Wie condooms gebruikt mist de Opname

William Tapley noemt zichzelf ‘de derde adelaar van de Apocalyps’ en ‘medeprofeet van de Eindtijd’. In dit filmpje behandelt hij de allerergste zonde van de Eindtijd die je gegarandeerd een enkeltje HEL oplevert. Luister en huiver!

Ook weet Tapley met zekerheid te melden dat wie condooms gebruikt niet meegaat met de Opname!

74 responses to “Wie condooms gebruikt mist de Opname”

  1. marliesinafrica says :

    Waarom staat deze man voor een bevroren sloot? Is dat om te voorkomen dat hij het warm krijgt van het onderwerp?

  2. agilhartje says :

    Hier hoef ik geen grapje over te maken….

  3. Jeroen Mank says :

    @agilhartje
    Er is in ieder geval één dingetje dat altijd grappig is: iemand die zichzelf (mede)profeet noemt die over valse profeten begint uit te wijden.
    Is er iemand die begrijpt waarom die klok in de eerste video stilstaat op 5 uur, 55 minuten en 25 seconden? Heeft dat een of andere symbolische betekenis?

  4. St. says :

    Het zou goed zijn als deze man snel ‘opgenomen’ wordt.

    Geldt een natte droom ook als verspilling van zaad? Want dan zijn er niet veel mannen in de hemel…

  5. Ds Dre says :

    @St.

    Inderdaad. Slechts 144.000 en als ik hem goed begrijp alleen vrouwen aangezien ik geen 1 man ken die nooit een natte droom heeft gehad en dus nooit zijn zaad heeft verspild.

    @Allen.

    De onderbouwing van deze man is wel stukken beter dan die van Frank O. Zijn enige bron is de Bijbel, dus niks mis met deze “profeet”.

  6. rocus says :

    gelukkig is mijn vrouw aan de pil

  7. joost says :

    God heeft de spelregels voor sex uitgevonden, god zegt dat men de vrouw van een ander niet mag nemen wanneer die ander nog leeft en toch heeft god de vrouw van een ander bezwangerd om zijn “enige” zoon ter wereld te brengen..???????
    joost

  8. Ds Dre says :

    @Rocus.

    Ook dat mag niet. Jouw zaad wordt verspild door op onnatuurlijke wijze op onvruchtbaar gemaakte bodem te vallen. Ook jij zal door de grote verdrukking heen moeten.

  9. Pijpkaneel says :

    Ik heb het eerste filmpje helemaal uitgekeken, maar snap er echt niks van. Wat een warrig verhaal. Zo leer ik natuurlijk niks. Het is zijn schuld als de Paus met een condoom om ligt op het moment van de Opname, tijdens het doen van standje Eagle III met zijn co-profeet. Of zo.

  10. Pijpkaneel says :

    Zou Frank O. trouwens gezien hebben dat er Liar in dat rijtje staat?

  11. DfTg says :

    Condooms zijn al een hel op aarde (wat een rotdingen), dus wat dat betreft ben ik het eigenlijk wel met deze vent eens: Gebruik ze niet!

  12. Pittig says :

    Ik voel niet de geringste behoefte om die videos te gaan bekijken. Ik weet toch al wat ze zeggen, zonder ze te bekijken. Die videos zijn op de bijbel gebaseerd en dat moet toch genoeg zijn? Wat hierboven allemaal door vuilbekkende reageerders gezegd wordt is gewoon laster en het is bevooroordeeld. Laat eerst eens een onafhankelijke groep van wijze mannen zich over de condooms buigen, voordat GG dit naar buiten brengt!

    Jullie kunnen toch lieve woordjes spreken? Daar heeft ds. (DOMINEE!) Arenda Haasnoot jullie met haar quote van Henri Nouwen toch op gewezen?

    Zeg dan bijvoorbeeld: Tapley heeft een mooie baard! Of: wat een mooie winterse achtergrond!

    Heeft iedereen die hier tot nu toe reageert wel met Tapley onder vier ogen over zijn condoomvideos gesproken? Zijn jullie bij Tapley langsgeweest om over die condooms te spreken en hoe je ze wel en niet moet gebruiken?

