IK HOU VAN JOU! Een liefdeslied van God

“Ik wil even een groot wonder met jullie delen! God heeft gesproken tot veel harten en de 17.000 euro tekort is helemaal betaald! Dit is een FENOMENALE REDDING!” De deurwaarders die bij David Sörensen op de stoep stonden kunnen dankzij het handjevol trouwe Real-Life gevers dus terug in hun hok. Maar nu moet wel met spoed gezocht worden naar een andere woning. God heeft de droomwolk die de Sörensens trouw volgen intussen verplaatst van een miljonairsvilla in Almere naar “een klein woonboerderijtje aan de rand van de Veluwe.” Of daar ruimte is voor Arabische fokpaarden is ons niet bekend. Maar het zingen van profetische liederen als uiting van Gods creativiteit, helpt om dromen te verwezenlijken. David vraagt zijn achterban daarom om dit bijzondere lied van ega Renate zoveel mogelijk te verspreiden opdat Gods glorie bekend mag worden!

De reageerders van Goedgelovig zijn zwaar onder de indruk. Enkele aanbevelingen die zo op de hoes van de CD kunnen:

“Here Jezus, ik zit hier schuddebuikend te genieten van een lied gezongen door uw dienstmaagd Renate. Ik wil u hiervoor hartelijk danken.” (Afolus)

Er is wel wat twijfel of de profetische liederen de scheppingsboodschap van David ondersteunen:

“Jemig. Zoekt acuut z’n oordoppen. De ramen hebben gelukkig dubbel glas. Als dit een beeld is van Gods creativiteit, word je vanzelf naar Darwin toegedreven.” (Johan)

Maar we zien goede kansen voor de fondsenwerving:

“Je hebt de neiging om te vragen hoeveel geld je moet overmaken om de wereld te verlossen van deze amateur-zangeres die zich verbeeldt dat ze de stem van Jezus vertolkt, maar klinkt als een gecastreerde kater.” (Afolus)

“U mag mij hebben, zingt ze ergens. Alstublieft, neem in elk geval die stem van ons weg Heer, dit is niet uit te houden. Ik kreeg er spontaan vreselijke buikkrampen van en moest accuut naar het toilet. Het werkt dus prima als laxeermiddel. Misschien kunnen ze daar commercieel nog wat mee doen.” (Joost)

132 responses to “IK HOU VAN JOU! Een liefdeslied van God”

  1. Schrijvertje says :

    Aiaiai! Ik hoop dat ze aan de andere kant van de Veluwe gaan zitten en niet aan deze kant…

  2. Schrijvertje says :

    Trouwens, als ze hier gaan wonen in een “klein woonboerderijtje” hebben ze straks weer deurwaarders achter zich aan, de huizen zijn nogal prijzig hier… Ter illustratie, de prijzen van starterswoningen hier liggen al gauw €100.000,- hoger dan in Almere! En die verhouding heb je bij de meeste type huizen!

    Ben benieuwd hoe ze die 100.000-en euro’s nu weer bij elkaar gaan sprokkelen!

  3. Johan says :

    Misschien kunnen ze naar Lelystad gaan, daar liggen de prijzen op 60% van die van Almere. Of nog beter: Oost Groningen.

  4. mafchauffeur says :

    @Schrijvertje: valt mee hoor – het huren van een te koop staande woning van een wanhopige verkoper-met-dubbele-lasten is een heel goede optie.

    Het beruchte risico dat de huurders er een wietplantage starten lijkt mij nihil.

    Die plantjes gaan acuut dood van het profetisch gezang.

  5. agilhard says :

    Au! Een dergelijke stem zou schepen op de rotsen jagen en paarden over de horizon.
    Gelukkig zijn er strenge beperkingen op het gebied van geluidshinder op de Veluwe.

  6. mafchauffeur says :

    David vraagt zijn achterban daarom om dit bijzondere lied van ega Renate zoveel mogelijk te verspreiden opdat Gods glorie bekend mag worden!

    @GG: dat is NIET waar. Dit is een oude(re) video. David heeft zijn achterban gevraagd om het volgende lied zoveel mogelijk te spammen:

    http://www.soundofheaven.info/puur

    Maar ja, daar zit niet zo’n spannende clip met vrouwelijk schoon in.
    Ik snap het wel hoor. 😉

  7. Vera van Haarlem says :

    @mafchauffeur Het is een grote daad van naastenliefde van GG. Die clip waar jij naar verwijst duurt dik 36 minuten. De marteling die zij hebben geplaatst duurt nog geen 10 minuten.
    Mijn daad van naastenliefde is dat ik ze geen van beiden deel met mijn achterban. Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook uw naaste niet… 😉

  8. Flipsonius says :

    @mafchauffeur
    Besef wel dat het Jezus is die ‘door Renate heenzingt’. Weet dus wat je over je afroept als je hier de spot mee drijft!

    Kunnen we haar niet uitzenden naar het Songfestival?

  9. B.Art says :

    Maar ze doet het toch voor de Heer… 😉

  10. Vera van Haarlem says :

    @B.Art soms zou je willen dat mensen dingen zouden laten voor de Heer :0)

  11. afolus says :

    Vandaag heb ik het wonderschone lied van Renate wat langer beluisterd. Ik leef nog maar heb inmiddels wel wat paracetamolletjes geslikt om de oorpijn te verlichten…

    Renate zingt namens God ietsje verder dan het midden van de heilige opname “Waarom zou Ik veranderen? Ik ben heel tevreden met Mijzelf”.

    Dat is een diep profetische tekst die in het leven van Renate en haar man een grote betekenis heeft gekregen. Zij zijn namelijk inmiddels ook heel tevreden met zichzelf.
    😀 😀

  12. Schrijvertje says :

    @mafchauffeur Valt je denk ik vies tegen, €900,- excl. voor 50m2 zonder tuin is eerder regel dan uitzondering helaas! En aangezien ze (voornamelijk?) rondkomen van giften…

    En in een chalet in de Wekeromse bossen heb je buiten ook al geen plek voor de Arabische renpaarden… *bummer*

  13. TommyLee says :

    Het getoonde filmpje is volgens mij een sessie ochtendgymnastiek zwaaien de linkerarm en gewichtje tillen met de rechter. Je kan het doen zonder zelfs wakker te worden want ze houdt voortdurend haar ogen gesloten. De fles op de achtergrond -waarschijnlijk goedkope rum-is al aardig leeg. Wellicht vandaar dat ze zo staat te zwalken. Enfin nu nog wachten op de sessie voor de rechterarm of zou je het bandje dan gespiegeld moeten afdraaien??.

