Kracht meet je af aan de collecte-opbrengst

Naar aanleiding van het bericht ‘LEG Tapes openbaar gemaakt’ en de intense discussie hierover, waarin ook zijn persoon genoemd werd, stuurde onze dood gewaande columnist Rev. Van Pastoorkramp vanuit Zuid-Afrika deze reactie:

Op aandringen van de oudsten kan ik het niet langer aanzien hoe hier ijdel met mijn goede naam wordt omgegaan. Van die zr. Pinnig snap ik het wel, ontevreden, ontevreden, opvliegers en alles, zou gewoon een een goede preekbeurt moeten hebben. (Helaas richt ik mij op een jonger publiek.) Ook die Rob ontroert me wel. Al dat tekort aan aandacht van al die jaren maakt hij hier goed door alles te weten, iedereen te mogen oordelen en alleen in zichzelf te geloven. Allemaal goed, dat is nu eenmaal het volk dat tijd voor dit soort bulletinboards heeft. Wanneer niemand naar je luistert (zelf je hond niet, denk ik Rob?) kun je hier je ‘hart’ uit storten.

Ik heb persoonlijk genoten van Onno, die zijn shitbom-filmpjes eindelijk wel eens publiek wilde maken. Prachtig hoe je dat opgebouwd hebt Onno! Echt super. Je hebt geleerd van de besten, dat is te zien! “Ja ik heb een filmpje dat iedereen moet zien, maar ja, maar ja… wat zal ik doen… Gaat over een grote charismatische kerk waar dingen mis gingen…” Nou die worst konden ze niet laten hangen…HAP! hahaha. En heel goed joh, nog even tegenstribbelen… “Nou ik weet het niet… En dan ok… maar het uploaden gaat zo moeilijk…” echt Top!!!! Wanneer we terug zijn in Nederland heb ik een leuke uitdaging voor je in het team. We zoeken nog een spindokter op jouw niveau.

Maar om even bij de hoofdzaak terug te komen:

A) We zijn naar Zuid Afrika gegaan op basis van een woord, een roeping, uit geloof. De suggestie van zr. Pinnig dat we gevlucht zouden zijn komt voort uit die typische vrouwelijke jaloezie, die je bij de rare Roy (met zijn Eric Gollum… my precious… hahaha) ook ziet. Ze willen allemaal door hem omhelst worden op het podium. Ja dat staat in Genesis al en daar is nog niks in verandert!

B) We hebben hier nooit wat mee te maken gehad. Thijs kennen we goed natuurlijk. Maar dominante types als Roy krijgen bij ons niet de microfoon, daar trappen de oudsten niet in. In onze mooie gemeente laten we anderen niet manipuleren! Dat zij verre! We eisen we dat de redactie dit recht zet of met bewijzen komt. Dit is zelfs geen roddel meer, dit is laster! Dit gaat niet meer over een kiwi of de afhaalchinees. Hier worden nederige dienaren van het woord met machtige bedieningen zwart gemaakt. Jullie hebben videobeelden? Maak maar hard dat wij er waren, of keer je om in weeklaag, geween en zelfverwijt! Adderengebroed!

Die Flippo wil ik niet veel over zeggen. Beetje stom dat ie hier verantwoording gaat afleggen. Denkt te kunnen onderhandelen met de Inquisitie! Het enig wat hij fout heeft gedaan is stoppen met vertalen. Hoezo stoppen? Zijn leiders zeiden toch niet dat hij moest stoppen? Dan moet hij dus ook niet stoppen. Slappe hap. Thijs heeft groot gelijk dat hij hem niet meer liet spreken. Kijk, Thijs snapt wat maar weinigen snappen in Nederland. De kracht van een samenkomst meet je de puur en alleen aan opbrengst van de collecte en aan niets anders! O die vrouwtjes gaven allemaal volop hoor, liefst met incasso, met naam en telefoonnummer en een hartje in de rechterbovenhoek. Wedden dat er kaartjes bijzaten met een dikke lippenstift kus pal in het midden? En die bedragen gaan heel wat hoger dan van de mannen, dat kan ik je garanderen! Het is een heilige vreugde om al die bedragen direct na de samenkomst binnen te telebankieren, maar dan weet je ook waarvoor je het doet!

