Sörensen: ‘Ik bereik meer mensen dan Paulus!’

De Urkers hebben er zelfs een spreekwoord voor: “Nee David!” Dat betekent: “Nee, tegen een zeurend iemand.” Echt waar. Op veler verzoek geven we de Real Life soap over een Belg die met Gods hulp miljonair wil worden een eigen rubriek: Zeurensen. Volgens een persiflage op de bekende nieuwsbrieven door GG-lezer Mustafa zijn de Sörensens er maar wat blij mee. Inmiddels kan er al meteen een nieuwe aflevering aan de soap worden toegevoegd, want onder grote financiële druk heeft David Sörensen besloten om zijn LifeMagazine betaald te maken.

Op 17 mei meldt hij zijn lezers:

De laatste tijd wordt het voor ons duidelijk dat we een belangrijke en moeilijke beslissing moeten nemen. Voortaan zal LifeMagazine enkel nog worden gestuurd naar lezers die een abonnement hebben. […]

Voor slechts 5 euro per maand krijg je een waterval van zegen over je heen! Een menu bij MacDonalds of een bioscoopticket kost meer! Vijf eurootjes missen voelt niemand. Een maand lang LifeMagazine krijgen voel je wel… en hoe! Een rivier vol woorden van God, bemoediging, genezing, video’s met bevrijdende waarheid, onderwijs dat je helpt doorbreken in Gods plan met je leven, levensveranderende audio-boodschappen, enz.

Maar zoals we weten is de achterban van Real-Life enorm krenterig en ongevoelig voor de Heilige Geest. Daarom stuurt Sörensen er op 18 mei voor de zekerheid een mail achteraan:

Beste lezer, er komen veel vragen over de stap die we zetten om LifeMagazine betalend te maken. Ik zal hieronder deze vragen beantwoorden.

Kun je geen baan nemen
 om dit te bekostigen?
 De apostel Paulus werkte toch 
naast zijn bediening?

Ja, maar die samenleving was heel anders dan nu. Paulus had geen waslijst rekeningen, belastingen, verzekeringen en kosten van telefoon, internet, auto, ziekenfonds, enz. te betalen. Bovendien was Paulus niet getrouwd en had geen kinderen die naar school gaan. Je kunt de situatie van een vrijgezel van tweeduizend jaar geleden niet vergelijken met een gezin in de 21e eeuw. Bovendien hebben wij een media-bediening, die miljoenen mensen bereikt. Paulus bereikte slechts een kleine groep mensen in zijn tijd.

Precies. Vergeleken met onze David was Paulus maar een loser. Die schreef zijn brieven op perkament vanuit de gevangenis. Duh! Had hij maar in een villa moeten gaan wonen en zijn brieven op een Mac schrijven en in Adobe opmaken. Dan had hij de helft van de collecte voor de hongergelovigen in Jeruzalem voor zichzelf kunnen opeisen. En op die paar mensen die Paulus heeft bereikt kun je natuurlijk geen wereldgodsdienst bouwen. Daarvoor heeft God een meer begaafde evangelist nodig, iemand die de hele wereld kan bereiken met bedelbrieven, adelaarkaarten, leeuwenposters en evolutiefilmpjes.

Je bent op geld uit!

Als ik op geld uit was, zou ik mijn talenten gebruiken om rijk te worden in de seculiere reclamewereld. Met mijn talenten verdien je daar geld als slijk. Maar ik dien God en ik dien jou. Dat gaat gepaard met strijd, plus nog de laster die er over je heen komt. Zoiets doe je echt niet voor het geld, geloof me…

Van de zeventienduizend lezers van LifeMagazine, is er helaas slechts een kleine minderheid (zo’n vier procent) die er ook iets voor over heeft.

Eens kijken: 4% van 17.000 = 680 x een gemiddelde geschatte gift van € 50 = € 34.000. Voorwaar een mooi modaal evangelistensalaris. Maar dat is natuurlijk niet voldoende als je in een villa wilt wonen. En een lucratieve baan in de reclamewereld wil David ook niet. Heer, waarom is het leven soms zo ingewikkeld?

Een week later, op 26 mei, volgt een mail met verwijten aan de krenterige achterban die we in het bericht ‘Deurwaarders kloppen aan bij Real-Life’ al uitgebreid hebben geciteerd.

Drie dagen later, op 29 mei, draait David 180 graden. Hij stuurt een sorry-mail:

Sorry, ik was verkeerd!

 God heeft me het verlangen van mijn hart laten zien… En ik besef dat ik een fout gemaakt heb!


 Afgelopen dagen heb ik veel tijd in de natuur doorgebracht, in de stilte en rust, omdat ik de stem van God heel goed tot mijn hart wilde laten doordringen, omtrent de beslissing om LifeMagazine betalend te maken.

