Eindtijdroepingen die er toe doen

Om God er aan te herinneren dat Hij zijn plannen met het joodse volk wel moet uitvoeren, gaat Bart Repko, een voormalige EO-documentairemaker, dagelijks de muren van Jeruzalem op om bijbelteksten uit Jesaja en andere profeten over de stad te proclameren. Repko kreeg zijn ‘wachtersroeping’ een jaar of zeven geleden. In zijn voetspoor volgen inmiddels tientallen gristenpelgrims die ook het beste met Israël voor hebben. De muurlopers en sjofarblazers vormen een cruciaal onderdeel van Gods eindtijdstrategie. Check ook DEZE reportage van een Nederlander.

Een soortgelijke roeping kreeg Max Veenstra, voormalig directeur van hulporganisatie GAIN. Op CIP getuigt hij van zijn ommekeer:

“Ongeveer twee jaar geleden was ik in Haïti. Ik was daar op een plek die heel ver van God verwijderd was. Er was totaal geen vermaak en ook een gebrek aan water en voedsel. Ik ben op veel plaatsen geweest in de wereld maar dit was de plaats die het verste bij God vandaan was. Er was totaal geen hoop. Integendeel, er was sprake van complete wanhoop. Juist op dat moment en op die plaats sprak God tegen me: Max, Ik heb je niet geroepen voor Haïti. Ik heb je geroepen voor Israël.”

God voelde goed aan dat Haïti toch niet meer te redden is. Het sterk ontwikkelde Israël heeft de hulp van gristenen veel harder nodig!

“Ik was met allerlei goede dingen bezig, maar niet met hetgeen God daadwerkelijk van mij wilde: ‘eindtijdlogistiek’, dat betekent dat we Israël voorbereiden op de eerstvolgende oorlog. Met wie dat is en wanneer dat is weten we niet, maar dat er een oorlog komt is zeker. Er zijn in heel Israël dertig distributiepunten waar we momenteel emergency-containers plaatsen. Deze worden gevuld met goederen, die nodig zijn in schuilkelders. We weten namelijk dat een schuilkelder het eerste kwartier spannend is, maar daarna gaan mensen zich vervelen. Er zitten dus niet alleen maar levensmiddelen in de containers, maar ook spullen om te ontspannen.”

Veenstra weet dat aan het einde der tijden er maar één roeping is die er echt toe doet: joodse mensen helpen rummikuppen.

51 responses to “Eindtijdroepingen die er toe doen”

  1. rob says :

    @Maf
    In het eind der tijden zal een grote spellingdictator opstaan en zal vele mensen dwingen taalcursussen te volgen. Wie het nationale dictee foutloos kan maken zal een stempel op het voorhoofd krijgen 🙂

  2. rob says :

    God voelde goed aan dat Haïti toch niet meer te redden is. Het sterk ontwikkelde Israël heeft de hulp van gristenen veel harder nodig!

    Neeeej, God wilde de wanhoop van de Haïtianen niet nog meer laten toenemen door de komst van sjofartoeterende christenen.
    Max, ga Israel maar pesten, die kunnen goed met (geluids)terreur en fundamentalistische groeperingen omgaan, zo sprak de here.

  3. mafchauffeur says :

    @rob: 🙂

  4. ruub says :

    @mafchauffeur
    Ruubikubben is de versie van het spelletje waarbij er iemand af en toe meedoet, probeert een paar stukjes op de juiste plaats neer te leggen, verstrikt raakt en na een hele lange beurt met nog meer stukjes op z’n kantelbordje z’n beurt eindigt en vervolgens past.

  5. mafchauffeur says :

    @ruub: kijk, alweer een oplettende lezer! 🙂

    Ideaal spel voor sjofartoeteraars annex numerologen, dat moet gezegd. 444 = bonuspunten.

  6. rob says :

    @Ruub
    Sukkel, (wel herkenbaar 🙂 )
    Het spel eindigt ermee dat de verliezers mogen sjoelen met de overgebleven stukjes.

  7. rob says :

    @Maf

    444 = bonuspunten.

    Hoe kom je nou weer aan die getallen? Wat is je redenatie achter deze rekentruc?