Nogmaals wij waren er niet, maar Onno heeft gelijk, dit is supergoed studiemateriaal. Vele goede lessen zijn er uit te leren. We gaan het zeker gebruiken in onze bijbelscholen! Dus dank daarvoor!

Wij groeten u vanuit een koud Zuid Afrika en zie uit naar de correcties van de redactie. Onze juridische afdeling zit er bovenop. We weten dat jullie flink belastingaftrekbaar gesponsord worden door de Ger. Vrijgemaakten, dus geld zit er zat bij jullie. Horen jullie nog wel eens wat van de oude Baan?

Met groet,

uw nederige dienaar Bisschop Apostel Prophet de Reverend van Pastoorkramp

56 responses to “Kracht meet je af aan de collecte-opbrengst”

  1. vleertje says :

    Zwijmel…… hij leeft nog..*zucht* 😳 *bloos*

  2. jannegen says :

    Hahaha, geweldig stukje!

    Zeer weledelgezalfde Bisschop Apostel Prophet de Reverend van Pastoorkramp, vanaf nu ben ik uw trouwe volgeling!

  3. Pittig says :

    Wilt u voor mij bidden dat ik mij zal bekeren van mijn heilloze weg en uw waarheid zal omarmen met een innige en enigszins verontrustende omarming?

  4. summer says :

    Hi, Hi, Hi…..

  5. henkjan37 says :

    wat ee n verfrissend geluid hier!

  6. rob says :

    @de Rev

    Ze willen allemaal door hem omhelst worden op het podium. Ja dat staat in Genesis al en daar is nog niks in verandert!

    Dat staat niet in Genesis.
    Toen hadden ze nog geen podium.
    En Eva was de baas

    (@Vleer: vanaf den beginnen was Eva de baas, probeer je dus niet te verliezen in een foute kerel zoals de Rev)
    Jij als vrouw was als eerste fout en dus een lichtend voorbeeld voor de Rev.
    De Rev zou aan jouw voeten moeten zwijmelen!

  7. br. Peter ( 1e Wapendrager van de Rev. van Pastoorkramp) says :

    @Rob Je jaloezie is ontroerend en begrijpelijk. Maar blijf van Vleertje af. Die neemt een bijzondere plaats in op de gebedslijst van de Rev.
    Anders komen we langs voor een diepgaand pastoraal gesprek. Dan zal je blij zijn dat je hond dat niet meer hoeft mee te maken. Tough love noemen we dat. Zie je die BMW schuin aan de overkant?

    Gezien de aanwijzingen voor autisme in je reacties, nemen we je verder niks kwalijk, maar dat je niet snapt dat de rev. verwijst naar Gen 3:16b is zelfs voor iemand als jij knap stom. Alles wat de Rev. zegt heeft een bijbelse context. Neem dat nou maar gewoon aan en verzet je niet langer. Het is geen mens waar je je tegen verzet he!

  8. Pittig says :

    @ brrrrr Peter

    Het is geen mens waar je je tegen verzet he!

    Wat dan wel? Een beest?

  9. Pittig says :

    Of een Neanderthaler?

  10. Ettje says :

    Gut, ik dacht toch echt dat we van die engerd verlost waren! Hoopte stiekem dat hij in de kookpot van een stel inboorlingen, die zijn spiegeltjes en kraaltjes techniek doorzagen, terecht was gekomen. Blijkt ie ook nog wapendragers te hebben. Maakt hem nog enger!

    @Vleertje, ga je schamen! Die man is gewoon heel erg fout!

  11. Pittig says :

    @ rob en Ettje

    Als ik zo die woorden van br. Peter lees (en die zijn inderdaad brrrrr!) dan roep ik je toch wel op om nu de juiste bedekking te zoeken! Weiger de impartatie niet langer en laat je zalven ter bescherming en afweer. Anders soak je later niet in de Heer, maar in je eigen lichaamsvloeistoffen…

    De reverend is geen valse profeet of foute man, want hij zegt duidelijk dat hij het niet is! Je wilt toch geen twijfel gaan zaaien onder de ware gelovigen?

  12. De dichter says :

    toch maak ik mij ernstig ongerust op het malieveld met de ontmoeting “een zijn”…zou er ruzie gaan komen?

