Goedgelovig-redactie herovert eigen site

Halleluja! Na een intense strijd van drie dagen in de hemelse gewesten, waarbij speciaal ingehuurde sjofartoeteraars 7x om Emmen hebben lopen, heeft de redactie van Goedgelovig kans gezien haar site op de Antichrist te heroveren. We zullen zo snel mogelijk het oude satirische regime herstellen. Iedereen kan weer zonder tattoo of chip op zijn voorhoofd of achterwerk posten. Twitterkoe is ook terug van weggeweest. De Antichrist loopt nog wel ergens rond, dus het blijft oppassen, vooral voor goedgelovige evangelie- en baptistengemeenten.

Wat heeft drie dagen Antichrist ons geleerd? Dat hij wel vele extra bezoekers op de been krijgt (ruim verdubbeld tijdens zijn regime), maar inhoudelijk nogal voorspelbaar is. Je moet er toch niet aan denken dat zo’n Antichrist het echt voor het zeggen krijgt. Nee, daar kunnen we beter voor waken.

49 responses to “Goedgelovig-redactie herovert eigen site”

  1. Ettje says :

    Blij dat het gelukt is! Maar zeer gedesillusioneerd dat mijn bezwering via Twitter niet meteen werkte! Denk dat ik mijn geloof maar aan de wilgen hang!

  2. Ds Dre says :

    @Ettje.

    Gewoon op facebook zeggen dat je verjaardag gaat vieren en zien welke effect dat heeft.

  3. Waterlelie says :

    Even kijken of mijn computer nog werkt.

  4. Waterlelie says :

    @Ettje

    Mooi van je, dat het je gelukt is.

  5. druif says :

    Haleluja!

  6. suzanneheitinga says :

    En nu maar hopen dat hij geen virussen heeft achter gelaten….
    πŸ˜‰

  7. bramvandijk says :

    Glorie!
    Kunnen we dan nu eindelijk dat rapport van Wilfred over FO te lezen krijgen? Zijn originele comments vielen in mijn vakantie, dus ik ben nog steeds razend nieuwsgierig.

  8. Bappy says :

    halleluja, eindelijk Gerechtigheid!
    Nou maar hopen dat er iets goeds van kwam…..

  9. Wilfred says :

    @Bram: Ja, ik begin zelf ook wel benieuwd te worden… πŸ˜‰

    @GG: Zijn jullie zonder kleerscheuren uit de strijd gekomen? Dat is toch echt reden voor een herwaardering van de Christus Victor theologie…

  10. rob says :

    Ik vind dat alle sjofartoeteraars eregast moeten zijn op de Dwaze Schare bijeenkomst, die nu weer ongecensureerd doorgang kan vinden πŸ™‚

  11. Wilfred says :

    @Rob: Vermoedelijk neemt Albert wel een sjofar mee. Als hij tenminste echt bijbelgetrouw wil zijn in zijn voornemen 7x rond de Hemel te marcheren…

  12. Stijlvol says :

    Lol. Dit vind ik dan inderdaad wel leuke terugblik xD.

  13. Pittig says :

    Nu de antichrist verslagen is (door GG!!!), is het dan nu het duizendjarig vrederijk? Valt me eerlijk gezegd wel wat tegen… 😦

  14. DeStijl says :

    De normale artikelen zijn altijd wel leuk. Dit vond ik toch een beetje flauwe satire, GG-onwaardig!

  15. Pittig says :

    Maar waarom verdwijnt de 6.666.666 van mijn hand en voorhoofd dan niet?

  16. Wilfred says :

    @Pittig: Omdat jij de draak bent…

    Jij zit ook niet in het vrederijk, je zit in de hel! πŸ™‚

  17. Flipsonius says :

    @Pittig
    Alles valt voor ons mensen uiteindelijk altijd tegen, zelfs de antichrist, de eindtijd en het 1000 jarig rijk. Zie Peggy Lee

  18. Johan says :

    @Pittig: Het duizendjarig vrederijk betekent duizend jaar reageren op GG, dat moet je toch aanspreken. πŸ™‚

  19. bramvandijk says :

    Het 1000-jarig vrederijk begint zondag bij de DS. Dubbel balen dus dat ik dat niet kan meemaken 😦

  20. Wilfred says :

    @Bram: Jazeker! Belegen wijnen en vette spijzen! En zo ging in vervulling het woord dat gesproken is door de profeet Jesaja… πŸ™‚

  21. Ettje says :

    Ds Dre Kom jij dan kijken hoe hier de boel aan gruizels gaat? Denk dat ik dat toch maar niet doe! Bovendien vind ik dat er al genoeg over dat ‘feestje’ geleuterd is. Zoals altijd weet iedereen weer wat er had moeten gebeuren en wiens schuld het was. Altijd makkelijk om met de vinger te wijzen…

  22. Ettje says :

    @Pittig; Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het GG gelukt is! Ik heb andere informatie!

