Benny Hinn gaat weer trouwen

Het is weer goed gekomen tussen Benny Hinn en zijn vrouw Suzanne. Mevrouw Hinn nam ruim twee jaar geleden de benen, wat leidde tot een scheiding van haar gezalfde man, maar het stel heeft zich inmiddels verzoend en zal op 26 oktober dit jaar opnieuw in het huwelijk treden. Jack Hayford, die de beide echtelieden heeft ‘gerestoreerd’, zal de ceremonie leiden. De nieuwe huwelijkse voorwaarden bestaan eruit dat Suzanne altijd met haar man meereist op campagne en dat Benny in ruil daarvoor meer emotionele aandacht aan zijn vrouw geeft. Hij heeft zijn prioriteiten veranderd van God-ministry-family naar God-family-ministry.

Maar er is meer belangwekkend nieuws van het megapastor-front!

Creflo Dollar, de mentor van ‘mepdominee’ en Gouden Bikini-winnaar Gertjan Goldschmeding, werd in juni door de politie opgepakt omdat hij een van zijn tienerdochters zou hebben geprobeerd te wurgen. Het meisje belde in paniek 911:

“I just got into an altercation with my father. He punched me and threatened to choke me. This is not the first time that this has happened. I feel threatened by being in this house. I don’t know what can be done. But I’m scared. I’m shaking. I don’t know what to do.”

Dollar zat een nachtje in de cel en verdedigde zich in de daarop volgende zondagse kerkdienst met deze woorden:

“Like all of us who are parents, there are times when discipline and training our children can become very intense. I would never approach one of my children to intentionally inflict bodily harm. I love her with all my heart.”

Oftewel: hij heeft zijn dochter hooguit iets te hard bijbels getuchtigd, maar voor de rest is het hele verhaal verzonnen, aldus Dollar. Voor zijn borgtocht betaalde hij 5.000 dollar, maar de zaak komt nog voor de rechter.

Wie er financieel minder rooskleurig bij zit is Robert Schuller. De gewezen pastor van de failliete televisiekerk Crystal Cathedral moet van alles doen om niet bij de Voedselbank te hoeven aankloppen. Daarom verhuurt hij voor 700 dollar per nacht zijn luxueuze stulpje in Laguna Beach. In de overnachting inbegrepen zit een pastoraal gesprek met hem en zijn vrouw. Ze schijnen namelijk veel te weten over leiderschap en financiën. Wellicht een leuk idee voor een groepsvakantie van Beter-uit Reizen?

37 responses to “Benny Hinn gaat weer trouwen”

  1. AN says :

    Enge mensen.

  2. rob says :

    Zonder dat pastorale gesprek met Schuller had het me nog wel aardig geleken zo’n zolder te boeken.

    Twee verschillende tarieven maken: met of zonder pastoraal gesprek 🙂 Met gesprek : 100 dollar, zonder gesprek : 700 dollar.
    Ik wed dat mensen het er voor over hebben.

  3. joost says :

    wat dien ze nou moeilijk?
    Hij heeft dat kind zelf gemaakt,dan mag hij het toch ook weer doden?
    Dat wordt ook gezegd over ons aller schepper. Hij heeft ons geschapen en heeft daarom ook het recht om ons weer weg te nemen..joost

  4. Johan says :

    @joost: Zou er geen verschil zijn tussen een mens en de Schepper?

  5. joost, says :

    Johan
    nee hoor, god heeft de mens geschapen naar zijn (voor)beeld.
    joost

  6. Wilfred says :

    @Johan: Ik vind dat eigenlijk in beide gevallen problematisch. Ik geloof ook niet in een god die dat doet… net zo goed trouwens als ik niet geloof dat god jou en mij direct gemaakt heeft. Daar zijn toch echt primair jouw en mijn ouders voor verantwoordelijk. God staat voor mij hooguit aan het begin van een heel langgerekt evolutionair proces.

    Maar hoe zie jij dit?

  7. Johan says :

    @joost: Goed punt, maar er is wel verschil toch?