  13. Onno says :

    @De dichter, wat ik zie van al die vermenging is dat er ook angst gaat leven en mensen zich daardoor terugtrekken uit de evangelische beweging. Ruzie en een scheiding is niet ondenkbaar. Uiteindelijk zal blijken of de eenheid op het malieveld een door mensen gemaakte eenheid is door het wegpoetsen van verschillen en de andere kant op kijken bij misstanden van de ander, of dat het een eenheid is die God brengt.

  14. br. Peter ( 1e Wapendrager van de Rev. van Pastoorkramp) says :

    @Pittig De rev. is een mens van vlees en bloed met een hart dat overloopt van liefde en bewogenheid. Maar zijn woorden gaan verder. Wanneer je je daartegen verzet, vul dan zelf maar in waartegen je rebelleert! (Vind het wel jammer dat iemand met de zelfde naam dit niet meteen snapt.. )

  15. Pittig says :

    @ de dichter

    Directeur EW ziet weinig in manifestatie Malieveld
    http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=27953

    Hans Maat: “We hebben een ongelooflijk slecht imago. Zo’n manifestatie pakt vast niet goed uit als je dat zo zichtbaar doet in het publieke domein. De kerk kan beter delen in de levens en het lijden van mensen, in de gang van de wieg naar het graf. Daarbij past geen grootspraak.”

    Komt Hans Maat oorspronkelijk uit Rotterdam (de geen-woorden-maar-daden-stad)?

    En SP leider Roemer is ook tegen die plannen:

    ROEMER OP MALIEVELD: ‘IK ZAL NIET RUSTEN VOOR DEZE PLANNEN VAN TAFEL ZIJN!’

    http://www.armoedewerktniet.nl/nieuws/roemer-op-malieveld-ik-zal-niet-rusten-voor-deze-plannen-van-tafel-zijn

    (ik heb niet het hele stuk van Roemer gelezen, dus ik kan er naast zitten)

  16. Pittig says :

    @ br. Peter

    Dit is echt “een andere Peter” (2 Kor 11:4) die hier spreekt!

  17. rob says :

    @Br Peter

    Anders komen we langs voor een diepgaand pastoraal gesprek. Dan zal je blij zijn dat je hond dat niet meer hoeft mee te maken. Tough love noemen we dat. Zie je die BMW schuin aan de overkant?

    Om met die laatste vraag te beginnen: dat is mijn eigen BMW 🙂
    Je kunt langskomen voor een diepgaand gesprek, want de hond die ik nu heb (Brutus) heeft in geen dagen te eten gehad van mij.
    (hij wilde ook al niet luisteren) en hij heeft zeker trek in een pastoraal boutje 🙂

  18. vleertje says :

    @Rob en Ettje. Laat je niet leiden door de geest van kritiek op deze goddeloze site, die de gezalfden des heeren aantast. De Rev is meer dan een mens, de Rev s een gezalfde held, de Rev is onze adoratie waard! Als hij zijn handen op je legt dan val je gewoon in zijn geest..

    (enz enz.. en als jullie de humor er nu nog niet van inzien dan weet ik het ook niet meer 😉 )

  19. rob says :

    @Zr Pinnig

    Als ik zo die woorden van br. Peter lees (en die zijn inderdaad brrrrr!) dan roep ik je toch wel op om nu de juiste bedekking te zoeken! Weiger de impartatie niet langer en laat je zalven ter bescherming en afweer. Anders soak je later niet in de Heer, maar in je eigen lichaamsvloeistoffen…

    🙂

    Er valt niet veel te vrezen voor de Rev, aangezien hij jouw mannelijke gestalte aanziet voor een zuster 🙂
    De man is op weg ook zijn laatste hersencel kwijt te raken.

    Soaken in je eigen lichaamsvloeistoffen, dat hoeft toch niet echt verkeerd te zijn, aangelengd met wat wijn oid 🙂

  20. rob says :

    @Vleertje

    @Rob en Ettje. Laat je niet leiden door de geest van kritiek op deze goddeloze site, die de gezalfden des heeren aantast. De Rev is meer dan een mens, de Rev s een gezalfde held, de Rev is onze adoratie waard! Als hij zijn handen op je legt dan val je gewoon in zijn geest..
    (enz enz.. en als jullie de humor er nu nog niet van inzien dan weet ik het ook niet meer )

    Ik heb je leren kennen als een weldenkend mens, een vruchtdragend christen en een sterke vrouw, dus deze adoratie begrijp ik niet 😦

