Studio1 pakt Benidorm Bastards terug

Wij dachten dat het alleen op Goedgelovig voorkomt dat lezers eisen dat een bijdrage wordt verwijderd omdat medegristenen, bijbelleraren en andere kwetsbare groepen in de samenleving te kijk worden gezet. Maar nu hebben ook de bloggende theologen van StaatGeschreven een rel veroorzaakt. En niet eens met hun eigen content, maar met een embedded filmpje van Studio1, de jongerenkerk van de bappies in Ede. Die nemen bejaarden in de zeik om hun eigen kerstfeestje te promoten.

In werkelijkheid gaat het – zo kennen we Studio 1 – om een persiflage van de kerstclip van praisepaus Kees Kraayenoord en Trinity. Overigens weten we sinds Benidorm Bastards dat bejaarden behoorlijk humorbestendig zijn. Daar hoef je dus echt geen medelijden mee te hebben. Feliz Navidad!

11 responses to “Studio1 pakt Benidorm Bastards terug”

  1. mafchauffeur says :

    Als ik jou was, zou ik heel snel dit filmpje van de site afhalen. Anders meld ik deze site aan bij de daarvoor wettige instanties in Nederland m.b.t. het schenden van de privacy.

    Ben benieuwd welke wettige instanties daarvoor zijn. Of zo.

    @GG: zie je wel dat jullie zijn afgedaald tot een bedenkelijk nievoo. 🙂

  2. Bert says :

    Getver, wat zijn christenen ook kut soms zeg .. Als je ergens niet meer om kan lachen, kun je er beter mee stoppen. Geldt voor alles behalve je vrouw. Ongeveer.

  3. Pittig says :

    Heerlijk, die discussies op Staat Geschreven. Zo herkenbaar. met lidmaatschapsopzeggingen, aannames over wie wat waarom bedoelde, weten wat precies christelijk is, etc.

    Gelukkig ben ik niet net als die reageerders daar! 😉

    (voor alle duidelijkheid: laatste zin is een parodie op de Farizeeër die dat over de tollenaar zegt…)

  4. Rien (de enige echte) says :

    tsss…… ik snap niet waarom ze zich daar allemaal zo druk over maken?! wat is het nou helemaal, een grappig filmpje met ingesproken stemmetjes over wat die oudjes zogenaamd zeggen. volgens mij zeggen ze niks onwelvoeglijks en het is gewoon alleen maar grappig.

    maar waarschijnlijk ben ik al te verdorven, dat ik om zoiets moet lachen…

    tssssss….. het sop is de kool niet waard!

  5. ruub says :

    Elke website met reactiemogelijkheid krijgt de dorpsgek die het verdient.
    Staatgeschreven heeft Sandra, wij moeten het stellen met ..eh ,.. dinges. Kan effe niet op de naam komen. De volgende die reageert bedoel ik.

  6. henkjan37 says :

    @ ruub

    ja…nu durft er natuurlijk niemand meer te reageren!

    overigens vind ik het filmpje aardig flauw, maar juist die charmante reacties van de bejaarden maken het toch ook wel aandoenlijk! Ik zou echt niet weten op welke manier iemand hier echt bezwaar tegen zou hebben. Wat een ontzettend zuur publiek bij SG!

  7. Harley Quin says :

    Lekker orgineel ook die gasten van Studio 1

  8. Pittig says :

    @ Ruub

    😀 😀

  9. St. says :

    He, Ruub. Bedoel je dat ik een dorpsgek ben?

    @ goedgelovig: ik eis dat jullie die vervelende opmerking van Ruub verwijderen en hem een ban geven. Anders ga ik rechtmatige stappen nemen en zeg ik mijn lidmaatschap op en betaal ik geen tienden meer.

  10. Hendrik says :

    Leuke reacties bij de theologen van staatgeschreven! Mooie 21e eeuw variant van de farizeeën en schriftgeleerden die destijds Jezus uitspraken en acties godslastering vonden. Het is dat ze toen nog niet doorhadden wat wel en niet christelijk is…

  11. midas says :

    Hilarisch