Benny Hinn komt naar Roermond

Glorie! Benny Hinn komt op 21 en 22 augustus naar Roermond voor een epische genezingscampagne. Zijn er nog vrijwilligers die van polio genezen willen worden?

107 responses to “Benny Hinn komt naar Roermond”

  1. B.Art says :

    OK wie gaat de collecte beveiligen! en de helegang tot aan de bank met camara vast leggen?!

  2. peter says :

    Glorie, dan wordt the gateway to Europe alsnog geopend!
    Wie wint er: David H of Benny H?

  3. vleertje says :

    Owh dear…..

  4. moniek says :

    Eerst maar even naar Flevo, kan ik meteen door om van mijn rugpijn, van het lekke luchtbed, af te komen.

  5. Ronny Blaak says :

    Shalom, laat deze valse profeet & wolf in schaapskleren Benny Hinn met al zijn leugens & al zijn bedrog lekker weg blijven uit Nederland in Jezus naam. Amen Amen. Jah Bless & Halloe Jah

  6. Jan Wieling says :

    Zonder verder commentaar; “Het Evangelie is rijk aan genade… Sommigen worden er genadeloos rijk van”

  7. Agilhard says :

    Weer zo’n man die het meer over zichzelf heeft dan over de Vader, de Zoon en de Heilige Geest samen.
    Laat hij zijn eigen religie oprichten! Oh wacht… dat heeft ie al gedaan.

    Overigens hebben zijn volgelingen geen last van de crisis: http://www.bennyhinn.org/products/534/how-to-prosper-in-times-of-financial-crisis-cd

  8. Pittig says :

    Ik zorg dat ik dan het land uit ben.

    *** Zoekt snel naar last minute vakanties ***

  9. Rob2 says :

    Het promofilmpje geeft de indruk dat Hinn zelf aanbeden wordt en geneest.

  10. henkjan37 says :

    Ow leuk dat ie komt (a)

  11. Johan says :

    Ik denk dat ik wel uit een rolstoel kan opstaan. Hoeveel schuift het om dat voor de camera te doen?

  12. Dr. Aaideur says :

    Hm.
    De man is volgens wikipedia geboren christelijke (Grieks-orthodox) Palestijn , toch is volgens de site zijn ministry hardcore pro-Israël.
    Zou hij zijn afkomst verloochenen?

  13. alwin says :

    Kom hij alleen in Roermond.

  14. henkjan37 says :

    Dr. Aaideur

    de palestijnse christenen die hebben het allemaal niet bepaald makkelijk, degenen die in israel zijn gebleven, bv in nazareth hebben t een heel stuk beter dan degenen die in de Palestijnse gebieden wonen. Weliswaar iets achtergesteld, maar wel welvarend en veilig. Het is dus zeer logisch om pro-israel te zijn, dat zullen de meeste arabische christenen in bv brazilie ook wel zijn;)

  15. henkjan37 says :

    kom op alwin! zover kan dat nooit zijn;) je kan daarnaast ook nog even naar het outlet centre om de vruchten van het welvaartsevangelie in hippe kleertjes en accesaires om te zetten;)

  16. felix says :

    Ah! de kleine Messias daalt af om ons nederige landje te bezoeken.
    Tapijttijd in Roermond, en we verlangen natuurlijk als een bezetene naar nog meer manifestaties.

  17. Dr. Aaideur says :

    @henkjan37

    Zijn Arabische ouders emigreerden vanuit Haifa naar Toronto in 1968 na de zesdaagse oorlog in 1967. Ik weet niet waarom, maar ik ga er vanuit dat ze zich niet zo thuis voelden in Israël.
    Ik zou me dus voor kunnen stellen dat de familie Hinn niet zo pro-Israël was op dat moment.
    En nu staat de beste man bordvoordekopwaterookgebeurt achter Israël. Ik zie dat toch als een verloochening van zijn afkomst, hij laat zijn eigen volk in de steek!

  18. henkjan37 says :

    @Dr. Aaideu

    nee, maar nog minder in welk arabisch land ook, anders waren ze daar wel heen gegaan;)

  19. Dr. Draaideur says :

    @Dr. Aaideur,

    “En nu staat de beste man bordvoordekopwaterookgebeurt achter Israël. Ik zie dat toch als een verloochening van zijn afkomst, hij laat zijn eigen volk in de steek!”

    lekker relevant, zou je dus ook tegen een Duitser zeggen die in WOII overloopt, overtuigd van het onrecht wat zijn eigen landgenoten anderen aandoen.
    Met zo’n instelling als jij komt de wereldvrede lekker in de buurt.

  20. HdL says :

    Roermond.. off all places

  21. Pijpkaneel says :

    Leuk, een GG-uitje! Hoe laat en waar vertrekt de bus? En mag ik op de achterste rij zitten?

    *boterhammen met gebakken ei klaar maakt*

  22. alwin says :

    @ henkjan37

    Voor mij is het toch nog 1uur en driekwartier rijden. De doorbrekers zitten op 15 minuten afstand hiervandaan. Daar preken ze toch ook het welvaartsevangelie.

  23. afolus says :

    @pijpkaneel
    Goed idee.
    @alwin
    ik wil jou wel eens zien vallen nadat br. Benny even met zijn colbertje heft gezwaaid of even naar je heeft geblazen.
    Volgens mij doet Pastor Paauwe (nog) niet aan dat soort flauwekul….

  24. Pittig says :

    De bijbel “op een plaats stoppen waar de zon niet schijnt” komt veel meer op internet voor…

    http://www.myspace.com/HarmonyWilliams/blog/446745157

    e.v.a.