    Stelletje lasteraars! Voor jullie soort staat de hel wagenwijd open! Bekeert u, nu het nog kan!

  13. DfTg says :

    @Ds Dre: hoho, CO-profeet en derde arend. Da’s hééééél wat anders hoor!! Dat is nl. iemand die maar een end wegkletst, daar geen verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen en vervolgens lekker opstijgt en met de Noorderzon vertrekt. “Als een arend….”

  14. Pittig says :

    @ DfTg

    Lees anders eerst eens de gebruiksaanwijzingen of neem contact op met de producent, voordat je zulke laster over condooms gaat verspreiden!

    Maar serieus:
    Zeg je ook “gebruik ze niet” in Afrika, op scholen en in de wereld van de prostitutie? 😕

  15. Johan says :

    @Pittig: Je collega Arenda Haasnoot en haar man zijn wel goed voorbereid op de eindtijd. Door misleidende condooms te mijden hebben ze vijf kinderen, waarvan twee tweelingen, voortgebracht.

    http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=55794

  16. St. says :

    Als ik het tweede filmpje een beetje begrepen heb, dan is angst de ergste zonde in de eindtijd. Volgens mij is deze arend druk bezig om mensen tot die zonde te verleiden.

  17. St. says :

    Als je de opname mist, kom je dan niet op TV?

  18. Peet says :

    Nou nou, even tot Pittig. Je reageert nu wel erg pittig met je hel. Staat er niet geschreven dat het oordeel slechts aan God toebehoort. Wie geeft jou het recht om te kiezen wie niet of wel naar de hel gaat? Misschien zijn deze mensen het niet eens met dit filmpje en raakt het hen de gevoelige snaar en kiezen ze wel oprecht om bij God te horen. Trouwens, eigenlijk verdienen we allemaal de hel, want wij zondigen allemaal, toch? Maar Jezus heeft daar verandering in gebracht. Oordeelt niet, maar toon Gods liefde. Verder ben ik het ook niet eens met dit filmpje. Het geen wat gezegd word komt niet overeen met Gods liefde. Maar dat is mijn mening.

  19. Pittig says :

    @ Johan

    Of ze hebben de condooms verkeerd gebruikt?

  20. Pittig says :

    @ Peet

    Het was satirisch bedoeld. Ik pastte alle argumenten van de medestanders van Frank Ouweneel toe op de reageerders bij dit filmpje.

  21. joop says :

    Ben even onaneren…

  22. mafchauffeur says :

    @joop:
    *doos tissues aanreikt*

  23. Sueigilera says :

    Deze vliegende condominee, doet aan een leuk spelletje mee.

  24. joop says :

    Eerlijk is eerlijk, vergeleken met deze man is Frank O. een lieve opa met wat eigenaardigheden…

  25. TommyLee says :

    mmm, geen sex lijkt me nog de meest veilige oplossing. Nu heb ik ook een rubber kano op zolder liggen voor als het hier snel onder water loopt. Ik kan dan door het zolderraam weg komen.Ik neem echt geen enkel risico. Zo staat er ook geschreven Twee zullen in een bed zijn….. Ik slaap dus standaard in de logeer kamer. cond-ooms nee geef mij maar con-tantes

  26. Arjen says :

    Hij maakt er ook schitterende liedjes over.

  27. rob says :

    @Pittig

    Stelletje lasteraars! Voor jullie soort staat de hel wagenwijd open! Bekeert u, nu het nog kan!

    De term adderengebroed komt bij me op 🙂

  28. afolus says :

    @Arjen
    Wat een heerlijke muziek brengt onze condominee voort..!
    @TommyLee
    Persoonlijk kies ik voor de con-tantes…. 😀

  29. rob says :

    @Afolus
    Ouwe geldwolf 🙂

  30. Afolus says :

    @rob
    De kwalificatie “Ouwe geldwolf” heb ik liever dan “Ouwe viezerik” 😀

  31. joost says :

    pittig

    Ik voel niet de geringste behoefte om die videos te gaan bekijken. Ik weet toch al wat ze zeggen, zonder ze te bekijken
    Alle glorie aan U, Gij Grote Meester Profeet…. 😦
    joost

  32. joost says :

    St

    Volgens mij is deze arend druk bezig om mensen tot die zonde te verleiden.

