Eindtijdstudie Frank Ouweneel nu GRATIS
Hij is er: Editie 2012 van Frank Ouweneels Eindtijd-DVD ‘Licht van de Bijbel over de huidige ontwikkelingen in de wereld’. Het nieuwe knip- en plakwerkje van de Emmense ‘bijbelleraar’ is voor € 15,- te koop in zijn eigen webshop op het onbetrouwbare internet. Inmiddels heeft een of andere Jack the Ripper de DVD van 2011 in z’n geheel op YouTube gezet. Want ja, waarom geld vragen voor DVD’s die 100% verzonnen zijn.
@GG
Transcript van Wilfred betreft Editie 2010/2011.
Video is Eindtijdstudie 2011/2012.
DVD van Eindtijdstudie 2012/2013 is nu te bestellen.
Dus voor ‘verlichtend commentaar’ kun je beter verwijzen naar onze onderzoeksrapportages. Alhoewel deze niet ingaat op de Bijbelteksten.
Het staat een ieder natuurlijk nu wel vrij om zijn eigen Bijbel er eens bij te pakken. Wat zeg ik: ik daag de GG-reageerders er toe uit. 😉
@Gerald, Wilbert en Wilfred
Ik heb nu 4 minuten gekeken naar het filmpje.
Grote bewondering voor een ieder die dit geconcentreerd kan of wil afluisteren en het dan ook nog kan becommentariëren.
Wat een vermoeiende langdradige zeurkous.
Een saaie zeveraar.
Ik ben toch zó benieuwd naar hoe het in 2012 verder is gegaan met de zwaar zieke bergers van de RENA, de wijdverbreide zware radioactieve besmetting van de oceanen en of het SONIS programma van NASA nog te lijden heeft gehad van de economische crisis.
De gewone media verzwijgt dat namelijk nog steeds.
@Afolus: kom op man, met 30 jaar ervaring in jouw kerkelijke kringen moet een beetje gezever toch overkomelijk zijn? 😉
Voor de zekerheid heb ik ook de laatste 4 minuten van het filmpje bekeken. Vermoedelijk zitten de toehoorders van de getoonde bijeenkomst nog met oorsuizingen. Lieve vrienden, beste vrienden.
😀 😀 😀
@mafchauffeur
Zoals bekend woon ik in een gebied waar we bedreigd worden door radioactieve straling van meer dan 5000 millisieverrrrrt.
Ik zit me nu de hele tijd af te vragen of ik er bij hoor…:
Bij de mogelijke overlevenden of bij degenen die na braken, diarree en andere ellende zullen sterven…
Lieve vrrriend. 😀
Ik vind hem een slecht spreker. Ik voel agressie in die stem, afgebeten, beklemmend, opgefokt, defensief.
Heb een aantal fragmenten bekeken, doet me denken aan Hal Lindsey in de jaren ’70. Pogingen om de bijbel als kristallen bol te gebruiken en allerlei actuele ontwikkelingen terug te vinden in bijbelteksten die aan elkaar geknoopt worden. Dat kwam in de 20e eeuw uit Amerika overgewaaid naar evangelische bijbelscholen in Europa. Bijv. Theo Kunst in Heverlee, die in Amerika gestudeerd had aan een of ander oerconservatief seminarie, vertelde hele verhalen met aan elkaar geknoopte bijbelteksten, dispensationalisme, chiliasme, een soort zoekplaatje was het, ‘de gemeente dan en dan opgenomen, en dan gebeurt er dit en dat, want we moeten die tekst uit Efeziers ook nog inpassen’. De Amerikaanse contekst bleef onvermeld: rationalistische, reactionaire 19e eeuwse ‘de bijbel is 150% waar’ verhalen, Amerikaans politiek conservatisme en nationalisme (de vijanden van Amerika zijn de vijanden van God. Want ja, Goch en Magog [hoe schrijf je dat…?], dat waren Moskou en Minsk, voor wie echt geloofde en de bijbel van kaft tot kaft letterlijk nam). Gaap.
Met dit soort verhalen blijf je in in de sfeer van ‘achteraf zaaltjes’. Ik vind het zo suffig, en theologisch zo ondoordacht. Nemen we het niet te serieus?
Op 3 minuut 30 in het filmpje: “Wat Harold Camping allemaal verzint, terwijl hij thuis op de bank zit, dat moet hij weten.”
Projectie?
Frank Ouweneel levert kritiek op de eindtijd zoals die wordt voorgesteld door de amusements- en filmindustrie:
En vervolgens levert hij kritiek op namaakprofeten, zoals Harold Camping…
Juist door er zo kritiek op te hebben, kan hij ondertussen mooi precies hetzelfde doen. Hij doet daarmee voorkomen dat hij deze methoden ziet, dat hij het er niet mee eens is en dus niet is als Camping. Want hij is betrouwbaar!
Ik zie nog zo de beelden van de BBC documentaire van Jim Jones voor me, waarin ds. Jones uitlegt dat de critici leugenaars zijn, dat de mensen echt vrij zijn en dat ze kunnen gaan wanneer ze willen. Nog geen dag later werden critici neergeschoten.en pleegde de sekteleden onder enorme psychische dwang massaal zelfmoord.
http://www.biography.com/people/jim-jones-10367607
(filmpje duurt maar 2 minuten. Uitspraken Jones 1:22)
En ik gebruik niet voor niets het voorbeeld van een ernstig zieke man als Jim Jones. Dit gedrag van Frank Ouweneel is niet gewoon liegen meer. Hij is ernstig ziek. Hij leeft in een parallel universum.
De mensen moeten lachen over een citaat van een Camping-volgeling die reageert als de wederkomst niet heeft plaatsgevonden: “Ik ben geschokt.”
Frank Ouweneel zegt dan:
En dat is het verhaal van Frank Ouweneel ook.
Is er zolangzamerhand niet genoeg geschreven over Frank?. Een paar willekeurige opmerkingen:
De man is totaal onbelangrijk. In mijj kring van vrienden, kennissen en collega’s is niemand ge-interesseerd in hem (en terecht).
Die flauwekulstudies van hem leiden – voorzover ik het kan beoordelen – niet tot criminele acties, geweld of iets dergelijks.