  25. Pittig says :

    Oeps, ik zit bij het verkeerde topic, sorry…

    Aan de andere kant?? De sh*t die je bij Benny Hinn over je heen krijgt gekoppeld aan het oneigenlijke gebruik van de bijbel…

  26. waarheidszoeker says :

    ik ben een christen en geloof in handoplegging en dat er dan iemand tot genezing kan komen door de kracht van Jezus. MAAR!!!! wat deze man doet is NIET uit JEZUS!!!! hij staat er om mensen te misleiden en vooral zijn eigen portemonnee te vullen. Hij heeft een kapitale villa enkele rolls Royces voor de deur vlieg in een privé jet en draag uitsluiten op maat gemaakte kleding, DIT is niet wat MIJN JEZUS wil. JEZUS is nederig en dienend. Jezus leert ons niet op geld uit te zijn maar om een andere te dienen zonder daar zelf beter van te worden.

    ik kan nog wel even doorgaan over deze man. maar dan ben ik over 2 uur nog niet klaar.

  27. karlsome says :

    Fijn dat hij komt, zijn we voorgoed af van dit soort akelige toestanden: http://www.nu.nl/achterklap/1476484/zaal-loopt-leeg-bij-cabaretier-micha-wertheim.html

  28. d says :

    Waarheidszoeker, Benny heeft idd een kapitale villa, maar een Rolls rijdt hij niet, wel andere dure bakken. Hij heeft wel een prive jet. Hij en zijn vrouw zijn overigens weer bij elkaar of gaan weer bij elkaar komen. Dat is positief.
    Pittig, veel reageerders hier geloven niet (meer) dat de Bijbel geinspireerd is door God. Kans is dan groot dat de Bijbel oneigenlijk gebruikt wordt.

  29. henkjan37 says :

    @waarheidszoeker

    tegen wie strijd je! je kan het toch niet publiekelijk afvallen! vele wonderen geschieden door HEM (benny) Schande dat je zo de naam van een broeder kan bezoedelen etc.

    (yes, ik ben de eerste die dat in dit tpic kan zeggen!)

  30. Pittig says :

    @ henkjan37

    Ben je bij een zekere ‘waterplant’ in de leer geweest? 😉

  31. henkjan37 says :

    goed voorbeeld doet goed volgen, maar slecht voorbeeld nog meer:D

  32. Pittig says :

    @ henkjan37

    Maar het is toch een enorm wonder dat Benny Hinn naar Nederland komt. Die man is in 1992 overleden en staat nu gewoon weer op de bühne! Iedereen wil dat toch met eigen ogen zien?

    Zo te zien heeft hij zijn repertoire wel aangepast. Niet meer al die seksistische grappen en flauwe sketches.

  33. plant says :

    Ik ben er niet echt ondersteboven van.

  34. henkjan37 says :

    ow, die flauwe sketches zijn er geloof ik nog wel hoor!

  35. henkjan37 says :

    overigens heeft ie ook contact met de geestenwereld!

    en al het geld dat je aan hem geeft krijg je tienvoudig terug…hoe goed dus!

  36. Pittig says :

    21 augustus 2012 in Roermond:
    Benny Hinn’s Miracle Crusade
    of
    de Eyelike Corona Party met een line-up van “Corona promo babes, DJ Bix, DJ Vekx” en extra’s als “Relaxing massages, Food and Drinks, Awesome show”. En dat alles op het stadsstrand van Roermond.

    Lastige keuze… Welke biedt nou de meest ‘awesome show’ ? Iemand nog een idee of een tip?

  37. henkjan37 says :

    stadsstrand van Roermond.

    daar win je het natuurlijk NOOIT van!

  38. henkjan37 says :

    alleen zal het stadsstrand van Roermond met ongev eer 10 mensen wel vol zitten, dus dan is Benny weer in the picture

    ik dacht dat jij ik het nooit zou zeggen maar, op naar Roermond, want dat is totally awesome!

  39. Pittig says :

    @ henkjan37

    Ik heb even stadstrand Roermond en stadsstrand Roermond gegoogled, maar als je de afbeeldingen bekijkt, spreekt het me toch niet zo aan. Let op de eerste afbeeldingen hier en hier

    Toch maar Benny Hinn, met zijn massages van het publiek en zijn awesome show?

  40. waarheidszoeker says :

    @ henkjan37,

    ik strijd tegen mensen die zich uitgeven voor dienaar van God maar dat in werkelijkheid niet zijn, maar op geld beluste mensen. Dat is wat Benny hinn is. hij laat iedereen vallen gaat met zijn jas wapperen en dan valt iedereen weer om.
    http://www.youtube.com/watch?v=7SBV7-QK_s8 kijk maar op deze link en google deze man zelf dan kom je er achter dat dit niet God is. in de charismatische wereld waar deze man erg populair is doen ze niets andrs dan dit. ik heb er zelf ook in gezeten en het zijn niet allemaal bijna sektes waar je bijna niet meer uit komt om dat je bang gemaakt wordt met als je niet zo geloofd ga je naar de hel en kom je niet in de hemel. LEUGENS LEUGENS en nog eens LEUGENS.

    GOD zegt in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. en daar houdt ik mij aan vast.

  41. henkjan37 says :

    @ waarheidszoeker

    heel goed hoor! ik maakte ook maar een grapje…bij deze man is de foutheid zo duidelijk dat je hem amper serieus meer kan nemen! Zo jammer dat er toch mensen zijn die dat wle doen en hem ook geld geven…daarmee voedt je ergens een monster

    Een vraag die bij me opkomt is dus: zijn de mensen die geld aan hem geven fout of niet. Wanneer je geld geeft dat gebruikt wordt voor goede doelen is dat nooit slecht…zolang je linkerarm het maar niet weet:) Maar als je het geeft met de gedachte dat je er zelf rijk van wordt..maakt dat jou niet net zo fout ?

