Relispammers ‘Kies voor Jezus’ weer actief

Op 12 september kun je ook op Jezus stemmen, en dat moet heel Nederland weten. Deze posters werden gespot in Eindhoven, maar ze zijn op meer punten in het land opgedoken, ook in voorgaande jaren al. Opvallend is dat de relispammers naar vier verschillende evangelisatiesites verwijzen: Kiesvoorjezus.nl (van een anonieme evangelist), IkzoekGod.nl (van Agapè), Waaromgeloven.nl (van Henk Boerman) en Real-life.nl (van David Sörensen). Of deze initiatieven daar zelf weet van hebben is maar de vraag. Directeur Mark de Boer van Agapè liet GG weten niet op de hoogte te zijn en deze praktijk ook niet goed te keuren. (klik op de foto om te vergroten)

18 responses to “Relispammers ‘Kies voor Jezus’ weer actief”

  1. kleine vrouw says :

    Waarom zou dit slecht zijn?

  2. janfokkepost says :

    Heerlijk dit soort evangelisatiegedrag.. Zou er echt een draaiboek klaar liggen om dit soort strategische acties in te zetten? Zoiets als: als er verkiezingen aankomen moeten er weer posters bijgedrukt worden en moeten de ‘nog lege’ aanplakborden volgespamd worden!

  3. Johan says :

    @kleine vrouw: Die borden zijn er neergezet voor de verkiezingen, niet voor christenen die willen evangeliseren en het nodig vinden daarvoor de openbare ruimte te vervuilen.

  4. Agilhard says :

    Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand tot bekering komt door dergelijke posters. (Ex-)Christenen zullen niet verrast zijn door de teksten en anderen zullen ze niet begrijpen en hun schouders ophalen.
    Het geld had beter bij Dorcas of Tear ingezet kunnen worden – anderen helpen is pas echte evangelisatie.

  5. Johan says :

    Ik vind verkiezingsplakkaten trouwens sowieso vervuiling van de openbare ruimte. Kunnen we die borden niet helemaal afschaffen? Waarom moet ik bij het stoplicht tegen de koppen van Rutte en Roemer aankijken? Alsof ik die plakkaten nodig heb om mijn keuze te bepalen of te vergeten om niet te stemmen.

  6. Pittig says :

    @ Johan

    Ja, en dan ook al die reclameborden en uithangborden weg! We weten toch wel dat er McDonald’s restaurants zijn, waar de Hema zit en dat Unox vast wel weer eens met een nieuwe soep zal komen.

    Of is dit een stiekem pleidooi voor knappe vrouwen in de politiek? 😉

  7. henkjan37 says :

    @pittig

    Goed idee ja! Gewoon de eerste mooie vrouw van de lijst op een poster, al dan niet in gouden bikini!D

  8. henkjan37 says :

    Benieuwd wie achter dit spammen zit idd! Ik vind t trouwens niet vreselijk erg hoor, zolang die borden maar leeg zijn. En de partijen moeten het er tuurlijk gewoon overheen gaan plakken:)

  9. janfokkepost says :

    @ Johan
    Ik denk dat het merendeel van de stemmers echt wel door zulke hints wordt beïnvloed. Met populaire quotes en een mooi koppie kom je echt wel een heel end. Als deze spam-organisatie een samenwerking aan was gegaan met Boomsma of die Bouwman van de EO, zouden er misschien nog heel wat mensen op het stembiljet zoeken naar de Jezuspartij..

  10. Johan says :

    @Pittig: Ik heb mijn kinderen van jongs af aan M-resitent gemaakt, dus nooit gezeur over ongezonde maaltijden, maar van mij mag alle wegvervuiling weg.

  11. henkjan37 says :

    de kwaliteit van die sited loopt trouwens aardig uiteen! de eerste is echt een prutssite;) de tweede en derde zijn best goed! Vooral die van Henk Boerman is aansprekend!

    David S kennen we inmiddels wel…die man heeft kitsch echt tot een kunst verheven;)

  12. jannegen says :

    Ook al heb ik ondertussen heel andere overtuigingen dan de mensen van agapè, toch heb ik tijdens mijn studententijd ervaringen opgedaan met deze organisatie waardoor ik nu nog steeds niet twijfel aan de oprechtheid, eerlijkheid en correctheid/gedegenheid van de mensen binnen die organisatie. Ook hun reactie en standpunt in deze zaak getuigt hier van. Mooi!

  13. Pittig says :

    @ Johan

    Ik heb mijn kinderen van jongs af aan M-resitent gemaakt,…

    Oh, zo’n opvoeding… Ze eten zeker ook nooit patat, pizza en roomijs, drinken geen frisdranken en spelen geen videogames? Tv-kijken mag van 5 tot kwart over 5? Elke middag een kopje brandnetelsoep met zelfgebakken roggebrood er bij? En elke dag met paard en wagen naar school? 😉

    (of leg ik ietsje teveel in je opmerking?)

  14. Johan says :

    @Pittig: Ja, je legt er weer een hele wereld aan mogelijkheden in. 🙂

    Je kent die reclame wel van kinderen die zodra ze de gele M zien gaan zeuren dat ze er naar toe willen. Daar heb ik geen last van, nooit aan toegegeven. Maar we gaan eens per jaar wel eens naar de big M, meestal tijdens de vakantie. Friet en cola op z’n tijd, ze komen echt niks tekort aan ongezond eten. Gamen: dagelijks, in de vakantieweken soms wel 4 uur per dag. Dan zijn ze lekker rustig. 😉

  15. Johan says :

    Je vermogen om dagen later nog op een verloren gewaande opmerking terug te komen is ook… hoe zal ik het zeggen… bijzonder.

  16. Pittig says :

    @ Johan

    Je vermogen om dagen later nog op een verloren gewaande opmerking terug te komen is ook… hoe zal ik het zeggen… bijzonder.

    Ik betaal het team dat voor mij alle reacties op GG naleest en mijn eigen reacties voorbereiden niet voor niets zoveel! Ze moeten er alle acht ook hard voor werken…

    Maar zo te horen ben jij echt een voorbeeldige ouder! Het is dat je al een module “huppelen in de Geest” hebt, die ik voor geen goud wil missen, anders had je van mij ook wel de module: “De opvoeding van kinderen: mijn succesverhaal” mogen doen.

  17. kleine vrouw says :

    agh mensen worden weer eens herinnerd aan dat Jezus bestaat, ik vind het wel leuk. Zie het probleem niet zo.
    Ik zie dit liever dan de kop van geert wilders. (bewust zonder hoofdletters)

  18. joel says :

    En de vrienden van CIP.nl hebben ze opgespoord 😉
    Juan & Tom de ‘wildplakkers’