God heeft heel duidelijk tot me gesproken dat mijn hartsverlangen is om te zegenen. Ik besef dan ook dat het een vergissing was om LifeMagazine betalend te maken. Ik ben tot besef gekomen dat ik deze beslissing eigenlijk maakte, onder invloed van de financiële druk die we hebben ervaren sinds onze verhuizing naar Nederland. Sommige kosten zijn hier veel hoger dan in België en tegelijk daalden onze inkomsten ineens. Ik meende dat God dit wilde, als oplossing voor onze situatie, maar ik heb me vergist.

LifeMagazine moet naar iedereen verstuurd worden, de rivier moet zonder remmingen blijven stromen, het vuur moet overal verspreid worden, het licht moet krachtig schijnen. Zo is het altijd geweest en zo wil ik het toch houden.

Je zou er haast overheen lezen, maar David zegt het hier zelf: de inkomsten daalden ineens toen hij naar Nederland verhuisde en wereldkundig maakte dat God wil dat hij hier een miljonairsvilla betrekt. Zijn lezers zijn niet achterlijk en geven meteen feedback. Maar 1+1=2 is best een moeilijke som voor onze Belgische soapster.

Wordt dus vervolgd!

91 responses to “Sörensen: ‘Ik bereik meer mensen dan Paulus!’”

  1. Tosca says :

    we moeten wel goed lezen. Hij wilde LifeMagazine niet betaald maken, maar betalend. Dus je zou geld KRIJGEN van LifeMagazine! Ik vond het wel een goede actie. jammer hoor, dat God dat niet wil…

  2. Erik Drenth says :

    Geinige terugkerende taalfout van Sörensen. De nieuwsbrief wordt betalend, terwijl hij betaald bedoelt. Zo’n betalende nieuwsbrief wil ik ook wel. 5 eurootjes per keer lijkt me een mooie prijs voor het vrijwillig openstellen van m’n mailbox.

    Het kan natuurlijk ook zijn dat David vooral vanuit zichzelf denkt. Een een betaalde nieuwsbrief is voor hem zelf immers betalend 😉

  3. afolus says :

    Hoe zei @John dat van de week ook weer over Antoine?
    Oh boy, oh boy, oh boy….! 😦 😦
    Onze broeder David lijkt te lijden aan grootheidswaanzin.
    Zijn vrouw heeft schijnbaar een vorm van Griekse of Spaanse lepra, dat veroorzaakt gaten in de handen en portemonnee
    Voor beide kwalen zijn geen goede medicaties beschikbaar, behoudens afleiding door betaald werk.
    De aspergepluk is net voorbij. Over een maand of twee kunnen ze aardbeien plukken.

  4. Erik Drenth says :

    @Tosca ha, dubbel!

  5. mafchauffeur says :

    Tip voor David:

    Af en toe een lucratieve opdracht uitvoeren als getalenteerde zzp-er in de reclamewereld en vervolgens met de daarmee binnengeharkte pecunia een paar maanden volledig wijden aan de Roeping met bijbehorende strijd en desgewenst laster. Geen gedoe met deurwaarders en hinderlijke lieden en instanties die ook graag betaald willen worden voor de afgenomen goederen en diensten.

    Maar ja, daar gaat David natuurlijk niet naar luisteren.

    Zou dat anders zijn als ik de euvele moed zou hebben om hier “Zo spreekt de Heer” voor zou zetten?

  6. Johan says :

    @mafchauffeur: Misschien als je er een sjofar bij blaast.

  7. mozes II says :

    iedereen met een youtube-account bereikt tegenwoordig meer mensen dan Paulus in zijn tijd. Je kunt daar low budget vrij gemakkelijk aan media bediening doen, gewoon naast je reguliere baan in de reclame wereld waar je geld als slijk verdient.

  8. afolus says :

    @mc
    Onze vrind DS geeft nogal hoog van zichzelf op en is van mening dat hij geld als water of slijk kan verdienen maar dat niet doet vanwege Gods wil.
    Op het eerste gezicht zien zijn websites er wel aardig uit maar bij nadere beschouwing zijn ze behoorlijk identiek en vervelen ze je na een poosje stierlijk. DS kan een kunstje maar is geen kunstenaar…!

  9. mafchauffeur says :

    @Johan: 🙂

  10. mafchauffeur says :

    Paulus 2.0 al(weer) hijgend, nu op de Dam.
    Zou die zonnebril te maken hebben met die deurwaarders?