  42. waarheidszoeker says :

    @ henkjan37,

    nee de mensen die geld geven zijn zeker niet fout, laat dat duidelijk zijn. deze mensen zijn misleid door de beweging waar ze al jaren in zitten en door de leider van hun”kerk”gedemoniseerd worden. dit gaat niet over alle kerken laat dat duidelijk zijn.

    ik weet trouwens niet precies wat voor site dit is. is deze site bedoeld om christen, kerken en dergelijken onderuit te halen?

    ik weet wel dat ik bij een bevrijdings- conferentie van “hier ook al besproken” wilkin van der kamp bevrijd ben van boze geesten die bij mij de controle overnamen wanneer ik boos werd. en dat was echt niet leuk voor mij maar ook niet voor mijn gezin. sinds ik daar vrij van ben is mijn leven erg veranderd. het is niet zo dat meteen alles voor de wind gaat want dat is ook niet wat de bijbel zegt. we zullen net als niet gelovigen onze moeite en last hebben.

    wie predikt dat als je tot JEZUS komt je leven over rozen zal gaan is een LEUGENAAR want dat is niet zo. wat wel zo is door in Hem te geloven zal de last die je hebt makkelijker zijn om te dragen.

  43. henkjan37 says :

    @ waarheidszoeker

    het is de bedoeling dat hier respecvol en kritisch met het geloof wordt omgegaan, tenzij mensen de boel flessen, dan worden ze wat harder aangepakt;)

  44. waarheidszoeker says :

    is het een site van uit het geloof dan? of hoe moet ik het zien

  45. Pittig says :

    @ waarheidszoeker

    Lees eens dit: https://goedgelovig.wordpress.com/about/

    En je zult hier voorstanders van Benny Hinn tegengekomen, maar vooral veel critici.En zo heb je hier ook zowel voorstanders van de methoden van Wilkin van de Kamp als tegenstanders (w.o. ikke).

  46. Peter 2 says :

    Dit is mi een positief kritische site, met een knipoog en een serieuze ondertoon. Maar uit ervaring weet ik dat met name vol evangelische/charismatische christenen niet zo goed tegen het woord kritiek kunnen. Zelfs niet als dat positief en opbouwend bedoeld is. Ook een spiegel voorhouden, wat hier ook gebeurt wordt niet gewaardeerd. Het is allemaal het werk van de duivel…

  47. waarheidszoeker says :

    zelf kom ik uit de pinksterhoek en ja kritiek is iets waar niet mee uit de voeten gegaan kan worden is mijn ervaring. ik ben sinds een tijdje er achter gekomen dat ik te veel mensen nageaapt hebt en gewoon mee ging in de stroom waar ik in zat. dit doe ik niet meer en heeft me erg veel moeite gekost om dingen op een rij te krijgen. nu ik dingen helder zie schaam ik me voor de dingen die ik in het verleden gezegt heb. ik dacht eerlijk te zijn maar ik was gewoon aan het oordelen over wat anderen dedewn ook al bedoelde ik het nog zogoed. ik spreek hier nu alleen voor mijzelf en niet over anderen. want er zijn genoeg christen die WEL goed leven zoals een gelovig mens hoort te leven.

    En die duivel waar je het over hebt dat klop zodra ze zich bekritiseerd voelen zeggen zeal snel de duivel doet het. en dan hoeven ze zicht niet meer te verantwoorden. dit is niet zo als Jezus het bedoeld heeft. Christen horen nederig en dienden te zijn. dat is ook de weg die ik nu wil gaan. Niet meer oordelen over een ander en en vooral die andere(hoe anders hij/zij ook van mij is) te respecteren hoe ze zijn, want dat is wat Jezus ook deed.

  48. Peter 2 says :

    @waarheidszoeker
    Zo is het. Ik ben zelf ook die weg gegaan. Nadat ik 12 jaar in Nehemia heb gezeten, zie https://goedgelovig.wordpress.com/2012/06/29/haantjesgedrag-in-zwijndrecht/ en http://www.staatgeschreven.nl/2012/07/03/maasbach-praktijken-bij-nehemia-ministries-van-bert-de-haan/
    heb ik mij echt moeten los worstelen. Jouw verhaal is zeer herkenbaar!

  49. waarheidszoeker says :

    @peter2
    Geloof jij nog wel dat Jezus jouw verlossers is dan? want dat is wat ik nog wel geloof maar niet op de manier zoals ik dat heb geleerd binnen de pinkster/evangelische weg.

  50. peter 2 says :

    Ja hoor. In mijn’los making’ heb ik ook hier mee moeilijk gehad. Maar net als jij zeg ik dat ik niet meer geloof op de ‘Nehemia manier’.

  51. waarheidszoeker says :

    op de site van staat geschreven ben jij daar onder de zelfde naam?

  52. waarheidszoeker says :

    ga jij zelf nog wel naar een kerk? dat is iets wat voor mij nu moeilijk is om te doen. ik voel me niet meer één van hun omdat ik anders denk dan hun, dat is tevens een gst waar ik in val.

    ik vergelijk het met andere groepen. bv: je bent een hels angel en je draagt stoere leren kledij en luistert naar wat ik noem zware methel muziek en je komt ineens aan in fleurige kleren en gaat luisteren naar K3 dan hoor je er ook niet meer bij

  53. d says :

    Strandfeesten in Roermond trekken altijd heel veel mensen aan. Daarna is t dagen puinhopen opruimen die de festivalgangers hebben achtergelaten.