Sommige mensen willen nou eenmaal belazerd worden (en je moet zelfs niet uitsluiten dat Frank zelf ook geloofd wat hij zegt). Zie sites als Xandernieuws, rechtiskrom, boinc en wat je al niet meer hebt. Of internationaal gezien de “gefakete” maanlanding en JFK. Trouwens, de onderzoekers hebben zichzelf ook laten ontvallen dat ze eerst onder de indruk waren van de exacte vervulling van een aantal profetieën (stelletje onbenullen, denk ik dan in eerste instantie). Laat ze. Het kost veel te veel tijd en moeite om al die mensen proberen te overtuigen (bovendien lukt je dat toch niet).
Er zijn veel belangrijkere zaken op de wereld om (satirisch) over te schrijven! Ik begin haast het idee te krijgen dat er iets van persoonlijke rancune een rol speelt. Misschien nam de redactie van GG Frank oorspronkelijk ook serieus? En voelen ze zich in hun hemd gezet?
1 of wat mij betreft 2 blogs waren leuk geweest. Ik deel volkomen de kritiek op Frank, maar had het daarbij gelaten.
@Eelco: ik zou je gelijk geven als FO zijn eigen http://www.frankeindtijd.nl zou hebben en zijn gedachtenspinsels daar etaleert. De Nederlandse William Tapley.
Maar hij reist zich een slag in de rondte om in gemeenten van uiteenlopend pluimage zijn preken / optredens ten gehore te brengen. Niet als een gedreven fanaticus, maar als een gerespecteerd Bijbelleraar, al dan niet meeliftend op de betrouwbaar klinkende familienaam. 😉
Anderen doen dat niet of zeer beperkt, maar die organiseren dan weer met regelmaat conferenties. Of exploiteren gristelijke campings. En ook daar wordt met enige regelmaat aandacht aan besteed. Zélfs door de EO. 🙂
@Eelco
‘stelletje onbenullen, denk ik dan in eerste instantie’
Gelukkig kunnen wij wel tegen de nodige kritiek. 😉
Heb me ook wel eens een onbenul gevoeld hoor, dat ik dit in eerste instantie indrukwekkend vond, dus wat dat betreft klopt hetgeen je zegt. 😛
Het wordt toch tijd dat de GG lezers zich eens meer in Harry Potter boeken gaan verdiepen hoor. Harry had een lerares waarzeggerij, Professor Zwamdrift. Die voorspelde ook steeds dood en verderf, en zeverde een beetje zweverig over allerlei nonsens. Zou Frank les hebben gehad van die professor?
joost
@Eelco:
Ziedaar het verschil met de gemiddelde eindtijdcomplotsite. 😉
weinig onderscheid hier. zit er onzin tussen, maar als je zelf niet gestoord wenst te worden in je lekkere aardse leventje moet je gewoon geen bijbel lezen. Als je de waarheid wil weten, ook over de eindtijd, moet je onderzoeken, het goede behouden en het kwade verwerpen. Deze meneer Ouweneel moet waarheid gaan spreken, zijn verkeerde (niet aanwezige) bronnen verwerpen. Maar voor mij is de wederkomst van Christus wel een(heel nabij) onderdeel van de bijbelse boodschap.
Kijk aan, Frank heeft het over de filmindustrie, dat is als hobbyist dan weer mijn expertisegebied. Frank beweert dat de film 2012 van Ronald Emmerich (Godzilla, Tha Day After Tomorrow, Independance Day) 19 miljard dollar heeft opgebracht! Waaat? Dat zou dan met afstand de succesvolste film aller tijden zijn geweest! Ook hier overdrijft Frank weer schromelijk. De film 2012 staat in de lijst van meest succesvolle films op plaats 38 met een opbrengst van ‘slechts’ 800 miljoen dollar. De film Avatar staat bovenaan met een opbrengst van 2,8 miljard. Niks 19 miljard dollar dus.
@Gerald: Link naar transcript is verwijderd. Verder klopt de tekst.
@John: maar dan heb jij vermoedelijk de door de apostel Johannes voorspelde hyperinflatie van medio december 2012 niet meegerekend.
Een béétje Eindtijdexpert doet dat gewoon wel, en dan klopt het sommetje weer. 🙂
Je kunt van Frank zeggen wat je wilt, maar niet dat hij bezig is met een of ander onzinonderwerp. Zelfs NASA heeft de eindtijd hoog op de agenda staan.
https://plus.google.com/events/ci7ak9p657rj34um819vadrm8jg
@John
De ontmaskeringen van FO gaan maar door…. 😀
Die van jou kon er nog wel bij..!
@mafchauffeur.
In 2012 verwacht de complete filmindustrie een opbrengst van 88.8 miljard dollar, maar hier zitten nauwelijks films tussen die de eindtijd als thema hebben, zoals Ouweneel beweerd. Deze hoge opbrengst komt vooral door het enorme succes van BluRay en 3D-films. Mensen zijn graag bereid hier diep voor in de buidel te tasten. Kortom, Ouweneel jokt weer eens. En dat verbaasd me écht. Deze cijfers zijn door iedereen gewoon van internet te halen, dus ook door Ouweneel. Ik begrijp oprecht niet dat hij het niet gewoon even heeft opgezocht en in plaats daarvan ervoor kiest stierenpoep te praten.
Nou is dit nog niet echt een inhoudelijk punt van zijn ‘studie’, maar hij weet wel verschrikkelijk te overdrijven, zoals uit de rest van zijn ‘studie’ blijkt. Volgens mij lijdt de beste man echt aan pseudologia phantastica.
@John,
Voor jou is dit gesneden koek omdat je er verstand van hebt. 99,9% van zijn bezoekers weet alleen dat er veel geld omgaat in de filmindustrie, maar hoeveel precies weet daar (praktisch) niemand.
Als Frank daar even een mooi overdreven getal op los laat van in de tig miljarden staat iedereen met open mond te kijken. “Wow dat is veel geld.” En indrukwekkend zijn is waar het Frank om gaat.
@ Eelco
Doet GG dit uit rancune? Of hebben ze misschien gehoord dat hij het Beest uit Openbaring is? Of is hij eigenlijk is gemaakt van radioactief afval en waarschuwt GG daarom tegen hem, maar durven ze niet de volle waarheid te spreken uit angst dat Frank Ouweneel ontploft?
