Voorlopig geen berichten op GG

Beste vrienden!

Omdat ik bijna uitsluitend op reis ben (als Antichrist heb ik een internationale functie) en weer een volle agenda heb kan ik voorlopig geen berichten op GG plaatsen. Bovendien vergt de verwerking van de overstelpende hoeveelheid Bijbelstudie-reacties (die in volgorde van binnenkomst worden behandeld) zeer veel tijd.

Om u de komende maanden toch iets te lezen te geven, beveel ik de volgende tijdschriften van naam aan:

Scientific American
World Telescope
The American Healthcare Magazine
Camera on Medicine

Christian and Health
Healthcare Issues
Health and Science
The international Healthcare Watcher
Medical Observer
Medical Science
Nature and Health
North American Healthcare Kaleidoscope
Aviation Week
Nuclear Focus
BBC Sky Focus
Reference Magazine of Nuclear Science
Focus on Science
BBC Technology View
Mystery World
Enemy View
Unknown Influence
Sea and Environment
The Sea Ships Viewer
Mighty Vessels
Sailing and Environment
International Ship World
Seas & Oceans
World Focus on Container Transport
Sea Adventures
Global Marine Magazine
World Agriculture
Food and Life
Agri Focus
Russian Panorama
Greenpeace View
Human Watch
Information de Recherche Nucleaire
Camera on Atomics
Military Science Observer
Christian World View
Focus on Global Religion
The Christian Life
The All Nations Magazine of Catholicism
Swiss Scientist
Economy and Technology
Italy and Europe
BBC Economy View
Human Watch
Conspiracy and Disclosure
The Bilderberg Conference
Economy Telescope
Cairo Reporter
Egyptian World News
The International Islam Spectator
The Muslim Gospel Messenger
Muslim Spectrum
Religion World Panorama
Scientific Religion Journal
World Magazine of Secret Societies en Fellowships
Iranian Developments Insight
Iran Today
Global Military Developments
Military Technology
Middle East Observer
Armies and Weapons
Defender
Christian and Ethics
Standard Magazine of Aircraft Technology
Sky Scout
Aircraft Incentions Scope
Sky and Technology
Aircraft Academy
Wissenschaft in Bild
Lasers Around the Globe
La France, l’air et la monde
Strategic Aircraft
View on Airborne Transportation
Sky High
Aircraft and Construction
Medical Observer

Voor vragen over GG kunt u voortaan terecht bij Harry Sleijster, Minister van Propaganda. In schriftelijke brieven (hij behandelt geen onbetrouwbare e-mails) dient u hem aan te spreken met Uwe Excellentie. Zijn zetel zal binnenkort naar Jeruzalem verhuizen, een adreswijziging volgt.

55 responses to “Voorlopig geen berichten op GG”

  1. Chilion says :

    Moet u hier niet eens zelf mee bezig gaan?

    Onderwerp
    Heiliging in je persoonlijk leven (Deel 1)

  2. Miep says :

    @GG
    Gaat een beetje flauw worden, dit hele anitichrist gedoe.
    Vind ik eigenlijk geen satire meer, maar gewoon Ouweneel bashen en dat is nergens voor nodig.
    Zijn praktijken zijn hier op een serieuze manier aan de kaak gesteld; laat het daarbij en verlaag je niet tot dit soort puberaal gedoe.
    Je speelt FO en zijn aanhangers hier alleen maar mee in de kaart, want dit bewijst wel dat GG absoluut niet serieus te nemen is.
    Jammer!

  3. Plant says :

    Blijkbaar gaat de antichrist op reis naar een internationale plek waar geen internet is. De enige plek die ik me kan voorstellen is de Noordpool. Dit verklaard waarom de noordpool zo hard aan het smelten is.

  4. agilhartje says :

    Morgen is het Grote Verzoendag. Dus tijd om de zondebok los te laten in de woestijn.

    Laat FO los en maak van GG weer een vertrouwde plek; dit is het moment!