  11. joost says :

    heeft iemand die bij de opname van dit filmpje aanwezig was die arme jongen wel een kop koffie en een sigaret gegeven? Het ziet er echt naar uit dat hij zich in die 29.50 minuten naar een moeizaam hoogtepunt heeft toegewerkt.
    En overigens ben ik toch van mening dat paulus, over die periode van zo’n paar duizend jaar, een grotere schare volgelingen en lezers zal hebben gehad dan deze Zeurensen wanneer dat over zo’n 2000 jaar nog eens geëvalueerd zal worden. Ondanks de achterstand van media beperking waar paulus mee te maken heeft gehad.
    joost

  12. afolus says :

    Wat een geweldig filmpje weer van deze zelfingenomen Vlaamse kwast. Als ik het goed zie bedient hij voor de opnamen van zijn Amsterdamned-versie een zelfgemaakt karretje met daarop een camera die hydraulisch om hoog en omlaag kan.
    Zo is David dus presentator/wijsneus, cameraman en editor.
    Een drie-eenheid!!!

  13. afolus says :

    Die camera is waarschijnlijk geen Pentax want ik zie nergens witte bolletjes….

  14. mafchauffeur says :

    Deze regels blijven maar doormalen:

    Bovendien hebben wij een media-bediening, die miljoenen mensen bereikt. Paulus bereikte slechts een kleine groep mensen in zijn tijd.

    Hoe kom je erop.

    @GG: eerlijk zeggen. Jullie hebben deze twee zinnetjes toch niet zelf verzonnen he?

    Of zou David bedoelen dat als Paulus het toentertijd slimmer had aangepakt met zijn financiën, hij meer tijd in zijn roeping had kunnen steken en daarmee véél meer mensen had bereikt? En dat het “verdienmodel” van Paulus eigenlijk juist zwaar tekort schoot?

  15. mafchauffeur says :

    @afolus: 🙂 🙂 🙂

    Hoewel ik eerder denk aan een soort statief dat hij draagt dan aan een karretje met hydraulische arm. Trouwens, hij heeft geen tijd om zelf karretjes te maken.

    Dat gesjouw zou dan wel weer het gehijg verklaren.

  16. afolus says :

    @mc
    David wisselt heel makkelijk van linkerhand naar rechterhand, dat lukt je nooit met een statief. Nee er is vast een broeder geweest die dit karrtje mocht maken van de Heer….!

  17. mar says :

    ik snap de logica niet. ‘Paulus werkte naast zijn bediening’. Ja dat klopt, zegt DS, maar Paulus had niet zoveel kosten als wij. ????? dan moet je toch JUIST gaan werken?

  18. mafchauffeur says :

    @afolus: ik geloof niets van dat karretje. Of zou Boele ook met een karretje rondlopen?

  19. afolus says :

    @mafchauffeur
    Wat mij betreft mag je ook hier geloven wat je wilt.
    Ik ga er geen twisten over voeren..!

  20. mafchauffeur says :

    @afolus: hoe het ook zij, ik vermoed dat we nog veel video’s kunnen verwachten van Lambik.

    @mar: ik denk dat David bedoelt dat Paulus weinig kosten had en dat dus gemakkelijk met wat in elkaar geknutsel van tenten kon dekken. Maar als je hoge vaste lasten hebt red je dat natuurlijk niet met een beetje bijbeunen.

    Paulus had gemakkelijk praten.

  21. Ruub says :

    Mikt DS bij dat filmpje tijdens de zin

    …Amsterdam… is a city where you have a lot of perversity, where you have a lot of people who don’t care about anything…”

    nou zijn camera op Dwaze Zaken?

  22. Vera van Haarlem says :

    Het blijft sneu voor de GG-redactie dat de rubriek ‘gesignaleerd in het binnenland’ wildere verhalen bevat dan de satirische nieuwsdienst 🙂

    “Bovendien hebben wij een media-bediening, die miljoenen mensen bereikt. Paulus bereikte slechts een kleine groep mensen in zijn tijd.”

    Geweldig!

    Paulus schreef een paar hele ingewikkelde brieven aan een paar mensen. Wat hij schreef maakte echter zoveel indruk dat mensen de moeite hebben genomen om het letter voor letter over te pennen en van generatie op generatie door te geven.
    Ik vraag me af hoeveel mensen (een citaat uit) de nieuwsbrief van Sörensen kopiëren en plakken en daar dan ooit nog iets mee gaan doen. Volgens mij hoeven we geen 2000 jaar te wachten, ik schat dat over 200 jaar geen mens meer weet wie hij was :0).

  23. Mustafa says :

    NB De link naar de door mij onderschepte mail van DS in jullie bericht is een interne link die naar de admin leidt.

  24. goedgelovig says :

    @Mustafa: Is aangepast.