Best leuk, zulke speculaties! 🙂
Maar serieus: heb je de lijst gezien met gemeenten waar hij gevraagd wordt? En elk evangelisch familielid die ik heb, kent wel iemand die een DVD gekocht heeft of een bijeenkomst heeft bezocht.
En ergens heb je wel gelijk — Frank Ouweneel is gerommel in de sektarische hoek, en net zo is Wilders ook maar een hype en het extreem islamitisch terrorisme ook maar een marginaal verschijnsel op het wereldtoneel. We maken ons veel drukker dan eigenlijk nodig is.
@John: het is inderdaad verbazingwekkend. Ik kan het mij nog wel voorstellen als je zo’n verhaal enkel in zaaltjes houdt. Kleine kans dat iemand dit soort details gaat onthouden of noteren uit de wagonladingen informatie.
Maar vervolgens die DVD’s gaan verkopen met het risico dat mensen met ietsje meer geduld dan @Afolus ( 😉 ) daadwerkelijk gaan luisteren naar de “feiten”?
Aan de andere kant: misschien verkoopt hij er nog geen dozijn per jaar. Inclusief die drie exemplaren voor Wilfred, Wilbert en Gerald. 🙂
@Mafchauffeur Ik en Gerald hebben heel stiekem samen één dvd gekocht. Dus de schatting moet bijgesteld worden naar 11 exemplaren per jaar 😛
@Wilbert van den Esker
Ik vind 800 miljoen dollar al ontstellend veel geld. En al helemaal voor zo’n boutfilm 😉
@John, Ja maar Frank is Frank niet als hij het nét ietsjes extremer maakt. Dat is zijn handelsmerk. En een boutfilm… true, maar de special effects zagen er best leuk uit.
Ik ga de film 2012 pas in 2013 kijken. Hetzelfde moet je eigenlijk ook doen met de eindtijdstudies van Frank Ouweneel. Die moet je pas over 10 jaar of zo kijken. De boeken van Hal Lindsey en Tim LaHaye werden ook alleen maar grappiger toen ze 20 jaar of ouder werden.
De eindtijdstudie 2012 staat nu op het internet. Als volgens Frank Ouweneel het internet liegt, wat zegt dat dan over zijn eindtijdstudie op internet?
Wilbert van den Esker,
Mafchauffeur zei toch duidelijk dat er nog géén dozijn werden verkocht? 11 is toch nog geen dozijn, dus was de schatting goed. 😉
joost
@ Wilbert, mafchauffeur en John
Maar Frank Ouweneel verdient miljarden in de eindtijdbusiness. De opbrengsten van de 2011 dvd waren alleen al goed voor 19 miljard dollar! Je moest eens weten wat voor een dankbaar onderwerp dat is!
@Pittig
Precies, en dat vind ik dus ook het schandalige. De wetenschap dat de DVD over 2010 al 16 miljard keer over de toonbank is gegaan voor zo’n €1000 per DVD, wat de totale opbrengst van Franks DVD over 2010 alleen al brengt op een slordige €24.37689 biljoen!!
@Joost, Scherp
@pittig, Het internet liegt niet altijd. Zelfs Franks meest trouwe discipel Harry Sleijster is het daar over eens:
Dossiers.tk: “Het idee dat internet onbetrouwbaar is, is maar gedeeltelijk juist. Veel instanties hebben echter websites die wel degelijk goed en betrouwbaar zijn. Daarin is F.O. te eenzijdig met zijn conclusie dat internet onbetrouwbaar is.”
Harry moet wel, want hij opereert zélf voornamelijk op het internet. 🙂
@joost @Wilbert
Ik twijfelde even over de houdbaarheid van mijn uitspraak “nog geen dozijn verkocht” toen ik las wat Pittig schreef
, maar bedacht mij vervolgens dat de jaargangen 2004 t/m 2012 in de webshop hangen.
Dat zijn heel wat jaargangen. Ik word bijna nieuwsgierig naar de oude meuk. Wel vreemd dat die eveneens € 15 kosten.
Eens kijken of ik pakketkorting kan krijgen.
@Wilbert van den Esker
Klopt, en dat is ook de enige reden dat ik die film in de bioscoop ben gaan kijken. Indrukwekkende special effect, dat zeker! Ik heb onlangs getracht Transformers 2 te kijken op BluRay van de special effectsgeile regisseur Michael Bay. Ik heb hem na een half uur weer uitgezet omdat ik er helemaal hyperactief van werd en het glazuur van mn tanden begon te springen bij al die effectenporno van Bay.
@ mafchauffeur
Misschien kennen ze allemaal dezelfde twee personen? Peter4 en Waterlelie?
@Pittig: dat lijkt me nog wel de moeite waard om te onderzoeken. 😉
Iets anders: enig idee hoe lang die Ark nog bij jou in de buurt ligt?
Is dit geen schending van copyright? Het mag dan allemaal compleet uit de duim gezogen zijn maar dat neemt niet weg dat Frank Ouweneel de intellectuele eigenaar is. Het zou wat zijn als hij zou gaan procederen of eist van youtube dat het filmpje verwijderd wordt. Maar zo dom zou hij toch niet zijn?
@GVI1966 Dat is het vast en zeker.
Procederen gaat hij vast niet doen (straks moet hij zelf nog wat vragen beantwoorden).
Maar van YouTube afhalen lukt vast nog wel (http://www.youtube.com/copyright_complaint_form). Probleem is: Frank maakt op geen enkele wijze gebruik van het internet.
Nou zou je denken: Dit is de roeping voor discipel Harry S. om zijn leider Frank te helpen. Maar helaas zal hij dan van joeptoep de melding krijgen: “We kunnen geen meldingen van derden accepteren via dit hulpprogramma”.
Kort samengevat: Zonder Identiteitsfraude zal dit filmpje op joeptoep blijven staan.
@GVI1966
het schenden van copyright is natuurlijk iets dat op zich wel mag als het maar nieuwswaardig is. In dit geval is het laten zien van de hele DVD waarschijnlijk juridisch aan te vechten, maar alleen civielrechtelijk, omdat op zich het wel voor publicatie geschikt was en het dus geen schendig is van privacy. In dit geval zou FO echter voor de rechter hard moeten maken waarom zijn inkomsten gedurft zijn door de publicatie door youtube. Hij zal dus youtube moeten dagen en niet GG. Wanneer hij youtube daagt zullen die ongetwijffeld reageren met het verwijderen van de bewuste film, wellicht komt die elders dan weer bovendrijven. Een kort geding is dan niet relevant meer, dus je moet een bodumprocedure tegen youtube starten, waarbij de hard moet kunnen maken hoewel mensen de DVD niet gekocht hebben door de publicatie, een kansloos verhaal dus, dat bovendien FO ettelijke tienduizende euro;s zou kosten.
