De meest gehate kerk van Amerika

BBC-documentairemaker Louis Theroux is bekend om zijn alternatieve reportages. Hij bezoekt graag mensen of groepen met wie je niet snel in contact komt, zoals neonazi’s, pedofielen en extreme gristenfundamentalisten. In deze aflevering gaat hij op bezoek bij de meest gehate kerk van Amerika, de Westboro Baptist Church, die wordt geleid door de familie Phelps. De reportage staat in acht delen op YouTube.

17 responses to “De meest gehate kerk van Amerika”

  1. Fleur says :

    Ze waren laatst ook op tv…
    Deze gasten zijn best erg en erg respectloos ten opzichte van andere mensen.
    Jammer dat ze het zelf niet door hebben…

  2. Carlien says :

    Een van mijn favoriete docu’s. Louis gaat maar door terwijl hij zelf ook zo’n duizend keer de hel in gewenst wordt.
    Niet heel vreemd dat zij ‘the most hated family’ zijn. Wat een afschuwelijk zooitje geïndoctrineerde schaapjes die familieleden.
    Wel medelijden met de allerjongsten. Zo begon het natuurlijk ook bij de rest van de familie.

  3. agilhartje says :

    Dit is wel “nieuws” met een enorme baard…

    Goedgelovig: volgende keer gewoon een dagje overslaan als er geen inspiratie is (een tip die ik ook graag aan sommige prekers geef: kom eens een zondag niet opdagen, dat is best verfrissend).

  4. joost says :

    Carlien
    Laat de lammetjes tot mij komen zegt God toch in de bijbel. Dus medelijden hoef je niet te hebben, het is “gewoon” Gods wil, 😡
    joost

  5. Rene says :

    Heb je naaste lief als jezelf zoals God ook jou liefheeft. En spreek geen kwaad over een ander.

    Als ik een eerdere artikel lees over acties die gevoerd zijn, is dit toch een visie die je als kerk mee neemt naar je mede mens toe.

  6. henkjan37 says :

    @ suzannekleman

    Ik dacht dat dit topic het sufste was dat ik in tijden hier had gezien…maar dan krijg je nog een soort van reblog! triester dan triest!

  7. henkjan37 says :

    misschien een leuk idee om morgen de onzinnige ruzie tussen Voetius en Uytenboogeart eens voor het voetlicht te brengen, dat gaat nog goed uit de hand lopen…wat ik je brom:P

  8. Wolferine says :

    Er is een nieuwe docu na deze dat ie wer terug gaat en enkelen zijn er dan uit gestapt. Wat een hel zeg als je zo moet leven. Zielig voor die geindoctrineerde kids van die luitjes, ziekelijk. En in de nieuwe docu wordt ook gezegd dat ze wellicgt gebanned worden en dan willen ze naar Israel om daar aan de slag! Oh my….. Sekte is het, echt ernstig..!

  9. TB says :

    Ik weet nog dat ik op een avond al zappend midden in deze docu op de BBC terecht kwam. Ik heb met open mond zitten kijken en diezelfde nacht werd ik badend van het zweet wakker uit de ergste nachtmerrie die ik ooit heb gehad.

    Ik heb geen idee waarom dit mij zo bang maakte, maar denk dat het vooral te maken heeft met de emotieloosheid van deze mensen. Ze roepen de meest afschuwlijke dingen zonder een spoortje van gevoel. Ik kan heel veel slechte dingen die mensen doen begrijpen, uit haat, hebzucht of wraak enz., maar de onverschilligheid waarmee ze hun kinderen veroordelen die de “kerk” hebben verlaten kan ik niet begrijpen.

    Wat overblijft is een gevoel van medelijden voor ze. Als je met zoveel haat bent opgegroeid heb je een behoorlijk verknipt leven.

  10. TommyLee says :

    Wat een glorie dat wij in Nederland goeiglovig hebben die ons waarschuwt voor dergelijke ranzige praktijken.
    Wij kunnen nu weer zoet gaan slapen met een duimpje in ons mondje

  11. joost says :

    TommyLee
    kijk maar uit, je krijgt hele scheve tandjes als je teveel met je duimpje in je mond zit. 😦
    joost

  12. Wilfred says :

    @TommyLee: Mmm. Ik had jou meer ingeschat als het type noeste arbeider. Deze opmerking werpt een heel nieuw licht op je! 😉

  13. mafchauffeur says :

    Dan is dit leuker.

    Rare jongens, die Amerikanen.
    (hoewel het mij niets zou verbazen als iemand komt melden dat dit op de Zwarte Cross ook een vast programmaonderdeel is)

  14. Wilfred says :

    @Maf: Ik ben altijd weer enorm verbaasd wat jij allemaal kijkt op internet!

    En nee, dat onderdeel is er bij de Zwarte Cross niet. Wel wat meer basale vormen van vermaak met modder… 😉

  15. Case says :

    Wanneer is die doc voor het eerst uitgezonden? 5 jaar geleden? Geeft wwer eens aan waar de GG priotiteiten liggen…

  16. goedgelovig says :

    @Case en Agilhartje: Heeft niets met prioriteiten of inspiratie te maken. In de rubriek Videotheek publiceren we ook veel tijdloos materiaal.

Trackbacks / Pingbacks

  1. De meest gehate kerk van Amerika | De dag van gisteren is voorbij! - 2 november, 2012