Psalm 150 voor internetters

Psalm 150 – hertaald

Halleluja!
Looft God met de nieuwe media
Looft Hem in zijn virtuele huis
Looft Hem op Hyves en Facebook
Looft Hem om zijn machtig profiel
Looft Hem op YouTube en Flickr
Looft Hem op LinkedIn en Twitter
Looft Hem met email en pings
Looft Hem met podcasts en tweets
Looft Hem met spetterende blogs
Looft Hem met feestelijke iTunes
Online community – loof de HEER.

Lies Maliepaard maakte de hertaling, Eric van den Berg het filmpje, en Frank Bosman zong het in.

99 responses to “Psalm 150 voor internetters”

  1. afolus says :

    Prachtige en actuele tekst.
    Met een heerlijke katholieke ondertoon gezongen door Frank Bosman.
    In het kader van de tijdgeest moet het wellicht afgesloten worden met de zin: “Alles wat hijgend is love de Heer”.
    😉

  2. Antoine says :

    Pardon, ik kan met die ‘hertaalde’ psalm 150 niet goed overweg…maar misschien ben ik te ouderwets. 🙂

    Vr.gr.
    Antoine Gordeau

  3. Antoine says :

    Misschien gezongen door een bas/bariton lijkt het nog wat maar Frank bakt er naar mijn inziens niet veel van, de modulatie en bezieling ontbreekt… Pardon Frank, het is niet persoonlijk. 😉 Nodig je graag eens uit voor een lekkere franse fromage…we hebben in Bordeaux een brie met in het midden ‘maden’ , een heel dure kaas maar wel heel lekker. Och ja ik geef ruiterlijk toe…je moet ervan houden hoor.

    Antoine Gordeau

  4. joost says :

    antoine
    ik ben het oneens met je, ik vond het goed gedaan en inspirerend.
    joost

  5. thebutler says :

    Veel hipper dan mijn versie uit 1986 (van het Opwekking lied!), die we nog bij Sonja Barend in de show hebben uitgevoerd.

    Hallelujah, loof God met wat je hebt
    Loof hem overdag of in de nacht
    Loof hem van je hoofd tot je tenen
    Loof hem uit het diepst van je hart

    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja, halleluja
    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja

    Loof hem met de compact disc en video
    Loof hem met gitaar en synthesizer
    Loof hem met de basgitaar en breakdance
    Loof hem in de disco en de hitlijst

    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja, halleluja
    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja

    Loof hem met de stereo voluit
    Loof hem met de stereo uit

    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja, halleluja
    Alles wat adem heeft love de Heer, halleluja

    Kijk, zonder twijfel! 😉

  6. afolus says :

    @Frank
    Volgens Antoine bak je er niets van maar is die kwalificatie niet persoonlijk bedoeld. Hoe het dan wel bedoeld is wordt niet echt duidelijk. Ik adviseer je een alternatieve “brood&wijn-sessie” uit te kiezen als je toch naar Frankrijk gaat… 😉

  7. rogierbos says :

    Vind de tekst onwijs gaaf, maar de melodie en stem helemaal niks. Dat is nou wat je noemt nieuwe wijn in oude wijzakken stoppen. Deze nieuwe tekst vraagt toch om een mooie technobeat a la Tiesto of Armin Van Buren…

  8. Wouter Nieuwenhuizen says :

    Gewoon leuk. Wat een zure zeurders zitten er hier (zo nu en dan bij tijd en wijle) toch onder de reageerders!

  9. thebutler says :

    Ja, de muziek is wel zaai! Wij hadden tenminste nog een reggae/punk arrangement. 🙂

  10. Antoine says :

    Hallo Joost, nee nee ik heb daar toch wel een andere mening over hoor, maar ja zoals ik al zei ben ik wat ouderwets en ook wat conservatief misschien misschien de leeftijd? 😉

    Groetjes,
    Antoine

  11. rob says :

    @ Antoine

    U kunt ernstige vreemde onverklaarbare psychische klachten krijgen, zowel lichamelijke klachten en manifestaties als u bij een verkeere paranormaal behandelaar terecht komt, deze klachten kunnen zeer kwalijk zijn! Maar ook in uw leefomgeving, b.v. in huis kunnen vreemde waarnemingen, spanning of stress ontstaan. Om dit te zelf te controleren kunt u bij voorkeur een gewone digitale Pentaxcamera foto’s maken van uw interieur. Sluit de camera vervolgens aan op uw computer, als u op de foto’s witte bolletjes ziet dan heeft u het antwoord al: U heeft entiteiten in huis! (lees:geesten) Het is nog erger als er bollen aanwezig zijn met een uitstulping aan de linkerzijde.

    Waarom zijn deze bollen aanwezig? Deze geesten staan in relatie aan het feit dat u gebonden bent, d.w.z. er zijn entiteiten in of rondom uw persoon. Dat kan ontstaan zijn door contact met verkeerde paranormale healers of z.g. ”spiritueel” bezig zijn. Dus…”Bezint dus eer ge begint”.

    Wat een interessante theorie, via je link.
    Heb je zelf ook wel eens last van al die witte bollen in huis?

  12. Antoine says :

    Ja inderdaad, als ik een exorcisme heb gedaan voor iemand, maar na verloop van een paar uren trekt dat weer weg. Maar als het even kan doe ik dat niet in huis maar in onze caravan op ons land, de grote caravan van 9 meter is daar beter geschikt voor. Mijn vrouw is van beroep pianiste/harpiste dus het een en ander combineert niet zo goed.

    Vr.gr.

  13. bramvandijk says :

    @antoine / rob

    Om dit te zelf te controleren kunt u bij voorkeur een gewone digitale Pentaxcamera foto’s maken van uw interieur. Sluit de camera vervolgens aan op uw computer, als u op de foto’s witte bolletjes ziet dan heeft u het antwoord al: U heeft entiteiten in huis! (lees:geesten)

    Een fotocamera (van Pentax of een ander merk) reageert op precies dezelfde lichtfrequenties als het menselijk oog. Ergo, als je met je blote oog geen witte bollen tegenkomt, zouden die er op de foto’s ook niet moeten zijn.

    Heb je wel last van witte bollen op je foto’s, dan kan dat maar één ding betekenen: je camera is lek, en dat valse licht zorgt voor de witte vlekken op de foto’s.

    Begrijpelijk ook dat je het dan specifiek over een digitale pentaxcamera hebt, met een ander toestel werkt het natuurlijk niet.