  14. mafchauffeur says :

    @Schrijvertje: nee hoor. Wat ik bedoelde is dat 2000 tot 3000 euro huur per maand een stuk simpeler is dan een paar ton ineens bij aankoop. Paar maanden borg: voor tien mille ben je voorlopig klaar. Wie dan leeft, wie dan zorgt.

    Overigens is “zonder tuin” geen optie. Stel je voor.

  15. mafchauffeur says :

    @TommyLee:

    of zou je het bandje dan gespiegeld moeten afdraaien??.

    Daar zeg je wat: wat voor geweldige boodschappen zou je krijgen als je de liederen achterstevoren afspeelt? Of doet de Heer daar niet aan?

  16. frank says :

    Vind haar toch wel zielig, wat een bagger,dat haar man niet ingrijpt, heb trouwens vroeger een vriendin gehad die hetzelfde geluid maakte als we met elkaar op mijn zolder kamertje waren….is niks geworden.

  17. vertue4 says :

    Als ze dan toch in de veluwe gaan wonen en weinig geld hebben lijkt dit me een betere optie. Je kunt zelfs proefwonen! Geweldig uitzicht, veel vloeroppervlak en financiële lucht…

  18. afolus says :

    @frank
    Mag ik vragen wat je met die vriendin aan het doen was toen ze dit soort goddelijke geluiden voortbracht..?

  19. joost says :

    afolus
    niet te nieuwsgierig worden he? 🙂 W.s wil je het helemaal niet weten. :tiwisted: (de martelkelders waren vroeger niet voor niets diep onder de kastelen en gevangenissen. 😉

    frank
    misschien vraagt haar man wel gebedsgenezing voor haar aan.
    Aan de andere kant denk ik dat die man zo doof en blind is voor een andere werkelijkheid dan die van zichzelf dat ik me afvraag of hij het zelfs maar hoort.
    joost

  20. frank says :

    afolus dat gaat jou bevattingsvermogen volledig te boven

  21. mafchauffeur says :

    @Flipsonius: ja maar, kan dat zingen dan niet door Sharon den Adel heen gebeuren?

  22. John says :

    God is kennelijk ook niet echt goed op de hoogte van de grammatica der Nederlandse taal, als hij op 5:25 zegt: ik ben veel groter als de mens. Hiermee bewijst Renate dat God dus niet onfeilbaar is! 🙂 Is dioe discussie ook eindelijk ten einde 😉

  23. Antoine says :

    Er gaan toch tijijijijijijhijijij-den voorbij dat ik ze niet in mijn zak heb die 17000 euro….hoe kan dat nou! Doe ik het zeker weer niet goed…en Sorensen wel….dan maar de kliniek in….heb ik ook geen last van deurswaarders daar en heb m’n natje, m’n droogje, m’n babbeltje…hihi Ik verheug me er al op! Een RMI eroverheen en klaar is Antoine! Wie weet in het verschiet TBS met dwangverpleging…wel dan zit je echt op de rozen van de overheid…

  24. John says :

    Het is duidelijk dat er aantoonbaar niks van dit filmpje klopt en met het idee dat dit Gods woorden zijn. God maakt zinnen niet af (“Met Mozes sprak ik af…” Ja, wat sprak God af?), beheerst de Nederlandse taal niet (“veel groter als”) en spreekt vreemd genoeg in de derde persoon enkelvoud over zichzelf (bijvoorbeeld op 4:52 wanneer God krijst dat Hij “best tevreden met mezelf” is en er nog achteraan geplakt wordt “zegt God”). Waarom dan niet “zeg Ik”? Of is dit invulling van Renate? Vult Renate hier nu iets aan de woorden van God aan? Zijn de woorden van God dan onvolkomen? En is dit in de bijbel ook gebeurd dat mensen Gods woorden aanvullen? Dit is volgens den bijbel zelfs verboden. Maar Renate doet het hier toch! Een heel onbijbels filmpje dit.

  25. mafchauffeur says :

    @John:

    En is dit in de bijbel ook gebeurd dat mensen Gods woorden aanvullen?

    Je hoeft geen onheilsprofeet te zijn om te verwachten dat dit weer op een Canon-topic gaat uitdraaien. 😉

  26. Creflo says :

    @John, nog afgezien van Gods slordige spelling, valt me vooral het algemene karakter van deze ‘openbaring’ op. Ik hou van jou, ik blijf je trouw, je mag er zijn, wees maar niet bang, etc etc etc. Tijdens een meeting van The Secret of op andere spirituele podia kom je zeer waarschijnlijk hetzelfde postmoderne identiteitsgeneuzel tegen. En ow, wat voelen we ons bijzonder… pfff

  27. afolus says :

    @John
    😀 😀 😀

  28. joost says :

    mafchauffeur

    Je hoeft geen onheilsprofeet te zijn om te verwachten dat dit weer op een Canon-topic gaat uitdraaien.

    Zeker weten 😆
    joost

  29. TommyLee says :

    @frank: Mag je blij zijn als je voor het zingen de kerk uit bent gegaan!!

  30. Flipsonius says :

    @Joost
    Canon-topic? Ik heb een MP 520. Goed apparaat voor die prijs, maar je betaalt je blauw aan nieuwe cartridges 😉

  31. John says :

    @mafchauffeur

    Wat is er mis met de canon dan?!? 😉

  32. afolus says :

    @TommyLee
    Ik kan Frank goed begrijpen. Zelf zou ik eenzame opsluiting of verbanning naar een onbewoond eiland overwegen als een dergelijke zangeres zou menen mijn “van God gegeven duifje” te zijn…!
    Stapelgek word je van dat gejengel.

  33. Dutch Hermit says :

    @Afolus
    Daarom gaat David ook steeds naar het bos of Amsterdam om ellenlange filmpjes in slecht Engels en met waardeloze onderbouwing op te nemen. Waarschijnlijk zingt Renate niet alleen in de kerk (ofzo), maar ook tijdens het stofzuigen, was opvouwen, stoffen, eten koken en wat voor activiteiten je ook kan verzinnen.
    Daarom stuurt hij ook mailtjes rond met muziek van haar, hij hoopt dat er mensen stom genoeg zijn om Renate in te huren bij hen te zingen. Rust… 😉

  34. bramvandijk says :

    Wat zou Freud denken van een opmerking als “U mag mij hebben”?

  35. TommyLee says :

    Ja, ja ik ga er echt ook nog naar luisteren, maar dat kan ik de naast mij zittende collega niet aan doen, zal wel vanavond worden.

