Ministerie start onderzoek naar sekten

Naar aanleiding van de Undercover in Nederland-uitzending over de sekte Miracle of Love, bekend van het naaktdansen en ‘vloerneuken’, heeft het Ministerie van Justitie en Veiligheid het Arnhemse Bureau Beke in de arm genomen om onderzoek te doen naar misstanden in sektarische groepen. Heb je zelf zulke misstanden meegemaakt en wil je daar (anoniem) over praten? Vul dan de vragenlijst in op http://www.sekten-info.nl. Daarmee help je deze problematiek aan te pakken. De antwoorden zullen vertrouwelijk worden behandeld en uitsluitend worden gebruikt voor wetenschappelijke doeleinden.

4 responses to “Ministerie start onderzoek naar sekten”

  1. Stijlvol says :

    Iets uitgebreidere site, wellicht helpt dat dan. Nu heb ik mijn twijfels

  2. Michael says :

    Wat een ongelofelijk slechte site inderdaad, en ook de site van bureau Beke wat erachter zou zitten slaat nergens op. Ongeloofwaardig haast. Ik snap dan ook niet waarom dit met deze summiere toelichting hier gepost wordt.

  3. Pittig says :

    Ik heb een gesprek gehad met twee onderzoekers van Bureau Beke vanwege het boek Ooit Evangelisch. Mijn ervaring: ze waren goed op de hoogte, hadden zich uitgebreid ingelezen, hebben advies ingewonnen bij universitaire kenners van deze problematiek en hebben geleerd van soortgelijke onderzoeken in Frankrijk en België. Al met al kreeg ik het idee dat ze het heel degelijk, zorgvuldig en tactvol aanpakten. Dus ik geloof dat het invullen van die vragenlijst zeker zal helpen met dit onderzoek.

  4. Justin Case says :

    Woehoe! Een vragenlijst, dus naast de vragenlijsten of ik demonisch bezeten ben, zijn er nu ook vragenlijsten of ik door sekten gegrepen ben!