  5. Ettje says :

    Ben het met Miep eens! Genoeg is genoeg!

  6. Joossie says :

    Wat een verstandige taal van agilhartje!
    Helemaal mee eens!

    @Miep Ook mee eens.
    Niet alleen flauw maar ook kwetsend.

  7. Darby says :

    @Miep, ik ben het ook met je eens.
    @GG, Als je de kwalificatie “antichrist” had weggelaten was het nog satirisch genoeg geweest. Zo langzamerhand weet FO ook wel waar hij aan toe is. toch? Blijf wel satirisch geloofwaardig.!!
    En Harry, ach ik was toch al geen fan van vergadering.nu, daar heb ik al meerdere keren met hem over in de clinch gelegen.

  8. Bappy says :

    Kwetsend? Van welke planeet moet je komen om F.O. nog geloofwaardig te vinden, maar de Agenda staat weer vol en hij kan gewoon verder gaan.
    Misschien dat deze actie nog mensen wakker schud. Als dat het geval zou zijn dan zou deze actie dit volledig rechtvaardigen.
    Bappy

  9. druif says :

    Ben het met Miep eens. 1e bericht was grappig. Een duidelijk statement, maar nou wordt het flauw..

  10. mike says :

    overdone!

  11. observant says :

    Jammer dat GG doordraaft. Je maakt jezelf ongeloofwaardig loopt hierdoor het risico je huidige doelgroep kwijt te raken. Bij mij zal het waarschijnlijk ook niet lang meer duren of GG verdwijnt uit m’n bookmarks. Jammer….

  12. dreemobiel says :

    Ik sluit me aan bij de meeste reactes hier. Ik vind dit domweg niet leuk, geloof niet dat dit mensen gaat overtuigen en ben in een paar dagen een groot deel van mijn interesse in gg kwijtgeraakt…

  13. Afieke says :

    Ik lees GG bijna elke dag en ben met waarschijnlijke vele anderen zwaar verontwaardigd over de schijnbaar leugenachtige praktijken van Frank Ouweneel, maar ben het nu toch eens met Miep. Dit vind ik meer inhoudsloos bashen dan dat er een statement wordt gemaakt.

  14. Bezinning says :

    Ik blijf het herhalen:………smakeloos

  15. Maart says :

    Zoals ik al eerder aangaf (en ik ben niet de enige, lees ik): stop met dat puberale gedoe. Grow up!

  16. Johan says :

    Interessant. Mensen die je anders nooit hoort op GG komen nu opeens een duit in het zakje doen. In de laatst der dagen zullen vele lurkers opstaan. 😉

  17. Pieter says :

    Ik ben het eens met Miep, ik lees altijd GG maar jullie vertonen nu wel puberaal pestgedrag..

  18. Bert says :

    Persoonlijk trek ik de vergelijking met de anti-christ juist wel erg goed, ik vind hem eigenlijk wel sterk gevonden. In de bijbel zie je hetzelfde gebeuren. Kijk maar eens met wat een felheid Paulus in Galaten christenen bestrijdt die de genade tekort doen. En hoe Petrus Ananias en Saffira dood neer laat vallen, omdat ze een stukje (!!) van de waarheid voor God en z’n gemeente achterhouden. Lees zelf nog eens Handelingen 5 door.

    Ik denk dat weinig ‘insiders’ beseffen hoeveel afbreuk dit soort schandalen aan het Koninkrijk doet. Het is onvoorstelbaar dat er nog zo verdedigend en zalvend gereageerd wordt door hele kerkgenoodschappen, die duidelijk gefaald hebben in het geven van leiding. En wat zei Paulus ook alweer over herders die de schapen misleiden?

    Een vriend zei laatst dat hij heel veel van het gelovige wereldje moest wegschrappen, voordat hij de kern opnieuw gevonden had. Ik begrijp dat, en ben het helemaal eens met de louterende missie van deze site.