  54. peter 2 says :

    Ja Peter 2. Er is daar ook een Peter actief en dat is vooral niet mijn type…

  55. waarheidszoeker says :

    dat had ik al begrepen ja, maar je hebt nu alleen nog geen antwoordt gegeven op mijn vraag of je zelf nog wel naar een kerk gaat en zo ja hoe ben jij daar mee omgegaan na nehemia? ik wil ook voor mijn vrouw en kids wel een goede man en vader zijn die zijn gezin mag leiden naar het beeld van Christus. zou je me daar een antwoord op willen geven. dat zou ik erg op prijs stellen.

  56. peter 2 says :

    Ik ga momenteel niet naar een kerk. Met mijn vrouw zijn we samen door hetzelfde proces gegaan. Onze kinderen zijn nog wel een tijd gegaan. Ze zijn tussen de 10 en 17 jaar. Maar ze gaan nu ook niet meer. Op termijn hopen we iets te vinden wat lijkt op een soort van huis gemeente. Waar vooral de relatie onderling belangrijk is. In een kerk als Nehemia wordt er vooral veel gewerkt en heb ik door ervaring met ziekte gemerkt dat er geen tijd voor relaties is.

  57. waarheidszoeker says :

    bedankt voor je reactie, ik kan denk dat ik daar wel wat mee kan. ik hoop voor jullie dat jullie een plek mogen vinden waar jullie de relatie kunnen vinden waar jullie naar verlangen.

  58. waarheidszoeker says :

    bedankt voor je reactie.

  59. geloofje says :

    peter2 en waarheidszoeker, dank voor de oprechte discussie, het ontaard hier op de fora nogal eens in haantjesgedrag.
    Blijf zoeken naar de waarheid, die wint het uiteindelijk. Kerk is (kan) een middel (zijn) in die zoektocht. Ik ken ook de Nehemia’s en andere uitwassen. Ook ik strijd graag volaan tegen de oplichters en het welvaartsevangelie, maar de kern van geloven is de naaste liefhebben. Mijn ervaring is dat de dichter bij God je bent, de meer shit je om je heen gaat zien in plaats van de meer geld en gezondheid. Laten we naast het strijden tegen onzin vooral strijden voor gerechtigheid en naastenliefde. Nogmaals succes en wijsheid.

  60. Prophet says :

    Wouw ik wist niet dat ik via GG nog op positief nieuws kon stuiten over Benny Hinn! Wat onwijs gaaf dat Benny en zijn vrouw weer bij elkaar zijn!!!!

    Dat moet gevierd worden!!!

  61. Peter 2 says :

    @waarheidszoeker
    blijf vooral dicht bij jezelf zoals God je heeft gemaakt. Wees niet goed gelovig en een na prater en aper. Dat ben ik ook geweest, maar steeds meer kom je erachter dat God dat nou juist niet wil.
    Nu ervaren wij die vrijheid die Hij heeft gegeven en opent Hij deuren die je van te voren niet zou verwachten. Dat is zo mooi!
    Dan kun je heel ontspannen zijn en vertrouwen dat God de weg met je gaat die goed voor jou is!

  62. Stijlvol says :

    Filmpje geeft genoeg weer, met die muziek. Doodeng lijkt me dit.

  63. De dichter says :

    En waar is dan het echte vuur van God? waar moet ik die dan vinden? ja zeker niet bij benny maar waar dan wel? De bijbel spreekt daar wel over namelijk.

  64. engel says :

    @De dichter,

    Vertel! Je maakt me nieuwsgierig.

  65. Prophet says :

    Ik vind deze video wel goed uitleggen wat God zegt over “gebedsgenezers” en hoe je de echte van de neppers kan onderscheiden.

  66. rob says :

    @de dichter

    En waar is dan het echte vuur van God? waar moet ik die dan vinden

    🙂 je zegt het zelf al, bij God natuurlijk 🙂

  67. Jan says :

    Och ja de hypocrieten, bevlekten en de lauwen moeten toch ook wat hebben toch?

  68. goedgelovig says :

    @Jan: Dit soort zwijnenreacties zijn op GG niet welkom. Je reactie is verwijderd.

  69. Afolus says :

    @jan
    Je mag van Hinn denken wat je wilt maar deze terminologie is ongepast. Theologisch inhoudelijk snap ik geen hout van wat je schrijft maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

  70. Henk Riemersma says :

    @Afolus en @Goed Gelovig en anderen,

    Wat Jan zei, namelijk dit:

    “Och ja de hypocrieten, bevlekten en de lauwen moeten toch ook wat hebben toch?”

    Ik snap nou echt niet waar jullie nou zo druk over maken. Jezus zei hypocrieten tegen de Farizeeërs en niet één maal maar dat kan ik niet meer op 2 handen tellen; Het woord: “lauwen” wordt in Openb. 3:16 genoemd en dan om ik uit op het woord:”Bevlekten”, die staat in Titus 1:15. Dan vervolges wijs ik op de dwaze maagden in Mattheus 25 en dan zie ik vervolgens nog zien we dan 2.Tim. 4:3-4 dat het daar ook staat:

    “2Tim 4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
    En zullen [hun] gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen”.

    Nou we spreken dan over de eindtijd waarin we nu leven. Nou Peterus was in 2.Petrus 2 niet milder en wie een andere leer dan de leer van Christus predikt is vervloekt (Gal. 1:6-9) en dan zien we ook nog wat staan in Jeremia 23. Nu kan ik ook nog wat zien in 2.Cor., maar ik geloof dat dit wel genoeg is.

