Bidden tot de heer Van Marwijk

Terwijl pastoor Paul Vlaar twee jaar geleden enorm op z’n donder kreeg voor de Oranjemis, waarmee hij volgens zijn superieuren de Eucharistie ontheiligde, verscheen in de opmaat naar het EK dit vermakelijk filmpje. Volgens de Dumpert-reageerders ‘bespottelijk’ en ‘mooi in elkaar gezet’, maar het filmpje verschilde niet veel van het origineel. Cultuurtheoloog Frank Bosman gaf daar destijds dit commentaar op.

3 responses to “Bidden tot de heer Van Marwijk”

  1. Ettje says :

    Veel geleerd heeft hij niet, de pastoor die nu aalmoezenier is bij de marine, want ook nu weer houdt hij een voetbal/vaderdagmis in z’n vorige parochie: http://www.rorate.com/nieuws/nws.php?id=71593

    Of heeft hij juist wel veel geleerd?

  2. mafchauffeur says :

    Als “we” vanavond in plaats van het eerste couplet (Duitsen bloed) het zesde gaan zingen komt het vast allemaal goed.

    Robben mag dan voor zichzelf Het Balkenendecouplet zingen.

    Na ’t zuur zal ik ontvangen
    van God mijn Heer dat zoet,
    daarna zo doet verlangen
    mijn vorstelijk gemoed:
    dat is, dat ik mag sterven
    met eren in dat veld,
    een eeuwig rijk verwerven
    als een getrouwen held

  3. Jeroen Mank says :

    @mafchauffeur
    En laten we met zijn allen het zevende couplet hopen:

    Van al die mij bezwaren
    en mijn vervolgers zijn,
    mijn God, wil doch bewaren
    den trouwen dienaar dijn,
    dat zij mij niet verassen
    in hunnen bozen moed,
    hun handen niet en wassen
    in mijn onschuldig bloed.