So you think you can dance…

Deze awareness video van mensenrechtenorganisatie Stop the Traffik is al anderhalf miljoen keer bekeken. De kracht: een onverwachte wending bij de raamprostituees in de Rosse Buurt in Amsterdam.

15 responses to “So you think you can dance…”

  1. Pittig says :

    Wow. Bammm. Dat einde moet iedereen daar toch bij de keel grijpen? Mij in ieder geval wel.

  2. Afolus says :

    Heel goed filmpje en zeer confronterend voor de “levensgenieters” die gezellig samen raampjes komen kijken….! En voor elk ander die meent da prostitutie er gewoon bij hoort in onze samenleving..!

  3. Stijlvol says :

    Dan maar geen nieuws in plaats van oud nieuws? Kende het al…

  4. Johan says :

    Scherp. Iedereen is er stil van.

  5. Pauline says :

    Al vaak gezien, nog steeds kippevel,

  6. rob says :

    Erg goed, dit idee.

  7. henkjan37 says :

    lekkere hoertjes…maar wat ze nu tegen verkeer hebben :p

  8. arie (@trialk) says :

    Zo iets werkelijk zinvols getoond ,het werd natuurlijk tijd .!.

  9. Ds Dre says :

    Ik heb nooit gesnapt dat toeristen voor hun lol leuk over de Wallen gaan lopen. Kennelijk weten ze niet dat er een hoop ellende achter zit. Ik snap nog steeds niet dat we als samenleving het niet voor elkaar hebben gekregen dit te stoppen. Ik denk dat deze aktie daar een bijdrage aan kan leveren.

  10. thebutler says :

    Ik heb nog aan een filmpje meegedaan dat hiervoor door Stop The Traffik werd verspreid, en dat was ook al niet slecht maar deze vindt ik heel erg vet. Blijf ‘m posten, mensen! 🙂

  11. joost says :

    Ds Dre
    Denk je nu werkelijk dat de samenleving er ooit de prostitutie uit zal krijgen? Keep on dreaming…
    Het wordt niet voor niets het oudste beroep ter wereld genoemd. 😦
    Maar wat ik zelf vaak typerend vind is dat juist heel veel mannen vrouwen al snel een hoer noemen. (ik maak het soms mee in het verkeer op de weg. Als een man denkt dat ik iets fout heb gedaan dan zegt hij direct dat ik een stomme hoer ben.)
    Maar het zijn toch juist de mannen die vrouwen tot hoeren maken? Als zij ze niet zouden “gebruiken” zouden ze geen hoeren (kunnen) zijn.
    joost

  12. thebutler says :

    Ik had niet het idee dat Ds Dre van mening is dat prostitutie gestopt kan worden, maar dat zal hij vast zelf nog wel duidelijk maken.

    Als we trafficking kunnen tegengaan word prostitutie dus niet beëindigd maar bereiken we wel wat.

    En alles wat we kunnen doen om mensen die voor hun lol de rosse buurten bezoeken bewust te maken van het misbruik erachter lijkt me ook een stap vooruit

  13. Henk-Willem van Lent says :

    Prostitutie is helaas niet uit een samenleving te krijgen, maar laten we mensenhandel en gedwongen prostitutie zoveel mogelijk tegen gaan. Want 90% van de dames in Amsterdam staat daar niet vrijwillig. We moeten een voorbeeld nemen aan Zweden ipv het meest liberale land ter wereld uit te hangen. De John’s aanpakken, vrouwen beschermen en vooral niet de ‘entrepreneurs’ met open armen ontvangen.

  14. NEWS OF PEACE says :

    Wow! Inderdaad heel indrukwekkend (vooral het einde natuurlijk)!

  15. alwin says :

    Heb het boek Stop The Traffik gekocht naar het zien van dit filmpje, ook erg indrukwekkend. Een aanrader.