  23. goedgelovig says :

    @bramvandijk: Komt eraan. We zijn in overleg met Wilfred.

  24. Wilfred says :

    @Bram: De factchecker zegt dat dit bericht van GG helemaal waar is! πŸ˜‰

    @Ettje: Waar zit ie dan? Zeker ergens verscholen in een hol in de grond? Nieuw format voor TV: Waar is de AC… πŸ˜‰

  25. albert says :

    @ Ettje

    Toch top dat er eind-de-lijk eens iets gebeurd in dat oersaaie Grunning’n!

    Hier in FryslΓ’n houden we t ‘fremde’ volk al tegen bij de grens dus paspoort en taal check: “buter brea en griene tsiis wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte fries” en dan gelijk er ongenuanceerd op los meppen πŸ˜‰

    Best genΓ΄g πŸ™‚

    ‘Nait soezen’ !

  26. Wilfred says :

    @Albert: Oh nee, een nieuw ‘shibboleth’! Hoe achterhaald!!

    Naast een christen-fundamentalist ook nog een Friesland-fundi? Gelukkig komt er met Pittig ook nog wijsheid uit Friesland zondag… πŸ˜‰

  27. Peter 2 says :

    stelletje ongelovigen. Dat zeggen jullie alleen maar omdat jullie niet bij de Opname van de Gemeente waren…
    Jullie hebben nog 7 jaar te tijd, maar vanaf maart 2015 wordt het jullie wel extra moeilijk gemaakt hoor, dat heeft FO jullie allemaal al eens eerder willen vertellen…

    reactie vanaf de Ipad van Petrus hoog in de Hemel πŸ˜‰

  28. Ettje says :

    Mijn hoop dat bij ’t krieken van de dag de AC wel verdwenen zou zijn was ijdele hoop! Nog steeds geen Twitterkoe te zien! 😦
    Spoed mij nu naar mijn voorganger, in de hoop dat zij mij hiervan kan verlossen!

  29. joost says :

    suzanneheitinga,

    En nu maar hopen dat hij geen virussen heeft achter gelaten….

    Nee, maar wel een paar wal russen, die zijn uit de radio-aktief besmette zee vertrokken en hebben zich, w.s. met zijn vieren, hier genesteld.
    joost

  30. joost says :

    bramvandijk

    Het 1000-jarig vrederijk begint zondag bij de DS. Dubbel balen dus dat ik dat niet kan meemaken

    Voor jou dus 1000-jarig vreselijk?
    joost

  31. Ettje says :

    @Albert; Denk je dat het mogelijk is om de Fryske-methode te planten in ’t Grunnigerland?
    Ik vrees van niet! Grunnigers zijn degelijker, vrediger en hebben nadat ze het gewonnen hadden van BommenBerend de oorlog afgezworen! De oorlog van afgelopen vrijdag is dan ook niet door hen ontketend.

    Ken je trouwens die mop van die Friese motoragent?
    Een reiziger uit Groningen is via Drachten onderweg naar Leeuwarden. Bij Frieschepalen ziet hij in de middenberm van de snelweg een man met een Fries in een roeibootje zitten… Hij schudt z’n hoofd en vraagt zich af: wat doet die daar? Bij Drachten ziet hij alweer een Fries, op een klapstoeltje en met een hengel, in de middenberm zitten. Hij schudt nogmaals z’n hoofd en denkt: dat kan toch niet waar zijn, twee zulke domme Friezen… Bij Heerenveen aangekomen ziet hij die Friese motoragent in de middenberm staan. Hij stopt op de vluchtstrook en roept naar de agent, er is daarginder iets niet in orde en vertelt de agent wat hij gezien heeft! Waarop de agent zegt: houdt u even mijn motor vast, dan zwem ik er even naartoe… πŸ™‚

    Jaja, ik weet het, dit is OT. Maar ’t kwam gewoon boven borrelen na Albert z’n presentatie als FryslΓ’n-fundi.