  36. Pittig says :

    Ik denk dat we de waarschuwing van Flipsonius heel serieus moeten nemen.

    @mafchauffeur
    Besef wel dat het Jezus is die ‘door Renate heenzingt’. Weet dus wat je over je afroept als je hier de spot mee drijft!

    Want aan het begin van het filmpje staat: “Je hoort de klanken van de menselijke stem, maar de woorden zijn door God ingegeven.”

    Oftewel, elke kritiek op dit lied staat gelijk aan kritiek op God! 🙂

    @ John

    Vluchten kan niet meer! Doe snel nog boete en berouw. De problemen liggen in de Nederlandse grammatica en de algemene logica, niet in het lied, want die is van de volmaakte God! De Nederlandse taal moet aangepast worden en jij moet snel je woorden intrekken! Doe het nu het nog kan!

  37. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Freud zou een topdag hebben! 🙂

  38. Pittig says :

    “Je hoort de klanken van de menselijke stem, maar de woorden zijn door God ingegeven.”

    Zou God de volgende keer niet alleen de woorden, maar ook de klanken kunnen ingeven? 😕

  39. Onno says :

    Zomaar ineens in een helder ogenblik weet ik weer waar ik dit soort gezalfde zang al eens eerder heb gehoord:

  40. Pittig says :

    @ Onno

    😀

    Je zou haast denken dat Renate plagiaat heeft gepleegd.

  41. Pittig says :

    @ Onno

    Handig bij jouw video dat ze er een vertaling in tongentaal bij gezet hebben!

  42. joost says :

    onno
    zou renatie een kleindochter zijn van madame edith?

    bramvandijk
    Freud zou zeggen dat het normaal is dat iedere tekst daar over zou gaan. Die man wist het wel hoor. 🙂
    joost

  43. Plant says :

    Deze dame kan fantastisch worden ingezet om deurwaarders op afstand te houden. Zo heeft iedereen bijzondere talenten die God kan gebruiken!

    Trouwens: Op youtube heb je de knop ‘change quality’. Maar dat hielp ook niets.

  44. midas says :

    Aaaaaah, los van de stem, kan ik zoveel makkelijke clichés niet aan. Waarom denkt zo iemand dat God zo rechtstreeks de woorden door haar zingt? Blasfemie? Near yevreden, zijn r bij God dan nog verbeterpunten? Overigens nog tip: heb van mijn broeder mede, boek geld god en gehoorzaamheid geleze, hier gewonnen. Aanrader! Leve de gereformeerden. :b

  45. Ds Dre says :

    Even een reactie van Gordon.

  46. midas says :

    Lachen. Ik thuis dit filpje opzetten. Na 3 seconden mijn dochter van 7: dit is echt stom. Even later mijn zoon van 5: doe uit papa, echt lelijk. Doe uit of ik hak de computer door de midden.
    De gave van onderscheiding?

  47. afolus says :

    @DsDre
    Hilarisch.
    Gordon heeft natuurlijk wel God gevonden; het kan dus zo maar zijn dat hij volledig “in katzwijm” gaat na het horen van de heilige teksten van Renate Sörensen.

  48. Pittig says :

    @ Plant en Midas

    Haha! Geweldige reacties! 🙂

  49. Pittig says :

    @ DsDre en afolus

    Ik vermoed toch dat Gordon zijn lach ook niet in zal kunnen houden…

  50. cornelis says :

    .. ik zou deze dame nog niet bij mijn begrafenis willen laten zingen..
    foei toch, ik moest denken aan een godspraak bij een van de kleine profeten, was het niet Amos ? waarin de Heer zegt: ik haat het getier van uw liederen..och arme, welk een onwelluidend gejammer toch..!

  51. cornelis says :

    ..ik zou deze dame nog niet op mijn begrafenis willen laten zingen..
    och arme, wel een tergend gejank en gejammer..foei toch..

  52. Martin says :

    haha op 5:15 gaat God’s hart uit: “Mijn hart gaat uit….
    naar jou” (of is het “naar jou…” 🙂 )

  53. John says :

    Wat er op 6:20 gebeurd is me een raadsel. Staat God even met zijn mond vol tanden? We hopen allemaal van wel. Maar helaas. op 6:39 heeft God Zijn emoties helemaal niet meer onder controle en gaat ie volledig los. Hierin zegt God dat Zijn God niet te vatten is in woorden (?). Heeft God dan ook een God?

  54. asjemenou says :

    Wees niet bang ik ben het maar…
    (2:10)
    God vind zichzelf blijkbaar niet zo belangrijk

  55. mafchauffeur says :

    Een transcriptie zou geen overbodige luxe zijn. Kan ds. Pittig er een mooie exegese op loslaten.

    Is er een vrijwilliger?

  56. afolus says :

    Heb zojuist vernomen dat er bij TRIN wordt overwogen om Renate ook daar een zingende rol te geven. “Als er glazen springen na haar gezang zullen mogelijk ook doden opgewekt dartelen door de straten van Harderwijk” is de mening van de leiders.
    😉

  57. John says :

    @mafchauffeur.

    vooruit dan, gij luiaard 😉 hier een transcribatie van Gods woorden, en Pittig: it’s all yours! 😉

    Ik hou zoveel van jou, ontdek het maar.
    Je bent hier niet voor niets, nee, je bent hier niet voor niets.
    Want Mijn ogen zaan (?) op jou, zegt God
    Vanaf het eerste begin dat Ik jou heb gemaakt.
    Ja, Mijn ogen zon (?) op jou vanaf toen.

    Want ik heb jou gemaakt als een mens naar Mijn beeld.
    Ik heb jou gemaakt zoals Ik ben.
    En jouw…hart is ontworpen met een leegte erin.
    Zodat Ik die kan vullen, mijn kind.
    Ja, je hart is gemaakt met een leegte erin
    die alleen Ik maar kan vullen, mijn kind.
    Kom dus maar dichterbij, wees niet bang want Ik ken je.
    Al je haren zijn geteld door Mij.

    Kom dus maar dichterbij, open je hart maar voor Mij.
    Wees niet bang, Ik ben het maar.
    Ja, Ik ken je, Ik ken je.
    Want Ik heb jou gemaakt in de schoot van je moeder.
    Ja, ik heb jou geweven als een artiest, een kunstenaar.
    Al mijn creativiteit heb Ik in jou gelegd.
    Al mijn creativiteit leg Ik in jou.
    Zodat je kunt zijn een reflectie van je Maker, van je God.