    Paulus was heel duidelijk in Col. 2:8:””Ziet toe dat niemand u vervoere door de filosofie, en ijdele verleidingen, naar de overlevering der mensen, maar niet naar Christus, want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk; en gij zijt in Hem volmaakt, Die het Hoofd is van alle oveheid en macht”.

    Op grond van 2.Tim. 4:3-4 zijn de mensen op zoek niet naar Christus maar op een wonder en teken voor hun eigen gemoed en zijn dus op voorspoed uit. Zij zijn het die dit soort leraars uitzoeken. Doch het is niet voor de oprechte bedoelt, maar voor de bevlekten, ongelovigen en de Hypocrieten ofwel de dwaze maagden die hun olie kopen van de olieverkopers en niet van Christus. Zo op die wijze zien we dat ze de wederkomst van Christus nog in de toekomst zien in plaats van het feit dat het volbracht is (Joh. 19:31) en dat we nu rein, heilig en volmaakt zijn, doordat we namelijk in het nieuwe leven in Christus ontvangen hebben. (Col. 2:9).

    Op deze wijze kunnen we dus een verschil herkennen tussen de wijze maagden en de dwaze maagden en zo ook tussen de hypocrieten en de oprechte van hart.

    Het als Jan, die ik op grond van wat hij in het kort zei, moet ik hem wel gelijkgeven, want hij heeft zeer bijbelse termen gebruikt. Of het theologish juist is; in Gods ogen wel en daar gaat het om, want het is precies en exact wat de Bijbel zegt en wie door de geest Gods geleid word, die weet het.

    Kennelijk wilt Goed Gelovig van het Evangelie wel een satire maken, maar mag de waarheid die in Christus niet uitgesproken worden. Ook zei hebben hun loon reeds. Tenzij ze tot het geloof in Christus komen.

  71. Afolus says :

    @Henk Riemersma
    De door jou geciteerde uitspraak van Jan is niet echt spannend.
    De schandalige opmerking is door GG terecht verwijderd.

    Trouwens jij moet vast een roeping als predikant zijn misgelopen.
    Jij blijkt namelijk in staat om over helemaal niets een heel verhaal te breien. 😀

  72. John says :

    @Henk Riemersma

    Dus alleen in de bijbel genoemde scheldwoorden mogen we gebruiken? Kaalkop!

  73. Flipsonius says :

    Of het theologish juist is; in Gods ogen wel en daar gaat het om, want het is precies en exact wat de Bijbel zegt en wie door de geest Gods geleid word, die weet het.

    Hoe komt het toch, dat ik bij dit soort boodschappen van bepaalde christenen altijd onweerstaanbaar aan wethouder Hekking van Juinen moet denken?
    Die wist het ook altijd beter dan zijn eigen baas..;-)

  74. Tinus says :

    @ Henk

    pff dat laatste zinnetje ook… en nog iets daarvoor; want hij heeft zeer bijbelse termen gebruikt”.

    houd eens op, joh.

  75. Henk Riemersma says :

    Aan de laatste reachties te merken, wat tenminste een beetje leven in de brouwerij brengt is duidelijk dat het zogenaamde (on-) terechte zinnetje van Jan hoout snijdt. Hiermee laten jullie zelf zien bevlekten, ongelovigen of hypocrieten te zijn inclusief de gehele redactie van Goed Gelovig. Ik neem deze uitsprake niet terug, want van de Waarheid mag gezegd worden dat het door die doelgroep juist verboden is deze uit te spreken, doch dan dienen we dat juist te doen. En het is nog Bijbels ook. Dan moeten jullie zelf maar eens in de eerste instantie oprecht worden (want bij Christus vinden e jullie niet op de wijze zoals jullie doorgaan) en dan de Bijbel eens op ee oprechte wijze in relatie met Christus te leren. Nu weet ikniet wat voor een geestelijk schorum er allemaal rondloopt in jullie gelederen, maa duidelijk is, dat het schorum is e dat er op de geetselijke verantwoordelijkheid gewezen dient te worden, want er lopen nog steeds ingeslapen oprechte van hart tussen dat geestelijk schorum.

    Nu di wetende; zien we dus ook, dat jullie de leugen liever hebben dan de Waarheid van het Evangelie van Jeuzus Christus en dat jullie aan dezlfde hypocriete kant staan als waar Goed Gelovig staat. Heel duidelijk allemaal.

  76. Flipsonius says :

    @Hen Riemersma
    Hartelijk dank voor je liefdevolle vermaning en zegenbede voor ons allen (‘geestelijk schorum’). Nu weet ik weer hoe een Ware Gelovige zich hoort te gedragen…
    (doe voortaan wel even een spellingscontrole svp)

    Glorie!

  77. John says :

    @Henk

    Ik draag het stempel “bevlekt, ongelovig en hypocriet” met ere!

    @GG

    Iets voor een nieuwe banner?

  78. John says :

    @Henk Riemersma

    Is dat trouwens de boerenvariant van de Heiland? Jeuzus Christus?

  79. Wilfred says :

    @Henk: Bedankt dat je ons zo wakkerschudt! De meesten hier zijn duidelijk dwaze maagden, gelukkig heb je af en toe een wijze maagd die dat er weer eens ff goed inwrijft. Zoals John Cleese zei: Thank you, I needed that! 😦

    http://www.evolutionnews.org/2011/12/john_cleese_on054391.html

  80. De Belg says :

    @Iedereen,
    Ik oordeel niet want dan wordt ik ook niet geoordeeld, hoera.
    Sommige mensen oordelen zo hard , ook door ongezouten hun mening te verkondigen ….

