Hillsong voor de allerjongsten

Hillsong voor de allerjongsten. Elke gelijkenis met K3 berust op louter toeval.

39 responses to “Hillsong voor de allerjongsten”

  1. Robert says :

    #aaaaaaaarrrrrrgggggghhhhhhh

  2. Darby says :

    Oh,.. My,… God! (Dit bedoel ik ernstig heilig)

    Is het wel K3 toeval?

  3. Afolus says :

    Verplichte afsluiting voor de succesgevallen van de de Vrij zijn conferenties van Wilkin van de Kamp. Zo simpel kan het zijn πŸ˜€

    Misschien ook leuk als achtergrondkoortje voor de band van @John πŸ˜‰

    Hoe is het trouwens met je John?

    Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik heb een “Churandy-momentje”
    “Ik ben zo blij, jaaaa echt blij” πŸ˜€

  4. Afolus says :

    @Darby
    Ernstig heilig…?

    Wil je er een preek over houden?
    Een samenkomst a la Malieveld over organiseren?
    Straffen uitdelen?

  5. Mikki says :

    Dat kan best toeval zijn. Hillsong komt volgens mij uit Amerika. Daar kennen ze k3 niet.

  6. Peter 2 says :

    Lucas 23:34

  7. mafchauffeur says :

    @Peter 2: wil jij om hun kleding gaan dobbelen???

  8. ruub says :

    Ach, beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar bij sommige van die Hillsong Kids nummers komt bij mij een Jesus Camp associatie toch naar boven.

    Hillsong Kids: (met The Clash-gitaartje)

    Jesus Camp:

  9. mafchauffeur says :

    Gelijkenis met K3? Onzin. Ik ben er van overtuigd dat je, als je dit liedje achterstevoren afspeelt, je geen satanische boodschap zult horen.

    Dat is bij K3 wel anders. πŸ˜‰

  10. joost says :

    MC
    Is eirdak niet een overste van de demonen?
    joost

  11. TF says :

    Misschien is het verstandig om kleuters dit te laten beoordelen en niet als volwassen (internet) gebruikers dit af te kraken. Waarom niet een goed christelijk alternatief voor deze doelgroep?

  12. mafchauffeur says :

    @TF: ik krijg niet de indruk dat dit prachtige christelijke alternatief hier wordt afgekraakt hoor. Op de eerste reactie na dan.

    “Beter goed gejat dan slecht bedacht” lijkt me juist een compliment. πŸ˜‰

    Overigens behoud ik mij, als vader van twee jonge kindjes, het recht voor om K3, Mega Mindy en Dora qua vorm vreselijke bagger te vinden. Dezelfde vorm maar met christelijke inhoud wordt dan christelijke bagger.

    Smaken verschillen nu eenmaal. πŸ™‚

  13. Pjotter says :

    Ach ja voor dit slakje hebben we ook nog wel een kilo zout over.

  14. vermeer says :

    Ik zou me als kind beslist beledigd hebben gevoeld. Dat je vijf bent betekent nog niet dat je imbeciel bent. Goddank hebben we in Nederland gewoon Elly en Rikkert.

  15. mafchauffeur says :

    Zelf ben ik niet zo muzikaal, maar positieve christelijke initiatieven om kinderen naar een hoger geestelijk niveau te begeleiden zijn natuurlijk altijd goed.

    En daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.
    http://www.kidsdichtbijgod.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=54

  16. jfpostman says :

    Het doel heiligt de middelen hea. Maja wat is het doel van dit soort dingen?

    Kinderen vroeg een keuze voor Jezus laten maken en ze laten meezingen hoe goed Jezus is en hoe geweldig het was dat Hij aan een horrordood is gestorven en is gemarteld met wapens die die kinderen nog nooit gezien hebben? Of ze gewoon positieve, vrolijke kindertjes laten worden met een redelijke leefmoraal?

    Het eerste doel is uiteraard gemeen, indoctrinerend en verwerpelijk. Het tweede kan ik me wel in vinden.

