zijn kinderen ook niet in Sinterklaas wil laten geloven! Ik heb dus veel meer gemeen met MvdS dan ik ooit voor mogelijk hield.

  17. henkjan37 says :

    mvt ontmaskert (sinterklaas)

  18. Flipsonius says :

    Nou, VdS is er nog genadig van afgekomen…deze Sinterklaas had zich dit niet laten welgevallen…

  19. Dennis says :

    Was even bang dat Benny Hinn zich had vermomd als Sinterklaas…je weet maar nooit.

    @ Bernard: volgens mij is Rebecca haar ‘geestelijke vader’. Larry Greenig vermomd als Sinterklaas. (http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/402041_374672079214024_1516888601_n.jpg) Rechts op de foto.

    @ de redactie: al met al vind ik dit artikel niet het publiceren waard. Zeker omdat de kids van van der Steen in beeld komen.

  20. Jantje says :

    @Dennis,

    Dit is wel degelijk Arnold, de echte vader van Rebekah en haar zusje.

  21. rob says :

    @Dennis
    SintvdSteen plempt het filmpje zelf op facebook en you tube, waarvan hij weet dat al zijn fans hem in de gaten houden.

  22. rob says :

    @Filipsonius
    Nou, die Sint laat zich op het eind echt wel te pakken nemen 🙂

  23. Plant says :

    Dus het was de schoonpa van MvdS die mij ieder jaar cadeautjes gaf! Bizar! Ik zal hem de volgende keer correcter adresseren als ik een brief in mijn schoen stop.

  24. Kaas says :

    Beste Ronny; de clou van de grap is weg gevallen… Maak je verhaal even af Ronny, asjeblieft. Ik ben heel benieuwd hoe je mop afloopt!

  25. florisjanvanzuypernsteijntotwaerdemacker@bal.nl says :

    Kunnen jullie ook iets op de hak nemen wat in jullie eigen straatje past, geen habakuk, TRIN of gereformeerde gezindte dus, maar de vluchtkerk of emerging church of iets dergelijks? Of wordt dat te pijnlijk?

  26. rob says :

    @Floris
    stuur wat op, wees creatief

  27. De dichter says :

    @mafchauffeur inderdaat de sint gedachtegoed is verzameld door de youtube beheerder

  28. goedgelovig says :

    @florisjanetc: Emerging is ook al een paar keer aan bod geweest:

    https://goedgelovig.wordpress.com/?s=emerging+relikubus

  29. Jos says :

    Kortom, als je wilt weten hoe het Kwaad gebruik maakt van egocentrische fantasten die in hun arrogantie menen namens God te moeten spreken, dan hoef je maar naar een willekeurig filmpje van het lustig er op los fantaserende leugenachtige pausje van TRIN te kijken.

    Eén figuur als Mattheüs van der Steen maakt de getuigenissen en daden van honderden wél oprechte christenen tot dweilen met de kraan open.

  30. Onno says :

    wat is er eigenlijk gebeurd met de satanisten die de Van der Steentjes lastig zouden blijven vallen? Hebben ze het opgegeven of heeft Metjoe een geheim wapen ontwikkeld inmiddels?

  31. Wilfred says :

    @Onno: Sinterklaas is met dit weer voor iedereen een wapen om rekening mee te houden! 🙂

  32. mafchauffeur says :

    De Eindtijd mag dan zijn aangebroken, we hebben nog minstens drie jaar te gaan. Het wordt een druk jaar, 2015 – met tenminste 8 Evangelisatiecampagnes/kruistochten in verschillende gesloten landen.

    Preparing for 2013 and 2014 more Trin campaign in different (closed) nations around the world. After the incredible succesfull campaign with thousands of people in Myanmar last November we see that God is opening more and more closed natio
    ns for the gospel of Jesus Christ. A team from Europoort Rotterdam just came from Myanmar where they did training and follow up after our outdoor campaign. It is great to see that more and more churches come on board. Join us for Myanmar campaign in 2013! Coming years we feel Gods heartbeat and grace upon more campaigns where thousands of people come to Jesus and receive the power of the Holy Spirit. As team we felt God spoke about at least 8 Gospel Campaigns/crusade’s per year in 2015, impacting nations like it did in Myanmar. Keep you updated! God is good!!!

    http://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl?ref=ts&fref=ts

    Open Doors kan wel inpakken.

  33. frank says :

    Zal best wel een aardige man zijn die sint,maar laat hem in godsnaam niet de oppas regelen voor je kinderen