    Kom dus maar bij Mij, kom dus maar bij Mij.
    Want Ik wil jou vullen vandaag.
    Want Ik wil jou vullen met Mijn liefde vandaag.
    Ja, Ik wil jou aanraken vandaag.
    Open dus maar, wijs je hand, en wees niet bang maar ontspan.
    En laat Mijn liefde stromen in jou.
    Ja, laat Mijn liefde stromen als een zachte rivier.
    Laat Mij je hart vullen vandaag.

    Want Ik heb jou geroepen, Ik heb jou uitgekozen.
    Ik wil jou beminnen vandaag.
    Ik wil jou laten zien dat Ik niet ver weg ben of saai.
    Ik wil jou laten zien hoe echt Ik ben.
    Oooh, met Noach sprak ik af, en met Mozes sprak ik af,
    met Aäron sprak ik af, met Abraham.
    Duizenden jaren geleden was Ik er al, ja, toen was Ik er al.
    Toen en vandaag, dezelfde God.

    Waarom zou Ik veranderen? Waarom zou Ik veranderen?
    Ik ben heel tevreden met Mezelf, zegt God.
    Ja, waarom zou Ik veranderen?
    Waarom Mezelf terugtrekken van deze aarde waar Ik zoveel van hou?
    Ja, Mijn hart is zo bewogen, Mijn hart gaat zo uit
    naar alle mensen op deze aarde, ook naar jou.

    Oh, Ik ben toch God.
    Ik ben veel groter als de mens.
    Je kunt Mij niet vergelijken met een man.
    Ik kan niet liegen, Ik kan niet bedriegen.
    Ik haat de leugen, zegt God.
    Want Ik ben de waarheid
    En die zal Ik jou vertellen.
    Ik zal je vrijmaken, want de waarheid die maakt vrij.
    Ik ben een God van de waarheid en Ik heb een grote liefde.
    Mijn bewogenheid is onmetelijk voor jou.
    Oh, zou jij iets beseffen hoe Mijn hart huilt van verdriet.
    Van verlangen naar die mensen…

    (ongemakkelijke stilte)

    Het is niet uit te drukken in woorden, het is niet uit te drukken in woorden
    Oh Mijn God is niet te vatten in woorden
    Hij is niet te vatten, Hij is niet te vatten in woorden.
    Elk fantastisch woord schiet tekort om te zeggen hoe groot Hij is
    om te zeggen hoe mooi Hij is, om te zeggen hoeveel Hij van je houdt.
    Oh, woorden schieten te kort, woorden schieten te kort.
    Oh help mij Ik schiet te kort, om Hem uit te drukken.
    We zijn maar een klein fractietje van Zijn schoonheid.
    Hij is zo mooi, oh Heer U bent zo mooi.
    Oh Heer U bent zo mooi, zo groot en zo machtig.
    Zo eerlijk, zo waarachtig.
    Zo groots, zo oneindig.
    Zo liefdevol, zo heilig.

  58. mafchauffeur says :

    @John: indrukwekkend, hartelijk dank!

    Toch een redelijk coherent verhaal, zo op schrift zonder afleiding in beeld en geluid. 🙂

  59. Onno says :

    @asjemenou, goed punt.

  60. Onno says :

    @afolus,

    birds of a feather flock together

    Dus het zou me niet verbazen als het tot een “gezalfde” samenwerking komt. Past prima bij de tijd van bediening waar gegrom, geschreeuw en gekerm en gegil routine is.

  61. John says :

    Toch nog even een disclaimer van mijn kant: ik wist niet zo goed wat ik met de hoofdletters in de laatste alinea aan moest, maar aangezien in het filmpje staat dat dit Gods woorden zijn, heb ik dit principe maar aangehouden. Nu lijkt het dus alsof
    God in de laatste alinea over Zijn God zingt en mogen we derhalve concluderen dat er boven God nóg een God staat. Compleet nieuwe inzichten dus in dit filmpje.

  62. Johan says :

    Nee, John, Renate switcht hier overduidelijk naar haar eigen perspectief. Maar wel grappig dat je dat negeert. 🙂

  63. Johan says :

    Dat God heel tevreden met Zichzelf is, wisten we wel uit Genesis (‘Ik zag dat het goed was’), maar toch wel confronterend als je dat zo leest in een profetisch lied. 🙂

  64. John says :

    Een foutje dus in de laatste alinea, waar moet staan: ‘Oh, help Mij Ik schiet te kort, om Hem uit te drukken’.

  65. John says :

    @Johan.

    Dat vermoed ik ook hoor, maar in het filmpje wordt duidelijk gezegd dat dit Gods woorden zijn, en bij het transcriberen moet je dit dan aanhouden, anders geef je al weer een eigen interpretatie aan iemands woorden 😉

    Koppig? Jazeker! Maar wel consequent 😉

  66. TommyLee says :

    Het is een hoogliederlijke tekst, zo intiem zo smullen van elkaar, Wat gek dat ik dat van dorst stervende kindje wat gisteren op TV in beeld kwam, niet uit mijn hoofd kan zetten. Al zijn haartjes waren geteld Ja door de vliegen die rond zijn kopje zoemden. Hij is blijkbaar niet uitgekozen om te beminnen.

  67. Johan says :

    @TommyLee: Pijnlijk. Hoe ga je zelf om met dit contrast?

  68. Kaas says :

    mijn. hemel.

  69. Plant says :

    “Ik ben veel groter als de mens.” God moet gaan werken aan zijn grammatica. Het is natuurlijk ‘groter dan’.

  70. mafchauffeur says :

    @Plant: of de al geruime tijd steeds sterker doorwoekerende neiging in de Nederlandse samenleving om “groter als” te zeggen heeft een Goddelijke Oorsprong.

