Op weg naar de pinksterconferentie

Twijfelzangers Jelle Riet en Paul van Noort togen dit weekend vol goede moed naar de pinksterconferentie om hun repertoire voor een tienduizendkoppig publiek ten gehore te brengen. Maar er is iets niet helemaal goed gegaan…

Intussen in de muziekverkooptent op de pinksterconferentie…

Klant: Heeft u ook de Twijfelliederen CD?
Verkoper: Is dat van Remco Hakkert?
Klant: Nee, volgens mij niet niet.
Verkoper: Ik zal even kijken, hoe heette de CD ookalweer?
Klant: Twijfelliederen 1 live
Verkoper: Ik kan het even niet zo vinden, door wie is het gemaakt?
Klant: GoedGelovig
Verkoper: Nou, we zijn hier allemaal goed gelovig, God kan immers niets kwaads doen.
Verkoper spreekt een collega aan
Verkoper: Ja, we hebben die vraag al vaker gehad dit weekend, maar die is nog niet bij ons verkrijgbaar.
Klant: Aha. En kan ik het wel bestellen?
Verkoper: Nou, als nu na de conferentie naar uw eigen christelijke boekhandel gaat en het daar vraagt, dan kunnen ze het daar voor u bestellen en heeft u het binnen ÊÊn week.
Klant: Dat klinkt goed! Heeft u ook enig idee hoe duur de cd is?
Verkoper: Ow, u hoeft geen bestelkosten te betalen hoor!
Klant: Maar hoe duur is het dan?
Verkoper: Waarschijnlijk rond de 20 euro, kan ook iets meer zijn.
Klant: Bij mijn eigen christelijke boekhandel dus?!
Verkoper: Ja, waar komt u vandaan?
Klant: [plaatsnaam]
Verkoper: Ow, in [plaatsnaam] zit een christelijke boekhandel, dat is vlak bij. Die kunnen u helpen
Klant: Dankuwel.

26 responses to “Op weg naar de pinksterconferentie”

  1. Pittig says :

    Haha! Leuk!

    Best een goed idee — zo’n twijfelconferentie! 🙂

  2. Alberto says :

    Echte twijfelaars: ze zijn helemaal de weg kwijt.

  3. Pittig says :

    @ Alberto

    Maar ontdekken wel allemaal nieuwe wegen!

  4. Pittig says :

    @ Alberto

    Weet jij zeker dat jij op de goede weg zit?

  5. joost says :

    alberto/pittig

    Echte twijfelaars: ze zijn helemaal de weg kwijt.

    Maar ontdekken wel allemaal nieuwe wegen

    Weet jij zeker dat jij op de goede weg zit?

    Maar alle wegen leiden toch naar rome?
    Dan ben je nooit echt de weg kwijt toch?
    Maar willen we daar wel naar toe?
    Zo goed bekend is het daar de laatste tijd ook niet
    joost

  6. Cogito says :

    Jammer dit… Ik vond het zo’n goed nummer, maar dat is nu enigszins teniet gedaan door deze tenenkrommende acteerprestaties. Niet meer doen de volgende keer en vooral mooie liedjes blijven maken!

  7. dspolleke says :

    @cogito cheesyness was het doel

  8. Cogito says :

    @dspolleke Prima, maar toch maar niet meer doen… 😛
    Ik kan nu niet meer naar jullie mooie nummer luisteren zonder dit voor me te zien… đŸ˜Ļ

  9. dspolleke says :

    Dank je voor het compliment 😉

  10. thebutler says :

    Foo Fighters kwamen er ook mee weg in Learn to Fly. 😉

  11. arie (@trialk) says :

    @c accepted by the tralktrusters

  12. de hokjesgeest uitdrijver says :

    Ik was op de pinksterconferentie met al mijn vooraf in de maaggesplitste twijfel. Naast de ergernis over mainstream charismatisch christendom en de afwezigheid van kunst en vegetarisch eten; heb ik me enorm opgewonden over de bergen plastic. Dan bedoel ik niet de plastic jesus loves you smiles van mensen maar borden, bekers en bestek. De oneerlijke olie die vooraf gaat aan het plastic, 60.000 christenen die alles weggooien zonder het apart in te zamelen.Dan het idee dat de plastic oersoep aan het groeien is. Verschrikkelijk. Ik hoop dat we bij de hemelpoort eerst door onze persoonlijke plastic afval heen moeten graven voordat we naar binnen kunnen;-).