    De impartatie/hypnose/lobotomie die hij op je toegepast heeft is een sterk wapen 😦

  21. Onno says :

    Ik ga zo mijn geitje in zijn eigen lichaamsvloeistoffen laten soaken onder een temperatuur van rond de 170 graden. Lijkt me ook heerlijk 🙂 wat kruiden en wijn erbij, mmmmmm

  22. Onno says :

    @De Rev,

    Blij dat je mijn creativiteit kan waarderen 🙂 Maar een spindokter, nee, ik mag niet jokken van mijn moeder. Heb je niet iets van vrouwenpastoraat voor mij? 😉 Anders misschien als geldharker elke keer na jouw gezalfde preek. Dat heb ik ook goed geleerd in mijn verleden.

  23. goedgelovig says :

    Geen update, wel even een vooraankondiging voor de vaste reageerders: morgen om exact 6:00 uur komen we met een onthullend artikel waar de LEG Tapes mogelijk bij zullen verbleken.

  24. rob says :

    Deze quote van Onno :

    Heb je niet iets van vrouwenpastoraat voor mij? Anders misschien als geldharker elke keer na jouw gezalfde preek. Dat heb ik ook goed geleerd in mijn verleden.

    De Rev heeft Onno ook al in zijn macht 😦

    @GG
    Als dat mogelijk is 🙂
    Heeft Onno zijn eigen tapes ter beschikking gesteld? 🙂

  25. Pittig says :

    @ adderengebroed rob
    😀
    Ik lig dubbel van je reacties! Jij bent ook geen bang type!

    @ GG

    Dat kan maar één ding betekenen: jullie hebben mijn tapes ontdekt!
    Of die waar Onno al huppelend met een gouden zwaard de demonen verslaat en zo nu en dan ook een zwijmelende vrouw raakt. Of die waar Johan zijn John-Travolta dans voor de Heer doet en met zijn onderbroek profetisch gaat vlaggen!

    (oké, dat zijn er drie)

  26. Pittig says :

    @ Wilfred

    Zullen we vannacht wakker blijven tot 6.00 uur?

  27. mike says :

    @gg beetje de ‘christelijke prive’ hier aan het worden of niet?

  28. goedgelovig says :

    @mike: Helaas niet, daarvoor is deze zaak te ernstig. 😦
    We zouden liever schrijven over Johan die z’n onderbroek gebruikt om mee te vlaggen. 😉

  29. Onno says :

    @mike, ik heb er niet zo’n moeite mee als het netjes wordt gebracht en er een maatschappelijk nut aan zit. Zelfreinigend vermogen is er namelijk niet of nauwelijks in evangelisch en pinkster Nederland. Als het iets is uit het verleden wat is opgeruimd en geen gevaar vormt voor vandaag zou ik het ook niet fijn vinden als het boven wordt gehaald maar ik denk dat GG het in dat geval ook niet zou oprakelen dus ik ben ook benieuwd.

  30. rob says :

    @Pittig
    Ik heb ook buikpijn van het lachen 🙂
    Het is wel onderbroekenlol, maar ja.
    Als de Rev in het land is daalt het niveau altijd met sprongen.

  31. Pittig says :

    @ GG

    Ik maak wel grapjes erover, maar als ik jullie tweet en reactie aan Mike lees is het echt heel ernstig. Wat jammer (weer) dat zulke dingen gebeuren. Alvast sterkte voor alles wat het dan weer gaat oproepen.

  32. mike says :

    Onno, ik heb er ook geen moeite mee om zaken te ontmaskeren en te toetsen. Anders had ik het ‘TRIN goud’ niet laten onderzoeken.
    Maar het moet ook constructief zijn en aan iets bijdragen. Als GG iets wil onthullen over wat dat ook, vind ik het bijv. netjes om eerst de organisatie/kerk/voorganger te confronteren met ontdekkingen en eventueel later pas publiekelijk te maken, als het terecht komt in ontkenningen of ander onwenselijk gedrag. Ik blijf de filmpjes die jij gepost hebt over de LEG ook lastig. Alle mensen die hier 10 jaar geleden bij aanwezig waren, staan nu voorgoed op internet. Ook een complete kerk wordt nu vereenzelvigd voor veel mensen, met een zeer extreme gebeurtenis. Ik wil niet de LEG verdedigen, ik vind dit ook totaal buitensporig en als je het mij vraagt gewoon demonisch, maar er spreken daar ook mensen als Jan den Oude van OM, Arno Post van de CAMA of een Jan Pool die zich publiekelijk heeft uitgesproken tegen zaken van Todd Bentley en grote kritische vraagtekens heeft bij TRIN