@henkjan37
Zelf zat ik te denken aan de mogelijke juridische stappen van FO tegenover de onbekende ‘Jack the Ripper’ of youtube. GG geeft alleen de link weer. Maar ik denk net als Wilbert van den Esker dat het filmpje gewoon blijft staan. ID fraude plegen zou de zaak natuurlijk nog veel dramatischer maken voor FO dan het nu al is.
@ GVI1966
ik denk dat niet veel de zaak nog erger voor hem kan maken, dat moet wel een geruststellende gedachte zijn!
@henkjan37: Iemand attendeerde ons op deze gratis uitzending op YouTube, wij hebben het niet zelf online gezet. De uploader loopt hooguit het risico dat YouTube het verwijdert vanwege inbreuk op de auteursrechten van Frank Ouweneel. Hoewel daar wel wat op af te dingen is aangezien Ouweneel veel heeft geknipt en geplakt van anderen. Hij mag wel uitkijken dat de fotografen van die plaatjes in zijn Powerpoint hem geen rekening gaan sturen. 😉 Het zal dus zo’n vaart niet lopen. Hooguit moet de ripper zijn materiaal opnieuw uploaden vanaf een andere account en IP-adres.
Daarom staat er ook niet op de DVD’s dat ze alleen in beperkte kring mogen worden getoond en wordt er aan het begin alleen een schermpje getoond met de volgende tekst:
De Uploader is volgens de kanaalgegevens iemand uit Suriname, die zegt dat Britney Spears door vele demonen bezeten is, dat critici van TB Joshua ook bezeten zijn door de duivel en die verder geïnteresseerd is in de Illuminati en allerlei bizarre eindtijdfilmpjes. En natuurlijk veel Opwekkingsliederen “leuk” vindt!!
@ mafchauffeur
Die ark is gestrand, kan nog een hele tijd duren. Ik vermoed zelfs dat ze over 6000 jaar expedities naar Drachten ondernemen om de ark hier te zoeken…
Ik heb nog even gekeken of ik een christelijke boekhandel kon vinden die zijn DVD’s verkoopt…. en zowaar!
http://www.boekhandel-dewegwijzer.nl/nl/product/2222250463/dvd-licht-van-de-bijbel-2010.html
En als je even doorklikt (op de naam van FO), zie je de boekjes van broer Willem gebroederlijk naast de DVD’s van Frank. Denk niet dat Willem daar gelukkig van wordt…
http://www.delichtbron.nl/artikel/307803.html
http://www.lichtpuntboeken.nl/nl/product/2222250536/dvd-licht-vd-bijbel-2012.html
Lichtpunt, de lichtbron, de wegwijzer?? Mag het licht uit?
Wel sympatiek dat Frank de btw verhoging (nog) niet heeft doorberekend aan zijn clienten.
Hoewel deze verhoging wellicht al duizenden jaren geleden voorzegd is en als zodanig al versleuteld in de prijsstelling. 😉
Ik stel voor dat de namen van die boekhandels aangepast worden:
De Wegkwijt
De Engel des Lichts bron
Het Oplichterij punt
@Pittig:
http://www.cip.nl/artikel/31526/Kerk-in-Leiden-geeft-Frank-Ouweneel-voordeel-van-de-twijfel
En ziedaar, beste vrrrrrienden, Suriname is zich aan het vervelen! Als iedereen nou alle uren die ze aan deze onzin hadden besteed, zou besteden aan evangeliseren, dan was half Suriname tot geloof gekomen… 😦
Let trouwens eens op die mooie zinsconstructie van Frank in het citaat. “Als iedereen die nou alle uren die ze”, “zouden hebben besteed” (trekt hij dat in twijfel dan?), (iedereen) “zouden besteden”. Prachtige volzin!
@Maf: Neeee! Die 21% is veel bijbelser en veel passender voor Openbaring!! 3 keer 7. Wie oren heeft…
Maar Frank levert aan particulieren en hoeft dus de btw niet apart op de factuur te zetten. Over die 2% komt ie wel heen. Maakt ie gewoon de DVD wat korter. Moet ook wel, als je minder checkbare feiten en grote onthullingen kunt brengen. Dus komt alles op zijn pootjes terecht… 😉
@Pittig: Nu je toch zo op dreef bent, ga je nog ff door?
http://www.demedeklinker.nl/artikel/searchartikel.html?searchColumn=artist&searchValue=Ouweneel%2C+Frank&searchValue2=&searchValue3=&show=1
http://www.boekhandelriemer.nl/auteur/ouweneel-frank/
http://www.blijmare.com/artikel/searchartikel.html?searchColumn=artist&searchValue=Ouweneel%2C+Frank&searchValue2=&searchValue3=&show=1
@ Wilfred
Zou de DVD ook in al die boekhandels op voorraad zijn? Dan heeft hij al een aardig aantal verkocht!
Gek genoeg kom ik trouwens standaard uit bij zijn DVD over ‘De Vrouw in De Gemeente’. Zouden ze het aanbod aanpassen aan het nieuws?
http://www.boekhandeldavid.nl/artikel/310100.html
Is het toeval dat ik tot zeven boekhandels kom? 😉
@Pittig: Ik gok dat ze die gewoon zelf ook bestellen bij FO en dan doorsturen naar je eigen adres of (als ze handig zijn) gelijk het adres van de afnemer opgeven. Meestal zullen ze dat soort producten niet op voorraad hebben…
@ Wilfred
De medeklinker vind ik te origineel en laat ik uit respect staan.
Dan hebben we nog:
Boekhandel Dreamer
Blij, maarruh
Boekhandel David & Jonathan ❤
@Wilfred: juist omdat hij aan particulieren levert is het zo sympathiek. Want hij moet in januari wel 21 procent afdragen over zijn omzet van het 4e kwartaal. Nu hij de prijs incl.btw op 15 euro houdt betaalt hij de btw verhoging dus uit eigen zak.