    De mens kan het leuk verzinnen, maar als God ingrijpt doe je daar niets tegen. Ook niet op grammaticaal gebied. 🙂

  71. joost says :

    pittig

    Ik vermoed toch dat Gordon zijn lach ook niet in zal kunnen houden…

    Ik weet dat gordon goedlachs is maar ik vrees dat zelfs hem het lachen zal vergaan wanneer hij blootgestelt wordt aan het gejank van renate.
    Dan kan je alleen nog zwijgen in afkeer. 😦
    joost

  72. joost says :

    afolus

    Heb zojuist vernomen dat er bij TRIN wordt overwogen om Renate ook daar een zingende rol te geven

    maar dan worden ze daar echt beroemd, renate zingt bij een bezeten persoon en geen demon is dapper genoeg om te blijven en ze vluchten gillend weg. Zo zal ze haar wonderen gaan doen. Heeft god haar toch met een reden opgezadeld met zo’n vreselijk stemgeluid.
    (mijn moeder zou zeggen: “met zo’n stem jaag je alle duivels uit/naar de hel” 😉
    joost

  73. joost says :

    Al mijn creativiteit leg Ik in jou.
    Zodat je kunt zijn een reflectie van je Maker, van je God.

    wanneer ik de woorden van dit lied zou geloven werd ik spontaan atheïst. Als dit een afspiegeling moet zijn van gods creativiteit en een reflectie van hem. Bewaar me. 😈
    Ik denk eerder dat god dit bedoelt als straf aan ons op GG omdat we altijd maar twijfelen en daar ook liederen van maken. Het is weliswaar niet erg subtiel van god maar de straf wordt wel gevoeld.
    joost

  74. TommyLee says :

    @johan, dit heeft me van kinds af aan dwars gezeten. Het enige antwoord dat ik er op heb is: Zelf hulp bieden waar mogelijk, maar het zou helpen als God even niet met/via Renate zou smoezen en in Ethiopië een paar regenwolkjes zou toveren/scheppen. Die bui die gisteren hier neer kwam had Hij wat mij betreft wel ergens in de woestijn mogen plengen

  75. Pittig says :

    @ TommyLee

    Oei oei oei. Wat scherp! Zo’n vraag behoort Renate en David met beide benen weer op de grond te zetten…

  76. Vera van Haarlem says :

    Allereerst groot respect voor John die woord voor woord dit lied heeft zitten beluisteren om de tekst te kunnen vangen. Het moet gevoeld hebben als het tergend langzaam lostrekken van een pleister.

    De volgende zinnen wekken mijn interesse.

    Je kunt Mij niet vergelijken met een man.
    Ik kan niet liegen, Ik kan niet bedriegen.

    Hier lees ik duidelijk ‘man’. Het feit dat hier gezwegen wordt over de vrouw zie ik als in indicatie dat het toch echt waar is dat God de man heeft geschapen om te oefenen en het werk nogmaals (beter) heeft gedaan toen Hij de vrouw schiep 🙂

  77. jannegen says :

    @ Vera: Kijk eerst bovenstaand filmpje eens nog eens en probeer dan je stelling nog eens een keer te herhalen…

    Ik denk dat er gezwegen wordt over de vrouw omdat dit nogal voor de hand liggend is en het noemen niet waard… 😉

  78. Onno says :

    @Jannegen 🙂

  79. mafchauffeur says :

    @Vera: dus deze creatie was om te oefenen?

    Deze profeet heeft weliswaar een paar verbeterpuntjes te noteren maar doet het doorgaans zonder gezang. Persoonlijk vind ik dat een pluspuntje.

  80. Hendrik says :

    Het was wel een echte opgave om de boodschap hieruit te destilleren, maar het is gelukt! Door me te concentreren op de plaats waar dit alles plaatsvindt en de achtergrond waartegen dit grootse plaatsvindt.
    Het ontgaat de kijkers waarschijnlijk, maar niet voor niets staat deze zangeres voor een koelkast, vrieskast of koelvriescombinatie. Zeker na 7 minuten komt nog een belangrijk teken. Het hangt al een tijd in de lucht (voor de kijkers rechtsboven), maar dan (7:05) het gebaar dat aangeeft wat we moeten opheffen; 7:34 de schoonheid van…, 7:39, 7:43, 7:49 (de getalsymboliek ontgaat me helaas nog…) 7:59…
    het teken van de brandblusser! Afkoeling, blussen… da’s de boodschap!

  81. Thomas O. says :

    @ John,

    Hierin zegt God dat Zijn God niet te vatten is in woorden (?). Heeft God dan ook een God?
    </

    Idd G’d als Demiurg. Deze rare stoffelijke wereld kan toch niet door een volmaakte G’d geschapen zijn. De volmaakte G’d is dan ook niet in woorden te vatten. Dat is oude verborgen kennis die helaas met de brandstapel in rook is opgegaan. Het feit dat het nu weer aan het licht komt duidt wel op een echte profetie 😉

  82. simonvangroningen says :

    Het is wel een beetje lang.

  83. afolus says :

    @simonvangroningen
    Een iets kortere versie van dit Godsgezang zou voor jou wel te pruimen zijn?

  84. joost says :

    afolus
    wanneer het zou zijn afgelopen ongeveer 2 minuten voor het begint dan zou het voor iedereen draagbaar zijn. 😉
    joost

  85. Drop says :

    ooit in een zaal geweest waar zij waren. mijn ervaring met extreme mensen als zij is dat er nooit iets uitkomt wat ze lopen te schreeuwen, vraag me soms af waar al dat geld toch blijft wat in het collectezakje terecht komt, en dat geschreeuw van dat mens, valt mij overigens erg op dat er vaak onstabiele mensen op dergelijke feesten afkomen.

  86. joyce says :

    een cursus liedjes schrijven en zanglessen zouden ook wel aan te raden zijn..

  87. Noelle says :

    Dat van Renate is niet om UIT TE HOUDEN!

    Ik heb oorpijn ervan gekregen, lieve help….

    Ik moet teveel lachen en ik zit de hele tijd op de wc wegens akute buikpijn!

    Als zij naar het songfestival gaat dan rennen de mensen angstig naar buiten.

    Wat voor drugs gebruikt ze ; die wil ik ook!

  88. joost says :

    Drop

    vraag me soms af waar al dat geld toch blijft wat in het collectezakje terecht komt, en dat geschreeuw van dat mens

    Daar kopen ze oordopjes voor zodat zij zichzelf niet kunnen horen. (en dan horen ze ook de kritische vragen niet das wel handig toch.?

  89. Zusie says :

    Zelfs als je hier niet van kan genieten (net als ik) kan je mijns inziens nog wel het respect opbrengen om normaal over iemand te praten

  90. joost says :

    Zusie
    respect is iets wat je meestal moet verdienen.Ik zou nrespect voor deze dame kunnen hebben wanneer zij eerlijk zou zeggen dat zij absoluut niet kan zingen maar het toch doet omdat zij die drang daartoe voelt. Verder vind ik het van haar kant niet van veel respect naar god getuigen wanneer zij beweert dat die schepper van al het mooie op deze aarde haar zo’n wanstaltig lied zou hebben ingegeven.
    joost

  91. afolus says :

    @Zusie
    Zou jij respectvol een recensie over Renate’s zangcapriolen kunnen verwoorden? Neem de tijd.