    (Nog iets wat we hier uit kunnen leren: koop geen pentax, dat zijn ondeugdelijke camera’s 😉 )

  14. afolus says :

    @bramvandijk
    😀 😀
    Ik weet niet hoe het met jou is maar ik heb momenteel behoorlijk wat kramp aan mijn entiteiten.

  15. Antoine says :

    Hallo Bram,

    Dank je voor je reactie! Ik moet eerlijk zeggen dat dit fenomeen nog steeds een raadsel is voor mij. Het begon jaren geleden, ik had een client die belde dat hij tijdens een verjaardagsfeestje zijn foto’s vergrootte op de computer en deze bollen zag. Vervolgens maakte hij de lens schoon en schoot nog wat kiekjes, weer een enorme hoeveelheid bollen aan het plavond te zien was en aan de meubelen etc. Ik zei dat ik me daar niet mee bezig hield en het niet wist en suggereerde een andere camera te proberen, daar was dus niets op te zien. Ik ben verre van bijgelovig dus zei dat het toch aan de camera kon liggen. Een feit was dat deze man zwaar gebonden was en daardoor niet meer goed sociaal en maatschappelijk kon funktioneren, hij vroeg een exorcisme aan.

    Zo gezegd en zo gedaan, de man kwam met zijn vrouw. Het exorcisme verliep zowat als in een film, het gelaat van de man veranderde zodanig dat hij niet meer te herkennen was, zijn vrouw plaste van angst op de bank bij mij. Na veel vijven en zessen ging de demon met veel gillen eruit. De man ging weg met zijn vrouw, bij mij ging de keukenlamp knetteren en ik kreeg een harde vuistslag uit het niets tegen mijn kaak waardoor er een tand afbrak en er een onsteking ontstond, er was niemand in huis. Ik had op dat moment geen camera omdat ik me met dit soort dingen niet bezig hou. De volgende ochtend belde ik de client en vroeg of hij nog wat foto’s wilde maken met dezelfde camera, het vreemde van dit verhaal is dat er deze keer geen bollen meer waren zoals tevoren. Ik kan dit niet verklaren dan anders dat die bollen, die dus een energie of negatieve energie bevatten, weg zijn. Deze kwestie is voor mij zeer duidelijk.

    Maar hoe kan het dat de Pentax dat technisch kan waarnemen en wat bedoel je met een lek? Ik hoorde van een fotograaf dat een Pentax niet geschikt is om foto’s te maken van een bruiloft juist vanwege dit soort fenomeen dus is het wel bekend.

    Daarbij- energiebollen zijn voor zover ik weet niet waar te nemen met het blote oog. Wel kan ik uiteraard geesten of demonen waarnemen maar dat zijn gestalten, geen bollen. Maar je ziet het toch wel meer, vooral in Bretagne op sommige plaatsen in de natuur.
    Misschien iemand die het weet? Ook ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht! Er is altijd veel bij te leren van anderen.

  16. TommyLee says :

    Ik hoor graag nieuwe dingen en kijk nergens meer van op. ik denk dat we Berea moeten consulteren. Die hebben meer verstand van geesten!

  17. Antoine says :

    Beste Tommy, in het gewone dagelijkse leven kun je je beter niet met geesten bezighouden, blijf er ver vandaan en leef je leven op een gewone en gezellige manier daarbij loop je veel te grote risico’s als je dat wel doet, zelfs een horoscoopje lezen moet je niet eens doen.

  18. rob says :

    @Bram
    🙂
    Ik dacht: het moet wel heel raar lopen wil een van de onvolprezen reaguurders van GG niet met een wetenschappelijke verklaring komen.

    verhalen over bollen op foto’s doen al langer de ronde.
    Sommige christenen gingen ervan uit dat het gloriebollen waren, vooral te zien bij samenkomsten van een charismatische beweging.
    Wit, en dus een uiting van de Heilige Geest.

    Antonie heeft weer een heel andere kijk op deze materie en schuift het verschijnsel toe aan demonen.

  19. Dutch Hermit says :

    @Rob, Antoine, Bram van Dijk
    Heeft ooit iemand onderzocht of deze bollen niet gewoon licht-verwarmde tafeltennisballetjes zijn?

  20. rob says :

    @Antonie
    Wat een spannend verhaal, wel jammer van je bank.
    Breng je nog wat in rekening ? (zeker gezien het feit dat het een en ander niet zonder kleerscheuren verloopt.
    Een goeie verzekering voor bedrijfsrisico’s zou ook wel een aanrader zijn.

  21. Antoine says :

    Beste Rob,

    Nee hoor ik breng voor die bank niets in rekening, heb altijd een lederen bank, een doekje erover en klaar. Soms gaan mensen braken en dan is het makkelijk schoonmaken. 🙂
    Verder heb ik geen verzekering voor bedrijfsongevallen.

    Maar toch bedankt voor je attentie!

    Groet,

    (Voor diegene die reageren, ik kan vanaf woensdag niet vlot kunnen reageren. Ik ga op weg voor nieuwe clienten in Nederland/Belgie).

  22. Antoine says :

    Haha wie weet!

  23. bramvandijk says :

    @rob, Antoine

    verhalen over bollen op foto’s doen al langer de ronde.
    Sommige christenen gingen ervan uit dat het gloriebollen waren, vooral te zien bij samenkomsten van een charismatische beweging.
    Wit, en dus een uiting van de Heilige Geest.

    Antonie heeft weer een heel andere kijk op deze materie en schuift het verschijnsel toe aan demonen.

    Volgens mij is het heel simpel, zwarte bollen zouden ontstaan als dat deel van de foto helemaal geen licht ontvangt, witte bollen als er op die gebieden juist te veel licht terechtkomt. In de praktijk blijkt het vooral lastig om het binnenste van een camera lichtdicht te houden… dus zijn witte bollen niet helemaal zo’n vreemd verschijnsel.

    Ik heb zelf een spiegelreflex gehad (van Pentax zelfs!) met rolletjes die ook bollen gaf, kon door de fotograaf zo verholpen worden met een nieuw achterklepje dat geen licht doorliet. Maar ook daar waren de bollen soms groter, soms kleiner, soms afwezig. Dus ja… dat lijkt mij de meest logische verklaring van soms aanwezige en soms afwezige bollen.

    @Antoine
    Tja, ik wil ook niet meteen roepen dat jouw geestenverhaal onzin is, maar je moet toch toegeven dat een defecte camera zo op het eerste gezicht een plausibeler verklaring is dan dat een zekere pentaxcamera geesten kan fotograferen?

