Huub van der Lubbe zingt Psalm 55

Wie de Bijbelmovies van de IKON te oppervlakkig vond kan zijn hart ophalen bij de Bijbel Tapes van regisseur Peter te Nuyl. Het is de grootste hoorspelproductie in de Nederlandse geschiedenis en werkelijk van hoogstaande kwaliteit. Neem de vertolking van Psalm 55 door Huub van der Lubbe en Vincent Francois.

Ook Hooglied mag er zijn.

De hele Bijbel wordt in 7 jaar tijd in 20 delen uitgebracht. Je kunt je hierop abonneren, de prijs per deel is € 39,90.

20 responses to “Huub van der Lubbe zingt Psalm 55”

  1. joost, says :

    indrukwekkend.
    Krijgen we hiervan ook meer te zien hier op GG?
    joost

  2. Ettje says :

    Kreeg van m’n dagblad er een cd van. Echt heel indrukwekkend. En ook deze twee filmpjes. Hoop dat ik over zeven jaar de voltooiing ervan nog kan meemaken!

  3. moniek says :

    Mooi!!

  4. Woodyflow says :

    Zo!!!!

  5. Woodyflow says :

    Hoewel… Hooglied is niet al te best.. ze hijgt tussen elke zin door…

  6. Vleertje says :

    Ruud van der Lubbe is erg mooi. Hooglied is een soort reclame voor het astma fonds geworden helaas.

  7. Flipsonius says :

    Ja, Huub weet wel hoe zo’n psalm te handlen…sowieso heeft de Dijk wel een touch of gospel. Dat had reverend Solomon Burke haarfijn in de gaten toen hij dit liedje onderhanden nam

  8. Dr. Aaideur says :

    Fantastisch!
    Ben wel benieuwd wat Huub hier mee heeft!

    Elke dag opnieuw – De Dijk

    Elke dag opnieuw begin ik een nieuw leven
    Zet ik een dikke vette punt achter mijn misselijk bestaan
    Niks bakte ik dan lucht van ouwe teven
    Om kokhalzend en brakend gif op af te geven
    De strontvliegen waren niet van me af te slaan

    http://www.dedijk.nl/index.php?tekstid=185&pagina=teksten

  9. marliesinafrica says :

    Huub van der Lubbe is prachtig. En Hooglied tja…..

  10. Dirkteur says :

    Behalve ‘tja’ bij Hooglied dacht ik ook nog: hoe oud zijn die kinderen? En zou Huub gepolst kunnen worden voor Twijfelliederen II?

  11. joost says :

    WoodyFlow

    Hoewel… Hooglied is niet al te best.. ze hijgt tussen elke zin door

    Ach er zijn altijd al mensen geweest die vonden dat het hooglied erotisch was toch?
    joost

  12. Woodyflow says :

    @joost was het maar erotisch, dan hoorde je mij niet klagen

  13. Hendrik says :

    De Dijk heeft ook al lang geleden gedacht aan de “Ooit Evangelisch” stroming….

  14. Hendrik says :

    Wat de ‘touch of gospel’ van De Dijk betreft… een tijd terug heb ik ze meegemaakt in Ahoy – Rotterdam, was best leuk maar dat haalt het niet bij echte gospel…

  15. henkjan37 says :

    zit GG nu reclame te maken voor een projectje van hun financiers?

  16. goedgelovig says :

    @henkjan37: Welke financiers? Tot nog toe is elke uitgave voor GG door medewerkers zelf betaald.

  17. Jeremy Morse says :

    Ik krijg altijd kippenvel van Van der Lubbe.
    Ik ben atheïst, maar dit soort vertolkingen laten gelukkig toch weer zien dat sommige delen van de bijbel literaire waarden hebben en gaan over tijdloze menselijke emoties.

  18. goedgelovig says :

    UPDATE: Bijbeltapes is gestopt omdat het niet is gelukt om het financieel gezond te krijgen. De website is inmiddels uit de lucht. De laatste nieuwsbrief:

    http://us5.campaign-archive1.com/?u=61bcec73de9817f9f0ae5ca02&id=296f3354e4&e=a5a6de8322