Een twijfellied voor Oranje

Er hebben ons vragen bereikt of er al een twijfellied beschikbaar is voor de wedstrijd Nederland-Duitsland vanavond. Dat is er! Op de melodie van ‘Jezus kom weer’ bieden we het voetballied ‘Ooh scoor weer’ aan. De tekst is tijdloos, kan dus ook op alle komende EK’s en WK’s worden gezongen.

Couplet 

Juicht en gij zult scoren,
maar ik weet echt niet wat ik zie,
dat wat ik zo bekoorde,
lijkt nu wel puur nostalgie

Couplet 

Ik wil Oranje elke keer
Maar’k zie het niet,
Ik voel het niet,
Dus daar zijn dan die twijfels weer,
Ik ben bang voor een failliet

Refrein (2x) 

Ooh scoor weer,
ooh scoor weer,
en sla die twijfel bij mij neer

Couplet 

Woeste aanval, snelle passes
het bracht mij niet waar ik naar zocht
foute sliding, overtreding
dat wat van de scheids niet mocht

Couplet 

wedstrijdduiding, veldposities,
het bracht verwarring in mijn hoofd
lang gewacht op een ervaring
dat wat mij steeds weer werd beloofd

Refrein (2x) 

Ooh scoor weer,
ooh scoor weer,
en sla die twijfel bij mij neer

Bridge 

Maar toch doet iets mij steeds beseffen,
dat Oranje ‘t best wel kan
dan wil ik weer mijn stem verheffen
lied van twijfel in de ban

Slotrefrein (4x) 

Ooh scoor weer,
ooh scoor weer,
en sla die twijfel bij mij neer
bij mij neer

29 responses to “Een twijfellied voor Oranje”

  1. rob says :

    Prachtig 🙂
    En dat vol emotie horen zingen door een heel stadion zou helemaal geweldig zijn.

  2. joost says :

    Schitterend, nu maar hopen dat er een flink aantal supporters die reeds daar zijn ook GG lezen en het lied instuderen voor vanavond 😆
    joost

  3. Pittig says :

    Soms kan een lied precies verwoorden wat je voelt en dat is hier gebeurd! Prachtige tekst. Diep uit het hart gegrepen! 🙂

    Wel benieuwd of Waterlelie hier ook grote problemen mee heeft… 🙂

  4. mafchauffeur says :

    Typisch Nederlands lied. Het gaat alleen maar over aanvallen, de verdediging wordt niet eens genoemd.
    Die is vermoedelijk knudde.

  5. van Kerstenen says :

    @mafchauffeur

    Als je de bal hep, ken de tegenstander niet scoren.

  6. alwin says :

    De aanval is de beste verdediging.

  7. Waterlelie says :

    @Pittig

    Luther deed het anders.
    Hij zei: “De duivel heeft al die goede melodieën niet voor zichzelf nodig,” en hij ging verder door deze wijsjes vrij te zetten uit hun seculiere of on-Bijbelse woorden en bracht ze samen met woorden van het evangelische geloof.

    Dus, ik wil maar zeggen……?

    Het is geen knuppel, wel een stok

  8. Waterlelie says :

    @ Pittig

    En je weet ik heb een zwak voor Luther.

  9. van Kerstenen says :

    @waterlelie

    Misschien een idee om Viva Hollandia om te zetten in Via Dolorosia?

  10. Waterlelie says :

    @ van Kerstenen

    Nee geen goed idee.
    Het is wel een teleurstelling, maar de verwachtingen zijn ook veel te hoog ingeschat.

  11. rob says :

    Wat een deceptie 😦
    Ik had al mijn twijfels, gauw alle oranjevaggetjes weghalen en de coach stenigen.

  12. alwin says :

    Niet alleen de vlaggetjes weghalen, zou ze ook gelijk ritueel verbranden. En jezelf de vraag stellen wie word de nieuwe coach.

  13. alwin says :

    We moeten de vlaggetjes niet alleen weghalen we moeten ze ook ritueel verbranden. (misschien iets voor Bert Doornbos). En jezelf de vraag stellen wie word de nieuwe bondscoach.