  8. mafchauffeur says :

    @rob: https://goedgelovig.wordpress.com/2012/08/13/numerologie-met-de-sjofartoeteraar/#comments

    Volg jij Werners adviezen niet op dan? 🙂

    God heeft onze verbeeldingskracht gemaakt, het is een geweldige gave want daardoor kunnen we dingen tot stand brengen! Eerst worden ze in je verbeelding “zichtbaar” en geestelijk geboren en dan worden ze realiteit!
    Het enige wat je moet doen is GELOVEN, DURVEN en DOEN!
    (en niet teveel luisteren naar al die ‘ongelovigen’ die nooit iets doen omdat ze niks verwachten …)

    http://www.facebook.com/#!/werner.vansuetendael

  9. rob says :

    @Maf
    Ik begrijp helemaal niet wat Werner allemaal zegt, dat is heel lastig voor mij, ik ben getallenblind 😦
    Is er nog hoop voor mij?

  10. Ettje says :

    Wonderlijk hoe deze man daar met gigantische oogkleppen op rondloopt en meent dat God oogkleppen opheeft. Hij zou er beter aandoen Israël op te roepen om te stoppen met de bezetting van de Westbank en het bouwen van illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied! Hij zou Christenen voor Israël moeten ontdoen van hun oogkleppen en om te beginnen z’n eigen oogkleppen af moeten doen… Zeker weten dat het Israël beter zal vergaan als ze hiermee stoppen!

  11. Johanna says :

    @Ettje: daar zou ik niet zo zeker van zijn…

  12. joost says :

    rob

    Wie het nationale dictee foutloos kan maken zal een stempel op het voorhoofd krijgen

    Foei, men mag geen merktekens, of tatoes of wat dan ook op het lichaam aanbrengen.
    Zo’n stempel is van de duivel. Grrrr 😈
    joost

  13. Jeroen van den Beemd says :

    Dus een Gristen op de muren die bijbelteksten roept en spelletjesdozen verzameld voor de komende oorlog. Waarom roept God mensen die zo creatief zijn van Haïti weg?
    Arme joden……

  14. mafchauffeur says :

    Oeps. Daar issie weer. Joost met een groene alien.

  15. rob says :

    @Ettje
    Het politieke verhaal in het MO is ingewikkeld, ik durf er überhaupt geen mening over te hebben.

  16. rob says :

    @Maf
    Die groene alienjoost circuleert al een tijdje op GG, bijna gelijktijdig met de andere Joost. Het zou dezelfde kunnen zijn.
    @Joost: welke is nou wel echt Joost en welke niet?

  17. afolus says :

    Kon goed tekenen die Repko.
    Gepassioneerde man.
    Ik vind het lastig als ik zo’n man serieus hoor zeggen dat hij en zijn vrouw door God rechtstreeks zijn benaderd voor een functie op de muur van Jeruzalem.

    Hetzelfde geldt voor de man die geroepen meent te zijn tot de dienst van “eindtijdlogistiek”. Die Israeli’s hebben hun logistieke zaakjes perfect voor elkaar; daar hebben ze geen ontwikkelingswerker voor nodig.

    Als je dan eenmaal op Haiti zit dan kun je het toch niet verkopen om je hulpaanbod daar om Gods wil in te trekken en naar het welvarende Israel te gaan. Slap verhaal.

  18. mafchauffeur says :

    @rob:

    Ik begrijp helemaal niet wat Werner allemaal zegt, dat is heel lastig voor mij, ik ben getallenblind
    Is er nog hoop voor mij?

    Gezien het gemak waarmee de sjofartoeteraar FB-vrienden afserveert die op FB voorzichtig vragen of dat cijfergegoochel wel zo kosher is, is er wat Werner betreft weinig hoop meer voor je….

    Niet dat je dáár wakker van hoeft te liggen. 🙂

  19. John says :

    Ongeveer twee jaar geleden was ik in Haïti. Ik was daar op een plek die heel ver van God verwijderd was. Er was totaal geen vermaak en ook een gebrek aan water en voedsel. Ik ben op veel plaatsen geweest in de wereld maar dit was de plaats die het verste bij God vandaan was.

    Typisch. Zou God niet juist op zo’n plek het meest aanwezig zijn?