    Deze arend is dus een vermomde slang?
    joost

  33. joost says :

    Arjen
    Misschien kan deze dominee een duet gaan doen met RS?
    joost

  34. Robert Irving III (@Robert_Irving_3) says :

    laat god zich eerst eens druk maken om kinderen die verhongeren of in oorlogsgebieden trauma’s oplopen, voordat hij zich druk maakt waar ik mijn zaad laat. (wat een onzin überhaupt, dat hele idee dat god bestaat)

  35. joost says :

    Robert Irving III (@Robert_Irving_3
    Natuurlijk bestaat god, hoe kan hij zich anders druk maken over verhongerende, getraumatiseerde kindertjes.
    joost

  36. Pijpkaneel says :

    @tommylee
    Een rubberen kano?

    *puberaal seksgrapje onderdrukt*

  37. TommyLee says :

    @pijpkaneel: ho ho ik maak toch ook geen grapjes over pijpen met kaneelsmaak maar goed de kano staat op http://www.outdoorxl.nl/boten/opblaasbaar-kano/sevylor-sk200ds-sport-kayak.html. hij gaat prima door het zolderraam.en is heel geschikt voor wildwatervaren handig voor als de polder onderstroomt

  38. Skellifisk says :

    Ik heb nu een condoom om mijn telefoon heen gedaan. Dan weet ik zeker dat er van opname geen sprake zal zijn vanavond.

  39. Pittig says :

    @ TommyLee

    Wat een seksueel getinte woorden sla je nu allemaal uit!

    Wildwatervaren?!
    Hij gaat prima door het zolderraam?!

  40. TommyLee says :

    @pittig: Ik durf nu helemaal geen woorden meer te gebruiken als: ondertussen, als jij en anderen ze zo dubbelzinnig opvatten LOL

  41. rob says :

    @TommyLee

    mmm, geen sex lijkt me nog de meest veilige oplossing

    Ik begin een beetje te begrijpen waarom je dit zegt, het lijkt me een hachelijke onderneming voor je 🙂

  42. TommyLee says :

    Wat een voorrecht te beseffen dat jullie allemaal zo begripvol zijn. snik. Na het lezen van de reaguursels hier heb ik ook meestal last van de slappe lach, boeeee, dan komt er helemaal niks meer van terecht!!

  43. joost says :

    Skellifisk
    Dat comdoom kan je beter om je video opname apparaat je dvd opnemer en om je computer doen. Dan weet je pas echt zeker dat er niets wordt opgenomen.
    Oh, en ja, geen ongeval krijgen of ziek worden want anders loop je nog de kans om opgenomen te worden in een ziekenhuis. Brrr..
    joost

  44. Skellifisk says :

    @Joost,
    Maar hoe ze dat dan met gedwongen opname in een kliniek van condoomgebruikende patienten? 🙂

    Lastige quaestie!

  45. joost says :

    Skellifisk
    Die trekken ze een condoom over het hoofd, die patiënten zijn hoe dan ook de l…u…l…
    kwestie opgelost. (Ik hou van simpele dingen.)
    joost

  46. mafchauffeur says :

    Joepieeeeeeee!!!! Het is al 2012 en de Derde Wereldoorlog is nog niet uitgebroken!

    Toch een missertje van de heer Tapley op 6:30.

    Zou hij ook ongelijk hebben in zijn bewering dat Barack Obama de enige Amerikaanse president is die genoemd wordt in de Bijbel (in Daniël)? (op 8:26)

  47. Wilfred says :

    @Maf: Oooohhh. Wat een belachelijke man! Schuddebuik. Wat een geweldige profeeet… 🙂 🙂

  48. Wilfred says :

    @Maf: Volgens mij staat die klok ten onrechte stil om vijf voor zes. Had dat niet vijf voor twaalf moeten zijn? 😉

    Verder is het natuurlijk duidelijk dat de luipaard een zwart-wit gevlekte huid heeft… Tenminste, op zwart-wit foto’s. Natuurlijk de enige betrouwbare foto’s!

