Anti-erectiebril voor orthodoxe gelovigen

In Israël is een nieuwe bril op de markt die de drager minder laat zien. De ‘puurheidbril’ is bedoeld voor orthodoxe joden, die bang zijn dat ze vrouwen zien die niet bedekt genoeg zijn. Ze zouden daar opgewonden van kunnen raken. De bril, of twee stikkers voor bestaande brillen, geeft de drager uitstekend zicht tot een afstand van een paar meter, zo bericht persbureau Associated Press, maar daarna wordt het wazig.

Het droge commentaar van website FAQT: “Voor de lange termijn lijkt de nieuwe bril van Google een betere oplossing. Daarmee kan een laag aan de werkelijkheid worden toegevoegd. Voor Google moet het een koud kunstje zijn om het beeld van iedere vrouw met een minirokje te vervangen door bijvoorbeeld een plaatje van een zak aardappelen.”

21 responses to “Anti-erectiebril voor orthodoxe gelovigen”

  1. nietverbaasd says :

    Lijkt me een groot commercieel succes te gaan worden, want iedereen in die kringen zonder die bril is dan natuurlijk meteen een viezerik.

    Eens kijken of ik de rechten voor Nederland kan kopen.

  2. joost says :

    En als de vrouwen binnen die straal van een paar meter komen mogen ze er wel opgewonden van raken?
    Dat is alleen maar een rem op “liefde op een afstand” En het voegt een nieuwe dimensie toe aan het gezegde dat een goede buurvrouw beter is dan een verre vriendin. 😉
    joost

  3. mafchauffeur says :

    Wellicht ook een oplossing voor hokkende homo’s die niet, anders dan vriendschappelijk, aan elkaar mogen zitten?

  4. Kees Kramer says :

    Zit de opwindendheid niet juist in de suggestie? Dus hoe vager je een te schaars geklede vrouw ziet, hoe opwindender.

  5. Afolus says :

    @Kees Kramer
    😃
    Daarom ook juist een hele vage bril..

  6. joost says :

    joost, op 24 augustus, 2012 om 11:58 am zei:

    mafchauffeur

    Spreek je uit ervaring?
    joost

    Een voor de zoveelste maal herhaald verzoek van mij aan degene die onder mijn nickname compleet met ondertekening reageert om een andere naam te kiezen.
    Je “plagiaat” is kinderachtig en lafhartig omdat je je niet schijnt te durven melden onder een “eigen” naam.
    joost

  7. Stijlvol says :

    Joost, joost.nl en joos. Wat is dit voor gedoe? Krijg er koppijn van. En van zo’n bril ook.

  8. goedgelovig says :

    @joost met de domeinen jajaja.nl en joost.nl: Kies een andere nickname. De naam Joost is al in gebruik en trollen is ook niet toegestaan.

  9. Ruud says :

    Doet me denken aan de “bleeding nose pharisees”

    http://cldibillings.org/wp-content/uploads/2011/11/7-Kinds-of-Pharisees2.pdf
    “The bleeding nose Pharisees – they were so afraid that they might lust that they would turn their heads when they saw a pretty girl and would run into something.”

  10. vleertje says :

    Maar een zak aardappelen is zooo sexy 😉

  11. TommyLee says :

    De gekozen oplossing geeft absoluut geen eer aan de scheppert. Kijk als er zo’n schepsmul voor mij staat/ ligt whatever ga ik eerder mijn bril poetsen. Geloofd zij Hem voor al die schoonheid (iedere morgen aan mij weer betoond). Ik breek uit in gejuich, Ik toeter mijn sjofar ik ga met vlaggen zwaaien. Glorieklokkendeluja!!

  12. nietverbaasd says :

    @vleertje jij moet een complex liefdesleven hebben! 😉

  13. Bappy says :

    @TommyLee,
    U harkt de woorden van mijn tong! Zouden ze ook brillen gaan ontwikkelen waar bij je alleen maar mooie vrouwen zag?

  14. lvds1 says :

    Weer een staaltje van WETTiCiSME ! Van een zak aardappels kun je ook heet worden … !
    Je zou ook onkruidverdelger kunnen gebruiken, maar ja, daar is ‘GREENPEACE’ weer niet mee eens !

  15. rob says :

    Hallelujah, geen rimpel, snor en verzakkingen meer te zien 🙂
    Die bril is een aanrader voor iedereen!

    @Vleer
    Die zak met aardappelen zit bij jou niet veilig op de bank 🙂

  16. agilhard says :

    Er komt ook een gehoorapparaat om zwoele vrouwenstemmen om te zetten in schrille piepen.
    Daarnaast werken nog aan iets dat de zoete geur van willige meisjes kan blokkeren.

  17. joost says :

    Agilhard
    Castratie bijvoorbeeld?
    joost

  18. TommyLee says :

    Zonder dollen: Ik zou echt zo’n bril niet willen! Met de bril die op mijn neus staat zie ik soms glazig. zal vermoeidheid zijn. Express je zicht verpesten, hoe bedenken ze het. Als je resolute oplossingen wil volg dan het advies: als uw oog u tot zonde verleidt ruk em uit. Het schijn dat je daarna een goed tastvermogen ontwikkelt. Als uw handen u daarna tot zonde verleiden houwt ze af etc.etc. Als je brein je tot zonde verleidt ga GG lezen

  19. rob says :

    @TommyLee
    Waarom zouden we geen gebruik maken v moderne middelen?
    Dat afhakken van handen en uitrukken v ogen is zooo uit het jaar 0.

  20. Hendrik says :

    @Vleertje
    Blijft de vraag nog wel open of je vooral voorkeur hebt voor eigenheimers, rode aardappelen (goeie kans, schat ik) of krieltjes?