  20. mafchauffeur says :

    @afolus:

    Slap verhaal

    Je leest niet goed.
    Er staat toch duidelijk:

    op die plaats sprak God tegen me: Max, Ik heb je niet geroepen voor Haïti. Ik heb je geroepen voor Israël

    Als God je (bij naam!) aanspreekt met een duidelijke boodschap, kun je maar beter gehoorzamen.

  21. rob says :

    @Afolus
    Hoogdravend idee, inderdaad, dat Max behulpzaam zou moeten zijn met de logistiek rond het uitbreken van een oorlog door het opslaan van spelletjes.
    Die man is wereldvreemd.
    Op naar de gouden bikini 🙂

  22. rob says :

    @John

    Typisch. Zou God niet juist op zo’n plek het meest aanwezig zijn?

    Als ik dit zo lees ben ik wel benieuwd wat je zelf nog kan en wil met dit gegeven.
    Je beschrijft naar mijn idee juist een stuk liefde en rechtvaardigheid v God die veel reëler is dan de hersenspinsels van Max.
    Maar kan je er iets mee?

  23. Ettje says :

    @rob; Het is minder ingewikkeld dan je denkt. En één ding is voor mij zeker: wie werkelijk van Israël houdt kan niet anders dan hun bezetting van de Palestijnse gebieden volledig afkeuren. Het is mens onterend wat ze de Palestijnen aandoen! En de meeste van die Palestijnse families woonden en leefden er al ver voor het ontstaan van de staat Israël. Gewoon in vrede met hun buren… In feite zijn de Israëliërs van nu van slachtoffers zelf daders geworden.

  24. rob says :

    @Ettje
    Ik heb geen idee wat er precies speelt, en ik heb de indruk dat het om wederzijdse angst gaat die gevoed wordt door terreurdaden .
    Misschien kun je die situatie ook wel vergelijken met situaties uit de 2e wereldoorlog.
    Er zijn ook Nederlandse burgers geweest die flink misbruik maakten van de situatie en er rijker v werden.
    Er zijn Duitsers onterecht opgepakt enz.
    Natuurlijk spelen er allerlei onfrisse belangen mee, die onder de naam v dreiging vd vijand misbruikt worden. Ik ga er van uit dat het echte naadje vd kous moeilijk te ontdekken is.

  25. Plant says :

    “We leven in een slechte tijd!” Aldus de man met mooi kleding, de vrijheid om te spreken, levend in een veilig en welvarend land.

  26. afolus says :

    @John
    Haiti is in ieder geval een plek waar Gods “goedertierenheid en genade” en mogelijk zelfs een dagelijkse portie manna bijzonder zal worden gewaardeerd….

  27. joost says :

    rob

    @Joost: welke is nou wel echt Joost en welke niet?

    Allebei op dit moment, de gele aliën krijg ik als ik thuis inlog, de groene als ik elders inlog, ik weet ook niet waarom.
    joost

  28. Ramon says :

    Volgens mij denkt hij dat Jezus doof is, wat een hoop poeha zeg… Ben benieuwd wat isreali’s denken dat er elke x van die mafkezen op hun muur staan 😛

  29. Sueigilera says :

    @joost,

    de gele aliën krijg ik als ik thuis inlog, de groene als ik elders inlog

    Ik erger mij er groen en geel aan! 🙂

  30. Jeroen van den Beemd says :

    “Ongeveer twee jaar geleden was ik in Haïti. Ik was daar op een plek die heel ver van God verwijderd was. Er was totaal geen vermaak en ook een gebrek aan water en voedsel. Ik ben op veel plaatsen geweest in de wereld maar dit was de plaats die het verste bij God vandaan was……”

    ik denk dat ik de man begin te begrijpen, hij vond er geen vermaak dus was God er niet. Jezus was immers toch ook steeds bezig met het vermaken van mensen? Alleen op het laatst vonden ze het niet leuk meer….
    Grr. en dat noemt zich gristen!