    De bruingele vacht met een patroon van rozetachtige vlekken geeft een goede schutkleur.

    http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i005900.html

    En 4 vleugels en 4 koppen maakt natuurlijk: 44! 🙂

  49. Afolus says :

    @Wilfred
    Gij ongelovige spotboef….. 😉

  50. Wilfred says :

    @Afolus: Is dat een vogelsoort? Vermoedelijk met zwart-wit gestreepte veren dan… 😉

    Hier een mooi citaat van spotboef:

    Hier kan nieuwgierigheyt haar Throon en Zétel bouwen,
    Hier is maar all’s het geen een Mens behaagen kan;

    http://www.let.leidenuniv.nl/Dutch/Ceneton/RosseauBootermarkt1710.html

    Welk personage ben jij? Ik zit zelf te denken aan Dolkop:

    Dolkop, roept zijn Vrouw na..
    Aan myn te vraagen
    Om meê na huys te gaan dat kan me niet behaagen;

    🙂

  51. mafchauffeur says :

    @Wilfred:

    After this I beheld, and lo another, like a leopard, which had upon the back of it four wings of a fowl; the beast had also four heads; and dominion was given to it.

    Allereerst moet je de juiste Bijbelvertaling gebruiken. De King James 1611, uiteraard.

    Daarnaast denk jij vermoedelijk aan de luipaarden in Burgers’ Zoo of het Safaripark Beekse Bergen. Ook fout. In welke regio zag Daniël de Eindtijd voor zijn ogen ontvouwd worden? Nou dan.
    http://www.orbwallpaper.com/preview/animals/3869/persian-leopard/persian-leopard-1.html

    Zwart wit dus.

    Even samenvattend:
    – Het beest van Daniël 7 vs 6 wordt beschreven als een luipaard
    – Perzische luipaarden zijn zwart-wit
    – 4 vleugels en 4 hoofden is samengevoegd 44
    – Obama is de 44e president van de USA
    – Obama heeft een zwarte vader en een witte moeder

    Hieruit volgt zonneklaar dat Barack Obama de enige Amerikaanse president is die in de Bijbel wordt genoemd.

    Wel even opletten, a.u.b.
    (misschien iets vroeger naar bed voortaan? :-))

    PS: de USA wordt trouwens ook veelvuldig in de Bijbel genoemd. Waar Johannes op Patmos de naam Babylon gebruikt, bedoelde hij namelijk de USA en de UK.

    En dit verzint de Derde Adelaar van de Apocalyps niet, hij is de Co-Prophet van Johannes himself.

  52. Afolus says :

    @mafchauffeur
    Ik ben om.

    *siddert in zijn stoel; het einde is dichterbij dan ooit*

  53. mafchauffeur says :

    @Afolus: geen leuke bediening voor jou? Elke paar dagen een nieuw filmpje op joetjoep zetten, landelijke bekendheid, spreekbeurten, zalving.

    De Vierde Adelaar van de Apocalyps lijkt me een goede titel, gezien zijn leeftijd is het nog maar zeer de vraag of deze man het zelf nog gaat meemaken.

  54. rob says :

    @Maf
    Ik ben diep onder de indruk, ik denk dat een eindtijdmodule je op het lijf geschreven is. Slaap je nog wel?

  55. Wilfred says :

    @Rob: Kom op zeg! Maf heeft na het opstaan drie uur kunnen nadenken over zijn antwoord… Het mijne kwam na wat glazen bier en tussen het bekijken van een eindtijd-DVD door… 🙂

    @Maf/Afolus: Volgens mij is het onderzoeken van een eindtijd-DVD veel leuker dan het onderzoeken van de jaarrekeningen van TRIN… 🙂

    Overigens denk ik dat de heren onderzoekers vergeten zijn enkele andere wetenswaardigheden aan het einde van Franks presentatie te noemen. Ik wil zelf nog een aantal zaken nazoeken, maar ik wil wel een poging wagen om de presentatie wat te omschrijven en wat licht te werpen op de manier waarop Frank zijn verhaal opbouwt.