  14. mafchauffeur says :

    Tibetaanse gebedsvlaggetjes en Germaanse geluksvogeltjes. Onze jongens hebben er alles aan gedaan maar met zo’n heidense achterban kan er geen Zegen op rusten.

  15. alwin says :

    Heeft de achterban het weer gedaan. Mafchauffeur ben je in dienst van het nederlands elftal. Er is toch ook in kerken/eo jongerendag naar het nederlandselftal gekeken. Of is dat goddeloos en worden we nu gestraft.

  16. mafchauffeur says :

    @alwin: Mozes en Aaron deden hun stinkende best, maar destijds het was de achterban die hen de das om deed. Ook al zaten er vermoedelijk ook wel mensen tussen die niets moesten hebben van afgoderij en geklaag maar die er er positief en oprecht in stonden.

    Maar ja, de afgodendienaars verpesten het altijd weer voor de vromen. 🙂

  17. joost says :

    mafchauffeur
    Dan hadden mozes en aaron ook hun bondscoach moeten ontslaan, dan was her vast beter gegaan. Het ligt immers nooit aan de spelers maar altijd aan de coach 😈
    rob
    we kunnen ook de coach ritueel verbranden en de vlaggetjes gebruiken als slinger om het elftal te stenigen. 😉
    joost

  18. mafchauffeur says :

    @joost: die bondscoach kreeg toch een huidziekte als straf?

    Hielp wel.

  19. joost says :

    mafchauffeur
    de coach werd er volgens mij wel wat geloviger en gehoorzamer van maar de spelers bleven er toch een zooitje van maken?
    Wie werd er dan eigenlijk beter van?
    joost

  20. Thomas O. says :

    @ Joost.

    Zelfs nadat JC naar ons gezonden is bleef het rommelen. De discussies over, hoe zijn woorden en bewegingen te interpreteren, bracht veel verdeeldheid in het veld. Een ieder zegt zijn visie uit te dragen, maar slecht weinigen hebben hem waarlijk begrepen. We mogen er wèl zeker van zijn dat ondanks het feit dat hij van het veld is verdwenen hij nog steeds van invloed is op een ieder die zich daar voor openstelt. Zijn geest rijkt tot in de raad van commissarissen.

  21. joost says :

    Thomas O
    Als JC niet van het veld zou zijn verdwenen had oranje misschien wel gewonnen. 😈
    joost

  22. alwin says :

    @ Joost

    Toch wel als de bondscoach dan he, op het veld is hij niet meer zo snel.

  23. joost says :

    alwin
    kon nog wel eens mee vallen, er zijn mensen die zeggen dat je hem niet kunt passeren en dat kon wel eens handig zijn, zelfs als zijn snelheid te wensen over zou laten. ;wink:
    joost

  24. alwin says :

    @ Joost

    Het zal me benieuwen, ben natuurlijk wel een volgeling van JC als AJAX seizoenkaarthouder.

  25. joost says :

    alwin
    dat is een minpuntje jongen, maar de wijsheid komt met de jaren dus misschien gaat het nog over en zo niet doen we een gebeds genezingsdienst speciaal voor jou. 😆
    joost

  26. alwin says :

    @ Joost

    Doen we dat dan in de Arena.

  27. joost says :

    alwin
    kan het niet ergens anders? ik wil graag weten wat voor vlees ik in “de kuip” heb.
    joost

  28. joost says :

    gelukkig op tv gezien dat we wereldkampioen robot voetballen zijn geworden, is de “eer” va oranje toch weer een beetje gered.
    Nu maar afwachten of onze oranje robots niet ook gaan denken dat ze het volgend jaar weer op een rol schaatsjes gaan halen want dan gaan we het volgend jaar bij het verdedigen van de titel ook weer niet halen. 😡
    joost

  29. alwin says :

    @ Joost

    Als je wilt weten wat voor vlees ze in de kuip hebben: varkensvlees. Tja en dat is onrein. Moeten we toch in de Arena zijn. Joden eten geen varkensvlees. En ik ook niet.