Da’s dan al snel een kwart miljard. 🙂
Weekers is zo dom nog niet.
@Maf: Daarom zei ik al: dan levert hij gewoon 2% minder zweet. Is alles weer gecompenseerd… 😉
@Pittig: Blij, maarruh springt er wat mij betreft wel uit… 😉
Misschien ligt er voor WJO nog een boek met de titel “De zevende boekhandel” in het verschiet?
@Wilfred: Zijn dat de zeven boekhandels uit Openbaring?
@rob: hoe staat het met de inspiratie voor een stripje?
Aan de boekhandel in Almere:
Dit zegt hij die een boek onder zijn rechterhand houdt en tussen de delen Dogmatiek van Willem Ouweneel verblijft: Ik weet wat u doet, hoe u zich inzet en standhoudt, en dat u boeken van de heidenen niet verdraagt. Zo hebt u boeken die beweren dat ze de waarheid bevatten, op de proef gesteld, in het vuur gegooid en als een hoopje as ontmaskerd. U bent standvastig in de verkoop en hebt veel boeken en cd’s gedragen, zonder te verslappen. Maar dit heb ik tegen u: u hebt de kortingen van weleer opgegeven. Bedenk van welke verkoopcijfers u naar beneden gevallen bent. Breek met het leven dat u nu leidt en doe weer als vroeger. Anders kom ik naar u toe en neem ik, als u geen berouw toont, uw collectie van zijn plaats. Het pleit echter voor u dat u net als ik de praktijken van de e-book verkopers verafschuwt.
Wie ogen heeft, moet lezen wat de Letter tegen de gemeenten zegt. Wie overwint zal ik laten bladeren door het levensboek dat in Gods paradijs ligt.”
@Johan: Jazeker! Weet jij niet dat je die kunt vinden in de geheime kennis over de zeven donderslagen die verzegeld zijn? Let op de context, het gaat niet voor niks om een geopend boekje in de hand van de engel die op de zee en de aarde staat!
Die zeven donderslagen staan voor zeven boekhandels. Want net zoals de donder rolt en van het ene uiterste van de hemel tot het andere te horen is, zo is het ook met boekhandels. Zij leveren via webshops van het ene uiterste van de aarde tot het andere en verspreiden (geestelijk) licht, net zoals de bliksem.
(Eigenlijk zou het ‘De achtste boekhandel’ moeten heten, want het wordt een vervolg op “De zevende koningin” en “De negende koning”.)
Alles gaat natuurlijk om die laatste boekhandel die de hele wereld vult, zoals gesproken is door de profeet Jesaja (11):
En zoals ook voorzegd is door Johannes in zijn evangelie:
En om te bewijzen dat er mensen zijn die nog veel onsamenhangender onzin weten te verzinnen, verwijs ik je graag naar de volgende site:
http://www.nealfrisby.nl/zevende-zegel-openbaringen/zevende-zegel-openbaringen.html
@Pittig: Wee ons, we zijn beiden besmet met een soortgelijk, vreeswekkend virus! 🙂
@ Wilfred
Maar jij hebt een website erbij. En wat voor eén!
ach, hij heeft toch geld zat joh… 😉
@GG
ff iets totaaaal anders: ik zie regelmatig in het grijze gedeelte van deze pagina (zijkant en nu momenteel heeeelemaal onderaan) een piepkleine zwarte smiley.
Is dat een geintje van jullie of moet ik naar de oogarts…? 🙂
@Rien: De oogarts. 🙂
@GG
serieus??
ziet niemand anders die smiley??
@Rien: Just kidding. Het is een grapje van de vormgever. Afhankelijk van welke browser je gebruikt zit de smiley aan de zij- of onderkant.
@GG
Pfew….*wist zweet van voorhoofd*
ik begon al ernstig aan mijn verstandelijke vermogens te twijfelen… 🙂
@Pittig:
Ik ben blij man! Dat jij er van kunt genieten… 🙂
Hierbij past toch echt die tekst: “begrijpt u ook wat u leest?”
@gg
en als ik die overal zie?
@henkjan37: Woon je dicht bij open water? In dat geval kan ik wel een diagnose stellen…
Goh eindelijk zie ik het zelfs : lezen en toch íets zien 😉
t,
@ wilfred…oe wat dan?
Op z’n minst predikt hij aan het einde het evangelie.
En hier een video met ‘De waarheid achter de eindtijdstudie van Frank Ouweneel: http://www.youtube.com/watch?v=QwycoBv8x2c&feature=related
Ik heb het stukje van Peter’s link gezien. Ook zonder commentaar is het me wel duidelijk dat Frank O een grote fantast en/of leugenaar is.
Een klein feitje. Ons zeilmeisje is alle oceanen over gevaren en leeft ondanks alle levensgevaarlijke straling nog altijd.
Wat ik niet snap dat deze flauwekul er bij sommige mensen als zoete koek in gaat? Wie o wie kan me dat uitleggen?
Heb vanmorgen wel een bericht gelezen over een schip met lijken dat werd gevonden in de buurt van Japan….
Millisieverrrrrts…???? 😦
Drs Dre
Nu je dat zo stelt.
Laura straalde wel toen ze aankwam in Nieuwe Zeeland… 😀
@afolus: zeg maar gerust megasieverts.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21114452/___Spookschip__bij_Japans_eiland_gevonden__.html
Zo te zien doen de authoriteiten er weer alles aan om dit succesvol in de doofpot te stoppen.
*eerste addendum op de eindtijd-dvd 2012 noteert*
@Ds Dre: dat komt omdat jij zo goedgelovig bent dat jij je een rad voor de ogen laat draaien door de Bilderberg groep.
Snap dat dan. O nee, dat kan juist niet.
😉
@Pittig: excuses – bij nader inzien heb ik die taalcursus misschien tóch wel nodig. 😉
@Allen: de film heeft inderdaad geen 19 miljard opgebracht. Een klein beetje dieper zoeken leert dat het bedrag eigenlijk 1,2 miljard moet zijn. Maar dan nog is dit een heel groot bedrag.
@ Ds Dre,
Jij begrijpt niet waarom deze flauwekul er bij sommige mensen als zoete koek ingaat? Ik ook niet echt.
Het lijkt me dat het te maken heeft met meer dingen. In Amerika heb je een heleboel christenen die serieus denken dat Obama de letterlijke personificatie van het kwaad is.