    Ik ben het in ieder geval wel eens met een reactie die ik op internet tegenkwam van iemand die schreef dat het bijbelgebruik van Frank manipulatief is en ontzettend stuurt in de richting van wat hij wil vertellen. Hij gebruikt een onnauwkeurige vertaling en rijgt teksten aan elkaar op een manier die precies in zijn straatje past… 😦

    @Afolus:

    @mafchauffeur
    Ik ben om.

    *siddert in zijn stoel; het einde is dichterbij dan ooit*

    Onzin. Dat is pas het derde beest. Het vierde moet dus nog komen. Gezien de tijd die wereldrijken nodig hebben om dat te worden, zul jij dat niet meer meemaken. Dus je kunt je leven naar hartelust vullen met het lezen van DD en S&W en het drinken van limonade… 🙂

    Ben trouwens wel benieuwd hoe jij aan het woord spotboef kwam…

    @Maf: Je moet natuurlijk wel een kleurenfoto gebruiken! Met die manier waarop jij mensen in de luren probeert te leggen, ben je al aardig op weg een goede eindtijdprofeet te worden! 🙂

    http://www.stichtingspots.nl/index.php?page=245

    Wel even opletten, a.u.b.
    (misschien iets vroeger naar bed voortaan? 🙂 )

    En zelfs na twee koppen koffie durf je dat te schrijven?! Tsss.

    #bedwingt zich om de John-modus toe te passen#

  56. Afolus says :

    @Wilfred
    De eretitel spotboef werd mij door mijn schoonmoeder zaliger toegekend in mijn “pre-GG-periode”. Als blijmoedig evangelical stak ik de draak met de “Kerk der vaderen” waar zij haar leven lang trouw elke zondag kwam.

    Als ik het weer eens op mijn heilige heupen had en haar confronteerde met mijn ware geloof en haar voorhield dat zij elke zondag droog boord zat te eten, noemde ze me een spotboef.

    Veel van het mens geleerd en gehouden.

    En….terug in de werkelijkheid van alle dag.
    Beentjes op de grond.

  57. Afolus says :

    @Wilfred
    Droog boord is droog brood.

    Het is wat mij betreft helemaal zeker dat hte veel leuker en spannender is om onderzoek te doen naar de Ouweneel-tapes… 😀

  58. mafchauffeur says :

    @Wilfred:

    Je moet natuurlijk wel een kleurenfoto gebruiken!

    Dank voor de kleurenkiek, maar daarop inzoomend zie ik daarop volop zwarte stippen en volop witte haartjes. En ook wel bruin ja. Maakt dat de conclusie anders? (antwoord: nee) 😉

    En zelfs na twee koppen koffie durf je dat te schrijven

    Maf heeft na het opstaan drie uur kunnen nadenken over zijn antwoord…

    Creepy.

    Ik had inderdaad nog maar twee koppen koffie op om 8:35, en was om 5:31 uit bed. Je bent toch niet occult belast, hoop ik? 🙂

  59. mafchauffeur says :

    @Wilfred: met die John heb ik nog een hartig woordje te spreken. 😉 Zomaar Diana van Dijk weggejaagd. En we waren nog maar amper met ons gesprek begonnen.

  60. Wilfred says :

    @Maf: Ik vermoed dat je het in hartige woordjes spreken tegen John zult afleggen… 🙂

    Ik had inderdaad nog maar twee koppen koffie op om 8:35, en was om 5:31 uit bed. Je bent toch niet occult belast, hoop ik? 🙂

    Ach, profeteren is niet zo moeilijk. Gewoon goed observeren en af en toe een goede gok… 😉

  61. joost says :

    wilfred
    en als je er een goede neus voor hebt is dat observeren ook een fluitje van een cent.
    joost

  62. Wilfred says :

    @Afolus: Grappig. Het is zo’n vreemde combinatie van woorden, dat ik even ben gaan zoeken. En toen tegen dat toneelstuk aanliep. Misschien gebruikte men dat woord vroeger vaker…

    Droog boord? At men dan in de gevestigde kerken het boord van de dominee? Zeker om avondmaalbrood uit te sparen. Had die Pittig toch gelijk over de zuinigheid van de PKN!