  25. mafchauffeur says :

    Misschien kan David in de leer bij Gertjan Goldschmeding?

    http://www.businesscx.net/nieuws/de-wereld-moet-meer-van-jou-zien/

  26. afolus says :

    @Vera van Haarlem
    Jij bent blijkbaar een diepgelovig mens.
    Ik ben de woorden van deze Belg al vergeten voor hij ze uitspreekt…

  27. Vera van Haarlem says :

    @afolus Ik ben de ware GoedGelovige… kom en leer van mij 🙂

  28. Eduard says :

    “Want wie van u, die een toren wil bouwen, zet zich niet eerst neder om de kosten te berekenen, of hij het werk zal kunnen volbrengen? Anders zouden, als hij de fundering gemaakt had, en het werk niet kon voltooien, allen, die het zagen, beginnen hem te bespotten, zeggende: Die man begon te bouwen, maar hij kon het niet voltooien” – Lucas 14:28-30

  29. Rien says :

    Ö Ö Zijn dit serieuze fragmenten uit brieven die door DS zelf zijn geschreven??
    Ik word er akelig van als ik het lees, is hij manisch depressief ofzo?
    Dit is echt niet gezond hoor!!

  30. Rien says :

    @Eduard: wow… dat is wel een hele passende bijbeltekst voor dit verhaal ja…. 🙂

  31. Johan says :

    @Rien: Toevallig dat jij dat ook ziet. Ik had net dit gepost bij het andere bericht:

    https://goedgelovig.wordpress.com/2012/06/07/deurwaarders-kloppen-aan-bij-real-life/#comment-138277

  32. Rien says :

    @Johan, oh, zover was ik nog niet met lezen. Maar het is wel heel typerend ja… 😦

  33. rob says :

    @Maf
    je zit in dat filmpje gewoon te wachten totdat DS aangereden wordt door een tram, het is zoooo saaai

  34. rob says :

    @Johan
    Ik geloof niet zo in een ziektebeeld bij DS.
    Die man heeft gewoon jarenlang op kosten geleefd v goedgelovige christenen , zichzelf overschat, en zijn publiek onderschat. En nu zit hij in het nauw en maakt hij nog meer gebruik van zijn manipulatieve talenten om het tij te keren in overtreffende trap.
    Hij doet wat hij gewend is te doen, maar dan nog een graadje erger in de hoop dat het helpt. Zo zag je het gellieg en gedraai bij Ouweneel en Trin ook toenemen naarmate ze meer in het nauw zaten. Zo gaat dat gewoon bij dat soort figuren.

    Ik vind het eigenlijk een belediging voor mensen met een bipolaire stoornis, dit toppunt van manipulatie te vergelijken met zo’n stoornis.

  35. rob says :

    bovenstaande ook aan Rien

  36. Rien says :

    mnou… ik weet het niet rob… ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar hij komt me iig erg manisch over. Dat manipuleren zou ik daar niet zo zeer aan toeschrijven trouwens, dat is gewoon verwerpelijk gedrag, daar heb je helemaal gelijk in! Maar voor de rest… zou me niets verbazen!

  37. rob says :

    @Rien
    Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
    Meestal versterk je dan je overlevings-strategieen.
    Die man leeft al jaren van manipulatie en nou ziet hij zijn bron opdrogen, erger nog, hij zit in de schulden.
    Dit is gedrag door crisis uitvergroot.
    In crisissen komt de ware aard naar boven, zo zie ik het vooral.

    Manische depressie heeft psychotische kenmerken.
    DS komt veel te manipulerend op me over om hem als psychotisch te zien.

  38. Mustafa says :

    Ik denk dat rob hier de spijker op de kop slaat: jaren kunnen leven op kosten van goedgelovige gevers is niet bepaald goed voor je beeld van de werkelijkheid.

    Bovendien, het kan wel zijn dat hij manisch is (en soms op een depressief moment een nieuwsbriefje de deur uitdoet), maar het is te wijten aan de combinatie van zijn zoetgevooisdheid en een poeslieve gristelijke achterban dat dit überhaupt zo ver heeft kunnen komen. In de echte wereld (dat wil zeggen buiten het bubbelbad van christenen die je posters kopen, je boekjes aan elkaar kado doen, en op je websites lopen rond te klikken) loop je veel eerder tegen jezelf aan. Daar ontdek je dat je jezelf moet blijven vernieuwen om relevant te blijven en dat je jezelf niet overeind houdt door af een toe een zielige nieuwsbrief de deur uit te doen.

    Wat dat betreft kunnen we David paradoxaal genoeg gelijk geven: zijn achterban is niet bepaald het beste wat hem is overkomen. Maar niet om hun krenterigheid, of om hun benepen, geestesloze levensvisie. Integendeel, omdat ze hem niet veel eerder een flinke schop onder zijn kont hebben gegeven, en nog één, en nog één. Alles wijst erop dat de vette jaren van David Sörensen over zijn. De magere jaren zijn gearriveerd, en hij kan maar beter werk van zijn leven gaan maken.