In Nederland heb je ook dat soort types rondkomen. De overheid wordt blijkbaar gewantrouwd (overigens kan ik me daar nog wel iets bji voorstellen, want we, en politici dus ook, blijven allemaal zondige mensen), maar vervolgens slaan ze door door allerlei waarde te hechten aan complottheorieen, onbewezen roddels, en wat al niet. En als je dan van mening bent dat de bijbel profetie is die voor het grootste deel over het huidige tijdsgewricht gaat….
Ouweneel is zeker niet de enige. Wat te denken van ene Simon van Groningen (ik weet niet of het dezelfde is die hierboven heeft gepost)?
Hier een link:
http://www.waarheid.info/index.php/geloof/politiek/57-is-nederland-totaal-verrot
Demmink, Dutroux, Vaatstra…. En deze man is dus ook predikant en geeft lezingen:
http://www.christelijkpodium.nl/database/artiest.aspx?artiestID=827
Gelijk al, in zo ongeveer het eerste feitje wat hij noemt. De film 2012 zou 18 miljard hebben opgebracht. Een simpele blik op imdb zegt dat de omzet van de film wereldwijd zon 770 miljoen is. Daar zit FO dus een mooie 17.230.000.000 naast. Oftewel, hij overschat het met ongeveer 2300%
@ mafchauffeur
Ach, we zijn allen taalzondaars, dus wie zonder taalzonde is werpe de eerste letter.
@Pittig: 🙂
Chocoladeletters?
@ Nederland wordt wakker
En ach, in de bijbel staat iets heel anders dan wat Frank Ouweneel zegt, maar dan nog, het lijkt wel wat op de bijbel…
Ga je nu ook al grote missers verdedigen? Hoe komt hij bij zo’n bedrag? Het is òf verzonnen, òf niet goed opgezocht. Beide opties beloven niet veel goeds voor een “diepgravende studie”.
En als dit nou de enige misser was:
Frank Ouweneel: Het vliegtuig bestudeerde de zeeën…
— nee, het bestudeerde de ruimte.
Frank Ouweneel: Deze schepen varen dagelijks langs de kusten…
— nee, deze schepen moeten nog gebouwd worden.
Frank Ouweneel: deze kaart geeft de radioactiviteit van de zeeën aan
— nee, dit geeft het zoutgehalte van de zeeën aan
…en zo kan ik nog uren en uren doorgaan!
Geef eens een goede reden waarom ik Frank Ouweneel dan kan vertrouwen?
@ mafchauffeur
Chocoladelettergevecht!!!!
@Pittig: toch wel met die schattige minilettertjes van de banketbakker hoop ik?
Die Droste-bakstenen komen zo hard aan.
@Nederland wordt wakker: Getrol wordt op GG niet getolereerd. We hebben je hierover gemaild, maar je mailadres werkt waarschijnlijk niet. Contact ons maar even zelf als je weer uit de moderatie wilt.
@henkjan37:
Dan moet je je ernstig zorgen maken!
En dat was al vorige jaar, he! Pas op, want het is nog veel ernstiger geworden…
Wat trouwens nog wel een bijzonder stukje was in die DVD over 2011 is dat gedeelte over de kernramp in Fukushima. Frank merkt op:
Ik had bijna de neiging om te roepen: Wij ook niet Frank!! 🙂
Wie weet wat hij dit jaar allemaal NIET terugvindt in de bijbel… 😉
Volgens Teletekst is er afgelopen maandag in New York City geen enkele moord gepleegd. Voor het eerst sinds mensenheugenis. Het totaal aantal moorden zal in 2012 onder 500 liggen (1990: 2245).
Het is dat ze het aantal abortussen niet meerekenen, anders zou je nog gaan denken dat het wel meevalt met de Eindtijd.
Of is de overheid overmoedig geworden nu het alweer een jaar gelukt is om die vele duizenden dodelijke slachtoffers van de wereldwijd zwaar radioactief besmette oceanen uit de publiciteit te houden?
Zag net dat de uploader niet bang hoeft te zijn voor copyright-claims. Franks discipel Harry Sleijster linkt zelfs op zijn website http://www.vergadering.nu onder het kopje “Wat is Nieuw” naar de complete DVD. Blijkbaar is zélfs hij van mening dat Frank wel wat eurotjes kan missen.
Of…., beste vrienden, heeft Frank dit filmpje zelf stiekem geüpload en is het een reclame stunt voor de 2012 editie. Hij moet na zijn ontmaskering natuurlijk de marketingmachine op volle toeren laten draaien.
@Wilbert: Of Harry is plotseling bekeerd tot het Wim Jongman-isme en heeft besloten FO te laten vallen? 😉
Nieuwe boekenreeks: 50 tinten Frank.
Hé kijk eens aan, Wilbert/Gerald en Wilfred hebben een voorganger die bijna 3 jaar geleden de Eindtijd-dvd 2009 summier heeft beoordeeld.
Gemiste kans, inmiddels ruimschoots door anderen wel benut.
En?
Op een of andere manier niet verrassend.
http://www.sstreuper.nl/04a0219d1511bf209/04a0219d331150f06/04a0219d920992801.php
Wél verrassend: een deemoedige reactie van Frank Ouweneel. Hij heeft het dus wél gekund. Wellicht was hij toen nog niet tot het inzicht gekomen dat dergelijk onderzoek een aanval van satan is.
Ook leuk de vriendelijke manier om niet christenen over te halen wel te gaan geloven: Beste vrrrriend vrrrrriendin, als u het niet doet dan valt u onder het oordeel van God. Leuk om die liefde van God ook te laten zien.
Wat een ontzettend nare man is dat. Als je je ogen sluit hoor je een soort combi W Ouweneel en A Knevel.
@midas
Onmiddellijk schiet me de walging van Brigitte Kaandorp te binnen die bij Andries Knevel ook een “zekere associatie” had… 😀
@Maf: Dat bericht van Simon Streuper ((een andere naar ik meen voormalige) bijbelleraar uit de VvG) is eerder al door of Albert of Ruben Hadders aangedragen. Ook uit de oude doos dus… Maar wel relevant door je slotopmerking! 😉
@Wilfred: Dank! Ik twijfelde nog of ik er een disclaimer bij zou zetten. Had wel een paar topics doorgezocht op Streuper, maar kon dat topic met >1600 reacties even niet vinden.