  19. rob says :

    Geachte minister van propaganda

    Jammer dat u er geen linkjes heeft geplaatst naar de websites van de tijdschriften zodat we direct kennis kunnen nemen van de ongetwijfeld zeer interessante artikelen. Of hebben de bladen geen site?

    Moet ik nog controleren welke tijdschriften er echt bestaan of slechts gebeuren 🙂 op GG ?
    Als u zegt dat deze tijdschriften echt bestaan is het voor mij eigenlijk al genoeg, ik wil u en mijzelf niet beschamen met een dergelijk vertoon van wantrouwen. Dit laten we over aan onnozele lieden zoals ene van Esker, wilfred, Johan en meer van dat soort onfrisse types.

  20. bramvandijk says :

    @Johan

    In de laatst der dagen zullen vele lurkers opstaan.

    😀

    Glorie! Weer een uitgekomen profetie!

  21. mafchauffeur says :

    Als het “Kopspijkers”, “Koefnoen”, “Koot en Bie”, “Spitting Image”, “Monty Pythons Flying Circus” heet waar Bekende Personen worden gepersifleerd, is het vermakelijk en/of satirisch.

    Gebeurt het een Bekende Christen, dan heet het ineens

    bashen.

    Bijzonder. 😉

  22. henkjan37 says :

    , ik lees altijd GG maar jullie vertonen nu wel puberaal pestgedrag..\

    NICE DUS!!

    zoals een blog betaamt!

    Overigens is het nog zoeken naar andere mensen die duidelijk ook in de eindtijd passen!

  23. henkjan37 says :

    overigens: wat hier gebeurd is…jij bent de anti-christ, nee jij! hahah…

    Kun je toch weer zien dat mannen nooit helemaal volwassen worden (a)

  24. Miep says :

    @Mafchauffeur:

    Eén keer een dergelijke actie was genoeg, je moet niet aan de gang blijven, want dan wordt het inderdaad bashen. Kom op zeg, GG is toch niet GeenStijl?

  25. Simon van Groningen says :

    wie zonder zonde is…laten we zeggen, wie nog nooooiiit gejokt heeft mag hier zo doorgaan.

  26. Simon van Groningen says :

    Heeft dan niemand u veroordeeld?

  27. mafchauffeur says :

    @Miep: volgens mij was de aanleiding de teller (6.666.666). De link met een Eindtijdpief ligt dan voor de hand.

    Het had natuurlijk ook William Tapley, Feike ter Velde of Harold Camping kunnen zijn.

    Aan de andere kant: een Frank Ouweneel met gevoel voor humor zou dit moeten kunnen waarderen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je jezelf zó ontzettend serieus neemt dat je het niet kunt hebben om gepersifleerd te worden.

    William Tapley lijkt mij op zich bloedserieus in zijn Eindtijdmissie, maar kan tegelijkertijd opvallend sportief en relativerend reageren als hij op de hak wordt genomen. 🙂

  28. Maart says :

    Het probleem zit ‘m wat mij betreft niet zo zeer in het bashen op zich: een blog mag dat zeker doen als ze dat willen (ik houd er niet zo van, maar dat terzijde).

    Ik vind het niet zo handig van GG. Zij zijn samen met het ND deze hele zaak rond FO te begonnen als serieuze nieuwsbrenger, meerdere keren hebben ze in updates goed journalistiek werk geleverd door objectief de zaken te presenteren. Vanuit de FO/HS-hoek werd de berichtgeving afgedaan als een persoonlijke aanval op FO. M.i. is dat verwijt onterecht, het ging en gaat om de inhoud van dat nieuws, nl. dat gelovigen blijkbaar moedwillig worden opgelicht en bang gemaakt.
    Nu GG zich op deze manier gaat uiten over FO, halen ze m.i. hun eigen journalistieke waarde onderuit en geven daarmee FO en HS deels gelijk: “Zie je wel, het is een smerige anti-FO-campagne, etc.”

    Dus, @mafchauffeur en @Johan, het is geen poging om satire te stoppen, of om te lurken (vandaar mijn bijdrage); maar om aan te geven dat als je serieus genomen wilt worden als journalistieke nieuwsbrenger, deze FO=AC-actie niet echt handig is.