    Nee David! Nee David! Niet zeuren nou! Ook jij kunt gewoon aan de bak. Verdien maar eens wat slijk met je talenten. Probeer eens te werken voor je geld. Dat is toch ook niet meer dan “terecht, gezond, en fair”, om je eigen gevleugelde woorden te gebruiken. En pas een beetje op met je manische nieuwsbrieven. Je weet niet half waar je je aan blootstelt. Je haalt je echt iets op de hals — meer dan het oordeel van Goedgelovig…

  39. afolus says :

    Here Jezus wat een wijze woorden hier op GoedGelovig…!

  40. Rien says :

    nou, als hij niet manisch is, dan heeft hij wel een narcistische persoonlijkheidsstoornis ofzo, maar ik vind die brieven in ieder geval verre van gezond klinken!

  41. rob says :

    @Mustafa
    Bij zoveel talent moet het toch een eitje zijn voor DS om aan de bak te komen, hoewel ik hem op film niet zo sterk vind 🙂

  42. De Belg! says :

    Ik ben een tijd afwezig geweest, maar ik mis deze gemeenschap toch erg. Een 7 tal weken geleden kwam ik ‘per toeval’uit op de site van Antoine, hem ontmoet , reclame gemaakt voor goedgelovig en voila er is weer een commentarist bij Ik heb dus achter de schermen mijn bijdrage geleverd. Vandaag met Antoine afgesproken in Brussel , er moet toch iemand actief zijn in Belgie nu Zeurensen vertrokken is naar Nederland.

  43. rob says :

    @deBelg
    En heeft Antoine in het echt ook een lange baard?

  44. afolus says :

    Hey de Belg!
    Is jouw ontmoeting met Antoine gratis?
    Mogelijk kun je hem een folder van een Prius overhandigen.
    En doe hem een getuigenis van de vette jaren van een medelander van je. Als Antoine het goed aanpakt rijdt hij binnen een week of wat in een nieuwe auto en kan zijn tarief significant omlaag.
    Een bevrijdend gevoel…!
    😀

  45. DeBelg says :

    @ Rob
    Dat valt best mee, niet zolang als Osa@ma , minder lang.
    @ Afolus
    Ja hoor, maar het is met zoveel zaken, als je zegt dat het ‘gratis’is, dan hebben mensen geen interesse. Of vinden ze het van mindere kwaliteit.
    En die bus bestaat inderdaad echt 🙂 , maar dat past er wel bij.
    Een individuele mobiele bevrijdingsbus.
    Ik ben al ruim twee jaaar meer naar het alternatieve gaan kijken om echt”dat te vinden’wat ik in het Christendom niet vond zeg maar.
    Was dan bezig met de gateway experience van het monroe instituut enz. Maar met Antoine kun je over al die zaken praten, ik vind , maar dat is persoonlijk dat hij een veel diepgaandere kennis heeft dan de ‘standaard christen’.
    Na jaren in de pinksterkerk te zijn opgegroeid en te wandelen, talloze bevrijdingsseminars te hebben bijgewoond, vond ik het tijd voor een nieuwe ‘geest’.

  46. afolus says :

    @de Belg!
    Als ik het zo lees ben je al lang een zoekende ziel.
    Je bent opgegroeid in pinksterkringen en hebt talloze bevrijdingsseminars bijgewoond.
    Was dat nodig? Had je bevrijding van iets nodig en heb je die dus uiteindelijk niet gevonden?

  47. De Belg! says :

    @Afolus
    Mijn schoonouders hebben een kerk en zijn vooral bevrijdingsgericht.
    De laatste jaren heb ik dus redelijk vaak deelgenomen aan dat soort sessies of seminars.
    Ik vroeg mij af wat de links is tussen energiebanen, chakra’s en demonen zoals christenen aangeven.
    Ik vind die gelijkenissen erg toepasselijk.
    Ook het model van het menselijk lichaam als een soort tempel met energievelden rondom of verschillende lichamen.
    Als je info wilt over persoonlijke bevrijding, dan kun je mij je emailadres wel geven.

  48. joost says :

    rob

    Manische depressie heeft psychotische kenmerken.
    DS komt veel te manipulerend op me over om hem als psychotisch te zien.