  92. joost says :

    afolus
    Misschien als volgt.:
    Mw, wie heeft u ooit gezegd dat u kan zingen?
    Dan hebben ze tegen u gejokt, dat is niet netjes van degenen die dat hebben gedaan. Mensen als u zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden (en anders uw toehoorders wel).
    Ik zou echt niet als zangeres gaan werken als ik u was.
    Maar met uw stemgeluid zou u wel een prima vogelverschrikker kunnen zijn.
    Ga vooral niet zo door.
    joost

  93. John says :

    @Joost

    Verder vind ik het van haar kant niet van veel respect naar god getuigen wanneer zij beweert dat die schepper van al het mooie op deze aarde haar zo’n wanstaltig lied zou hebben ingegeven.

    Ik had het niet heel veel beter kunnen verwoorden dan dit 😉

  94. mafchauffeur says :

    @John: even een vraagje tussendoor: jij hebt af en toe wel wat tijd over he? (gelet op de transcriptie en zo)

  95. John says :

    😀 haha, ja, soms heb ik wat tijd over maf, maar echt niet al te vaak 😉 Die transcriptie heb ik gemaakt in een vrij uurtje op vrijdagochtend.
    Maar vertel, what’s up 😉

  96. mafchauffeur says :

    Mailtje van DS.

    Beste lezer,
    Ik zoek toegewijde vrijwilligers om onze website en profetische boeken te vertalen naar andere talen: Engels, Frans, Spaans, Chinees, Russisch, enz.

    Het is niet voldoende dat je het goed begrijpt of spreekt, je moet de taal perfect kunnen schrijven.

    Laat me weten of je hier visie en ruimte voor hebt!

    @John: met die visie zit het bij jou wel snor. Maar een vrij uurtje op vrijdagochtend, daar ga je het niet mee redden.

    Dat wordt eerder een Sabbatical van minimaal zes maanden.

  97. John says :

    @maf

    klinkt helemaal als iets voor mij en ik heb de Heer al lang gevraagd om een teken voor richting in mijn leven 🙂 Nu Hij deze vacature zo op wonderbaarlijke wijze door jou, Zijn trouwe dienaar, op mijn pad heeft gebracht denk ik dat ik dit moet doen. Al zie ik de link tussen het geduldig transcriberen van een door God gejengeld misbaksel als bovenstaand ‘liedje’ en het machtig zijn van de Chinese en Russische taal nog niet zo goed 😉

  98. mafchauffeur says :

    @John: je moet niet alles van tevoren willen snappen. Het is meestal achteraf dat je ziet hoe geweldig het allemaal in elkaar heeft gepast.

    Ik zal je de megamail van gisteren, waarin DS zijn leven uit de doeken doet, besparen. Maar het is superbemoedigend te lezen hoe hij al bijna veertig jaar bezig is met God.

    Dus John, dit is de ure van je doorbraak. BREEK UIT!!!

  99. afolus says :

    @John
    Halleluja, met mafchauffeur ben ik dankbaar dat de roeping in jouw leven ook geopenbaard is en dat je nu eindelijk tot je doel mag komen.
    Het zal nog niet makkelijk zijn om je nieuwe roeping te verklaren aan je vriendin.
    @maf
    Je ziet het, ook @John erkent jou als een trouwe dienaar 😀

  100. mafchauffeur says :

    Een paar quootjes om @John te bemoedigen in zijn verdere leven. En om alvast te oefenen voor de Engelse en Spaanse vertalingen. Een zeer beperkte bloemlezing, in chronologische volgorde.

    Ik word dit jaar veertig.

    Ook als kind leefde ik met God. Ik had soms dromen van God en ben zelfs eens door een engel meegenomen naar een plaats in de hemel.

    Vaak zag, hoorde en ervoer ik vanalles uit de geestelijke wereld, wat ik als kind echter niet begreep. Later besefte ik dat het een gave van onderscheiding was, die God me had gegeven, een gevoelige geest die realiteiten om me heen kon onderscheiden die anderen niet zagen.

    Rond mijn zeventiende jaar begon ik te rebelleren en zocht ik geluk in de wereld zonder God.

    Na drie jaar bekeerde ik mij radicaal, omdat ik had gezien dat er in de wereld zonder God niets zinnigs te halen was.

    De eerste jaren na mijn bekering nam mijn moeder me mee naar een evangelische kerk, die werd geleid door een hervormde dominee. Een kostbare man, die helaas streed tegen alles wat met de heilige Geest te maken had. Hij kon me dan ook niet bevrijden van de demonen die ik opgelopen had, toen ik in de duisternis leefde. God leidde me echter verder en bracht me in contact met vurige charismatische christenen, die me onderwezen over de geest van God.

    Nu ben ik bijna veertig. Ik heb intussen zelf een kerk gepionierd en geleid, heb vele conferenties georganiseerd.

    Als ik eerlijk ben, moet ik helaas zeggen dat ik dikwijls heb moeten rennen voor mijn leven. Ik gaf me met heel mijn hart, was radicaal toegewijd, vol vuur en visie, zegenend en positief…. Maar tot mjin grote schrik kwam ik in bijna elke kerk in aanraking met iets wat je niet in een kerk verwacht: mensen die me wilden binden, controleren en onderdrukken.

    blockquote>God riep me eruit, keer op keer.

    Wat ik zag, is dat er iets heel demonisch is in veel kerken van deze tijd.

    Nu beginnen we aan een hoofdstuk in Nederland. Hier heb ik als kind trouwens al eens een jaartje gewoond, in een sekte waar mijn vader ons heen bracht toen ik acht jaar was.

    Dat avontuur heeft mijn blik toen enorm verruimd.

    Recent las ik dat de meeste nobelprijswinnaars een verhuizing naar een ander land hebben meegemaakt. Dat heeft hun blik zo opengebroken, hun denken zo uitgedaagd, dat ze veel creatiever begonnen te denken en doorbraken konden bewerken. Ik besef dus dat ik al heel wat ervaring met me meedraag.

    Als je een waarachtige dienaar van de Allerhoogste wilt zijn, als je echt HEM volgt, als je echt de zuivere waarheid wilt, dan zul je gegarandeerd vervolgd, beschuldigd en bespot worden en er zullen aanslagen op je gepleegd worden.

    Zij die onzuiver van hart zijn, beschuldigen hen die een zuiver hart hebben. Niets is meer kenmerkend voor de mens en voor de duisternis dan dit. Onthou dat je leven lang. Beschuldiging is bijna altijd een projectie van iemand, die zijn eigen zonde op jou projecteert.