  81. Tinus says :

    @Henk
    Ik weet zeker dat jij niet zoals Jezus midden in de maatschappij kan staan.

    Maar alle geluk!

  82. John says :

    @Tinus

    Wel opletten he, Zijn Naam is Jeuzus!

  83. Tinus says :

    Ja is een vreund. ikke sheuriemeurie.

  84. Henk Riemersma says :

    @Tinus en anderen,

    Als Christen sta je wel in de wereld, maar ben je iet van de wereld. Verder moeten jullie allemaa leren dat niet iedereen die Heer Heere zegt het eeuwige leven in komt.

    Veder veroordeel ik elke valse leer en diegene die ze aanhangen zeg ik resoluut daar waar het op staat. Dat klinkt hard, maarzo hard is het ook, Immers je zit met jouw eigen eeuwige leven te spelen. Daar is het evangelie te serieus voor om daar op wat voor een wijze grappen over te maken. Immers het is tegenwoordig een zonde geworden wanneer je in Christus staat en ingezouten de Waarheid verelt van het Evangelie van Jezus Christus en van het Koninkrijk. Je kan wel een spel met jezelf spelen alleen niet met God en wanneer dat de normaalsete zak is tegenwoordig om een spel met God te spelen, dan wens ik je heel veel succes in de afgrnd, want daar komt alles ook vandaan dat wat uit jullie leven komt. Recht van God staat bijna niemand hier.

    Weinig van dit soort lieden als dat ik hier zie gaat tegen de drekzwijnen van Goed Gelovig redactie in. Immers ik ben mijn Heer en Heiland Jezus Christus dankbaar dat ze zo vals staan. Waarom, dan kunnen ze met een grote strafmaat gelijk na dit leven gedeporteerd worden naar de diepste spelonken van het dodenrijk, waar ze thuishoren. Dan hoef ik hen bij C hristus in de Hemel ook niet tegen te komen. En in de vlammen van de hel zitten ze er gelijk ook lekker warmpjes bij. Amen.

  85. Henk Riemersma says :

  86. Wilfred says :

    @Henk: Op het gevaar af dat je gewoon een andere trol bent (je spelfouten zijn zo hilarisch dat je de verdenking op jezelf laadt), toch maar een semi-serieuze reactie.

    Verder moeten jullie allemaa leren dat niet iedereen die Heer Heere zegt het eeuwige leven in komt.

    Let op de e-‘s! Daar komt het op aan waar het het eeuwige leven betreft…

    Immers het is tegenwoordig een zonde geworden wanneer je in Christus staat en ingezouten de Waarheid verelt van het Evangelie van Jezus Christus en van het Koninkrijk.

    Ingezouten de waarheid vertellen is meer iets voor de Hollandse nieuwe…

    Je kan wel een spel met jezelf spelen alleen niet met God en wanneer dat de normaalsete zak is tegenwoordig om een spel met God te spelen, dan wens ik je heel veel succes in de afgrnd, want daar komt alles ook vandaan dat wat uit jullie leven komt. Recht van God staat bijna niemand hier.

    God ‘de normaalsete zak’ tegenwoordig? Pas je wel op je taal?

    afgrnd

    Is dat soms het woord dat hetzelfde betekent als ‘Djahanaam’ in het Iranisch? Ben je soms de onbekende broer van Frank Ouweneel?

    Weinig van dit soort lieden als dat ik hier zie gaat tegen de drekzwijnen van Goed Gelovig redactie in. Immers ik ben mijn Heer en Heiland Jezus Christus dankbaar dat ze zo vals staan. Waarom, dan kunnen ze met een grote strafmaat gelijk na dit leven gedeporteerd worden naar de diepste spelonken van het dodenrijk, waar ze thuishoren. Dan hoef ik hen bij C hristus in de Hemel ook niet tegen te komen. En in de vlammen van de hel zitten ze er gelijk ook lekker warmpjes bij. Amen.

    Ach, arme ziel. Je hebt blijkbaar nog onvoldoende bij de zwijnen gezeten om ze te kunnen waarderen! Het spijt me dat je daar bij de zwijnen geen waardering voor ze op hebt kunnen brengen. Je zou dat van de verloren zoon wel verwachten, tenslotte. Maar ja, iemand die blij is dat anderen ‘gedeporteerd’ worden, tja, die heeft blijkbaar weinig van het evangelie geleerd. Behalve dan dat hijzelf gelijk heeft en anderen de verdoemenis verdienen. Maar dat dachten de mensen die anderen ‘deporteerden’ tenslotte ook…

  87. John says :

    @Henk

    Dan hoef ik hen bij C hristus in de Hemel ook niet tegen te komen.

    Nou wordt ie nog mooier!
    Jeuzus C. Hristus. Die houden we erin!

    En verder altijd mooi om iets te mogen proeven van die naastenliefde waar christenen zo bekend om staan. Bedankt, ik ga met een lach deze nieuwe dag in 😀

  88. John says :

    @Henk Riemersma

    Verder moeten jullie allemaa leren dat niet iedereen die Heer Heere zegt het eeuwige leven in komt.

    En verder is er maar één iemand die het eeuwige leven heeft en dat is Chuck Norris!

    http://www.gifbin.com/982578

  89. Afolus says :

    Wat een bijzondere dagopening met broeder Henk Riemersma.
    Wat een liefde en een blijdschap.
    Wat een heerlijk getuigenis van de liefdevolle waarheid.

    Goedemorgen slager, mag ik twee ons drekzwijnenham…?
    😀 😀 😀

  90. Afolus says :

    Slager, doet u er ook nog maar een kuipje trollentapenade bij… 😀

    Zr. Afolus, wil jij wat extra zonnebrandcreme factor 150 halen bij het Kruidvat. Als broeder Henk Riemersma, de drekzwijnentemmer, gelijk krijgt kon ik nog wel eens een schraal huidje krijgen in de spelonken van de hel.