    Mooi om te horen dat je zo’n goede band had met je oma. Ik heb ook veel van de mijne geleerd. Ze leefde echt met God, vol vertrouwen. Bewonderenswaardig!

    Als je een keer de DVD wilt bekijken, moet je het maar laten weten…. 😉

  63. Wilfred says :

    @Joost: Hou daar eens mee op! Puzzel jij teveel, of zo? 😉

  64. joost says :

    wilfred
    heb jij een DVD van je oma?
    joost

  65. joost says :

    wilfred
    ja, sorry hoor maar wat is jouw excuus?
    joost

  66. Wilfred says :

    @Joost:

    heb jij een DVD van je oma?

    Ha ha. Ik dacht nog toen ik het gepost had, dat staat niet op de gelukkigste plek… 🙂 Nee, van F.O.

    Ik heb geen excuus… 😦

  67. Afolus says :

    @Wilfred
    Oma…?

  68. Wilfred says :

    @Afolus: Ja, voor je kinderen! 🙂

    Sorry, niet goed gelezen… 😦

    En had je correctie over boord ook gemist. Ik heb koffie nodig!

  69. mafchauffeur says :

    @Wilfred:

    Ik vermoed dat je het in hartige woordjes spreken tegen John zult afleggen

    Nog geen reden om het dan maar te laten, toch? 😉

    Ik leg het ook af tegen The Third Eagle of the Apocalypse als het gaat om satire.

    Toch blijf ik het proberen. 🙂

  70. Wilfred says :

    @Maf: Kansloos, in beide gevallen! 🙂

    Wel tof dat je het altijd blijft proberen! Je hebt stamina…

  71. mafchauffeur says :

    @Wilfred: wie in ieder geval stamina heeft is William Tapley.

    Toch wel bijzonder (ja dat meen ik echt) hoe hij zelfs stukjes van een TV-programma dat hem op de hak neemt in zijn video’s verwerkt.

    Een onverschrokken, inhoudelijk weerwoord. Niks aanval van satan. Gewoon: ik heb gelijk en dat ga ik nu aantonen. Daar kan Frank Ouweneel nog een voorbeeld aan nemen.

    @GG: met een beetje mazzel komt de Third Eagle of the Apocalypse hier zelf nog reageren.

    *John alvast belt*

  72. Wilfred says :

    @Maf:

    The generic name is derived from the Spanish and Portuguese name for the species, and the specific name impennis is from Latin and refers to the lack of flight feathers or pennae.[9]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Auk

    Misschien had hij ook een degree in ancient languages moeten halen? 😉

    Maar je hebt gelijk, dit is wel iemand die met opgeheven hoofd zijn kritiek tegemoet treedt! En dat netjes doet… al blijft het helaas voor hem verre van overtuigend.

    Ik zal zijn class on Daniel eens bekijken. Wie weet, leer ik er nog wat van! 🙂

  73. Wilfred says :

    @MAf:

    @Maf: Nu ben ik weer teleurgesteld! Er staat in die profetie toch niets over zwart en wit? Een goede exegeet verzint er niet teveel bij, maar houdt het bij de droom en de uitleg… 😦

    But then again, we hebben het wel over The Third Eagle en Co-Prophet!

    “Misschien nog wel opmerkelijker (…) niemand heeft dit herkend!”
    Peins… onbegrijpelijk idd, en dat terwijl die miljoenen verdienende tele-evangelisten toch elke kans lijken aan te grijpen om Obama in een kwaad daglicht te stellen! 😉

    Deze man is zelfs nog beter dan Daniel en Jozef! Hij weet zelfs datgene wat de koning niet meer herinnert, te onthullen! Wow, deze man moet wel de profeet zijn!! 🙂

  74. De dichter says :

    Is het niet een al achtehaalde theorie/stroming van 100 jaar geleden “de opname” ofwel 1e en 2e rangs christenen,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_van_de_gemeente