  29. St. says :

    Chartago FO moet vallen!

  30. Pittig says :

    Waarom spreken zoveel mensen GG hierboven aan op deze posts? Er wordt toch duidelijk gezegd dat FO en Harry Sleijster hiermee bezig zijn? 🙂

    @ Maart

    Ik heb de hoop opgegeven dat je de mensen, die nu nog steeds in Ouweneel geloven, kunt bekeren. Glashard bewijs is niet goed genoeg gebleken. Al zou FO in zijn blootje rond een vuur van brandende bijbels dansen, op een kruis urineren en de ene na de andere vloek uiten, dan zouden ze hem nog steunen en zeggen dat we het verkeerd interpreteren…

    De journalistieke waarde heeft voor hen nooit journalistieke waarde gehad, dus er kan ook niets aan onderuit gehaald worden.

  31. rob says :

    @Pittig
    Jij bent pas echt grof 🙂
    Denk je nog aan je bloeddruk, en je module aanstaande zondag 🙂

  32. Pittig says :

    Ach, dat GG er iets te lang mee door zou gaan staat in geen verhouding tot een evangelische beweging die Frank Ouweneel (en vele charlatans) jaar in jaar uit door liet gaan (en nog steeds).

  33. Miep says :

    @Mafchauffeur

    Aan de andere kant: een Frank Ouweneel met gevoel voor humor zou dit moeten kunnen waarderen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je jezelf zó ontzettend serieus neemt dat je het niet kunt hebben om gepersifleerd te worden.

    Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat dat voor FO wel het geval is… 😉

    maar buiten dat:

    volgens mij was de aanleiding de teller (6.666.666). De link met een Eindtijdpief ligt dan voor de hand.

    Misschien wel, ware het niet dat dit al het derde artikel was met daarin de verwijzing van de antichrist naar FO.
    En zoals we vroeger altijd zeiden:
    Eén keer is leuk, de tweede keer is het nog leuker, maar de derde keer is het helemaal niet leuk.

    Ik blijf erbij dat GG op deze manier haar/zijn eigen journalistieke objectiviteit m.b.t. het dossier FO onderuit haalt.

    Ik vond overigens dat artikel over het complot van GG, ND en IKON wel weer erg leuk om te lezen…. 😉

  34. Pittig says :

    @ rob

    Ik maak me helemaal niet druk. Ik ben één en al sereniteit. Het is nou eenmaal zo. Net als moslimdemonstranten die geen idee hebben waar ze tegen demonstreren, zo volgen de FO-gelovigen hem ook klakkeloos en zonder er bij na te denken. Dat is de wereld waarin wij leven.

    En ik ben me juist aan het opwarmen voor de module van zondag! 😉

  35. Miep says :

    @Pittig

    De journalistieke waarde heeft voor hen nooit journalistieke waarde gehad, dus er kan ook niets aan onderuit gehaald worden.

    Voor de followers van FO misschien niet, maar GG haalt hiermee wel zichzelf onderuit en plaatst zich daardoor min of meer op het niveau van GeenStijl. Persoonlijk vind ik dat erg jammer.

  36. Pittig says :

    @ Miep

    Ik blijf erbij dat GG op deze manier haar/zijn eigen journalistieke objectiviteit m.b.t. het dossier FO onderuit haalt.

    Voor al die evangelischen die geen ruimte hebben voor kritisch denken, is GG sowieso al verre van journalistiek objectief. Nooit geweest ook.

    En GG is altijd ook al satirisch geweest. Satire is een vorm van humor waar mannen met macht en weinig relativeringsvermogen altijd al problemen mee hadden.

  37. Pittig says :

    @ Miep

    Ik lees bijna geen GeenStijl (jij blijkbaar wel?), dus ik kan het niet zo goed vergelijken.

