Rutte ontvangt Boele Ytsma in Torentje

Minister-President Mark Rutte heeft deze week in het Torentje Boele Ytsma, oprichter en lijsttrekker van Popeye: Partij voor de Planten, ontvangen. Ytsma, die op 12 september aan de Tweede Kamerverkiezingen wil meedoen, zette zijn plannen uiteen om Nederland 100% plantenetend te maken. Rutte liet na afloop weten de plannen “tamelijk idealistisch” te vinden, maar “wel liberaal. Iedereen baas in eigen tuin past goed in het gedachtengoed van de VVD.”

25 responses to “Rutte ontvangt Boele Ytsma in Torentje”

  1. Johan says :

    Ik wist niet dat Boele zulke grote, bezwerende handen had. 🙂

  2. mafchauffeur says :

    Als Willem een Planteneter was geweest, had hij ongetwijfeld nog geleefd.

  3. SnakeJake says :

    Zou hij Rutte ook hebben opgebiecht dat een plantaardig leven niet werkt en dat je daar dan vitaminesupplementen voor moet slikken?

  4. mafchauffeur says :

    @SnakeJake: het werkt geweldig, alleen B12 pilletjes slikken. Maar die investering heb je er snel uit. Je bespaart enorm op vlees, vis en zuivel.

    Vandaar dat het CDA mordicus tegen is.

    Wie de belangen van de fabrikanten van schampoo, doucheschuim en zonnebrandcreme in het parlement behartigd weet ik eerlijk gezegd niet.

  5. SnakeJake says :

    Ik dacht dat bij Boele z’n vitamine D ook te laag was. Maar dat je moet supplementeren betekent toch al dat het eigenlijk niet werkt zoals het zou moeten? De mens is geen koe. Hoe graag Boele dat ook zou willen.

  6. rob says :

    Ik weet eindelijk op wie ik stemmen kan 🙂

  7. Johan says :

    Die Boele heeft wel Haagse connecties. Hij heeft met zijn kinderen ook al eens pannenkoeken gegeten bij Balkenende.

    https://goedgelovig.wordpress.com/2009/09/09/boele-balkenende-en-een-ballon/

  8. mafchauffeur says :

    @SnakeJake: het is suppleren, niet supplementeren. 🙂

    Dat vitamine D tekort blijkt een kwestie te zijn van recent aangepaste referentiewaarden. En een tekort aan zonlicht, maar dat gaat deze zomer ingehaald worden!

    Volgens Boele krijgen koeien ook B12 supplementen toegediend, dus jouw vlieger gaat niet op. 😉

    Dat het niet lijkt te werken zoals “het zou moeten” is overigens ook overtuigend weerlegd.

  9. dutchrobert84 says :

    Haha, het tegenlicht doet het ‘em 🙂

  10. SnakeJake says :

    En het is muggeNziften. Voor iedere ‘overtuigende weerlegging’ kan ik ook zo op PubMed een onderzoek vinden wat het tegendeel bewijst. Pfff… vegangelicals.

  11. mafchauffeur says :

    Dat het niet lijkt te werken zoals “het zou moeten” is overigens ook overtuigend weerlegd.

    o.a. op 5:30. We leven niet meer dicht bij de aarde, en krijgen de bacteriën die B12 aanmaken niet meer voldoende binnen.

  12. joost says :

    SnakeJake

    De mens is geen koe. Hoe graag Boele dat ook zou willen.

    Dat wil hij echt niet hoor, zeker niet zolang er nog zoveel vleeseters rondlopen in dit landje. 😉
    joost

  13. joost says :

    mafchauffeur

    En een tekort aan zonlicht, maar dat gaat deze zomer ingehaald worden

    Je bedoelt ná de zondvloed?
    joost

  14. Johan says :

    Je wordt op GG bedonderd waar je bij staat. 🙂 Er stond wel bij: satirische nieuwsdienst, maar toch…

    Een Majorana-deeltje, ik had er nog nooit van gehoord. Het is in elk geval géén voedingssupplement.

    Ontdekker Majorana-deeltje

  15. Alberto says :

    Je hebt een partij voor de dieren, die eigenlijk wil dat iedereen veganist wordt. Van een partij voor de planten zou je verwachten dat ze willen iedereen stopt met plantaardig voedsel eten.
    Eigenlijk willen deze partijen (nou ja, alleen de PvdD is een echt bestaande partij) dat er veel minder mensen op de aarde moeten zijn (behalve zijzelf natuurlijk), maar dat trekt zo weinig stemmen.

  16. goedgelovig says :

    @mafchauffeur: Dit topic gaat niet over Zeurensen. Graag het filmpje daar even plaatsen.

  17. rob says :

    ik vind die Boele er maar slecht uitzien 😦

  18. joost says :

    rob
    Bezuiniging en verder de verbanning van de Voldemort wortel.
    joost

  19. mafchauffeur says :

    @GG: done

    @rob: bij Rutte of op de video?

  20. Jan says :

    Die rit naar Den Haag was net teveel. Nu de koppeling kapot.

  21. skellifisk says :

    Omdat ik werkelijk geen idee heb wie Boele Ytsma is, heb ik even doorgeklikt naar wat eerdere artikelen van GG over hem. En ik eigenlijk bleef de vraag die bij dit artikel bleef hangen, nog steeds in mijn gedachten prangen: ‘Wat doet dit artikel op GG?’ Bij mijn weten is GG een satirische site die doorgaans op geinige wijze nieuwsberichten over christelijke zaken publiceert.

    En nu vroeg ik me af wat het christelijke aspect van dit artikel precies is. Ik heb gezien dat blijkbaar Boeie Ietsma een soort twitterdominee is geweest, geinig, maar wat heeft zijn huidige, tamelijk fantasmerijke, onbedwingbare drang naar planten daarmee te maken? Of doet hij dat ook vanuit spirituele overwegingen?

    Want als dat laatste niet t geval is, dan is het hier een gevalletje van ‘niet-voor-deze-website-accuraat’ en dan vraag ik me ook af of we niet wat veel op de persoon aan het spelen zijn.

    Ben benieuwd of de GG-mastodonten nog niet op vakantie zijn en me kunnen bijkletsen 🙂

  22. rob says :

    @Maf
    Allebei!

  23. goedgelovig says :

    @skellifisk: Boele heeft een behoorlijke ‘footprint’ achtergelaten in het gristelijke wereldje. Eerst als ‘twitterdominee’, daarna als ‘twijfelaar’, vervolgens door een radicale sabbatical in te gaan, en nu als planteneter die – tegen wil en dank – niet los lijkt te komen van de kerkelijke scene. We volgen hem met belangstelling.

    Overigens is, zoals Johan al aangaf, de Boele-look-alike op de foto prof. Leo Kouwenhoven van de TU Delft.

  24. skellifisk says :

    @Goedgelovig, dank voor de uitleg. Ik heb nu eens zijn weblog bekeken, en ik begrijp de belangstelling 🙂

    Overigens: wanneer gaat hij zijn borsthaar snoeien?

  25. joost says :

    GG

    Boele heeft een behoorlijke ‘footprint’ achtergelaten

    Dat moet mede footprint wel zijn als je dat afmeet naar het formaat van die hand. :wink”
    joost