    Wat een vreugde..! 😀

  91. rob says :

    @Henk

    Als Christen sta je wel in de wereld, maar ben je iet van de wereld. Verder moeten jullie allemaa leren dat niet iedereen die Heer Heere zegt het eeuwige leven in komt.
    Veder veroordeel ik elke valse leer en diegene die ze aanhangen zeg ik resoluut daar waar het op staat. Dat klinkt hard, maarzo hard is het ook, Immers je zit met jouw eigen eeuwige leven te spelen.

    Daar is het evangelie te serieus voor om daar op wat voor een wijze grappen over te maken.

    Immers het is tegenwoordig een zonde geworden wanneer je in Christus staat en ingezouten de Waarheid verelt van het Evangelie van Jezus Christus en van het Koninkrijk. Je kan wel een spel met jezelf spelen alleen niet met God en wanneer dat de normaalsete zak is tegenwoordig om een spel met God te spelen, dan wens ik je heel veel succes in de afgrnd, want daar komt alles ook vandaan dat wat uit jullie leven komt. Recht van God staat bijna niemand hier.

    Dit is een enorme jij-bak.
    Zullie en hullie moeten leren dat ……
    Ik wens hullie en zullie veel plezier in de afgrond…..

    Ik zou verder niet weten wat er mis is met wijze grappen 🙂

  92. joost says :

    wilfred

    Ingezouten de waarheid vertellen is meer iets voor de Hollandse nieuwe…

    Waarheid met een fishy smell. 😉
    joost

  93. joost says :

    afolus

    Goedemorgen slager, mag ik twee ons drekzwijnenham…?
    Slager, doet u er ook nog maar een kuipje trollentapenade bij…
    Zr. Afolus, wil jij wat extra zonnebrandcreme factor 150 halen bij het Kruidvat. Als broeder Henk Riemersma, de drekzwijnentemmer, gelijk krijgt kon ik nog wel eens een schraal huidje krijgen in de spelonken van de hel

    😆 😀 🙂
    Maar als je maar weet dat al jullie helgangers stevig bijdragen aan de opwarming van de aarde 😦
    joost

  94. joost says :

    Henk Riemersma

    Veder veroordeel ik elke valse leer en diegene die ze aanhangen zeg ik resoluut daar waar het op staat.

    Veder veroordelen?
    Als in vederen bij engelen?
    Veroordeelt Gij engelen?
    En ook degenen die de engelen aanhangen?

    Je kan wel een spel met jezelf spelen alleen niet met God en wanneer dat de normaalsete zak is tegenwoordig om een spel met God te spelen, dan wens ik je heel veel succes in de afgrnd, want daar komt alles ook vandaan dat wat uit jullie leven komt. Recht van God staat bijna niemand hier

    soms heb je geen andere keus dan met je zelf te spelen. 😉
    Maar om dat zelfde spel met God te willen spelen. 😈
    En komt alles uit mijn leven of alles in mijn leven uit de afgrond?
    Ik geloof in God, komt die dan ook uit de afgrond?
    En moeten we in het recht van God staan, rechts van God of recht voor God? (dus niet met gebogen hoofd)

    Op de overige dingen zal ik maar niet ingaan, dat hebben mijn mede GGers al gedaan. 🙂
    joost

  95. goedgelovig says :

    @Henk Riemersma: Bedankt voor je compliment over drekzwijnen die naar de hel gaan, die hangen we boven ons bed. 🙂

    Toch zijn dit soort verwensingen op GG niet toegestaan en dat hadden we je ook al eerder laten weten. Voorlopig sta je dus onder moderatie.

  96. Wilfred says :

    @Afolus: Die zonnebrand heb je niet nodig, hoor! Dat is net zo’n vuur als Mozes zag, waardoor de braamstruik niet verbrandde… 😉

    En, hoe smaakte de drekzwijnenham? Jij moet heerlijk ontbeten hebben. Of heb je het bewaard voor op de bbq? 🙂

  97. Afolus says :

    @Wilfred
    Voor een deïst heb je praktische aanbevelingen. 😉
    Die drekzwijnenham was niet te knagen; had wat drekkerigs….
    Dun gesneden maar toch zat er een luchtje aan.
    De trollentapenade ging overigens prima op een toastje met een glaasje rosé erbij.

  98. Wilfred says :

    @Afolus: Mmm. Ik ben net naar de winkel geweest om drekzwijnenham voor op de bbq te halen. Ik bracht mezelf op een idee… Jammer dat ik dit niet eerder las, dan had ik voor de trollentapenade kunnen kiezen. Nou ja, volgende keer beter… gelukkig heb ik ook nog andere vleessoorten meegenomen.

    Voor een deïst heb je praktische aanbevelingen. 😉

    Dank je. Gelukkig sluit dat elkaar niet uit. Het zou toch wat zijn als we voor praktische aanbevelingen louter aangewezen zouden zijn op theisten. Voor je het weet, mag je helemaal geen drekzwijnenvlees meer eten. Hoe moeten we dan Paulus’ adagium: ‘toets alles en behoudt het goede’ in praktijk brengen? 😉

  99. Rien says :

    Ik zag onderstaand filmpje en moest meteen aan deze topic denken:

    Run from the NAR (New Apostolic Reformation)
    (o.a. Rick Joyner, Todd Bentley, Patricia King, C. Peter Wagner.)

  100. Johan says :

    @Rien: Een fundamentalist die een charismaniak aanspreekt heeft altijd iets koddigs.