    Maar ik vind het wel grappig. Dat gedoe van veel evangelischen om iedereen waar ze het niet mee eens zijn de Antichrist te noemen, wordt zo gewoon leuk aangekaart.

    En deze post is niets anders dan wat Ouweneel al keer op keer bij zijn criticasters deed. Ze pakken hem terug met zijn eigen methoden.

    En bedenk wel dat de ‘anti’ uit Antichrist niet alleen maar anti-Christus hoeft te betekenen, maar ook de betekenis van “in plaats van Christus” kan hebben. Dus overal waar mensen in de plaats van Christus gaan staan (zoals Ouweneel die mensen met grote angst door middel van leugens de hemel in wil krijgen), kon de naam antichrist wel eens heel toepasselijk zijn… 🙂

  38. Martin says :

    pff wat een gedoe. Ik denk dan maar: mensen die domme dingen (blijven!) zeggen moet je dan ook maar zo dom mogelijk van repliek (blijven!) voorzien. Leve de satire!

  39. Maart says :

    @Pittig
    “Ik heb de hoop opgegeven dat je de mensen, die nu nog steeds in Ouweneel geloven, kunt bekeren. Glashard bewijs is niet goed genoeg gebleken. Al zou FO in zijn blootje rond een vuur van brandende bijbels dansen, op een kruis urineren en de ene na de andere vloek uiten, dan zouden ze hem nog steunen en zeggen dat we het verkeerd interpreteren… De journalistieke waarde heeft voor hen nooit journalistieke waarde gehad, dus er kan ook niets aan onderuit gehaald worden”

    Dat punt snap ik. (Ik heb nu trouwens wel moeite om dat door jou geschetste beeld uit mijn hoofd te krijgen…) ’Hen’ zal je inderdaad niet overtuigen. Maar ik denk wel dat vergeten wordt dat er een grote groep min of meer ‘neutrale’ gelovigen is, die zowel het onderzoeksrapport aan de ene kant en het verweer van FO aan de andere kant willen wegen/toetsen, die dit soort acties van GG niet goed zal plaatsen en dan om verkeerde motieven niet meer ontvankelijk is voor argumenten.

  40. Miep says :

    @Pittig

    En deze post is niets anders dan wat Ouweneel al keer op keer bij zijn criticasters deed. Ze pakken hem terug met zijn eigen methoden.

    alsof dat zo gristelijk is…
    dat moet je gewoon niet willen, want daarmee verlaag je je tot het niveau wat je juist aan de kaak wilt stellen.

    Voor al die evangelischen die geen ruimte hebben voor kritisch denken, is GG sowieso al verre van journalistiek objectief. Nooit geweest ook.

    Dat doet er helemaal niet toe. Het gaat erom dat GG wel journalistiek wil heten, maar dat op deze manier niet waarmaakt. Ik heb niks tegen satire, maar je kunt ook te ver doorslaan. En er is ook een grote groep mensen die wel ruimte hebben voor kritisch denken, dus wat is er mis mee om ook eens kritisch over een artikel op GG te zijn?

    Overigens, heb je dit artikel over de Weigermeerpolder op CIP gelezen? http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=30931
    Ook leuke satrire! 😉
    Leuke reacties ook trouwens… 🙂

  41. midas says :

    Als kerken FO nog willen inhuren is dat hun eigen probleem. Blikbaar wil die dwaze schare gewoon voorgelogen worden. Altijd beter dan naar de realite t leven. Krijg bij dat soort mensenvbeetje “doomsday preppers” gevoel can National Geographic.