    Verder zijn veel filmpjes en kritische noten over losgeslagen charismaten een beetje veel van hetzelfde. Sorry. Wellicht komt er morgen wel een filmpje over boeren of scheten laten in de geest. Het is vast allemaal gebeurt en dan kunnen we dat weer helemaal analyseren hoe lang die scheet precies duurde en een getuige kan dan ook vast nog wel vertellen dat die boer echt naar zwavel rook uit de hel 😉

    Maar goed, we zullen zien.

  33. Pittig says :

    @ mike

    In de journalistiek is het volgens mij niet gebruikelijk om bij nieuwswaardige gebeurtenissen eerst alle betrokkenen in te lichten. Dat is ook onmogelijk. En mensen kunnen ook daarna reageren.

    Als er beschuldigingen worden gedaan, dan wordt het wel anders. Dan moet je kijken hoe alle kanten er tegenaan kijken en wat hun argumenten zijn.

    Alle mensen die hier 10 jaar geleden bij aanwezig waren, staan nu voorgoed op internet. Ook een complete kerk wordt nu vereenzelvigd voor veel mensen, met een zeer extreme gebeurtenis.

    Is dit niet precies de houding waarmee zoveel zaken in doofpotten worden gestopt? Als de Rooms Katholieke kerk bepaalde dingen toeliet, wordt die kerk toch ook vereenzelvigd met extreme gebeurtenissen?

    Dit is gewoon geschiedenis. Het is gebeurd. Dat moet je niet willen ontkennen. Als de LEG dit vroeger heeft toegestaan, dan moeten ze daar ook de gevolgen van dragen. Ze kunnen zich er best later van distantiëren. Kijk maar wat de protestanten en de katholieken elkaar hebben aangedaan. Ik vind het toch heel belangrijk om te weten dat de voorvaderen van de kerk waar ik bij zit, mensen op de b- rand stapel hebben gezet (ik schrijf dat woord een beetje vreemd omdat mijn reactie anders gemodereerd zou kunnen worden). En het is goed dat je als kerk daar later dan afstand van neemt.

    En zelfs nu nog moet Nederland in het reine komen met haar slavernijverleden, de politionele acties in Indonesië, etc.

    En het is volgens mij het beste om altijd voor de slachtoffers en voor eventuele toekomstige slachtoffers te kiezen. Dat belang vind ik het zwaarst wegen. Of wat denk jij?

  34. Wilfred says :

    @Rob:

    @ Wilfred

    Zullen we vannacht wakker blijven tot 6.00 uur?

    Ja, zullen we dat eens doen?

    #zich voorneemt om Pittig in slaap te lullen en daarna om 5.55 de wekker te zetten#

    Dat zou toch wel echt een wonder zijn, Wilfred die door de week om 6.00 uur al wakker is… 🙂

    @Rob:

    Er valt niet veel te vrezen voor de Rev, aangezien hij jouw mannelijke gestalte aanziet voor een zuster 🙂

    Zou dat niet te maken hebben met die wonderlijke bril van hem? Dat verklaart ook gelijk de spelfouten… 🙂

  35. mike says :

    @ Pittig,
    Ik vind de vergelijking met misstanden in de RKK en doofpot cultuur niet helemaal opgaan. Ik sta niet voor een doofpot, maar wel voor zorgvuldigheid. Het gaat mij in dit geval om video materiaal waar mensen op staan, die als je niet uitkijkt, geslachtoffert worden door dat hier te publiceren. Ik vind dat discutabel.
    Verder vind ik het een goede zaak om stevig te reflecteren op mistanden die er geweest zijn en daar mag ook reactie op gevraagd worden door de betrokkenen van destijds. Goede zaak. Ik vraag me alleen soms wel af wat nu de doelstelling is van Goedgelovig? Is het christelijke satire bedrijven, of een onderzoeksmedium, vooral gericht tegen extreem charismalotischen…

    Ik kan mij ook voorstellen, dat door de toonzetting die hier soms is, dat GG niet altijd even uitnodigend is om te reageren voor bepaalde ‘Pinksterleiders’ die ms. best wel ‘hun’ fouten voor Nederland willen opbiechten ;). Eigenlijk is dat jammer… Vind ik…

    Ik laat het hierbij.