  31. Ettje says :

    @Ariwa Appel; Raar tegenstrijdig verhaal op Wikipedia. Aan de ene kant wordt gezegd dat dit verschijnsel vooral onder protestanten voorkomt, en dat katholieken en moslims er geen last van hebben. Terwijl daar voor staat dat het verschijnsel ook voorkomt in Lourdes en Mekka. ’t Lijkt me dat protestanten zelden naar Mekka of Lourdes gaan…
    Bovendien, als je in Jeruzalem of Bethlehem de zogenaamde ‘heilige’ plaatsen bezoekt, dan zijn het vooral de katholieken die daar helemaal uit hun dak gaan en in katzwijm vallen.

  32. joost says :

    Sueigilera

    Ik erger mij er groen en geel aan

    😀
    joost

  33. d says :

    Hulde aan Repko en soortgelijken! Hebben ze in Israel meer aan dan aan Gretta’s en Driesjes van Agt.

  34. mafchauffeur says :

    @ariwa appel @ettje
    Dit lijkt weer eens een typisch gevalletje NWZ (Nederlandse Wiki Zuigt).

    In de Engelstalige wikipedia staat die tegenstrijdigheid niet.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_syndrome

  35. rob says :

    @d
    Van Gretta heb ik ook het idee dat ze de balans uit het oog verloren heeft. Het is voor Gretta makkelijk redeneren vanuit een veilig Nederlandje zonder bommen en granaten die om je oren vliegen.
    Ik vraag mij wel eens af hoe dergelijke personen om zouden gaan met een constante onveilige situatie. Het Mo is 1 groot kruitvat.

  36. Ettje says :

    @d; Makkelijk om je te verschuilen achter één enkele letter en dan roepen dat ze in Israël meer hebben aan iemand als Repko… Ooit wel eens gelezen wat Dhr van Agt werkelijk voorstaat, als het om Israël gaat?http://www.rightsforum.org/ , namelijk: mensenrechten! Ooit wel eens het Kairosdokument gelezen?http://www.kairospalestina.nl/nl/nieuws/56/folder-van-huis-en-haard-verdreven.aspx
    Ooit wel eens gelezen waar de Vrienden van Sabeel voor staan?http://www.vriendenvansabeelnederland.nl/index.htm
    Ooit wel eens gelezen waar de mensen van Houd de hoop levend voor staan?http://www.planteenolijfboom.nl/index.phtml?p=Home
    Ik heb het al eerder gezegd vandaag: wie werkelijk van Israël houdt kan er niet omheen om de verkeerde dingen te benoemen en ze daar op te wijzen!
    Zeker weten dat Israël daar meer aan heeft dan een Repko! Het zal ze een biet zijn of daar een Nederlander staat te roeptoeter. Dat raakt niemand in Israël, ze zien niet anders dan dwaze christenen die zogenaamde heilige plaatsen bezoeken. Plaatsen die voor hen helemaal niet heilig zijn, maar wel geld in het laatje brengen.

  37. Ettje says :

    @rob; Zelf vind ik de manier waarop Gretta actie voert ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ’t is niet iemand die vanuit een veilig Nederland maar wat zegt. Zo veilig is Nederland niet voor haar. En bovendien is ze meer dan eens daar geweest en heeft aan den lijve ondervonden hoe het daar is.
    Wij hebben alleen de controles bij de checkpoints aan den lijve ervaren, en ik kan je verzekeren dat dat al rot is…
    Of loop maar eens een dagje door een vluchtelingenkamp, of langs de muur van 8/9 meter hoog die om Bethlehem heen gezet is. Een verschrikkelijk gevoel…

  38. Professor Prietpraat says :

    @Ramon,

    als je wel eens in Jeruzalem bent geweest dan weet je dat het daar vergeven is van de profeten en wachters op de muur en je kan daar ook een heuse ontmoeting hebben met mensen uit de Bijbel. Ik heb daar ooit eens koning David ontmoet compleet met mantel, sandalen en kroon en harp. Heel bijzonder. Mensen uit de kringen van TRIN en Heidi Baker en zo moeten daarvoor helemaal naar de hemel afreizen maar in Jeruzalem kan je heel veel mensen uit de Bijbel gewoon op klaarlichte dag tegen het lijf lopen en koffie met ze drinken of een broodje met ze eten 😉

    Maak je over de mensen in Jeruzalem maar geen zorgen, die zijn dat al eeuwen gewend zo.