  42. arie (@trialk) says :

    Het kan mij niet leuk genoeg zijn ,overigens -Films als b.v. Elmer Gantry en ,o.a. Glory Glory [helaas nog amper te vinden] logen er imho ook niet om , ze haalden me wel over juist -gelovig te blijven, Goedgelovig was ik allang niet meer , tot hier de geschudde en overlopende maat kwam- tjalk 😉

  43. albert says :

    Dat FO:

    1 nergens inhoudelijk op reageert;
    2 gewoon doorgaat met zijn lezingen;
    3 zich bedient van schunnige argumenten (verdwenen bronmateriaal);
    4 z’n publiek ijskoud gebruik maakt van de bijna standaard
    charismatische ‘slag’ dat je de feiten verschillend MOET
    interpreteren en dus nooit ingrijpen a la KNVB kunt toepassen want
    het liefdewalmpje praat alles goed en als je dat ontkent zit er haat
    en nijd in je hartje waardoor je als boodschapper alsnog de schuld
    in de schoenen krijgt geschoven en de oplichter (FO) alle ruimte
    krijgt. Zie ook recente uitnodiging Todd bentley door pinksterkerken
    in Engeland. Man werd gelukkig geweigerd door engelse overheid.
    5 zich manifesteert als een zgn voorganger maar de erbij passende
    verantwoordelijkheid volledig aan z’n laars lapt;

    maakt dat ik dit artikel terecht, gegrond en gepast vind. FO en de gemeenten die hem uitnodigen richten uiteindelijk grote schade aan.

    En laat ik nou geen vrijzinnige fanaticus zijn maar een ‘ouderwetse’ orthodoxe gelovige die dit satirische artikel geheel terecht vind! Wakker schudden en man en paard noemen…

    De man moet zich doodschamen. En Harry Sleijster ook…….

    Bah, wat een rotmentaliteit…..

  44. Wilfred says :

    @Albert: Zie je wel, orthodoxen en vrijzinnigen kunnen het best met elkaar eens zijn! 😉

    Punt 4 stuit mij om dezelfde reden tegen de borst, omdat het iedere vorm van tucht (wat tegenwoordig zelfs bij banken ingang lijkt te gaan vinden) onmogelijk maakt. Daarmee bak je het wangedrag in je systeem in…

  45. afolus says :

    @Albert
    In je laatste reactie neem ik “heilige toorn” waar. Mooi.
    Deze vrijzinnige evangelikaal is het van harte met je eens, zeker op het punt waarin FO de voorbeeldaspecten van het voorgangerschap volledig negeert.

  46. Albert II says :

    @Albert en anderen

    Roerend mee eens, maar op onderdelen kan ik het artikel niet meer satirisch vinden. Iemand in zijn eigen spiegelbeeld laten kijken en een poging doen om hem tot inkeer te brengen is heel goed. Dat het hier zo ver is gegaan als nu het geval is, zal zeker zijn veroorzaakt omdat FO zich niet publiekelijk wenst te verantwoorden, maar ik blijf wel van mening dat deze verhaallijn mag opdrogen, om b.v. over vier maanden weer te worden opgepakt om te kijken of er ook iets is gebeurd. De bron van de geschiedenis en de lange verhaal- en reactielijn raken langzamerhand buiten beeld waardoor alléén nog maar meningen worden gekopiëerd en niet de feiten. Dus nu stoppen en vinger aan de pols houden. Controleer FO begin 2013 uitvoerig en ga dan weer publiceren en wees zo eerlijk om aan te geven door welke bril je de boodschap leest. Vindt je eindtijdstudies poppenkast schrijf er dan ook niet over. Laat iemand schrijven die er belangstelling voor heeft en dus zijn stekels op voorhand niet overeind heeft staan. Luister belangstellend en toets. Wees bereid de waarheid te horen en de leugen te herkennen. En wanneer FO heeft geleerd van deze hele toestand wees dan ook zo flink dat op GG te melden. Ik weet dat de waarheid niet echt satirisch kan worden gebracht, maar wellicht is er iemand met creatieve zielskracht die er toch iets mee kan.