  32. pijpkaneel says :

    Nou. Welkom terug dan maar. Het meligheidsgehalte was me iets te hoog, met dat Antichrist-gedoe.

  33. rob says :

    @Pijpkaneel
    En kom je nog de dertigste of steekt vrouwe kaneel er weer een stokje voor?

  34. pijpkaneel says :

    @rob
    Wat is er de 30ste? Een bijeenkomst? Waar, hoe laat?

  35. Flipsonius says :

    @Ettje
    πŸ™‚

    Jaja, ik weet het, dit is OT.

    Ik wist niet dat er in het OT anekdotes over Friezen te lezen zijn. In het NT natuurijk wel. Petrus en Thomas lijken mij typische Friezen. Paulus lijkt me meer een Zeeuw πŸ˜‰

  36. rob says :

    @Pijpkaneel
    Een bijeenkomst der dwaze schare :), 30 september, aanstaande zondag.

  37. Wilfred says :

    @Flip: Niet? Wat dacht je van grote Pier? Saul! πŸ™‚

    Of Goliath. Maar daar willen mensen zich om een of andere reden niet zo graag mee identificeren…

  38. TommyLee says :

    Als ik effen een gaatje zie kom ik ook!

  39. rob says :

    @TommyLee
    Wat zijn sommige mensen toch druk op de dag des Here 😦
    Ik dacht dat je misschien zelfs mee zou gaan naar de doorbrekers in het illustere gezelschap v Maf en mijzelf.

  40. pijpkaneel says :

    @rob
    Hoe laat en waar? Mevrouw pijpkaneel zal het in ieder geval wel waarderen als ik op de verjaardag van haar moeder verschijn…

  41. rob says :

    @Pijpkaneel
    Stuur een mailtje naar dwaze schare zie topic dwaze schare krijgt nieuwe naam Het begint om 14 uur tot 17 uur op een hemelse locatie πŸ™‚

  42. Ettje says :

    @Flipsonius; Dan weet jij vast ook niet dat de psalmdichter in psalm 32 dichtte: wil toch niet stug gelijk een Fries weerstreven, of als een Drent door domheid voortgedreven, ’t gebit en toom door Groningers bestierd…, en wat er dan verder volgt in vers 5…
    Het doet mij oprecht goed dat ik je blijkbaar iets nieuws geleerd heb…

  43. Pittig says :

    Kan Ettje niet geband worden? Al die groffe leugens over Friezen… πŸ˜‰

  44. joost says :

    Pittig
    Leugens van Etje? Het kan friezen of dooien.
    joost

  45. pijpkaneel says :

    @rob

    Hoop dat jullie het leuk hebben gehad, ik zat aan de familieverplichtingen vast.. Volgende keer beter?

  46. rob says :

    @Pijpkaneel
    Het was erg leuk en leerzaam met diverse modules πŸ™‚ , hoewel sommigen zo weinig creatief waren geweest om bijna complete modules te stelen van beroemde charismatische voorgangers.
    Dat was wel weer heel droevig.

  47. Wilfred says :

    @Rob: Dan kun je beter, als je ondanks onvruchtbare pogingen niks zinnigs kon bedenken, je gewoon stilhouden. Misschien iets voor Albert om mijn module de volgende keer over te nemen? Ik ben daar duidelijk niet geschikt voor… 😦

    Dat knip- en plakwerk was idd wel treurig. Gelukkig gaf hij wel zelf toe dat het van een ander was… Aan de andere kant kan ter verzachting ingebracht worden dat het een wissel-module was… πŸ˜‰

  48. rob says :

    @Wilfred
    Het meest vreselijke is natuurlijk wel dat we moesten leren financieren van een meesteroplichter. (alsof de dwaze schare dat nodig heeft 😦 )

  49. Wilfred says :

    @Rob: Het smartte me aan mijn hart! Heb ik zo mijn best gedaan te hameren op de noodzaak tot waarachtigheid, krijg je zo’n module. En nog wel van iemand die moet controleren of anderen hun boekhouding op orde hebben en waarvan we allemaal de indruk hadden dat hij zo onkreukbaar was! Nee, die module komt er bij de DS-school Rots der struikeling (niet te verwarren met die man met dezelfde initialen) niet in!! Ik stem tegen…