    Nee, geen bipolaire storing, dat ben ik met je eens. Maar ik vind hem wel echt heel veel borderline trekjes hebben. (Hij doet alles zo goed, wat er fout is is de schuld van een ander, erg manupalitief, splitgedrag enz.)
    Ook een ziekte hoor, dus kan hij er w.s. ook niet echt veel aan doen behalve hulp zoeken.
    Maar de meeste borderliners hebben totaal geen ziekteinzicht dus dat kan nog lastig worden. 😦
    joost

  49. Johan says :

    Wat heb ik nou toch aangericht… trekken mijn medereageerders alsnog de hele DSM uit de kast. 😦

  50. joost says :

    mustafa

    Verdien maar eens wat slijk met je talenten

    Wanneer we nog in de romeinse tijd zouden leven zouden we kunnen zeggen; “verdien maar wat talenten met dat slijk wat je aan kunt bieden” 😉
    joost

  51. rob says :

    @Johan
    Sorry 🙂

    Ds kan een voorbeeld nemen aan de EO jongerendag.
    Ik ken een paar jongeren die dachten voor 2,50 een kaartje te kopen, kwam er een rekening achteraan van het EO lidmaatschap waar ze niet om gevraagd hebben.
    Zo’n formule helpt je ook wel uit de brand.

  52. joost says :

    rob
    Breng Ds nu niet op ideeén. 😡
    joost

  53. Thomas O. says :

    @ Johan,

    Je kunt nu nog commentaar leveren op de DSM-V, misschien kan er een speciale categorie worden ingericht. Een self-proclaimed profet/guru disorder ofzo.

    Symptomen:
    Gebrek aan zelfreflectie
    Wispelturig
    Manipulatief.
    Dadendrang
    Het idee onderdeel te zijn of dicht te staan bij een hogere macht.

    Bij herkenning van vier van de vijf symptomen waarbij symptoom 5 sowieso van toepassing moet zijn, kan er gesproken worden van deze afwijking.

  54. Keizer Harm says :

    Eigenlijk vind ik die Lambik-vergelijking wel erg toepasselijk. Lambik is ook iemand met rare uitspattingen, veel wilskracht (ja, dat bedoel ik als een eufemisme) en neiging tot driftbuien als niemand naar hem luistert. Hij heeft alleen nog een Jerom nodig om hem terug bij echte wereld te helpen.

  55. afolus says :

    Plotseling krijg ik een beeld Keizer Harm.
    Jerom is ook tot ons gekomen en hij reist een dezer dagen naar NL.
    Onze nieuwe broeder Jerommeke is Antoine.
    Hij rijdt in een tank en bedient zich van toverspreuken.
    Wat een glorie.

  56. joost says :

    maar lambik was toch eeuwig vrijgezel? leek dus eigenlijk meer op paulus? Had de verantwoordelijkheid voor een gezin niet?Had inderdaad ook geen baan maar werd onderhouden door sidonia.
    Misschien dat hij nu aan barabas kan vragen hem met de tijdmachine terug naar de tijd van paulus te laten gaan (en als hij daar is de machine stuk maken) zodat hij eerlijk de concurentie aan kan gaan met paulus. Ik wed dat hij meteen gaat lijden aan zware media-onthoudings verschijnselen.
    Maar ja, kouwe kalkoen schijtnt goed te zijn voor verslaafden. 😉
    joost

  57. Onno says :

    eindelijk weer eens op Goedgelovig en lees ik dit…. brrr, het lijkt wel steeds gekker te worden. En ik vraag me af of ik nou boos moet zijn op Sörensen omdat hij bewust leeft op andermans zak en niet normaal wil werken en zichzelf verheerlijkt en mensen belazert of dat ik medelijden met hem moet hebben omdat hij gevangen is in een schijnwereld en waandenkbeelden waarbij hij nog steeds denkt of zichzelf voor de gek houdt dat hij nog steeds goed bezig is en een zegen is voor de hele wereld.

  58. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Lambik is in sommige stripboeken geloof ik loodgieter. Een goed voorbeeld dus voor David Sörensen. Nuttiger dan het rondspammen van nieuwsbrieven.

  59. joost says :

    D.H.
    behalve als hij er op rekent/hoopt dat die nieuwsbrieven nog eens gebundeld gaan worden in een nieuwe bijbel als het boek van david.
    joost

  60. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Misschien kan David, als hij toch zo’n goede grafische man is, de nieuwsbrieven in stripvorm ipv spamvorm rondsturen. Worden ze leuk om te lezen. En dan bundelen en het de bijbel in strip noemen 😉

  61. Mango says :

    k Zat net dat bericht terug te lezen waarin DS zegt dat hij een gezin moet onderhouden en dat Paulus het veel makkelijker had en vroeg me af…. wat doet die vrouw van hem eigenlijk voor de kost?

  62. mafchauffeur says :

    @Mango: ik mag van GG geen filmpjes van Renate meer plaatsen. Maar op http://www.soundofheaven.info kun je onder Audio en Video zien wat mevrouw Sörensen voor de kost doet.