    @Wilfred: Ik vind beide gevallen ook problematisch. Als je leven hebt voortgebracht, ben je verantwoordelijk er goed voor te zorgen en het z’n eigen weg te laten gaan. Creflo en God zijn dan allebei fout bezig, maar hoe rijm je dat theologisch…

  8. Johan says :

    @Wilfred: Ik ben daar persoonlijk nog niet uit. Het lijkt me dat er voldoende wetenschappelijke aanwijzingen zijn voor een lang evolutionair proces. Maar ik geloof ook in een God die betrokken is bij deze wereld, of misschien is het eerlijker om te zeggen: daar wil ik in geloven omdat het leven me anders zo betekenisloos lijkt.

  9. joost says :

    John
    God heeft de oerknal veroorzaakt. (foutje bij het spelen 🙂 ) Heeft daarna gekeken wat daar het resultaat van was en heeft een beetje zitten roeren en wat kruiden toegevoegd, aan de oersoep.
    Zo is de evolutie gestart. ;wink:
    Veel van de ontstane schepsels zijn redelijk goed maar er zitten ook veel misbaksels bij, vooral onder de mensen. :smile\;
    joost

  10. joost says :

    Sorry, bovenstaande post was aan Johan. 😦
    joost

  11. rob says :

    Eigenlijk zouden we een leuk felicitatie kaartje moeten sturen naar het verse echtpaar.

  12. joost, says :

    rob
    ja, met de boodschap dat hetgene god heeft verbonden door de mensen niet gescheiden mag worden. Dus is hij eigenlijk niet nog steeds getrouwd in plaats van weer te trouwen?
    joost

  13. Wilfred says :

    @Johan:

    Maar ik geloof ook in een God die betrokken is bij deze wereld, of misschien is het eerlijker om te zeggen: daar wil ik in geloven omdat het leven me anders zo betekenisloos lijkt.

    Dat is idd eerlijk. Ik zit daar eigenlijk over te dubben. Ik zit op het moment meer op een deistische visie omdat ik eigenlijk meer moeite heb te geloven in een god die wel af en toe ingrijpt maar dan wel al dat lijden toelaat dan in een god die helemaal niet ingrijpt. Dat heeft wel weer andere vervelende gevolgen, zoals ik onder een ander item schreef b.v. voor je eschatologie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet kiezen… 😉

  14. Johan says :

    @Wilfred: Ik kan voorlopig nog wel even met het spanningsveld leven. 🙂

  15. d says :

    Benny’s bericht is geplaatst met dank aan mij, wiens berichten atlijd door de moderator gecontroleerd moeten worden? Wel lastig he, een positief bericht over een faith healer! Maar ja, jullie en ik kunnen er niet omheen. Wellicht komen Kenneth Copeland, Creflo Dollar, Jerry Savelle, Jesse Duplantis, Morris Cerullo en Peter Pauuwe ook nog eens positief ter sprake op deze site. Blijf eerlijk !

  16. duinsnip says :

    Hierbij iets voor de spotters en grappenmakers.
    Genade is niet goedkoop.

    Hebr.10: 26 Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden;
    27 Maar een schrikkelijke verwachting des oordeels, en hitte des vuurs dat de tegenstanders zal verslinden.
    28 Als iemand de wet van Mozes heeft te niet gedaan, die sterft zonder barmhartigheid, onder twee of drie getuigen;
    29 Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden die de Zoon van God vertreden heeft, en het bloed van het testament onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en de Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?
    30 Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En weer: De Heere zal Zijn volk oordelen.
    31 Vreselijk is het te vallen in de handen van de levende God.

  17. d says :

    Mij is bekend dat Schuller wanneer hij op bezoek was in Nl, hij sliep in dure hotels. Dat mocht niet bekend worden, want Beter Uit financierde dit. J. v.d. Bosch voorkwam dat hieraan ruchtbaarheid werd gegeven, maar hij financierde de overnachtingen. Liever een gesprek met iemand die niet het positief denken aanhangt, maar die realist is.

  18. pijpkaneel says :

    @duinsnip

    Mooie, indringende woorden. Maar wat bedoel jij ermee, in dit verband?

  19. Johanna says :

    Boeiend Engels artikel over Benny en Suzanne: http://www.trinityfi.org/bennyhinn_divorce.pdf

  20. Tinus says :

    dus onder het juk der genade mogen wij feest vieren of zoiets? Of mogen we feest vieren omdat we geen straf krijgen vanwege de genade.