  17. Peter 2 says :

    In dit soort kerken worden kinderen aangemoedigd al op zeer jonge leeftijd een keuze voor Jezus te maken. Wat dat ook moge inhouden. Ook in NL komt dat voor: http://www.jesuskids.nl/jezus

    Ik heb eens iemand horen zeggen dat met name in charismatische kringen van Jezus een afgod is gemaakt. Een nadenkertje!

  18. De Katwijkse Kruisvaarder says :

    Voor de meeste nuchtere Nederlanders (of je nou christelijk bent, of agnostisch zoals ik) is dit even te ‘over the top’. Neemt niet weg dat de dames in dit filmpje hartelijk zou verwelkomen, mochten ze ooit ’s nachts met een lekke fietsband bij mij aanbellen.

  19. Afolus says :

    @Katwijkse Kruisvaarder
    Je merkt het meteen….
    Waarom help je zulke arme kinderen niet overdag..?
    Viespeuk, je doet je naam eer aan… πŸ˜€

  20. mafchauffeur says :

    @De Katwijkse Kruisvaarder: kijk, dΓ‘t is nou een mooie nickname!

    Zelfs voor een agnost. πŸ˜‰

  21. De Katwijkse Kruisvaarder says :

    Ook overdag ben ik bereid om ze te helpen, alleen zet het feit dat het ’s nachts is, mijn innuendo wat meer kracht bij.

    Mijn inspiratie voor mijn nickname is te danken aan de geliefde huisdominee van mijn familie, Ds. A. Vlietstra, de herstelde hervormde robbedoes! Voel je als normaal gelovige vooral niet aangesproken, ik weet het verschil tussen de twee werelden echt te herkennen. Zelfs voor een(normaal) agnost.

  22. Jazeg says :

    Tja.. kuch, artistiek gehalte is niet hoog. Maar verder niet veel mis mee. Voor de allerkleinsten (t/m 5 oid) is dit leuk, wat wij er nou ook van vinden. En indoctrinatie? Mmmm, Alles wat je jonge kinderen voorhoudt, slurpen ze op. Als ze dit opslurpen (ik heb geprobeerd de tekst te volgen) lijkt me dat qua tekst niet zo erg. (Er zijn Opw-nummers die ik veel erger vind, als is dat natuurlijk appeltaarten met stoofperen vergelijken.)

  23. B.Art says :

    @gg jullie hebben het mis! dit is hillsong van de kleuters. er bestaat hillsong voor nog kleineren!
    http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=8148508

  24. Professor Prietpraat says :

    Toch kan dit veel beter. Zo’n liedje over vrij als een bij kan natuurlijk veel beter in een echt bijenpak gezongen worden compleet met voelsprieten, dan word je door die kleintjes veel serieuzer genomen

  25. Professor Prietpraat says :

    Ik ben misschien een rare maar ik heb nooit wat gehad met dit soort liedjes en zie het meer als een soort bezigheidstherapie omdat pa en ma in de grote zaal moeten zitten in de volwassen kerkdienst waar kinderen niet bij gewenst zijn en dat de kids op andere manieren bezig gehouden moeten worden. Toen ik een jaar of 6 was wilde ik al niet meer naar de zondagschool en vond de liedjes voor volwassenen veel leuker dan al die maffe liedjes met gebaartjes. Ik was tenslotte geen baby meer vond ik. Ik wilde toen al veel liever God aanbidden dan liedjes zingen over verhalen uit de Bijbel van Simson en David en Goliath en over of je deur nog op slot zit. Ben nog steeds alergisch voor dat soort liedjes al zijn deze van Hillsong natuurlijk wel wat moderner en klinken ze wat beter dan veel van die liedjes die ik vroeger MOEST meezingen op de zondagsschool πŸ˜‰

  26. shinshinnun says :

    Nou, doe mij maar de Kidz DJ.
    Dat vind ik tenminste ook nog leuk…

  27. joost says :

    Professor Prietpraat
    Allemaal leuk en aardig dat je die liedjes beter in een echt bijenpak kunt (laten)zingen maar ik heb eigenlijk nog nooit een bij met een pak aan gezien. En als ze er wel één hebben willen ze het dan uitlenen? En als ze dat willen wie past er dan in?
    Het roept veel vragen bij me op. 😦
    joost

  28. joost says :

    MC

    De Katwijkse Kruisvaarder: kijk, dΓ‘t is nou een mooie nickname!