    Geen grapjes over het Eurovisie Songfestival, alsjeblieft. Dit is een serieuze satirische site.

    Trouwens, een béétje vrouw zorgt voor de kindjes. Zeker als ze er drie heeft en manlief 24/7 voor de Zaak bezig is.

  63. joost says :

    Mango

    …. wat doet die vrouw van hem eigenlijk voor de kost?

    Spambrieven schrijven? Dan hoeft david ze alleen nog te posten.
    joost

  64. SnakeJake says :

    Hoe lang is Daaf al niet bezig met ‘bedelen’? Ik kan me van zo’n 6 jaar geleden nog herinneren dat hij mijn collega ook al een mail stuurde omdat hij een nieuwe Apple wilde kopen voor zijn belangrijke werk. En of iedereen maar geld wilde storten, want dat zou bij mekaar zo’n € 10.000 gaan kosten.

    Hij verdient toch ook geld aan z’n werk bij Gideon met z’n ‘ik ken Photoshop filters’-boekomslagen?

  65. mafchauffeur says :

    Dilemma.
    ……
    Een dringend verzoek van David om het volgende liedje te verspreiden.
    ……
    Maar ik zou geen Renate-filmpjes meer plaatsen.
    ……
    Ach, het is geen filmpje, dus vooruit.
    http://www.soundofheaven.info/puur

    Een liedje van ruim 36 minuten. Mango mag niet mopperen.

  66. afolus says :

    @mafchauffeur

    Gode zij geloofd en geprezen dat we in een wereld mogen wonen met een schepsel als Renate. Heremijntijd, ik heb dit wonderschone lied aangezet en heb na een minuut of drie 112 gebeld vanwege oorsuizingen.

    Je hebt de neiging om te vragen hoeveel geld je moet overmaken om de wereld te verlossen van deze amateur-zangeres die zich verbeeldt dat ze de stem van Jezus vertolkt.

    Mocht blijken dat dat laatste klopt dan neem ik in overweging moslim te worden…!! 😀

  67. mafchauffeur says :

    @afolus: en dan elke dag om kwart voor vijf 112 bellen vanwege de gebedsoproep vanaf de minaret?

    Je weet niet wat je zegt.

    Overigens heeft het geen zin om geld over te maken met zo’n doelstelling. Hoe meer euro’s er binnenstromen, hoe groter de bevestiging en zegen die wordt ervaren. En hoe meer liederen er zullen klinken….

  68. afolus says :

    Hey maf
    ik heb het over voorwaardelijke betalingen; wel opletten graag !! 😀
    Die Renate is een vrouw maar ze klinkt als een gecastreerde kater. 😦

  69. John says :

    @mafchauffeur

    Dit is een geweldig mooi lied dat Jezus zong door Renate heen.

    Die Jezus heeft wel een verrekte valse stem 😉

  70. Dutch Hermit says :

    @Afolus, @John

    Toen ik hier thuis naar luisterde begon ik te huilen

    I rest my case 😉

  71. joost says :

    jakkes, u mag mij hebben, zingt ze ergens, alstublieft neem in elk geval die stem van ons weg Heer, dit is niet uit te houden. Huilen hoef ik er niet van (sommige dingen zijn te erg voor tranen) maar ik kreeg er wel spontaan vreselijke buikkrampen van en moest accuut naar het toilet. het werkt dus prima als laxeer middel. (misschien kunnen ze daar commercieel nog wat mee doen om extra te verdienen) 😦
    joost

  72. John says :

    @Dutch hermit

    neem dan dit profetische liefdeslied van God aan jou en mij:

    Een 8 minuten durende kwelling op maar liefst 5 verschillende noten (!) Liet het gisteren aan mijn vriendin horen, die zat eerst 2 minuten pijnlijk stil en beschaamd voor zich uit te staren en vroeg zich toen af of die vrouw niet door iemand in de zaal tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen (en de zaal tegen zichzelf natuurlijk). Helemaal mee eens. Is er echt niemand in de zaal die ook dat beschamende gevoel ervaart? Die voelt hoe pijnlijk dit is? Kan ik me bijna niet voorstellen.

  73. Johan says :

    Jemig. Zoekt acuut z’n oordoppen. De ramen hebben gelukkig dubbel glas.

    Ik wel eens vaker ‘profetisch zingen’ meegemaakt en die woorden passen nooit goed op de gekozen (meestal lelijke) melodie. Dan laat ik de vreselijke akoestiek, het witte truitje en de lelijke achtergrond met koelkast, handtas en verwarmingsbuizen nog buiten beschouwing.