    Of hoeven wij ons geen zorgen te maken omdat alleen God genadig is.
    en mensen niet zozeer. Zodoende de wraak zoet zal zijn en niet pittig?

  21. jahoor says :

    @ Tinus

    We mogen feest vieren omdat we geen straf krijgen vanwege de genade. Wel de tien geboden naleven en de samenvatting daarvan door Jezus. Zou dat niet een mooi en eeuwig feest zijn?

  22. joost says :

    joost hou toch een keer je bek dicht. wat een trieste autist.
    laat je nakijken ofzo

  23. Professor Prietpraat says :

    Kijk, van mensen als Creflo Dollar verbaast me dit soort dingen niet. De vrucht in de man’s leven bevestigt voor mij zijn extreme voorspoedevangelie en dat de bron niet Christus is maar eerder geldzucht of andere zaken. Een fout is menselijk en je geduld verliezen en uit je slof schieten ook maar dat gedraai erna is toch veelzeggend van dit soort lieden. Wat zei de Bijbel ook alweer over de vruchten van de Geest in ons leven in Galatan en in 1 Kor. 13 over de eigenschappen van de liefde?

  24. joost says :

    Er is iemand die onder mijn naam reageert en me dan in mijn zogenaamd eigen reactie de les wil lezen.
    Kom op Gij Dappere, Zeg me wie je ben ik zal je laten zien wie ik ben.
    Dus voor de duidelijkheid, de post van hierboven is niet van mij. 😈
    Jakkes, een alter ego die ook joost heet?
    joost

  25. Afolus says :

    @joost de paarse..!
    Gaat heen, gij scheldbeest..! 😦

  26. rob says :

    en vermenigvuldig je niet 🙂

  27. Professor Prietpraat says :

    Het verbaast me niks van die pastor Dollar. Aan de vrucht herkent men de boom? Lijkt me een duidelijk bevestiging dat de man een ander evangelie aanhangt. Wellicht heeft het meer te maken met zelfverrijking en eer van mensen zoeken dan met het volgen van Jezus en het dienen van je naaste? Vandaar misschien die slechte vruchten?

    1 Kor. 13 en Galaten 5 spreken over de eigenschappen van de liefde en de vruchten van de Geest. Lijkt me overduidelijk dat bij extreme voorspoedpredikers en charismagiërs en charismanische leiders de goede vruchten en de eigenschappen van de liefde zoals omschreven in 1 Kor. grotendeels of geheel ontbreken.

  28. henkjan37 says :

    @ d

    blijf eerlijk! owww…roep dat eens tegen ie megapastors met al hun gelieg en valse beloftes en zelfverrijking!

  29. d says :

    henkjan, extra reden om zelf eerlijk te blijven. als die lieden liegen hoeven wij t nog niet te doen.

  30. mafchauffeur says :

    Voor wie gisteren niet naar Roermond is geweest: een getuigenverslag van GG’s razende reporter Werner:

    Verslag Benny Hinn Roermond:

    Ik heb een hele fijne avond gehad:
    veel vrienden gezien, God heeft me 3 letterlijke antwoorden gegeven doorheen de gesprekken met mensen! (dat alleen was haast al beter dan de meeting)

    ik ben opgebouwd door wat hij zei en leerde over financiën en genezing, ik heb al +1 week een pijnlijke linkerschouder en had spierpijn als ik mijn arm ophief en tijdens het massagebed…werd mijn arm genezen, 80% vd spierpijn weg en later thuis bijna helemaal!

    Daarna riep hij de leiders naar voor en bad algemeen voor allen, ik voelde kracht in mijn arm (andere kant) en die begon te trillen (ha Bertine Van Geelkerken-van Voorst had het zelfs vanop het balkon gezien) en ik wist dat het echt was, het is een manifestatie vd Geest, ik tracht elke namaakmanifestatie te mijden en dim het zelfs soms (hou het tegen), maar het was duidelijk en sterk

    Ervoor in begin samenkomst voelde ik ook sterk de Tegenwoordigheid (God zelf), ik voel dan meestal bv kracht over mijn handen komen en dat is altijd heel fijn, ook rust in mijn innerlijke en mijn ziel, ik ervoer ook een nieuwe toewijding en besluitvaardigheid om Hem opnieuw te vertrouwen voor mijn financiën