  101. Harold says :

    waarheidszoeker

    ff een reactie op jouw eenzijdige beeld.

    ik ben een christen en geloof in handoplegging en dat er dan iemand tot genezing kan komen door de kracht van Jezus. MAAR!!!! wat deze man doet is NIET uit JEZUS!!!! hij staat er om mensen te misleiden en vooral zijn eigen portemonnee te vullen. Hij heeft een kapitale villa enkele rolls Royces voor de deur vlieg in een privé jet en draag uitsluiten op maat gemaakte kleding, DIT is niet wat MIJN JEZUS wil. JEZUS is nederig en dienend. Jezus leert ons niet op geld uit te zijn maar om een andere te dienen zonder daar zelf beter van te worden.

    zoek nog maar even door waarheidszoeker, hoe het toch komt dat Jezus zich liet zalven met de duurste olie (drie jaarlonen) en waarom de soldaten om zijn mantel dobbelden, vast niet omdat de mantel niets waard was. staat er niet in de bijbel dat zijn mantel van zeer grote waarde was? zoekt en ge zult vinden.

    Jouw Abraham Job en Salomo waren die trouwens ook niet steenrijk?

  102. Harold says :

    @ waarheidszoeker

    mog een leuk citaat van jou (transparant ben je wel)

    dit is niet zo als Jezus het bedoeld heeft. Christen horen nederig en dienden te zijn. dat is ook de weg die ik nu wil gaan. Niet meer oordelen over een ander en en vooral die andere(hoe anders hij/zij ook van mij is) te respecteren hoe ze zijn, want dat is wat Jezus ook deed.

    Ja Waarheidszoeker….Ik zou zeggen begin er vandaag anders eens mee (tot nu toe wilde het blijkbaar nog niet lukken) succes

  103. nietverbaasd says :

    @harold, inderdaad en daarom pleit ik al jaren om het volgende gebed tijdens de kerkdiensten:

  104. Caroline says :

    Ik wil jullie er op wijzen dat Benny Hinn helemaal geen christen is zoals hij dat wil laten beweren maar hij luistert naar de stem van satan en dat heb ik zelf ondervonden een aantal weken geleden toen ik contact had met hem zelf op de Facebook persoonlijk !
    Toen heeft de duivel me regelrecht me met al zijn kracht en macht me met hem in de hel te gooien maar omdat ik een heel hechte en persoonlijke liefdesband heb met Jezus Christus zelf is Jezus Christus voor mij het regelrechte gevecht met de duivel aangegaan in die duisternis en heeft Jezus me daar in die duisternis heel goed vastgehouden en heeft Jezus toen tegen satan gezegd
    je laat haar nu los en ook in de toekomst want ze is helemaal van mij !!!!
    En nu ben ik nog steeds heel rustig en zijn de onrust en angsten die bij mij altijd op de achtergrond aanwezig waren helemaal weg en ben ik vol van de rust en vrede en de liefde die Jezus me geeft !!!
    Laat jullie leiden aan de hand van onze Here Jezus en luister altijd naar de Heilige Geest die altijd de waarheid spreekt en niet de satan die zich voordoet als een engel van het licht en die zal met
    alle macht proberen de christenen te verleiden door zijn sluwe listen weg te roven bij Jezus en God vandaan omdat hij weet dat hij zal gaan verliezen en God zelf is d.m.v. de Heilige Geest de wereld
    aan het voorbereiden op de terugkomst van Zijn Eniggeborene Zoon Jezus Christus en wil God dat iedereen behouden wordt en uit genade het eeuwig leven zal gaan krijgen .
    Blijf dus heel dicht bij Jezus en de Heilige Geest en lees ook veel in de bijbel waar heel veel handleidingen staan om de werken van satan te kunnen verstaan !!!
    ja Jezus en de Heilige Geest sprak heel duidelijk dat ik dat moest gaan doen ik ik gehoorzaam volkomen naar die stem ik heb nog aan Benny Hinn diverse plaatjes gestuurd van de Passion of the Christ en ik schreef erbij als je deze plaatjes ziet dan wordt je heel bang en angstig en dat is omdat satan dat met je doet en ook heb ik het filmpje meegestuurd dat Jezus aan het kruis hangt poeh wat zal hij angstig worden hahaha..
    Maar wat jullie ermee doen dat laat ik geheel aan jullie over maar het is beslist niet goed als je je met zulke personen inlaat dus wees hierbij gewaarschuwd en ook proberen ze jullie een schuldgevoel te geven en hun kenmerk is dat ze heel rijk zijn en smeken om geld geld en nogmaals veel geld

  105. rob says :

    @Caroline

    Laat jullie leiden aan de hand van onze Here Jezus en luister altijd naar de Heilige Geest die altijd de waarheid spreekt en niet de satan die zich voordoet als een engel van het licht en die zal met
    alle macht proberen de christenen te verleiden door zijn sluwe listen weg te roven bij Jezus en God vandaan

    Waarom zat je op de site van Hinn?
    Was dat uit gewone nieuwsgierigheid ?
    Wist je toen al dat de man een beetje fout was?

  106. Caroline says :

    omdat ik heel vroeger een keer met de toenmalige pinksterkerk naar Utrecht ben geweest en dacht ik dat het wel oke was maar tijdens het contact met hem bleek het dus wel dat hij niet voor God en Jezus en de Heilige Geest werkt maar voor de duivel en hij is helemaal afgedwaald en dat is heel jammer en daar heeft God en Jezus heel veel verdriet van en daarom blijf ik voor hem bidden en ondanks dit alles hou ik nog steeds van hem