  24. De Belg! says :

    @Rob, Bram Van Dijk, Antoine, Hermit, Tommy,
    afolus,

    Wat doen jullie moeilijk… ik verklaar…
    Wat zijn nou die Orbs en Entiteiten.

    Orbs zijn witte energiebollen, ook wel een geestbal genoemd. Entiteiten (geesten) kunnen zich in deze vorm laten zien, in de vorm van een witte energiebol. Deze bollen kunnen ook gefotografeerd worden. ( zie daarvoor ook mijn Album: Orbs en entiteiten )

    Meestal zijn dit soort bollen zichtbaar op plekken waar veel energieën zitten. Op begraafplaatsen, kerken, in huizen en op plekken waar bijvoorbeeld veel is gebeurd. Iedereen kan zo’n orb op de foto krijgen, het liefste met flits.

    Orbs kunnen ook gefilmd worden. Meestal gebeurd dit onverwachts, maar er zijn ook echter mensen die een camera neerzetten en orb op de film kunnen zien. Dit is heel mooi! Zelf heb ik ook een orb op de film, die behoorlijk snel door het beeld vliegt. Als je inzoomt op en orb kan het zijn dat je er diverse gezichten in kunt zien. Dit zijn de gezichten van de overleden persoo(ne)n. Er kunnen meerdere gezichten waargenomen worden in de energiebol.

    Entiteiten

    Entiteiten is een mooier woord voor geesten. Met entiteiten bedoelen we de energie van een onstoffelijk persoon. Een entiteit heeft geen lichaam meer, maar is nu slechts een energie. Een ziel. Ik noem ze ook wel eens gewoon zielen, vooral als ik ze naar boven help dan zeg ik: ‘Ik ga zielen helpen’ Onze ziel word geboren in een lichaam, dit lichaam dient als voertuig hier op aarde. Dat is namelijk nodig want anders kan niemand je zien en zonder lichaam kun je hier ook niet leven. De aarde is de Stoffelijke wereld en Het Hiernamaals is de Fijnstoffelijke wereld. Vanaf je geboorte ‘woon’ je in dit lichaam en als je overlijdt dan keert dit lichaam weer terug naar moeder aarde ( Je wordt begraven of gecremeerd ) Je ziel stijgt op naar boven. De plek waar iedereen thuishoort en waar je ook vandaan komt als je wordt gereincarneerd.

    Ook entiteiten kunnen gefilmd, gefotografeerd en zelfs opgenomen worden via de radio en televisie. Via de televisie wordt ook wel ITC genoemd dat staat voor ( Instrumentale Trans Communicatie ) Hierbij ontvangt men beeld en geluid via een ruisend tv beeld afgestemd op een speciaal kanaal. Verspeid over het land zijn er mensen die contact leggen via dit mooie fenomeen, en ik moet eerlijk zeggen dat het echt prachtig is wat je ontvangt!

    Opgelost ! Het heeft te maken met Instrumentale Trans Communicatie 🙂

  25. Dutch Hermit says :

    @De Belg!
    Fijnstof is heel ongezond. Logisch dan dat de wereld van de doden de ‘fijnstoffelijke wereld’ is 😉

  26. joost says :

    rob
    o jee, ik heb op m’n kaptafel een hele pot witte (pluizige) bolletjes staan. Zouden het ruige geesten zijn? 😈
    Wat doe ik daaraan?
    Ben ik nog te redden.
    joost

  27. agilhard says :

    Dat is jammer: nu je aan geestuitdrijvingen en contact met doden doet zullen we je helaas moeten stenigen. Dat schrijft de Wet nu eenmaal voor….

  28. joost says :

    antoine

    zijn vrouw plaste van angst op de bank bij mij. Na veel vijven en zessen ging de demon met veel gillen eruit

    Dus bij jou geen witte bolletjes maar gele druppeltjes. 🙂
    Wie gilde er? De demon? De man? De vrouw? Jij?
    joost

  29. joost says :

    D.H.
    Het was toch de onstoffelijke wereld? Helemaal niet stoffig dus.
    joost

  30. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Een onstoffelijke wereld zou ik me voor kunnen stellen. Lijkt me best heel aardig, hoewel zo’n onstoffelijke staat op termijn wel wat gaat vervelen. Een fijnstoffige wereld lijkt me minder. Dat waait maar met de wind mee. Bah! 😉

  31. joost says :

    D.H.
    Nee, er zijn in deze wereld al genoeg mensen die met alle winden mee waaien. 🙂
    joost

  32. rob says :

    @De Belg

    Wat doen jullie moeilijk… ik verklaar…
    Wat zijn nou die Orbs en Entiteiten.

    Bram doet helemaal niet moeilijk. Hij zegt gewoon: defecte camera van een bepaald merk, en jij komt met een ingewikkelde verhandeling over orbs en entiteiten en instrumentale transdinges 🙂

  33. joost says :

    rob
    Instrumentale transsexuelen? Dat is niet geestig hoor. 😦
    joost

  34. Antoine says :

    Beste Bram, je verhaal over de camera is denk ik wel de beste uitleg!
    Ik hou het hierop en kan het mijn clienten op zo’n manier uitleggen.
    Dank je hiervoor!

    Voor onze Joost: nee, niet ik gilde of die vrouw maar de demon, en ja helaas… gele druppeltjes 🙂 Misschien ook witte bolletjes maar daar hou ik me niet mee bezig, ik heb het al druk genoeg.

  35. mafchauffeur says :

    Witte bolletjes? Heel vroeger noemden ze dat gewoon Manna.

    Beetje flauw om dat ineens aan demonen of lekkende camera’s toe te schrijven.

  36. John says :

    @DeBelg

    Zoals Dutch Hermit al aangeeft: de witte bollen die je op een foto ziet (het liefst met flits!) zijn gewoon stofdeeltjes. Kom op zeg, heb hier 10 jaar geleden al een documentaire op Discovery Channel over gezien.

    Het herkennen van gezichten is ook een doodnormaal fenomeen wat men Pareidolia noemt:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolia

  37. John says :

    En @Antoine, ik wil je niet je brood ontnemen, maar je bent gewoon een ordinaire oplichter, dat is ook al zo vaak bewezen dat je er bijna chagrijnig van wordt dat mensen jouw troep nog voor zoete koek slikken.

  38. Antoine says :

    John, je verward me met iemand anders, ik heb niets met de ghosthunters van doen. Je moet eerst goed het blog lezen voordat je een oordeel velt.

    Vr.gr.

  39. Flipsonius says :

    @DeBelg!