    Dat FO nog op verschillende plaatsen spreekt hoeft niet te betekenen dat hij daar (ook) de gewraakte eindtijdstudie doet. Hij geeft andere bijbelstudies uit een door hem ontwikkeld programma. De basisvragen uit de BIjbel worden behandeld. Dit moet je los zien van de eindtijdstudies. Of je er inhoudelijk en qua aanpak mee eens bent is wat anders. Is een heel ander verhaal. Voor mij zijn het twee verschillende zaken die je niet met elkaar moet verwarren. Het geeft GG en alle reageerders niet het recht de mens FO af te schrijven. Ik geloof in een tweede kans en een derde en een 490-ste en meer. Ik geloof ook in boetedoening ook als uiteindelijk toch, op een wonderbaarlijke manier, blijkt dat GG het toch helemaal bij het verkeerde eind had. Gaan we dan allemaal door het stof? Hoeveel reacties krijgen we dan nog?

    Ik ben er van overtuigd dat wanneer je op GG aan de schandpaal bent genageld je daar nooit weer afkomt. Je bent veroordeeld op het moment dat je wordt gearresteerd.

  47. rob says :

    @Albert 2
    Critici worden op hun beurt ook weer aan de schandpaal genageld en gedemoniseerd.
    Heb jij dan echt het idee dat Frank O zich er ook maar iets van aan trekt?

  48. Albert II says :

    @rob

    Hij zit in de loopgraven en probeert zijn trouwe kudde toehoorders vast te houden en probeert daarbij zo veel mogelijk uit de schijnwerpers te blijven in de hoop dat de discussie hier op den duur toch verstomd of van de lijst met onderwerpen valt. Of hij zich iets van de kritiek aantrekt zullen we begin 2013 merken. Sommige mensen zijn niet in staat het boetekleed aan te trekken omdat Jezus die voor hen heeft aangetrokken. Het is dan moeilijk om te erkennen dat het zinvol is dat kleed voor de mensen toch even aan te trekken om te tonen dat je beseft dat er iets fout is gegaan. Maar dat boetekleed geldt natuurlijk voor ons allemaal….
    Misschien heeft hij er iets van geleerd, want hij zal beseffen dat de hele Dwaze Schare naar de eindtijdstudie over 2012 zal komen om zijn boodschap uit te vlooien.

  49. albert says :

    @ Afolus afolus, op 26 september, 2012 om 9:05 am zei:

    ik ben inderdaad flink pissig vanwege dit soort gedrag. Heb de afgelopen jaren (samen met anderen) meerdere gesprekken en mailwisselingen gehad met div. leiders en voorgangers. Ze blijken nauwelijks aanspreekbaar, iets dat ik geheel NIET kan rijmen met de NT boodschap. Spelletjes van macht en arrogantie. In mijn woorden: pure hoogmoed.
    Daarom mijn ‘heilige’ (diepe) verontwaardiging. Ik walg van hun manipulatieve gedrag en niet zo’n klein beetje ook.
    # geeft vrijzinnige evangelikaal stevige hand#

    @ AlbertII
    1
    Ik heb niets tegen eindtijdstudies en vind ze – mits goed onderbouwd- lezenswaardig en zeker geen poppenkast. Ik heb er wel grote moeite mee dat men de NT opdracht hoe we als gelovigen met elkaar om moeten gaan, kompleet aan de laars lapt (zoals ook in geval van FO)
    Daar trigger ik (samen met anderen) op en dan heeft deze boodschapper ineens toch wel heul veul ‘bitterheid in z’n hart’ 😦
    De standaard en inmiddels voorspelbare slag is: spiegelen, als ware het pure narcisten. Dan sta ik idd op ramkoers en gelukkig velen met mij. Daarom: bij de waarheid en de feiten blijven en niet (nooit) loslaten (en begin bij me/jezelf)

    2
    FO is onbetrouwbaar en niet aanspreekbaar gebleken. Hij heeft dus voorlopig niets te zoeken op welk chr. podium dan ook (voorbeeldfunctie) tenzij hij door het stof gaat…..

    3
    FO heeft ruim de kans gehad zich te verweren.Nu moet ie even op de blaren zitten. Volwassen vent met grijze plukjes aan de zijkant, geen groentje. Oorzaak en gevolg en daar was/is ie zelf bij.