(niet vreemd, bronnen verdwijnen nu eenmaal weleens :-))
@Maf: Ja, dat is een eigenaardige neiging van die bronnen. Zou dat aangeboren of aangeleerd zijn?
wilfred
Bid naar de heiligen om een speciale staf, sla daarmee driemaal op de grond, spring 2 maal op je linkerbeen 15 cm omhoog, krabbel aan je neus, knipper 4 maal met je ogen. En zie… een bron zal ontspringen. Vergeet je één van die stappen dan is de bron weer verdwenen. 😦
joost
@Joost: #vroom stemmetje aan#:
Gelukkig zei de Here Jezus dat het water dat Hij hem zal geven, in hem zal worden tot een bron van water die springt tot in het eeuwige leven. Aardse bronnen kunnen falen, nimmer faalt de Heer.
#vroom stemmetje uit#
Wilfred
Is een bron van de Heere een aangeboren of een aangeleerde bron?
Of gewoon een aangeboorde?
(maar, tussen dubbele haakjes, wie wil er nu eeuwig leven op alleen water? Als het nu een bier of goede cognac bron zou zijn. 😉 )
joost
@Joost: #antwoordt in de stem van WJO#
De kennis des Heeren (ik zie dat jij voorliefde hebt voor een dubbele ‘e’ en pas me graag aan, mensen noemen mij grrrappenderwijs daarom wel ‘de kameleon’) is een onuitputbre bron. Aangeleerd, maar onuitputtelijk.
Maar hij moet wel aangeboorrrrd worden! En het huidige wetenschappelijk onderrrzoek toont aan dat sommige mensen een aangeborrrren liefde voor God hebben. Maar die liefde moet wel geactiveerd worrrden!
Het juiste antwoord is derhalve: alle drie!
Maar het belangrijkste is in te zien dat de Heere Zelf die brrrrron is.
Excuus voor de rrrrrollende ‘r’. Maar dat is aangeborrrrren… of was het nou aangeleerd? Nou ja, in ieder geval geactiveerd!
#WJO-stem uit#
Wilfrrrred de kameleon
Ik dacht even dat die rrrollende rrr van jou te wijten was aan het bierrrr uit de bierrrbrrrron. 😉
Hoe activeerrr ik die liefde voorrr God ? (sorry, bij mij ligt het wel aan het bierrr) En volgens mij is het bij jou ook niet aangeboren maar heb je ook gewoon het biervat aangeboord. 😦
Is Gods brrron soms rrradioactief? Heeft Frrrank toch gelijk?
Is dat Gods bedoeling met het radioactief maken van de oceanen? Iedereen te activeren tot liefde?
Ik noem de Here overigens alleen maar Heere als mijn gesprekspartner hem Here noemt, noemt de ander hem Heere dan noem ik hem Here. (Ik ben geen kameleon, maar gewoon een pestkop)
joost
@Joost: #WJO-stem aan#:
Het is Willem. Niet Wilfrrred. Hoe je aan die verrrhaspeling komt is me een rrraadsel….
Die liefde voor God wordt door God geactiveerd. Ik noem God wel de Grote Activatorrrr.
God is natuurlijk ook de Grrrote Lichtbrrron. En een van de kenmerrken van rrradio-activiteit is strraling. God wil grraag dat wij strralen als lichten in de werreld. Dus mijn brrroerrr heeft hierrr wel een dieperrre laag aangeboorrrd. ’t Is een bijzonderrr kind…
Niet doorvertellen, maar ik pest zelf ook grrraag. B.v. blinde kinderrtjes. Maar uiteindelijk hef ik mijn handen op en laat het rrrusten. Dat is een goed werrrkend trucje. Zo kom ik errr altijd mee weg.
#WJO-stem uit#
Oh gunst. Wat moet dat worden als de bierbron opengaat… 😉
wilfred/willem/kameleon
dan nodigen we de DS uit en nemen de BBQ mee en gaan met zijn allen kamperen naast die bron en er van profiteren totdat de bron is opgelost. Dat het een eeuwige bron moge zijn. 😉
joost
@Wilbert: Dat het filmpje nu ook op de site van Vergadering.nu staat is niet echt vreemd. Misschien willen zij op deze manier wel de aandacht naar zich toetrekken. Van copyrights hebben zij geen lasd, want de dvd wordt mede door hun uitgegeven. Dat FO het filmpje zelf online gezet zou hebben lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, of het zou al genoeg hebben opgebracht of anders………….tja wat anders eigenlijk.
Hallo allen,
Vanavond in Vroomshoop was Frank weer goed op dreef, maar ik moet zeggen: hij lijkt zich een deel van de kritiek aangetrokken te hebben. Bij elke dia was een bronvermeldingnummer gegeven en als je Frank dat nummer mailt, krijg je het krantenartikel ingescand in je mailbox. Dus wat dat betreft: prima.
Dat je nog steeds over zijn conclusies kunt redetwisten, is natuurlijk duidelijk.
Wel is zijn bijbelgebruik opvallend: hele zinnen worden uit deelzinnen (elk uit een ander bijbelboek als het moet) samengesteld en dat is niet zo netjes. We moeten schrift met schrift vergelijken, niet schrift met schrift samenvoegen.
@Rene
Heb je ook nog een paar vragen gesteld.
Moeten we ons zorgen maken over 21/12/2012…?
Vragen stellen kon niet, moet via email. We hoeven ons ook geen zorgen te maken over de Maya-kalender, dat is volgens Frank onzin.
@Rene: Reden te over dus om nog een keer kritisch naar het bijbelgebruik op de DVD te kijken…
Wel grappig om te horen dat hij zijn bronnen nu blijkbaar wel bewaart!
@Afolus: Die Mayakalender daar heeft hij al eerder van gezegd dat die onzin was, dus daar hoef je niet vreemd van op te kijken. Volgens mij heeft hij daar al wat over gezegd toen hij het ook over Harold Camping had… Allemaal voorbeelden van sensatie. Foei!!!
@Wilfred
Niets is zo veranderlijk als een Ouweneel..
Zo beloofde Frank eeuwige trouw en deed hij het toch anders…
Hij gooide aanvankelijk zijn bronnen weg bij gebrek aan ruimte en nu heeft hij de bronnen blijkbaar toch digitaal beschikbaar en… verstuurt hij ze via internet.