  39. nietverbaasd says :

    Leuk hoor, maar wat moet ik hier mee? Beetje standaard fundamentalistisch evangelisch verhaal, behalve dan dat meneer een mooie omgeving er bij heeft gezocht. Ik weet zeker dat hij denkt dat God hem hier toe heeft opgeroepen, maar dat is niet direct aannemelijk.

  40. Len says :

    Op de Vimeo 1:18 http://vimeo.com/39691462#t=79 staat een websiteadres: NeverbeSilent.nl. Dat is echter een site van de jongerenorganisatie van PETA.

  41. midas says :

    Wel erg vreemd dat er geen vermaak is in een volledig verwoest land. Beetje jammer dat zo’n man een podium krijgt. Mafketel.

  42. Yop says :

    Hehe.. In het filmpje, 7:58:
    “..en gedraag u niet als dwazen, maar als verstandige mensen..”

    Goed punt, goed punt.

  43. Ramon says :

    @Professor Prietpraat

    Nee ik ben inderdaad nog nooit in Jeruzalem geweest. Maar dankzij uw uitleg is mijn hart een stuk geruster voor die arme israeli’s 😉

  44. Mikki says :

    Wat dat dan betreft betreft is Bart Repko een zegen voor het land waar Jezus terug gaat komen!

  45. Mikki says :

    En hier snappen ze ook niet zo veel van de nederlandse taal. Ze schrijven christenen met een g.

  46. Joost says :

    Repko de toeteraar heeft ook nieuw boek. De recensies van zijn lezerspubliek liegen er niet om, kopen dus!

    Ida Schutter zei: op 21 mei 2012 om 13:26
    Ik was in een boekwinkel die ik eigenlijk uitliep, ik was duidelijk niet in de mood om wat te kopen, bij de uitgang zag ik dit boek liggen en was er nieuwsgierig naar ( nog geen eerdere ervaring met de schrijver ), met dat ik het pakte begon mijn hand en mijn buik te schokken, tja, volgens mij betekende dat KOPEN. Ik heb dit boek gelezen…..en zal het nog een keer moeten lezen, het bracht/ brengt nogal wat in beweging; irritaties, boosheid, huilen, vraagtekens, gebed, niet willen lezen en het toch weer snel doen…
    God heeft mijn leven zo op de kop gezet de laatste paar jaren, ik begon ook net een beetje te wennen aan het idee dat Israel zowel fysiek als geestelijk nog voluit in de running was, de vervangingstheologie had ik al wel afgedaan ( van huisuit meegekregen )maar dit is nog even andere koek, dan blijken er nog lelijke staarten te zitten… dan is dit boek wel choktherapie…ja…en ben ik er ook nog niet klaar mee, nee.
    Beste Bart je wordt bedankt ; )
    Gevat dat de afbeelding van je boek op de voorkant in tegengestelde richting van het origineel is afgebeeld…vond ik een ‘leuk’ detail.
    Wie weet kom ik ook nog eens op die muur terecht, ik ben nog nooit in Israel geweest.

  47. goedgelovig says :

    UPDATE: Muurloper Bart Repko gelooft dat joden sowieso al in de hemel komen, maar voor de zekerheid wil hij de hel vast afschaffen. Dat scheelt een hoop geween en tandengeknars. Maar dan krijg je wel een hoop gezeik van geloofsgenoten over je heen die het eeuwigbrandende fikkie in hun theologie willen houden.

    http://www.cip.nl/artikel/34761/De-eeuwige-hel-heeft-zn-langste-tijd-gehad

  48. afolus says :

    @GG
    Alleen jammer dat Bart R. zijn nieuwe theologische inzichten vooral lijkt te hebben verzonnen om niet tot het gristendom bekeerde joden (gewoon zijn huidige buren…) ook nog enig perspectief op een niet al te hete eeuwigheid te
    kunnen voorspiegelen….
    Zou er voor types als Pittig, John, bramvandijk, Wilfred, shinshunnun en mij ook nog hoop zijn..? 😉

  49. Pittig says :

    @ Afolus

    Hé, ik ben dikke vriendjes met God, dus laat mij er even buiten!