    EN ik ben zo gezegend door al die fijne vriendschappen + 3 nieuwe contacten uit BELGIË die allemaal naar HOP willen komen en/of een HOP in Limburg organiseren (één vd dingen waar ik die namiddag letterlijk voor bad in de auto: meer meetings in België!) … mijn antwoord + de contactpersonen kwamen binnen de 6u al naar me toe …

    Die middag had ik een aandrang om te bellen naar Loretta Colladet die in Limburg woont, kom ik ze toch tegen in de meeting! En zij had al van maandag hetzelfde en wist dat ze moest bellen … Leiding zeker? 🙂

    OK nog iemand opmerkingen hoe “fout” deze meetings wel zijn??? ( :p :p :p )

    Ik ga al sinds 1989 naar zijn meetings, de 1° keer naar Portugal waar we hele delen vd zaal onderuit zagen gaan (2 tot 5000 mensen in publiek) en mensen die kwamen getuigen dat ze van AIDS genezen waren! … daarna nog in Amsterdam toen hij voor 1° keer in holland kwam en in 2000 Brussel en 2007 (schat ik) in Antwerpen …
    ik ben er altijd door gezegend geweest … en ik ken meer vd verhalen dan meeste critici … MAAR als de GEEST er is dan WEET IK HET OOK mensen … (das toevallig ook mijn terrein)

    http://www.facebook.com/events/489791671032178#!/werner.vansuetendael

  31. Afolus says :

    @ mafchauffeur
    Gisteren geen 444 bevestigingen voor Werner… 😀
    Ook leuk dat bij Hinn “massage-gebed” plaatsvindt.
    Daar vond onze toeteraar overigens slechts partiële genezing.

    Ben benieuwd of de lokale media ook nog verslag uitbrengen van de gebeurtenissen in Roermond, momenteel toch het centrum van de wereld. 😉

  32. Professor Prietpraat says :

    Goh, het is wel weer duidelijk waar het bij mensen als Werner om draait;

    een fijn gevoel krijgen, spectaculaire dingen zien, een leuke show en meer geld krijgen van God. Of lees ik verkeerd? En natuurlijk moeten wij Werner vertrouwen op zijn onfeilbare geestelijke inzicht want hij weet waarover hij het heeft en is natuurlijk niet van gisteren en geestelijk onderscheid is een deel van zijn goddelijke roeping. Brrrr…. Het is natuurlijk duidelijk veel gezonder als iedereen zelf toetst en keuzes maakt in het geloof en zelf zijn Bijbel leest en zeker niet vertrouwt op het “onfeilbare” inzicht van een ander.

  33. mafchauffeur says :

    ik ervoer ook een nieuwe toewijding en besluitvaardigheid om Hem opnieuw te vertrouwen voor mijn financiën

    Kijk, da’s nou eens een discrete manier van fondsenwerving. 🙂

  34. Professor Prietpraat says :

    interessante berichten, zou er dan toch bewijs komen dat Benny helemaal niet zo geestelijk is en alleen maar een gave heeft in het misleiden van mensen met het creëren van geestelijke sfeertjes en psychologische trucjes? Of zien we slechts de menselijke kant met zwaktes nu van een evangelist die wel degelijk Jezus naar beste weten volgt en die alleen wat teveel show maakt van het evangelie? En wie liegt er nu eigenlijk naar de pers, Benny die zei dat hij op uitnodiging van het vaticaan in Rome was of het vaticaan die denkt dat ze daarmee Benny schade kunnen toebrengen omdat ze hem gevaarlijk vinden voor de zuivere katholieke leer en het roven van katholieke schaapjes? Vragen, vragen….

  35. Flipsonius says :

    ha Bertine Van Geelkerken-van Voorst had het zelfs vanop het balkon gezien

    Geelkerken??? Ik voel een elektrische schok door heel mijn lichaam gaan…….Dit voorspelt een nieuwe grote kerkscheuring! OMG dit kan geen toeval zijn. Dit is een pure profetie!!!

    (snel naar bed met paracetamolletje)