  36. mafchauffeur says :

    @mike: ik denk dat er veel betere podia dan GG zijn voor gristelijke leiders als deze (ook) buiten hun eigen kerk/gemeente gristenpubliekelijk fouten willen opbiechten.

    Nederlands Dagblad, Reformatorisch Dagblad, Trouw, Uitdaging, Opwekking Magazine, Charisma Magazine, EO radio/tv, etc etc.

    Als het enkel op GG gebeurt gaat iedereen maar mailen en twitteren dat de redactie vergeten is om het onder Satirische Nieuwsdienst te plaatsen.

  37. goedgelovig says :

    @mike: We proberen daar discreet mee om te gaan. Er wordt altijd een afweging gemaakt tussen het belang van privépersonen en het algemeen belang om van misstanden te leren. Het is wel zo dat de mensen op deze video voor de meeste kijkers onbekenden zijn en dat ze ook niet kunnen worden gegoogeld.

    Wat betreft Pinksterleiders die hun fouten voor Nederland willen opbiechten: als ze daar serieus in zijn kunnen ze beter een artikel in de Charisma schrijven, zendtijd vragen bij Family7 of openbaar vergiffenis vragen op Opwekking.

    Het verhaal dat morgen op de site komt gaat niet over een charismaat, dat scheelt alweer. En er is keurig hoor en wederhoor toegepast. Toch zal deze onthulling, verwachten we, een geestelijke carrière abrupt afbreken. Hoewel je dat bij een goedgelovig publiek nooit zeker weet…

  38. cornelis says :

    — ik heb op mijn hart gekregen, dat @pastoordinges teveel naar de vrouwen gluurt..
    het is mijn verlangen, dat hij daar mee stopt..anders zal de kandelaar van hem worden weggenomen..amen..

  39. mafchauffeur says :

    @Wilfred: mail ff je telefoonnummer, dan bel ik je wel uit bed. 🙂

  40. Wilfred says :

    @Cornelis: Hij moet ook wel gluren… Dat zeg ik, dat komt allemaal door die ouderwetse bril van hem! Ook met kandelaar ziet hij helaas niet al te goed… 😉

  41. Wilfred says :

    @Maf: Als je het maar laat!! Op zo’n onchristelijke tijd!
    Oh ja, maar jij leefde in een andere tijdzone… 😉

  42. mafchauffeur says :

    @Wilfred: even wachten hoor. Even kijken of ik je nummer misschien al een keertje heb gekregen van je.

    *gmail opstart*

  43. mafchauffeur says :

    Ah, gevonden.

    Truste!

    🙂

  44. Wilfred says :

    @Maf: Gelukkig heb ik inmiddels (weliswaar door een ongelukje) een andere telefoon! 🙂

    #angstzweet snel weer van voorhoofd veegt#

  45. goedgelovig says :

    @Pittig: In plaats van opblijven kun je beter op tijd naar bed gaan en je wekker zetten. Mafchauffeur is zo attent om zich aan te bieden als opwekkingsservice. 🙂

    Normaal gesproken verschijnen nieuwe berichten altijd tussen 9:00 en 9:30 op de site. Morgen maken we een uitzondering. Het is een test wie de meest wakkere reageerder is. Die krijgt aan het eind van het jaar de Wakkere Reageerder Award. 🙂

  46. vleertje says :

    Ahh stelletje spelbrekers. Is de Rev weer eens in het land, gaan jullie met zijn allen serieus doen… Dit is nou een van de weinige rubrieken waarbij we dat juist niet doen, toch? Nou ja, met uitzondering van Rob dan 😉

    Ik blijf niet op, ga er niet vroeger voor opstaan, maar ik zal wel ontbijten met GG morgenochtend. Ik hoop dat jullie goed nagedacht hebben over wat jullie gaan publiceren als het zo erg is. Niet alles hoeft op het internet.. sprak Vleertje …. en gaat nu weer in adoratie naar de foto van de Rev kijken..