    Entiteiten is een mooier woord voor geesten. Met entiteiten bedoelen we de energie van een onstoffelijk persoon. Een entiteit heeft geen lichaam meer, maar is nu slechts een energie. Een ziel.

    Dat verklaart veel 😉 Toch roept het wat vragen op…
    Maar entiteiten is gewoon een van het Latijn afgeleid woord voor zijnde. Mijn balpen is ook een entiteit. En wie zijn die ‘we’ in ‘bedoelen we’? Bestaan onstoffelijke personen, en hebben die ‘energie’? Wat versta je onder energie? En is zo’n persoon nu een geest (pneuma) of ziel (psyche)? Het gaat nergens over, maar het klinkt allemaal heel geleerd!
    Verder zeg je

    Onze ziel word geboren in een lichaam, dit lichaam dient als voertuig hier op aarde. Dat is namelijk nodig want anders kan niemand je zien…

    en vervolgens

    Ook entiteiten kunnen gefilmd, gefotografeerd en zelfs opgenomen worden via de radio en televisie.

    Beetje vreemd toch dat je niet gezien kan worden, maar toch gefilmd? Er zijn veel mensen die wel gezien maar liever niet gefilmd willen worden, maar het een gaat toch echt niet zonder het ander.

    Je ziel stijgt op naar boven.

    Waar is boven? Kun je daar wat coördinaten van geven? En als ze opstijgen, waarom moet jij ze een handje helpen?

    Vragen, vragen, vragen

  40. TommyLee says :

    @Antoine: bedankt voor je advies, ik hou me zeker verre van geesten. Ik heb in mijn kindertijd/jeugd een aantal uitdrijvingen meegemaakt en besef heel goed dat er niet te spotten valt met die wereld.

  41. joost says :

    flipsonius
    Misschien krijg je een beter beeld van boven en onder wanneer je de twee mysterieuze trappen op de tekening van rob nog eens bestudeerd..
    Die trap naar beneden is doodeng dus wil je alleen naar boven en dat wijst zichzelf (of je nu stoffelijk of onstoffelijk bent. 😉
    joost

  42. rob says :

    @Antoine
    Degene die jij bevrijd hebt, zou die misschien bereid zijn om zelf zijn ervaringen daarmee te delen?
    We hebben hier een topic gehad over het thema bevrijding en wel wat filmpjes gezien van heftige bevrijdingssessies, maar de mensen die zoiets hebben ondergaan reageren niet, terwijl verhalen van ervaringsdeskundigen toch wel het meest interessant zijn, die ondergaan tenslotte jouw theorie.

  43. Antoine says :

    Beste Rob,
    De mensen die een bevrijdingssessie hebben ondergaan willen meestal niet in de publiciteit komen, daarom zet ik geen getuigenissen op het blog. Een echt exorcisme grijpt diep in bij de mensen, bang om herkend te worden etc. Maar ik kan het in de toekomst wel vragen of daar interesse voor is. Moslims, kerk en evangelische christenen doen dat in elk geval zeker niet, evangelische christenen zijn vooral bang voor hun voorganger en gemeenteleden als die dat te weten komen. De reden is dat men mij vanuit hun doctrine als occult beschouwd gezien de onderwerpen op het blog, maar dit is alleen maar om ander volk te kunnen bereiken. Toch komt men uiteindelijk bij mij als het in hun eigen gemeente of in de healingrooms niet wil lukken, dat wil niet zeggen dat ik er dan geen zware dobber aan kan hebben hoor, zeker wel. Maar ik zal je verzoek in gedachten houden.

    Vr.gr.

  44. goedgelovig says :

    @Antoine: Het kan altijd anoniem.

  45. John says :

    @Antoine

    Antoine, je verward dit filmpje met iets anders. Dit filmpje gaat over exorcisme en Derren Brown onderzoekt dat. Je moet eerst goed het filmpje kijken voordat je een oordeel velt. Je bent nog steeds een oplichter want van je praktijken is niks bewezen. Je bent zelfs een gevaar voor de mensen die dringend psychische hulp nodig hebben.

  46. goedgelovig says :

    @John: Voel je vrij je mening te geven, maar probeer iets respectvoller te reageren.

  47. afolus says :

    @Antoine
    Je stelt dat “men” jou beschouwt als occult gezien de onderwerpen op het blog.

    Is dat een foto van jou bij de vraag “Wie is Antoine”?
    Bij het antwoord op die vraag komt vooral naar voren wat je allemaal kunt maar niet wie je bent…,

    Heb ik het goed begrepen dat jij je clienten af helpt van alle mogelijke problemen en dat je alleen van harte bereid bent dat te doen als ze vooraf betalen?

    Klopt het dat een behandeling bij jou ongeveer €1290 kost?

    Heb je het zo druk met je praktijk dat je potentiele lichtere gevallen verwijst naar Patrick die mogelijk hulp kan bieden vanuit zijn reiki-achtergrond?

    Ik heb er geen verstand van maar het klinkt als: beetje vreemd.
    Misschien zelfs een beetje occult.

  48. John says :

    @goedgelovig

    Dat is hetzelfde als vragen om respect te hebben voor de kwakzalvers die Silvia Millecam hebben behandeld en haar niet hebben doorgestuurd naar een oncoloog. Naast het feit dat Silvia dit zelf niet wilde hadden haar ‘behandelaars’ ook de verantwoordelijkheid dit te doen. Het is bij dit soort lui als Antoine wachten tot het fout gaat en iemand echt in een psychose terecht komt (hetgeen danw eer gezien wordt als duivelse manifestatie waardoor iemand nog steeds van medicijnen verstoken blijft). Het spijt me, maar daar kan en wil ik weinig respect voor opbrengen en ik noem het zoals het is: oplichters.

  49. Antoine says :

    Beste Afolus, ik woon nabij Morlaix dat is in Bretagne. Mijn bus is een 43 jarige Mercedes 406 D met nu meer dan een miljoen km op de teller en verbruikt bijkans 1:4. De bus weegt met interieur en tanks haast 6 ton. Als ik heen en terug rij is dat dus meer dan 2000 m afhankelijk waar het adres is van een client. Ik verbruik aan brandstof heen en terug soms meer dan 700 euro, afhankelijk of ik veel stadsverkeer moet rijden. Zeer regelmatig moet ik reparaties verrichten en onderdelen kopen, daar gaat het meeste geld naartoe met de diesel en motorolie.

