Vlucht weg uit Babylon! Maar waar naar toe?

Beste meneer Verwoerd,

Ik zat van de week op CIP.nl, dat is een van de websites die ik dagelijks bezoek, naast onder andere Christeninfo.nl en vroeger ook LeapOnline.nl (maar die doet ’t niet meer, ik denk dat ze mij geband hebben vanwege mijn te radicale comments ofzo). Op CIP.nl zag ik toen een plaatje van uw boek. “Een indringend boek”, stond er, dus ik moest wel klikken.

En indringend was het inderdaad want zodra ik op de website van uw boek zat, las ik dat ik straks, als de wederkomst is, zal moeten vluchten voor mijn leven. Dat zal wel bijna zijn, want op de website staat dat het uw eerste en misschien wel laatste boek is. En zo oud ziet u er nou ook weer niet uit. Maar goed.

Op uw website staat, dat óók gelovigen niet moeten denken dat ze veilig zitten. En dat is een probleem voor mij. Ik heb namelijk geen geld voor uw boek. Maar ik moet straks wel vluchten. Daarom mijn vraag. Kunt u mij kort samenvatten, waar ik heen moet vluchten, als het straks zover is? Dan zou u mij heel wat onzekerheid besparen. Ik hoop dat u ondanks het feit dat ik uw boek niet kan kopen, toch bereid bent mij de juiste nooduitgang te wijzen.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Joost

Goede morgen Joost,

Wanneer u uw adres doorgeeft, zal ik een (licht beschadigd) boek u gaarne gratis toesturen. Dan kunt u de hele boodschap zoals ik die vanuit het Woord van God heb mogen doorgeven lezen en biddend beoordelen. U zult dan ook antwoorden vinden op de vragen die u hebt. Geloof aub niet zomaar een boodschap, al staat er dat het een indringende boodschap is. Als het van God is zult u dat vanuit het Woord door de Heilige Geest bevestigd moeten krijgen. Dus wees niet goedgelovig, maar geloof goed.

Vertrouwend u hiermee van dienst te zijn,
Met een vriendelijke groet,
Wim Verwoerd

38 responses to “Vlucht weg uit Babylon! Maar waar naar toe?”

  1. bartjo says :

    Briljant! Ben benieuwd naar de samenvatting. En naar de nooduitgang natuurlijk

  2. afolus says :

    Het wordt druk op de markt van onheilsprofeten.

  3. ruub says :

    Toch aardig dat je een gratis recensie-exemplaar krijgt.

  4. henkjan37 says :

    In elk geval een aardige man dus! leuk hoor;) Jammer dat hij gevallen lijkt te zijn voor de dwaalleer van het chilliasme;)

  5. Bert says :

    Haha, wat een heerlijk verhaal! Pakt het punt precies goed aan: als die eindtijdpredikers gelijk hebben, is wel het stomste en meest zelfzuchtige wat ze kunnen doen geld vragen voor een boek dat gedrukt, verspreid en verkocht moet worden voor het de doelgroep bereikt.

  6. ooit evangelisch says :

    Grappig, die op zijn website:

    “Evenwichtig geschreven vanuit het principe van het Schrift-met-Schrift vergelijken; gedegen bronnen-materiaal, waaronder waardevolle ‘oudere’ bronnen, die van het stof zijn ontdaan en opnieuw terecht mogen glanzen”

    “Ik voel me bijzonder gezegend door het lezen van het boek, ben enerzijds geschokt, anderzijds ook heel dankbaar voor openbaring en bevestiging.”

    “Ik heb het boek in één adem uitgelezen. Een bijzonder duidelijk boek.”

    “Wij hadden echt het gevoel dat dit boek geschreven moest worden met het oog op deze tijd.”

    Die zal die vast niet zelf bedacht hebben ;-).

  7. ooit evangelisch says :

    Woordjes zijn weggevallen. 😦
    Moet zijn: Grappig, die “anonieme quotes” op zijn website…

  8. rob says :

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar de inhoud van het boek, kan Joost het gratis exemplaar misschien naar mij toesturen?
    Een meer uitgebreide boekbespreking is misschien ook wel leuk.
    (leuk is misschien niet het goede woord voor eindtijdprofetie) 🙂

  9. Miep says :

    Het staat niet onder ‘satirisch’ maar onder ‘Gesignaleerd binnenland’.
    Moet ik aannemen dat dit een grapje van Joost is?

  10. agilhartje says :

    Volgens mij is de Eindtijd na de onthullingen op Goedgelovig op zijn retour!
    Toen ik nog eindtijd-gelovige was (ben nu goed gelovig) kreeg ik een boek van dominee Malgo waarin werd gezegd dat in 1984 de aarde uit elkaar getrokken zou worden, doordat de planeten dan op één rij zouden staan. Door dergelijke onzinboeken en -preken ben ik van mijn eindtijd-geloof gevallen.

    Inmiddels is de datum van het Einde inmiddels al een aantal keren opgeschoven en ligt nu op Pinksteren 2013. Dat gaat me een Opwekking worden!
    http://the-end.com/nederlands/2008GodsLaatsteGetuigenis/

  11. summer says :

    heb het boek gelezen, eigenlijk is het een oproep je aan de 10 geboden te houden en met name de sabbat te vieren…..dit is wel kort samengevat , maar daar draait het om…de sabbat heiligen.
    En o, wee degeen die dat niet doet.God,s toorn komt over allen die dat maar met een korreltje zout nemen.