    Vind ik ook. Alleen vraag ik me af of de kruisvaarder uit katwijk aan zee komt of uit dat andere Katwijk.
    joost

  29. joost says :

    MC

    Overigens behoud ik mij, als vader van twee jonge kindjes, het recht voor om K3, Mega Mindy en Dora qua vorm vreselijke bagger te vinden. Dezelfde vorm maar met christelijke inhoud wordt dan christelijke bagger.

    Cultuurbarbaar!!! 😦
    Als er iets is waar Mega Mindy een hekel aan heeft dan zijn het wel cultuurbarbaren die Mega Mindy bagger vinden. πŸ˜‰
    joosr

  30. joost says :

    Vermeer

    Dat je vijf bent betekent nog niet dat je imbeciel bent

    Nee, hooguit kinds. πŸ˜‰
    joost

  31. Ronald says :

    Zo, dat is een leuke van de Satirische nieuwsdienst!

    Oh…

    Het is geen satire…

  32. Kaas says :

    Ik zag vd week bij nieuwsuur amerikaanse gristenmeisjes die ‘met hun vader gingen trouwen’ om te beloven puur en rein te blijven tot het huwelijk en dat ze net zo’n fijne vent als pa zouden zoeken…

    RAAAAAAAARRRR!!!!

  33. mafchauffeur says :

    @Kaas: tendentieuze linkse berichtgeving weer… πŸ˜‰

    “It would be a mistake to describe the ball as a typical father-daughter dance, though this does take up part of the activity of the night. Instead it is also a night when fathers pledge to be pure and protect their daughter’s purity by acting as good fathers, as moral people, and as excellent husbands.”

    http://www.wisegeek.com/what-is-a-purity-ball.htm

  34. Pittig says :

    @ Kaas

    ????!!!???

    Dat noemen we in Europa toch “incestueus”?

    Als je een bronvermelding hebt, moet je het naar GG mailen of zelf een stukje erover schrijven en opsturen. Denk dat anderen ook wel met die Amerikaanse gristenmeisjes en hun vaders willen kennismaken.

    @ Ruub

    De opvolger van de film Jesus Camp: Hillsong Camp.

    Ze denken: Hoe militaristischer we de liederen maken, hoe meer we op Jezus gaan lijken…

    De tekst van het lied is waarschijnlijk gebaseerd op Numeri 31,7

    En zij trokken ten strijde tegen Midjan, zoals de HERE Mozes geboden had, en doodden allen die van het mannelijk geslacht waren.

  35. Pittig says :

    @ Kaas

    ????!!!???

    Dat noemen we in Europa toch “incestueus”?

    Als je een bronvermelding hebt, moet je het naar GG mailen of zelf een stukje erover schrijven en opsturen. Denk dat anderen ook wel met die Amerikaanse gristenmeisjes en hun vaders willen kennismaken.

    @ mafchauffeur

    Typisch rechtse manier van reageren… πŸ˜‰

  36. Pittig says :

    @ Ruub

    De opvolger van de film Jesus Camp: Hillsong Camp.

    Ze denken: Hoe militaristischer we de liederen maken, hoe meer we op Jezus gaan lijken…

    De tekst van het lied is waarschijnlijk gebaseerd op Numeri 31,7

    En zij trokken ten strijde tegen Midjan, zoals de HERE Mozes geboden had, en doodden allen die van het mannelijk geslacht waren.

  37. d says :

    De zondagsschool van de geref. bond in de nhk vroeger vond ik anders ook geen pretje. dan heb ik liever een modernere variant.

  38. Martin says :

    hahaha, wat een stuitende performance, zowel in tekst (Jesus, I am free [daar is diep over nagedacht!]) als in uitvoering. Blijkbaar had de GG redactie het er ook moeilijk mee, aangezien het gearchiveerd is onder ‘Uncategorized’. . .

  39. d says :

    Stel er moet een lijst opgesteld worden met positieve en negatieve punten. Zou Hillsong dan ook nog positieve punten krijgen?