    Dat was het kostenplaatje voor de auto, natuurlijk vraagt men waarom ik geen andere bus aanschaf, wel ik heb dat geld niet. De oorzaak is gelegen in het feit dat er altijd mijnimaal 1 persoon die 1100 euro wil neertellen om mij te laten komen. Als ik 3 weken blijf kan ik ongeveer 6 mensen helpen. Meestal of zeg maar altijd zijn dat mensen die geen geld hebben, een uitkering of schulden hebben. Aan deze mensen vraag ik niets, ik kan het niet maken tegenover God dat ik zou zeggen ”ik help u niet want u heeft geen geld’. Nogmaals, 5 clienten help ik gratis, soms drukt men mij nog wel een 100 euro of wat meer in de handen of krijg ik eten maar dat is lang niet altijd zo. Er zijn tijden geweest dat ik op geloof naar de mensen toeging en regelmatig zonder brandstof kwam te staan, dat is niet leuk. Als ik van huis ben is mijn vrouw alleen en wordt het land niet bewerkt en wordt er geen geld verdient, we hebben hier ook de nodige rekeningen die we moeten betalen. Regelmatig staan we achter met alles omdat ik te weinig geld ontvang.

    Wie kan ik helpen: ik kan mensen van hun psychische ziekkte afhelpen of wat dies meer zij zolang dit in relatie staat met aanwezigheid van geesten zoals psycholoog Wilson van Dusen, chef van het Mendocinohospitaal beschreef. Als er geen sprake is van een relatie in deze, kan ik de persoon niet helpen. Ik heb een grote autoriteit over demonen gekregen ongeveer 44 jaar geleden, ik was zelf bezeten en psychisch gestoort door onder andere magie linkerpad wat ik praktiseerde. Toen ik tot bekering kwam in bijbelse termen gesproken vroeg ik een bijbel, die gaf ereen maar ik zag in het geheel geen tekst dus vroeg ik een andere. De persoon schrok en citeerde wel degelijk wat eruit. Toen besefte ik pas dat er iets mis was met me, na het contact met God ging het fout, stemmen, waanideeen, schimmen etc. De voorganger van de groep waar ik God ervoer kon me niet helpen maar bad dat ik mensen zou ontmoeten die me konden bevrijden. Die vond ik in Haarlem, een ouder echtpaar van een pinkstergemeente.

    Ik ging elke week naar hen toe vanuit Rotterdam, een half jaar lang. Na drie sessies van een uur of 3 kon ik met zweet op mijn voorhoofd dezelfde bijbel lezen waar eerst geen tekst aanwezig was. Maar tot mijn ontsteltenis stopten ze na een half jaar, ze zeiden dat het te zwaar en te gevaarlijk voor hen was. Ik kreeg een zo grote mentale klap daardoor dat ik mijn auto nam en me op te pletter wilde rijden op de gevqangenismuur de Koepel in Haarlem, nog net kon ik het stuur omggooien. en bleef in leven. Een maand later ontmoette in in een katholieke kerk in Rijswijk een diaconaal echtpaar, ze konden me helpen zeiden ze. Die avond hebben ze 3 grootmachten verwijderd waarvan ik dacht dit niet te overleven. Na de sessie ze de man dat God vroeg aan mij of ik niet dezelfde bediening wilde doen als dat zij hadden. Ik zei volmondig ja zonder te weten waar ik ja op zei! Ze zalfden me met gewijde olie en ontving de Heilige Geest met 3 geestelijke gaven. Na een tijdje ontving ik mijn eerste client, totaal krankzinnig liep ze over de Strevelsweg, ik kwam net uit dienst van de TBS. Dat is een lang verhaal op zich wat ik niet hier zal vertellen.

    Wel dat is in grote stappen mijn verhaal. Medio september heb ik het plan om niet meer naar de mensen te rijden, het is niet alleen nederland maar ook frankrijk, ik wordt de laatste tijd steeds moeier van dat reizen, de bus heeft geen bekrachtiging loopt zwaar en is al oud, ikzelf ben haast zestig en zwaar diabeet met 3 hartinfarcten, en een hersenbloeding achter de rug.

    Ik heb geprobeert om mensen te interesseren voor dit werk maar nog niemand gevonden.

  50. Antoine says :

    Mijn excuses voor de taalfouten, het toetsenbord van de pc werkt niet naar behoren, zelf maar even invullen zoals het moet zijn. 2000m moet natuurlijk 2000km zijn etc.

  51. Antoine says :

    Afolus, ik heb je vraag niet volledig beantwoord. Patrick heeft een heel andere funktie, hij kan de membranen van het lichaam rechtzetten en helen. Als b.v. een membraan, chakra geheten teveel naar links of rechts zit, of er zijn ‘spaken’ stuk of als bij de kruinchakra de randen gerafeld zijn door teveel spirituele invloeden kan hij dat repareren. Men kan behoorlijk ziek worden, ook geestelijk als dat niet goed werkt. Patrick heeft ongeveer 18 clienten per dag. Als hij geestelijke entiteiten tegenkomt verwijst hij de mensen naar mij. Ik kan zelf ook de membranen waarnemen, ook de kleuren van het energieveld maar ik kan dit niet repareren. Als er dus zulke clienten zijn verwijs ik hen naar Patrick, demonen of geesten uitdrijven waar ze niet zijn is waanzin. Ik moet zeker weten of iemand gebonden is of dat het een andere lichamelijke, emotionele dan wel lichamelijke oorzaak heeft. Maar goed daar heb ik die drie gaven immers voor, die kun je o.a. vinden in 1 Corinte 12.

    Tot zover maar weer.

  52. joost says :

    antoine
    wat voor relatie heb jij met drie?
    3 kwalen, 3 hartinfarcten, 3 geestelijke gaven, 3 verwijderde grootmachten.
    Heeft dat wat te maken met de 3 éénheid van god?
    is het gewoon toeval?
    Betekent dat wat voor jou?
    (je ziet, ik stel je voor de zekerheid maar 3 vragen. 😉 )
    joost

  53. Antoine says :

    Ik ken het verhaal van Sylvia Millerkamp niet, ik woon in Frankrijk maar je hebt het onderwerp niet helder.

  54. rob says :

    @John
    In deze geef ik je gelijk, want de claim iemand af te kunnen helpen van bijvoorbeeld schizofrenie is een hele grote.
    net zo groot als het aangroeien van een ledemaat. Het is gewoon een ernstige stoornis waar niet mee te spotten valt.
    Stoppen met medicatie is garantie voor opspelen van heftige psychose.
    (met alle gevolgen v dien).
    Hoe zorgvuldig moet je dan als genezer te werk gaan om geen brokken te maken?