  50. Ettje says :

    @Albert; Zo! Dat staat geschreven! Jij bent duidelijk heel erg pissig! Gefeliciteerd!

  51. albert says :

    @ Ettje

    bedankt voor je felicitaties (ik had ze liever niet gehad maar dat ligt beslist niet aan jou!).

    Ja, ik ben inderdaad errug pissig en diep teleurgesteld in zgn. voorgangers. Daar draai ik dit keer niet omheen. Je leest in mijn reacties het piepkleine topje van de ijsberg. Ik kan hier, op deze plaats, daar helaas niet meer over zeggen. ‘Breek me de bek niet open’ 😦

    Als we op hoogmoedige wijze besodemieterd worden, vervolgens als boodschapper(s) beschuldigd worden vanwege de inhoud van de boodschap (zoals o.a. H. Sleijster op schunnige en schaamteloze en brutale wijze in het FO dossier doet) dan zijn de rapen gaar, en flink!

    Schijnheilige poppenkast onder een poepvroom maar uiterst dun laagje vernis…..Bah!
    Heeft niets maar dan ook he-le-maal niets met chr. geloof te maken maar wat mij betreft met charismatische brutale dwaalgeesten die het Licht denken te hebben maar het – gezien hun gedrag- volledig zijn kwijtgeraakt (a la Todd Bentley). Volksverlakkerij.

    En daar draai ik niet omheen, nu niet, later niet en nooit niet….
    We blijven bij de feiten, nu, later en altijd….. de rest is gebakken lucht, flauwe kul, zelfverheerlijking dus pure hoogmoed en inderdaad antichristelijk. Aan de (brutale) vrucht kent men de boom….

    Even als noorderlingen onder elkaar:
    Daath lucht eeeb’n op jaaa.
    Noflike snein weenske…..

    # denk bij zichzelf, thop wifi die Ettje# 🙂

  52. Ettje says :

    @Albert; Ik blijf even bij m’n moerstaal, en sloa d’aarms eevm om die tou en geev die ’n klain troostnd doetje. Omdat woude sums, zoas nou, meer het aan troost den aan ienstemming. ’t Muut mie dat er veurgangers binn dei die noam nait weert binn! Dat kin oergrieslk pien doun! Vandoar dat doetje der op!

    Nog mor weer’n keer zingen: vest op prinsen geen betrouwen….

    Goie Zundag!

  53. albert says :

    @ Ettje

    Mooie taal en inhoud Ettje! Tige by tige….
    Op naar de volgende voorganger die z’n naam niet waard is maar wel die van ‘blindganger’ 😉

  54. mafchauffeur says :

    @albert:

    Heb de afgelopen jaren (samen met anderen) meerdere gesprekken en mailwisselingen gehad met div. leiders en voorgangers. Ze blijken nauwelijks aanspreekbaar, iets dat ik geheel NIET kan rijmen met de NT boodschap. Spelletjes van macht en arrogantie. In mijn woorden: pure hoogmoed.

    Gisteren daar nog enige toelichting uit de eerste hand op gehoord. Boeiende uitleg van PP aan Rob. Het is puur praktisch: het is geen doen voor een voorganger om op kritiek/vragen van elk gemeentelid in te gaan. Daar zijn andere wegen voor: via de huiskringen. Daar kun je je kritiek en vragen kwijt, en uiteindelijk vindt die -als het terechte kritiek is- naar “boven”. Een voorganger laat zich wel degelijk aanspreken en corrigeren door zijn mede-leidinggevenden. Ook (of juist) als het gaat om kritiek uit de gemeente.

    Dus jouw suggestie van hoogmoed en arrogantie is nogal misplaatst. 😉

    *mompelt iets over vingers en wijzen naar jezelf*

    Het zij je vergeven, tenslotte kwam je gisteren te laat in de hemel om bovenstaande mee te krijgen. Wel een knappe job van je trouwens met die 7 rondjes. Op weg naar het station zag ik nog wel een paar stukken stadsmuur staan, maar er was toch heel wat weggevaagd.