    Maar goed …..en Joost, vlucht tot Jezus, als je niet weet waar je naar toe moet vluchten,dat is de vrijplaats voor je behoud, maar dat weet je wel…ondeugd!
    Goede studie op de site “”Appie “” deze week over de vrijplaats die ons gegeven wordt in Christus.
    Boek niet kopen , ik geloof zelfs dat ik het heb weggegooid, ik heb een HEER (die mijn behoud is ) geen LEER

  12. John says :

    @agilhartje

    Pinksteren 2013? Wat is er gebeurd met 21 december 2012? Hero de Jong, kom er maar in !

  13. Rob113 says :

    Well naar het Nieuwe Jeruzalem (Gal. 4:26) voor de broodnodige verandering…!!

  14. Pittig says :

    De naam van de schrijver is verkeerd geschreven: Wim Verwoerd moet zijn Ben Verward.

    @ Joost

    Leuke actie! 🙂

  15. Pittig says :

    @ John

    Kun je in ieder geval nog wat langer genieten van je platencontract! 😉

  16. Wilfred says :

    Deze zin is ook prachtig:

    De economische crisis is nog lang niet het ergste wat deze wereld gaat meemaken.’ Het zijn de indringende woorden van Wim Verwoerd uit Nieuw-Lekkerland.

    Gelukkig voor Wim zit hij in luilekkerland voordat het onheil de aarde treft! 🙂

  17. Wilfred says :

    @Joost: Leuk gedaan! Ben benieuwd wat je van het boek gaat vinden…

  18. Tosca says :

    haha, wees niet goedgelovig, maar geloof goed. Die man weet tegen wie hij het heeft 🙂 Een openbaring wellicht?

  19. joost says :

    joost
    Leuk gedaan, alleen weet niemand welke joost nu zo’n grappig stuk schreef, toch beter wanneer je en nummer achter je naam zet?
    Dan gaat de eer ook werkelijk naar jou. 😉
    joost

  20. Jennifer says :

    Ik zou van Babel naar Baghdad vluchten, daar is het vast veel veiliger…

  21. joost says :

    Wil de echte joost opstaan?

  22. Joost says :

    @agilhartje: Wim Malgo, daar lazen mijn ouders vroeger ook in… wat me als klein ventje toen wel boeide van cijferfetisjist Malgo was dit: A=6, B=12, C=18 enz. tot Z=156 (26 x 6), ‘COMPUTER’ komt dan op 666, dat kwam dan wel weer mooi uit. P.S. Ik ben weer een andere, derde Joost, om verwarring compleet te maken. Past goed bij thema eindtijd.

  23. joost says :

    @Wilfred: Met zo’n intro wordt dat boek niet echt spannend meer..

  24. Wilfred says :

    @Joost: Welke intro, die van Wim of die met die bijzin van mij? 😉

  25. joost says :

    @Wilfred: Het gesnaterde intro van onze woerd uit lui-lekkerland natuurlijk!

  26. Wilfred says :

    @Joost: Je hebt hetzelfde taaltalent als de andere Joost! 😉

  27. joost says :

    @Wilfred: Welke andere Joost? De groene alien of de gele?

  28. Wilfred says :

    @Joost: Ik kan ze ondertussen niet meer uit elkaar houden. Ik ben er dus ook wel voor wanneer jullie een nummer achter je naam gebruiken…

  29. joost says :

    @Wilfred: Nee Wilfred, wij joosten laten ons niet reduceren tot een nummer!

  30. Wilfred says :

    @Joost: Wie had het over reduceren? Overigens ben ik er niet van overtuigd dat jullie Joosten meerdere personen zijn. Wie weet luisteren jullie wel naar de naam Legio? 🙂

  31. joost says :

    @Wilfred: Huh? Riep iemand mij?
    joost

  32. Wilfred says :

    @Joost: Ons?

  33. maan says :

    Hebben jullie je ooit afgevraagd of nagelezen wat God werkelijk te vertellen heeft? Lees zijn woord van kaft tot kaft en haal aub geen zaken uit zijn contexst, dan zal je lezen dat Hij van in het begin Zijn feesten heeft gegeven en Zijn geboden. En ook de eindtijd theorie die ze in de kerken vertellen hebben jullie die nagelezen? Staat het zoals ze die van het kansel prediken? Je hoeft het niet eens te zijn met Wim, je hoeft het ook niet te lezen, maar een beetje respect als kinderen Gods is niet misplaatst… en als hij nu toch gelijk heeft? Heeft God Noa ook niet uit Babylon gehaald?

  34. henkjan37 says :

    @ maan

    Chiliastiten zijn een merkwaardig stelletje! daar kan je beter om lachen dan in geloven!

    En is dat Bijbels…uhm, nouja, die opname van de gemeente is natuurlijk sowieso een stukje onbijbelse-evangelische-dogmatiek, zeg maar de maria-ter-hemel-opneming van de evangelische vlaggenstokzwaaiggristenen;).

  35. bramvandijk says :

    @maan

    Lees zijn woord van kaft tot kaft en haal aub geen zaken uit zijn contexst,

    Jazeker heb ik van kaft tot kaft gelezen, het gevolg was alleen vooral dat ik nadat ik de bijbel uithad niet meer in god geloofde…

  36. henkjan37 says :

    wel een slimme moderatie! zelfs mijn verkapte pseudoseksuele referenties leiden tot een moderatie!

  37. TommyLee says :

    @bram: van kaft tot kaft: binnendoor of buitenom??????