  55. rob says :

    @Antonie
    In de bijbel wordt nergens over chakra’s gesproken, vandaar misschien dat anderen je ‘occult’ noemen.
    Op zich waardeer ik het dat je open antwoord geeft, maar je claims zijn torenhoog. Je bent bezig met hele discutabele materie die,voor degene die je ‘geneest’ grote nadelige gevolgen kan hebben.
    Heb je nooit misgekleund in je diagnose?
    Het kan zijn dat je te goeder trouw handelt en niet bewust de boel oplicht, die mogelijkheid hou ik wel open.

  56. Antoine says :

    Heel erg zorgvuldig Rob… maar wel mogelijk, volgende week een bezoek aan iemand in nederland die daaraan lijd. Ik ben al 2 jaar intensief bezig met haar, nu mocht ze een paar dagen geleden na 10 jaar naar een open afdeling gaan. Iemand anders in Veenendaal na 20 jaar naar een open afdeling, en mag naar begeleide kamers, ben met hem ook al een jaar bezig. Nog veel meer gevallen maar zorgvuldigheid is zeer belangrijk, en nogmaals ik kan niet iedereen helpen. Als de ‘stam’ van de geest gespleten is kan ik doorgaans niets uitrichten of God moet die persoon genezen, dat is wat anders dan een uitdruiving…de twee helften (of soms meerdere) bij elkaar brengen die door een trauma gespleten zijn om te overleven.

    Medicatie moet men blijven gebruiken totdat de behandelend psychiater aangeeft dat het afgebouwd kan worden.

  57. rob says :

    @Antonie

    Medicatie moet men blijven gebruiken totdat de behandelend psychiater aangeeft dat het afgebouwd kan worden.

    Wat bedoel je met de splijting van een stam geesten?

    Hoe weet jij nou of het de behandeling is van jou, of van de pillen die het meest aanslaan?

  58. Antoine says :

    Beste Rob, de Bijbel is allang niet meer zoals dat was. Ik heb diverse vertalingen, ook een uit 1800, ja zelfs een uit 1200. daar lees je grote verschillen in als je de letteren van het oud nederlands tenminste beheerst. Maar het woordje ‘chakra’ heeft er uiteraard nooit ingestaan, dit gegeven komt uit de profetenscholen uit de oude tijd, daar is de kabbalastiek ook uit voortgekomen. Ik ben niet op christenen gericht maar op mensen die niet of moeilijk terecht kunnen bij christenen omdat deze dat toch vaak eng vinden en niet precies weten wat ze ermee aan moeten. Of men denkt er eenvoudig niet aan om daar hulp te zoeken, met name door de krappe doctrines. (wet op zich wel goed en veilig is).

    Ik heb b.v. een priester gehad uit de satanskerk van Anton Xander Lavey, wat je dan nodig hebt is kennis van hun religie en manier van denken dus moet je de satansbijbel bestuderen om zoiemand te kunnen begrijpen, iemand van de loge, spiritistische vereniging of wat dan ook…je hebt kennis nodig van de magische kabbalstiek. Natuurlijk vinden christenen me occult, dat is te begrijpen maar ik stuur de mensen na hun bevrijding wel naar de kerk welke bij hen past. Hoe de voorganger dan over mij denkt maakt mij niets uit, als de mensen maar onder Gods hoede komen. Men mag mij verguizen, als ik maar Gods werk mag doen en harten bij Hem kan brengen. Wees met de jood een jood en met de griek een griek zegt Paulus.

    Ik vergis me inderdaad wel eens, als ik bezig ben kom ik soms tot de slotsom dat ik de persoon niet voldoende kan helpen en dat leg ik dan uit waarom niet, maar laat ze niet hulpeloos achter. Er is dan altijd wel iemand anders die daarmee verder kan, alhoewel de mensen die ik kende in nederland intussen overleden zijn, o.a. Martie Haayer, pater Amadeus van der Staay, pater Koopman, ds.Willem van Dam en nog enkele anderen.

    Daarbij Rob, het is echt heel moeilijk werk, men staat er niet bij stil dat een exorcist repercussies krijgt van de geesten die je uitdrijft. Je maakt dan heel rare dingen mee hoor! Ik heb er al iets van verteld in dit topic.

    Eerlijk gezegd: Ik weet niet of ik ja tegen God had gezegd als ik alles van te voren had geweten wat dit werk betreft. Ik denk van niet.

    Nu ja per september stop ik met het reizen dus zijn er ook geen problemen meer met financien waar men zovaak tegenaan loopt.

  59. John says :

    Oh boy…

  60. Antoine says :

    Nee geen splijting van de stam geesten, ik bedoel splijting van de eigen geest van de persoon, daaruit kan schizofrenie voortkomen en nog andere aandoeningen. Ik heb een psychiatrische opleiding anders kun je niet werken in de TBS, als ik dat nou nog niet kan waarnemen dan moet ik maar direct stoppen want dan lijk ik op een schallende trompet om het maar zo te zeggen.

    Maar ik kan vanaf nu niet meer reageren, ik moet me klaarmaken voor de reis en heb nog een client eerst te doen in Frankrijk

    Dus moet ik hierbij onze conversatie sluiten helaas. Het was me een wel genoegen en misschien tot over enkele weken weer!

    Gods zegen voor een ieder op dit topic!

  61. John says :

    Ik heb een psychiatrische opleiding anders kun je niet werken in de TBS, als ik dat nou nog niet kan waarnemen dan moet ik maar direct stoppen want dan lijk ik op een schallende trompet om het maar zo te zeggen.

    En ik neem aan dat ze in de TBS-kliniek weten van je achtergrond maar ze hebben je desondanks toch aangenomen? Oh…Boy…

  62. John says :

    Én ze hebben je een psychiatrisch diploma gegeven? Waarom geloof ik nou helemaal niks van dit hele verhaal?

  63. joost says :

    antoine

    de Bijbel is allang niet meer zoals dat was. Ik heb diverse vertalingen, ook een uit 1800, ja zelfs een uit 1200. daar lees je grote verschillen in als je de letteren van het oud nederlands tenminste beheerst

    Er was een tijd dat je helemaal niets zag, geen tekst , wanneer je een bijbel opensloeg, weet je zeker dat je de tekst nu dan wel juist lees of lees je gewoon wat je wilt zien?
    Ik vind je verhaal nogal vaag klinken en ik heb mensen verpleegd in de psychiatrie die er ook van overtuigd waren anderen te kunnen genezen, zij hoefde b.v. alleen maar hun voet in de richting van een zieke te wijzen en deze was geheeld.
    Ik heb er noot enig bewijs van gezien en zij konden zichzelf niet genezen.
    joost

  64. joost says :

    john

    Én ze hebben je een psychiatrisch diploma gegeven? Waarom geloof ik nou helemaal niks van dit hele verhaal?