    Oftewel: als dit een beeld is van Gods creativiteit, word je vanzelf naar Darwin toegedreven. 😉

  74. afolus says :

    Here Jezus, ik zit hier schuddebuikend te genieten van een lied gezongen door uw dienstmaagd Renate.
    Ik wil u hiervoor hartelijk danken.
    Kunt u haar ook eens gebruiken voor een voordracht van een twijfellied.
    Amen.

  75. Onno says :

    Ik krijg bij dat filmpje een beeld van kristallen glazen die spontaan in duizenden stukjes springen. Als ze auditie zou doen bij HGT of Popstars zou ze grote kans maken om de video’s met Worst Auditions op Youtube te halen. Wat een afschuwelijk geluid. Meer dan 30 seconden hou ik het echt niet vol om dat aan te horen. Maar ach ja, ze bedoelt het vast goed he….

  76. Onno says :

    Zou er ooit eens iemand zo dapper geweest zijn om haar te vertellen: lieve Renate, beste meid, geloof me, zingen is niet jouw ding. Je hebt vast heel veel kwaliteiten en talenten maar echt, zingen is er niet een van. Doe jezelf een plezier en zoek iets waar je wel goed in bent.

  77. SnakeJake says :

    Zoals Arabische paarden fokken.

  78. mafchauffeur says :

    Tja, als de vrouwen die wél mooi kunnen zingen het vertikken om de Heer te dienen en Zijn Profetisch Woord door te geven, dan gebruikt God wel iemand die weliswaar qua stem wat minder getalenteerd is, maar die zich tenminste gewillig beschikbaar stelt.

    De 12 discipelen waren ook geen voorbeeld van perfecte casting.

  79. mafchauffeur says :

    O ja, David heeft niet stilgezeten en heeft een nieuwe website om de internationale verkoop van zijn posters een nieuwe impuls te geven.
    En mobiliseert zijn achterban (wie anders) om daar bekendheid aan te geven. Of jullie deze link even willen doorgeven aan jullie Engelstalige contacten.

    Alvast bedankt.

    http://www.gloryposters.com

    (Graag betalen in US Dollars. Zou David een profetie hebben ontvangen over het lot van de Euro? Hmmmmm.)

    En ophouden met zeuren dat hij moet gaan werken. Hij werkt zich het apelazerus.

  80. rob says :

    Het gaat door merg en dorre beenderen :(.
    Af en toe valt er wat kalk van de muren af, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn 🙂

  81. joost says :

    rob
    ik denk ook dat ze eigenlijk probeert te helpen bij de wederopstanding
    elke zichzelf respecterende dode komt spontaan uit zijn graf om te vragen wie er op zo’n afgrijselijke manier de eeuwige rust verstoort.
    😦
    joost

  82. Mango says :

    Excuses voor de late reactie, maar hierbij nog even dank voor de replies. Ik had een sprankje hoop dat Renate gewoon ergens een kantoorbaantje had, maar helaas.

    Wel mooi trouwens, dat je een baby hoort als ze ‘Ik heb jou gemaakt in de schoot van je moeder’ zingt (rond 2.20). Alsof er spontaan een kindje ter wereld gebracht wordt… 😀

  83. Dutch Hermit says :

    @John
    Dank je voor het plaatsen van dit filmpje. Plotseling weet ik hoe ik toch een professionele zangcarrière kan beginnen: Ik ga profetisch zingen: Hoe valser de toon, hoe groter de zalving! Ik ben diep geroerd en zie eindelijk in wat een zegen het is dat David S. en zijn gezin nu eindelijk ons land gaan bereiken 😉

  84. joost says :

    D.H
    spaar ons a.u.b., wij hebben ook gevoelens. 😉
    (en laten we eerlijk zijn, sommige van je comments zijn een heel klein tikje vals van toon. 🙂 ) En dan ga jij straks nog denken hoe valser hoe beter, help! 😆
    joost

  85. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Wou jij de gezalfde van de Heer tegenhouden bij het profetisch zingen? 😉

  86. Ds Dre says :

    Na het zien van het filmpje van Renate, 30 seconden, langer ging echt niet snap ik nu waarom David zo vaak moet huilen. De tranen biggelde over mijn wangen.

  87. Flipsonius says :

    Volgens mij is dit opgenomen in kasteel Molensloot. De enige toehoorder is kapitein Haddock (duizend bommen..)

  88. Onno says :

    Ik zou Renate toch nog op het hart willen drukken om die profetische zang vooral niet op vakantie in een ver land in de vrije natuur te uiten. Je weet nooit wat voor grote enge beesten er door worden gelokt.

  89. joost says :

    onno
    ik denk dat die grote enge beesten zo snel als ze kunnen de andere kant op rennen, Grote enge beesten zijn ook maar mensen!! 😀
    Wel heb je kans dat ze een claim aan haar broek/rok krijgt omdat het verboden is dieren te mishandelen.
    joost