  47. just a reader says :

    Wow. Ik sta op de Leg tapes. Redelijk anoniem en slechts als nederige toeschouwer. Beetje raar moet ik wel zeggen, dat zulke oude koeien op deze manier naar voren komen. En er staan veel (jonge) mensen op die al lang een echt/ander/vernieuwd/vrij leven zijn gaan leiden sindsdien. Ter educatie zijn er overigens, lijkt mij, genoeg hedendaagse voorbeelden te vinden. Maar goed, misschien wordt er wel iemand mee geholpen met deze specifieke gruwelen. Dat zou mooi zijn. Iig vermaakt het de bezoeker die wel van een soap houdt. En voor hen die werkelijk bewogen zijn voor alle naieve schapen: huur een busje en ga met een toeter bij de ingang van een willekeurig ‘fout’ evenement staan om te waarschuwen voor de valkuilen die zich daarbinnen bevinden. Geinteresseerden laat je vervolgens filmpjes in de afgesloten bus zien. Bied dan, gratis, een nuchter makend kopje koffie aan. Succes gegarandeerd. Wel nazorg doen natuurlijk.

  48. Pittig says :

    @ just a reader

    Leuk dat je reageert! Ik vermoed dat degene die de LEG tapes op GG heeft gezet, wel blij is met jouw reactie — en opgelucht.

    Je suggesties zijn erg goed (en leuk bedacht). Ik weet alleen niet of het wel gezond en haalbaar is om al je tijd te besteden aan het waarschuwen. Er zijn nogal veel van zulke conferenties…

    Ik ben wel erg benieuwd hoe jij er nu op terugkijkt. Je omschrijft het als “gruwelen”, dus ik vermoed dat je het niet als positief ervaren hebt…

    Ik heb vragen als:
    — Wat trok jou aan om daar naartoe te gaan?
    — hoe kijk je nu terug op het onderwijs van Lawrence Roy?
    — welke praktijken vond je gruwelijk?
    — heb je er nog gevolgen van ondervonden?
    — hoe sta je nu in het geloof?

    Wel heel veel vragen. Ik hoop dat het je niet afschrikt. Maar misschien heb je er helemaal geen behoefte aan of wil je om welke reden dan ook niet reageren. Ook prima!

  49. just a reader says :

    Mijn suggesties om dergelijke evenementen te bezoeken waren uiteraard van satirische aard he 🙂 Maar het lijkt mij zeker niet gezond om alleen maar zo met waarschuwingen bezig te zijn. Dan hou je geen leven over. Hoe ik er op terug kijk… het is 11 jaar geleden, ik was eigenlijk vergeten dat ik er ooit was geweest totdat de tapes tevoorschijn kwamen op goedgelovig. Ik weet dat deze spreker in het begin heel innemend was. Verder kwa beleving mbt gruwelen, en onderwijs, sluit ik mij aan bij de uiteenzettingen van o.a. Onno.
    Wat mij aantrok? Het was aantrekkelijk dat de man out of the box dacht, sprak. In de eerste diensten was het ook redelijk behouden, hij vertelde vooral boeiende ervaringen en verhalen. De gevolgen in mijn leven waren tweeledig. 1. Je leert er heel veel van. Onderscheid, weerbaarheid. 2. Uiteindelijk ontstonden er scheuringen in de gemeente en dat leidde mijn uittocht in. Ik ben gelovig en geloof is belangrijk voor mij. Maar ik kom al ruime tijd niet meer in een zondag-ochtend-setting gemeenschap. Gewoon met vrienden hier en daar. Ik ben onderweg.

  50. mafchauffeur says :

    @Wilfred: bofferd.

  51. afolus says :

    @mafchauffeur
    Ik begrijp dat jij na je zwemdiploma en je het rijbewijs BE nu ook gaat voor de “vroegspook-award”…?!

  52. afolus says :

    @GG
    06.01 en geen bericht…!

  53. rev. van Pastoorkramp says :

    @Vleertje Het woordje ontbijten brengt weer dierbare herinneringen naar boven. Bij jou ook he? Hoe weet die Cornelius van de kandelaars in mijn slaapkamer, trouwens?

  54. joost says :

    vleertje

    Als hij zijn handen op je legt dan val je gewoon in zijn geest

    Ik dacht dat je dan gewoon viel en de geest gaf.
    joost

  55. Vleertje says :

    😳 De Rev reageert speciaal op zijn nederige dienares….. *valtinkatzwijm*

  56. Wilfred says :

    @Vleertje: Dat verbaast ons na die onverhulde kat-verering helemaal niks! 🙂