    In sommige overleg situaties spreken we op de werkvloer soms ook wel over “gediplomeerde” zorgvragers. 😦
    joost

  65. afolus says :

    @John
    Rustig blijven jongen, rustig maar! 😀

  66. Antoine says :

    Even snel voor het afsluiten een berichtje voor onze John, inderdaad… rustig maar jongen anders kom je straks nog op de separeerafdeling, maar ik kom je zeker helpen hoor! En als ik al in nederland ben nog gratis ook. 😉

    Warme groet!

  67. Flipsonius says :

    @John

    Waarom geloof ik nou helemaal niks van dit hele verhaal?

    Omdat het hoogstwaarschijnlijk een hoax is….;-)

  68. afolus says :

    @Flipsonius
    Ik ben bang dat onze Antoine serieus is. 😦
    Als je de website van deze goeroe bekijkt krijg je de indruk van een levenswerk. Hij moet nog leren hoe hij de kosten en de baten op elkaar moet afstemmen; immers een 43 jaar oude auto die 1:4 rijdt is niet echt handig. Antoine plaatste een foto van zichzelf op zijn website die zijn volgers het beeld moeten geven dat hij erg lijkt op de beelden die van enige godheid bekend zijn. 😉
    Ik heb de neiging hem Sint Antonius te noemen! 😀

  69. TommyLee says :

    Ik laat het commentaar graag aan de professionals onder ons over. De namen die hij noemt waren vroeger gerespecteerde namen. Dat wel.

  70. rob says :

    @TommyLee
    Die Mattie Haaijer was best extreem, eerlijk gezegd.
    Op zich een lief mens, dat dan wel.

  71. rob says :

    @Antoine

    Even snel voor het afsluiten een berichtje voor onze John, inderdaad… rustig maar jongen anders kom je straks nog op de separeerafdeling, maar ik kom je zeker helpen hoor! En als ik al in nederland ben nog gratis ook.
    Warme groet!

    Nounou, dan zouden ze je toe moeten laten in de separeer. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren. 🙂
    Overigens zijn er geen separeerafdelingen. Wel afdelingen met separeerruimtes. In die ruimte kom je niet zomaar binnen als bezoeker, en zeker niet als exorcist.
    Dat maakt je verhaal ongeloofwaardig.

  72. rob says :

    @Antoine

    Nee geen splijting van de stam geesten, ik bedoel splijting van de eigen geest van de persoon, daaruit kan schizofrenie voortkomen en nog andere aandoeningen. Ik heb een psychiatrische opleiding anders kun je niet werken in de TBS,

    Dit klinkt nou ook niet bepaald professioneel.
    Splijten van de geest staat niet in de DSM 🙂
    Volgens mij ben je een hobbyist, die zich een stuk belangrijker en interessanter voordoet dan hij is. 🙂

  73. Antoine says :

    Rob, je zoekt ‘spijkers op laag water’ om mij onderuit te halen lijkt het wel. Ik ben haast 60 en 20 jaar weg, deze omschrijving staat niet in de DSM inderdaad. Laten we het erop houden dat er wel degelijk mensen genezen van diverse psychische aandoeningen. Ik heb nog geen enkele psychiater of psychiatrisch verpleegkundige dat zien doen, ook jij waarschijnlijk niet. Anders ga je toch een keer mee? Dan zie je het effect wat God kan doen voor iemand .Ik vertrek nu naar nederland en wel naar een psychiatrische kliniek. 😉

  74. mafchauffeur says :

    @Antoine: zomaar een suggestie. Voor de prijs van twee tripjes aan brandstof!

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215702542

  75. rob says :

    @Antonie
    Welke regio?, misschien neem ik je uitnodiging wel aan.

  76. rob says :

    @Maf
    Misschien is een privevliegtuig nog wel goedkopen dan het wrak van Antonie 🙂

  77. rob says :

    @Antoine

    Je doet mij denken aan andere genezers die torenhoge claims neerzetten,(zoals Jan Zijlstra) waarvan niet bewezen is dat ze ook inderdaad genezen. Geclaimde genezingen bleken uiteindelijk tijdelijk te zijn, vanwege het psychische effect.
    Het effect dat je iemand hoop en geloof geeft, dat tijdelijk voor een effect kan zorgen.
    Uiteindelijk is de persoon weer terug bij af, want die is niet genezen.

    Geloof ik niet in bevrijding?
    Jawel, maar niet op jouw gronden.

    Ik werk zelf in de psychiatrie als pleeg en ik zou die mensen niet graag als proefkonijn willen gebruiken of valse hoop willen geven.
    Ik vraag me ook af of je werkelijk de gelegenheid en het lef zou hebben om iemand te benaderen die in een ernstige psychose zit.
    (op bijvoorbeeld een gesloten afdeling waar regelmatig gesepareerd wordt)
    Je verhaal is een broodje aap.

  78. afolus says :

    @rob
    Doe je wel voorzichtig..!!
    Je kunt volgens mij beter een dagje gaan vliegen met @mc.
    Dat is ongetwijfeld gezelliger en meer overzichtelijk!
    😉

  79. mafchauffeur says :

    @rob: mmmmm, valt tegen. Een ongeverfde Cessna 150 kost al USD 14.900. http://www.aerotrader.com/listing/1967-Cessna-150-103981719

    Dan kun je beter voor ietsje duurder gaan. Maar wel heel klassiek. En met zo’n staartstuk is iedere entiteit meteen in verwarring. Sta je al 1-0 voor als exorcist.
    http://www.aerotrader.com/listing/1967-BEECHCRAFT-Bonanza-V35TC-98332049

  80. rob says :

    @Afolus
    Ik heb zomaar het idee dat het vooral een potje bluf is (ook v mezelf).
    Een dagje vliegen sla ik niet af 🙂

  81. Pittig says :

    Ik stel voor dat mafchauffeur John en Rob naar zo’n exorcisme toe rijdt en dat ze verslag doen op GG! 😉

  82. John says :

    @Pittig

    Het verhaal is mij al wel duidelijk hoor. Antoine is vroeger zelf de psychiatrische patiënt geweest (waarschijnlijk langdurig opgenomen geweest) en heeft in die hoedanigheid zelf menig exorcist afgelopen om hem van zijn problemen af te helpen. Daar heeft hij ook al die kennis vandaan wat namen betreft van exorcisten en technieken die ze gebruiken. Ik vermoed zelfs dat Antoine zelf in een TBS-kliniek heeft gezeten (voor wat mag joost weten), en aan zijn wazige en onsamenhangende gepraat te zien staat hij inmiddels zo ver van zichzelf af (zoals Afolus al stelt: er staat veel op zijn website wat hij ‘kan’ en niet over wie hij is) dat hij net doet (en waarschijnlijk gelooft hij dat ook echt) alsof hij de hulpverlener is in plaats van de patiënt.

