Toch nog cabaret bij de EO

‘Loopt een man over het water’ mag dan zijn gesneuveld, de EO waagt zich toch aan cabaret. Tim Zingt houdt EO-gelovigen een grappige en af en toe scherpe spiegel voor als het gaat om hun omgang met ongelovigen. Subtiel laten zien dat je gelooft – met een inlegkruisje. En heidenen? “Ach, heidenen zijn zo erg nog niet. In de hemel niet in tel, maar verder mogen we ze wel.” De boodschap: heidenen moeten de kerk niet in, maar christenen moeten de kerk uit. “Ik zing: de kerk uit! Ik ben niet geschapen voor een vissenkom. Kom ik om, dan kom ik om.” Video: deel 1 en deel 2.

4 responses to “Toch nog cabaret bij de EO”

  1. ruub says :

    Soms gebeurt dat wel eens op GG:

    Maar ik vind die Tim Zingt eigenlijk best leuk.

  2. moniek says :

    Toppie, Tim Zingt!!!

  3. cornelis says :

    — “loopt een man over het water.”.? of “Tim zingt” ..? ik stel het zwart komische programma ” komt een homo bij Feike op de koffie” voor!

  4. pijpkaneel says :

    Mooi liedje van Tim Zingt. Doet me iets.