    Er zijn zoveel compromissen in de kerk, omdat leiders willen dat de mensen blijven. In plaats van dat ze willen dat GOD KOMT EN KAN BLIJVEN met zijn volle aanwezigheid, stellen ze alles af op de kritiek van mensen. Ik geloof dat God tot velen van ons roept, in deze tijd: BREEK UIT EN VOLG MIJ! Zoals ik begon te schrijven: God leidt me al veertig jaar rond, naar steden, landen en continenten, opdat ik zou zien wat er is, opdat ik zou weten hoe groot de nood aan reformatie is. Maar het is nooit voor watjes die aan zichzelf denken.

    Tot zover een (zeer) beperkte selectie. Wie oren heeft om horen….

    Sterkte John!

  101. John says :

    @maf

    Oh boy…
    Als ik dat zo lees ben ik bijna geneigd er een psychologische analyse op los te laten. Wat een zielige en eenzame man… 😦

  102. mafchauffeur says :

    @John: een projectie? 😦

  103. Zusie says :

    Zou jij respectvol een recensie over Renate’s zangcapriolen kunnen verwoorden? Neem de tijd.

    Ik heb het niet over haar zangkunst, maar over haar.

  104. Zusie says :

    Zusie
    respect is iets wat je meestal moet verdienen.Ik zou nrespect voor deze dame kunnen hebben wanneer zij eerlijk zou zeggen dat zij absoluut niet kan zingen maar het toch doet omdat zij die drang daartoe voelt. Verder vind ik het van haar kant niet van veel respect naar god getuigen wanneer zij beweert dat die schepper van al het mooie op deze aarde haar zo’n wanstaltig lied zou hebben ingegeven.
    joos

    Respect verdienen? Je hoort elk mens te respecteren. Dat staat los van zijn of haar gedrag. Ik snap heel goed hoeveel weerzin zo’n lied op kan roepen, maar verlaag jezelf niet tot hooghartig gedrag door een ander met woorden af te maken. Alsof wij zoveel beter zijn…

  105. John says :

    @Zusie

    Ik vind het anders behoorlijk hooghartig om te zeggen van David en Renate dat dit gekrijs Gods woorden zouden zijn die Hij door Renate heen zingt, terwijl dit ‘lied’ vol staat van grammaticale fouten. Waarom niet gewoon zeggen dat dit Renate haar eigen woorden zijn?

  106. vermeer says :

    Een evangelische kerk geleid door een hervormde dominee? De nobelprijs omdat hij de geweldige geestverrijkende ervaring heeft gehad van Belgie naar Nederland verhuisd te zijn? Iets heel demonisch in elke kerk?

    Misschien is hij een buitenaardse spion die wel geprobeerd heeft om de taal en manieren van een typische charismatische belg te leren, maar die er toch net elke keer een zijstraat naast zit.

  107. John says :

    Ben nog wel steeds benieuwd naar Pittig’s exegese van deze door God gegeven woorden…

  108. mafchauffeur says :

    @John: daar brandt Pittig zijn vingers niet aan – diep in zijn hart wil hij dit lied toevoegen aan de Canon. 😉

  109. Pittig says :

    @ John en mafchauffeur

    Als God dit heeft gesproken, dan moet het toch aan de canon toegevoegd worden?

    Dit heeft toch veel meer waarde dan een paar wetteksten over eerstelingen van de oogst uit Exodus?

    Het verbaasd me altijd enorm dat evangelischen woorden van God doorkrijgen en het vervolgens geeneens opschrijven en bundelen! Evangelischen struikelen over de precieze bewoordingen van een bijbeltekst, maar als God een keer tot ze spreekt, knikken, bidden en vergeten ze de precieze tekst!!!

    Gelukkig heeft John het wel opgeschreven! 🙂

    En wat betreft de exegese: Dit moet wel een slechte vertaling uit de grondtekst zijn… Ook moeten er vele zinnen door latere kopieerders aan toegevoegd zijn, want anders botst het zo met de bijbelteksten die we al hebben.

  110. gerard says :

    een profetische lied………….heeft iemand iets profetisch ontdekt aan dit lied…..alsjeblieft Sorensens, zet je zelf even op non-actief……

  111. joost says :

    pittig
    Als God dit heeft gesproken, dan moet het toch aan de canon toegevoegd worden
    nee broeder pittig, alleen maar wanneer zuster renate is gezalfd en daar heb ik david nog niet over gehoord in één van zijn video’s
    joost

  112. joost says :

    Zusie
    ik breek haar niet af maar haar ingebeelde capaciteiten.
    Ik heb overigens geen respect voor leugenaars met verbeelding.
    Wanneer zij gewoon zou toegeven dat zij vanuit haar geloof woorden op papier heeft gezet waarmee zij voor zichzelf het idee heeft er god mee te kunnen er, en en dat in gezang wil omzetten omdat zij dat zo voelt zou ik het nog eerlijk van haar vinden maar dat zij god voor haar karretje spant en er andere mensen mee belazerd vind ik absoluut minderwaardig.
    Mensen mogen best zingen, ook al is het lelijk, maar verbeeld je dan niet dat je super bent.
    joost

  113. mafchauffeur says :

    @joost: jij begrijpt duidelijk niets van profetisch zingen. 🙂 Renate is 100% oprecht daarin hoor.

    Niet dat het daarmee “dus” van God is, maar belazeren is hier mijns inziens niet aan de orde.

    Hooguit: zichzelf voor de gek houden.

  114. afolus says :

    @maf
    Dan belazert ze op zijn minst zichzelf…
    En door het zo publiekelijk te tonen met het verzoek om het aan de wereld door te geven, beduvelt ze dus ook de mensheid..!

  115. rob says :

    Oh, Ik ben toch God.
    Ik ben veel groter als de mens.
    Je kunt Mij niet vergelijken met een man.
    Ik kan niet liegen, Ik kan niet bedriegen.
    Ik haat de leugen, zegt God.

    Oei, Renaat klinkit hier een beetje teleurgesteld in de liefde.

    “schatje, traantjes weg,niet meer seuren, we gaan naar Nederland, in een heel mooi huis wonen en jij krijgt eindelijk je paardjes”…….

    jaja ….. 😦 mannen 😦

  116. Onno says :

    @Rob,

    scherp 😉

  117. afolus says :

    @rob
    Jij lijkt niet te kunnen geloven dat onze zuster werkelijk een instrument is in gods hand. 😉

  118. mafchauffeur says :

    Toch weer allerlei onder-de-gordel suggesties dat als Renate profetisch zingt, zij eigen gedachten mixt met de woorden van God. Stelletje lasteraars. 🙂

    Terwijl de scheidslijn tussen haar 100% ingeplugd zijn op de Hemelse Stromen, door John aangemerkt als “ongemakkelijke stilte”, en haar eigen woorden (het laatste stukje) toch héél duidelijk is.