    Er is echt geen één zichzelf respecterende universiteit die deze man zijn psychiatersdiploma heeft laten halen en geen één zichzelf respecterende TBS-kliniek die hem aan zou nemen. Bovendien zegt Antoine zelf dat hij een exorcisme heeft uitgevoerd op een TBS-patiënt, hetgeen echt strikt verboden is om werk en privé op zo’n indringende en grensoverschrijdende wijze door elkaar te halen, wat hem direct op ontslag zou komen te staan. Antoine is zelf TBS-patiënt geweest en er heilig van overtuigd dat niet hij zijn daden heeft gepleegd waardoor hij in een TBS-kliniek terecht kwam, maar ‘een kwaadaardige entiteit in hem’. Dit gebrek aan eigen verantwoordelijkheidsbesef zie je vaak bij delinquenten.

  83. Johan says :

    @John: Zo heeee, wat een analyse. Ben je zelf psychiater of heb je alleen maar een hulpverleningstraject doorlopen? 😉

    @Pittig: Ik ben voor. Neem een camera mee om die bevrijdingssessie vast te leggen en een Penta(grama)x om de bolletjes te kunnen zien. Ik zie uit naar de reportage.

  84. rob says :

    @Pittig
    Ik wil mijn werk niet in gevaar brengen door een idiote actie bij een kwetsbare patient vast te gaan leggen.
    Binnen de setting van een inrichtin g zie ik sowieso niet zitten, dan voel ik mij zowat medeplichtig 😦
    Jij mag ook, als dominee om het geestelijk proces te bewaken 🙂

  85. John says :

    @Johan

    Ik denk dat ik er niet ver naast zit, lees zijn eigen woorden er maar eens op na. Te veel zaken die niet kloppen.

  86. rob says :

    @Maf
    Gweldig toestel.
    Daarmee veeg je in 1 klap alle demonen boven Nederland weg uit de lucht 🙂

    @John
    In deze ben ik het met je eens, de meest logische verklaring.
    Iedereen kan een website volstampen met claims die niet na te trekken zijn.

  87. joost says :

    john

    Ik vermoed zelfs dat Antoine zelf in een TBS-kliniek heeft gezeten (voor wat mag joost weten)

    Vertel het me alstublieft dan!!! (als het toch mag) 😉
    joost

  88. Alexander Overdiep says :

    Zou aardig zijn om dit met de hele zaal te oefenen en zingen tijdens de Nacht van de Theologie

  89. Antoine says :

    Hallo Rob,

    Ik ben net terug uit Nederland, ja als ik weer clienten heb in nederland of Belgie zal ik het voorstellen aan de hulpvrager of je erbij mag zijn. Ik heb vernomen van en vriend van mij ”de Belg” dat jullie elkaar kennen? Je woont in de regio Brabant?

    Haha wat een verhalen gaan er over mij op dit topic en dat allemaal naar aanleiding van ‘psalm150”. Wel grappig wat mensen allemaal niet bedenken.

    De regio kan verschillend zijn, vanaf Brabant tot het noorden en oosten van Nederland. Ja en dan nog Frankrijk uiteraard waar de meeste clienten vandaan komen maar dat zal te ver voor je zijn?
    Als je mij prive mailt kunnen we beter contact onderhouden, dan zal ik je mijn telefoonnummer geven voor contact. Op de website vindt je mijn mailadres.

    Ik heb misschien een client in Tilburg, maar dat is nog niet duidelijk, Ik weet zeker dat ze het goed vind als je meekomt.

    ”Mafchauffeur” gaf een aardige attentie om een busje te kopen voor de prijs van 2 ritten. Helaas kan ik geen nederlandse auto meer over schrijven op naam omdat ik niet woonachtig ben in Nederland, de bussen bij ons in Frankrijk zijn voor het zelfde bouwjaar veel duurder en technisch minder solide., maar toch heel aardig dat je meedenkt!

  90. Antoine says :

    Volgens mij ga ik overal veel te serieus op in op dit topic…zucht. Misschien toch een psych-behandeling laten doen…hihi 🙂 Wie weet er een goeie kliniek waar ze me niet begrijpen? Dat wordt genieten in het gekkenhuis…eindelijk rust…

  91. Antoine says :

    Valt toch lang niet mee om gek over te komen..en ik doe toch zooo mijn best op mijn blog….hihi

  92. John says :

    giechelgiechel

  93. joost says :

    antoine
    Stel je maar gerust hoor, je komt aardig gek over. 🙂
    joost

  94. Antoine says :

    Joost, ik maakte me al zorgen… dat het niet zou lukken 😉 Moest een extra ”zo nodig” haloperidolletje ervoor slikken….

  95. afolus says :

    hihihihihihihihihihihihihi, wat een jolijt… 😀

  96. moeder van een gevoelig kind says :

    Beste mensen,

    Antoine is nu in Nederland. Ik heb hem gevraagd om te kijken of hij iets voor mijn paranormale zoon kan betekenen. Ik heb nauwelijks geld, maar door onderdak te regelen en voor maaltijden te zorgen betaal ik hem. Later kan ik pas zeggen of het gewerkt heeft. de reguliere zorg kan het in ieder geval niet, dan alleen pillen voorschrijven. Als oud politieagente ben ik waakzaam en argwanend doch ook de wanhoop nabij door het gebrek in de reguliere zorg.
    Het volgen van een DSM 4 en pillen voorschrijven.
    Er is meer, dat weet ik inmiddels.

    Ik heb de discussie gevolgd met en over Antoine, en dat zet mij tot denken.

    Wil je op de hoogte blijven dan mag je mij mailen.

    Groeten,
    Een moeder

  97. rob says :

    @Moeder v e gevoelig kind
    Eigenlijk onvoorstelbaar dat je naast de zorg voor je zoon in zo’n moeilijke situatie ook nog moet helpen in de keuken om Antonie te betalen . Kon het echt niet voor niks?

    Overigens veel sterkte met je zoon, en soms kan je beter pillen nemen dan nog verder v huis raken in een alternatief circuit wat ook nog eens bakken met geld kost.