Nee, die Ouwenelen, daar kun je wat mee… 😉
@Rene: Heb je hem al een aantal nummers gemaild? Het lijkt me goed om de proef op de som te nemen en te kijken of die bronnen echt stand houden.
Ik ga hem wel een paar nummers vragen, klopt.
@Afolus: Mmm. Je legt de vinger wel op de zere plek! 🙂
@Johan: Goede vraag.
@Rene: Meld je ons nog even wat je ervaringen zijn? Ben erg benieuwd…
Toevallig, wij waren ook in Vroomshoop. We zaten ergens achterin toen niemand minder dan Harry Sleijster twee stoelen naast ons ging zitten.
Ze hadden blijkbaar geen flauw idee wie wij waren want Frank en Ada kwamen naar Harry om te vertellen dat “de onderzoekers” er waren. Hiermee doelde hij dus op Rene en zijn vrienden. “Ze kennen duidelijk hun grenzen niet” hoorde ik Frank nog zeggen. We moesten ons lachen wel even inhouden toen wij gewoon naast dat gesprek zaten.
Over de studie: Frank heeft blijkbaar wel iets geleerd. Zoals Rene aangeeft heeft hij nu bij elk stukje een “bron-nummer” geplaatst. Stuur je een mail naar Frank met de bronnen die je wilt hebben dan krijg je gelijk een scan toegestuurd.
Ik denk ook dat je bij bron opvraag nu geen magazine’s meer zult zien als “North American Healthcare Kaleidoscope” maar meer bladen als “Telegraaf” en “Elsevier” (een paar titels die we voorbij zagen komen).
Over het algemeen maakt Frank nu gebruik van gebeurtenissen die ook daadwerkelijk écht gebeurd zijn. Veel items kwamen mij bekend voor en waren ook niet zo spannend als de “nucleaire zeeën” van vorig jaar.
Ook een grote verandering in zijn studie is de rechtstreekse koppeling met de Bijbelverzen. Dat is een heel stuk minder geworden. In 2011 koppelde hij bijna elk nieuws-item rechtstreeks aan een Bijbelvers die de gebeurtenis letterlijk zou hebben voorspeld.
In editie 2012 niet. Nu krijg je te horen dat Daniel in een visioen “oorlog en oorlogsgeruchten” zag. Hier moest je het dan mee doen want dit was de (dus vage) koppeling voor een half uur nieuws-items:
– Isreal
– Iran
– Turkije
– Syrië
– VS
– China
– Japan
– You name it (elk land dat met een oorlog te maken heeft gehad)
Twee opvallende:
– De oorlog om de grondstoffen in de Noordpool
– Cyberoorlog
Een hele lading oorlogen die voorspeld zijn met “oorlog en oorlogsgeruchten” als Bijbelse link. Een stuk minder specifiek als de 2011 koppelingen.
Dat Frank het niet zo op het internet had wisten we al maar dit jaar is het internet de antichrist! Aldus, dat vermoed hij (jaja, hij dekte zich in). Het internet heeft macht over iedereen!
– De letter W is via een vage constructie in het Latijns de 6e letter (oid). Zet deze drie keer naast elkaar, et voilà: 666 = www.
– De grote baas bij Microsoft heeft een computer waarmee hij met één druk op de knop op elke computer ter wereld kan kijken.
– Facebook vergaart alle informatie over je die het maar te pakken kan krijgen.
– China heeft een nieuwe supercomputer die sneller is dan alle van Amerika
– Er bestaan clubs (als in discotheken denk ik) in de wereld waar je een “microchip” onder je huid kan plaatsen waarmee ze precies kunnen zien hoe laat je binnen komt, weggaat en wat je hebt gedronken. Dit is dan het “teken van het beest”.
– Je mobiel weet tot op de -met ouweneel nadruk- millimeter nauwkeurig waar je bent.
– Telefoon providers moeten 4 maanden je gegevens bewaren.
– China bouwt in chips “back-doors” waardoor ze overal spul over kunnen nemen.
– Een oorlog in Haren werd veroorzaakt door Facebook (Project X)
– Etc, etc, etc.
Verder ging de studie nog over Drones, moet je als je niet in de hel geloofde naar Derweze – Turkmenistan, vergaat 21 december de wereld niet, en heb je nog tijd om voor Jezus te kiezen.
Kort samen gevat: Ondanks dat Frank het nooit toe zal geven heeft hij volgens ons iets van zijn fouten geleerd. Overal staan netjes bron-nummers en komen de krantenkoppen bekend voor. Resultaat is een minder spectaculaire koppeling met de Bijbel maar met evenveel wereldse-ellende.
*Disclaimer, Excuses voor d,t en andere spellingsfouten en onjuiste vermeldingen (dit heb ik zo onthouden).
@Wilbert: Bedankt voor je verslag! Het lijkt er dus idd op dat Frank meer de toer van types als Hal Lindsey opgaat. De gebruikelijke vaagheden in het bijbelgebruik aanwenden voor je doeleinden. Dat is ondertussen een ‘respectabel’ gebruik geworden, dus daar kun je weinig aan doen. Frank dekt zich dus in. Tegen de tijd dat de DVD bezorgd wordt, moeten we maar even contact houden…
Ja, een vorm van gematria (via het Hebreeuws, in dit geval). Uit de oude doos. Volgens mij is dat in de jaren negentig al betoogd… (gaap). 😉
http://ebionite.org/www.htm
@Wilfred, Hebreeuws kon het ook wel zijn inderdaad. Het was wel een dergelijke constructie.
Bijbeltechnisch gezien heb je wel weer werk volgens mij. Daar is het onveranderd gebleven. Hij vermeld ook: sommige teksten zijn te lang en ik voeg ze samen om er een lopend verhaal van te maken.
@Wilbert: Oobie Doobie Do, we’ve got work to do! 😉
@Wilbert: super, dat verslag.
Ik zie het GG-topic: “Frank Ouweneel gooit het roer om” binnenkort wel verschijnen. 🙂
Leuk hoor, verwijzen naar berichten uit Elsevier en Telegraaf.
Maar hoe moet dat nu met de Eindtijd-tekenen die door de gevestigde media stelselmatig worden verzwegen?