    Voor de goede orde: Renate is het stadium van het zetten van voorzichtige stapjes en het oefenen ruimschoots voorbij. Haar profeteren is volkomen. Wat Paulus meldde in 1 Kor. 13 over onvolkomenheden in ons profeteren geldt niet meer voor haar. Althans, soms misschien wel, maar die opnames halen de openbaarheid uiteraard niet.

    Zou David deze video op internet hebben durven zetten als er gerede twijfel zou kunnen zijn over de inhoud? Ondenkbaar.

  119. afolus says :

    Kijk daar roert zich de ware gelovige: mafchauffeur!
    Amen.

  120. mafchauffeur says :

    @afolus: en jij hebt duidelijk niet opgelet bij de oefeningen in profetisch zingen.

    Of té goed opgelet.

    Of voor het zingen de kerk uitgegaan. Heel verstandig.

  121. joost says :

    mc
    zéér verstandig om vóór dit zingen de kerk te verlaten. 😉
    joost

  122. mafchauffeur says :

    Een kersvers Profetisch Lied uit Almere – vermoedelijk het laatste voordat Wilp het centrum van de Nederlandse Profetische Zangkunst wordt.

    Ditmaal heeft God een mannenstem. Doorspoelen en pas luisteren vanaf 34:28 is aan te raden.

  123. joost says :

    Nee, dan toch liever dat Finse schreeuwkoor!

  124. Psychiater says :

    Zoals reeds vaker constateerde ik dat deze mensen beide een psychische stoornis hebben, die behandeld moet worden.
    De mensen die geld uit erfenissen en derglijken gedoneerd hebben, hebben zichzelf gedupeerd en hen weer tijdelijk uit de brand geholpen. Hetgeen jammer is omdat, wanneer de gemanipuleerde hulpbron stopt te stromen, zij voor de feiten komen te staan waar in deze tijd meer mensen voor staan, namelijk, dat het inkomsten plaatje niet strookt met het exessieve uitgaven patroon.

    Deze zaken, namelijk het gillen, dromen, obsessief versturen van mails die allerlei extreme informatie bevat, extreem inkopen en leven alsof men multimiljonair is, wat betekent dat er geen realiteitszin is, horen bij een aantal ernstige psychiatrische afwijkingen. Het komt mij voor dat beide aan een ernstige persoonlijkheidsstoornis lijden.
    Dit is allereerst voor hun ( 3, 4 inmiddels? ) kinderen een drama. Deze groeien op in de instabiliteit en het theatrale gedrag van alle dag. Doorgaans wordt dit soort gedrag gecompenseerd door in de privé situatie ( daar waar niemand je ziet) extreme depressie of woede aanvallen te hebben. Afwisselend zal het zeer rustig tot gewelddadig worden.
    Hoe dit huwelijk zal standhouden vraag ik me dan ook ernstig af.
    Gezonde menselijke communicatie zal er waarschijnlijk niet tussen de echtelieden zijn.
    Misschien veel zwijgen om, wanneer men samen optreedt, excessief alles eruit te gooien.
    En dan krijg je dit soort zaken. Ieder gezond denkend mens weet dat het een drama is, maar klaarblijkelijk voelen zij het gênante niet aan.
    In hun zekerheid trekken ze, vooral emotioneel kwetsbare, mensen mee.
    Laten we hopen, vooral voor hun kinderen, dat ze heel gauw hulp zullen zoeken.
    Mijn idee is dat de excessen toe zullen nemen als dit onbehandeld blijft:
    Godsdienstwaan en grootheidswaan zijn psychoses die pas in latere instantie opvallen.
    Gecombineerd met een persoonlijkheidsstoornis kan dit heel gevaarlijk zijn en kunnen velen slachtoffer worden.
    En dan spreken we niet over geld gedupeerden maar over veel ernstiger zaken.
    God behoede ons!

  125. afolus says :

    Gelukkig is het hyperventilerende gezang van onze Zuster Renate weer online.
    Heerlijk te mogen weten dat de Here God ons allen maar zeker mij “uit de klei” heeft getrokken. Halleluja, vanuit het universum is na kleverige landje gezien.
    Heel jammer dat dit wonderschone lied niet als nummer 13 is opgenomen in het nieuwe liedboek. 😀

  126. afolus says :

    Na kleverige = ons kleierige

  127. mafchauffeur says :

    @afolus: heb je een nieuwe Iphone en is de conversie niet goed gegaan? Ik dacht namelijk dat je dit profetische lied allang had gedownload als ringtone.

    Enfin, gelukkig kun je er nu weer elke dag van genieten en Zr Afolus mee op de kast jagen. 😉

  128. mafchauffeur says :

    @afolus: deze is beter voor je oren.

    Mogelijkerwijs ook beter voor je tenen, maar dat is niet helemaal zeker.

  129. afolus says :

    @mafchauffeur
    De muzikale kwaliteit van het gebodene is bepaald beter dan dat wat Zuster Renate deed. Ik word er echter niet minder nerveus van…
    Die “slow flags” en de langzaam wiegende gemeenschap van heiligen zijn bepaald not my piece of cake…

  130. Nalan Looysen says :

    IK heb ook de tekst van ik hou zoveel van jou opgeschreven, nu zelfs in een boek. Niemand schijnt het mooi te vinden. IK werd er vrolijk van en het raakte mij. IK vind het heel jammer dat het niet meer is te vinden. NU is er alleen wees vrij en die is minder mooi. De inhoud van die eerste is echt en emotioneel. Je hoort de kinderen heel leuk. Wie zet het weer op you tube?
    Het lijkt mij niet nodig zo grof te reageren op het werk en evangelisatie van keurige mensen die het goed bedoelen. Wie geen interesse heeft kan ook niet reageren. Dus roep ik op tot positieve reacties mogelijk komt er dan meer muziek.

  131. mafchauffeur says :

    @afolus: deze beter?

    Vanaf ca.4:20 “onmogelijkheden” even stevig aangepakt (“every impossibility you bow in the name of Jesus”). Dat is tenminste stevige taal.

  132. ardbeg10y says :

    Mooie stem. Kan met wat zangles (en een andere omgeving) veel bereiken.