    Dit lied stak in mijn op en heb het vol overgave gezongen als de kotspelneigingen in mij opkwamen. http://www.youtube.com/watch?v=6uE1l75aiZc&feature=related instead of a show

  13. thebutler says :

    Plastic is forever!

  14. joost says :

    een hit van Jefferson Airplane : plastic fantastic lover.
    joost

  15. Flipsonius says :

    @de hokjesgeest uitdrijver
    thnx, prachtig nummer, sterke tekst, klinkt als een zingende Shane Claiborne

  16. Alberto says :

    @Pittig:Het kan interessant zijn om allerlei nieuwe wegen te ontdekken, maar als je nou net op zoek bent naar die ene weg, zijn die andere wegen knap irritant.

    V.w.b. die andere vraag: in deze tijd is zekerheid in elk geval verdacht: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/in_deze_tijd_is_zekerheid_verdacht_1_322184
    Maar ik zit met die verdenking in elk geval niet in mijn maag. 😉

  17. rob says :

    Waar ik toch zo vreselijk benieuwd naar ben, is of de opwekking eindelijk doorgebroken is.

  18. TommyLee says :

    @rob: opwekking is iets waar je naar smacht, niet iets wat gaat gebeuren (tenminste niet in de vorm die wij verwachten)

  19. TommyLee says :

    Ja ik heb die platenverkopers ook leip gezeurd, vandaar dat ze zeiden dat er wel meer vraag naar was!!!

  20. rob says :

    @TommyLee
    Je bent 100 keer naar de stand gegaan iedere keer in een andere vermomming, of je hebt je hele familie op ze afgestuurd, teneinde “de vraag’ omhoog te stuwen. 🙂 ?

  21. Dutch Hermit says :

    @Rob
    Tommy Lee is een meester in vermommingen. Zijn Ava lijkt totaal niet op hoe hij er in het echt uitziet 😉

  22. TommyLee says :

    Nee, 1 keer en zonder vermomming (als je de positieve tekst op mijn shirt niet mee rekent) maar met mijn witte kuif zeker respect afdwingend.

  23. TommyLee says :

    Ik liep daar zomaar tegen een dwaas schaap aan (of was het een wolf in schaapskleren??)

  24. Dutch Hermit says :

    @Tommy Lee
    Dit dwaze schaap was afwezig.

  25. rob says :

    @TommyLee
    Echt, je hebt een dwaas schaap ontmoet (ik ben jaloers).
    Ik ben geen enkele bekende tegengekomen op pinkpop.

  26. thafizzy says :

    Ai ai ai… undercover gaat ook steeds moeilijker

    Goed, ik was daar. En dat was dus in zo’n tent waar je het klimaat van het zendingsveld kon uitproberen. Wereldinfo noemen ze dat. Best apart, ik zou het eigenlijk een verzameling van wereldvreemdheid willen noemen. En daar was temperatuur zo hoog dat rondlopen in de gouden bikini gewoon in de taakomschrijving thuishoort. Jammer genoeg was de dresscode de christelijk verantwoorde rok voor de vrouw en de stinkende spijkerbroek voor de man.

    In ieder geval… Daar begon op een gegeven moment ook een mevrouw tegen mij te praten van CleansingStream. Ze had me nog nooit eerder gezien, zei ze. Heeft ze toch niet goed opgelet. Ik heb haar toch minstens drie keer eerder gezien. Dus ik zeg: nou, ik u wel.

    Vervolgens een heel verhaal over hoe God alles doet en dat bevrijdingspastoraat belangrijk is. En dat psychische problemen het werk van satan zijn en het belangrijk is dat iedereen daarvan bevrijdt moet worden.

    Dus ik vraag aan haar of ze de website GoedGelovig kent (nee) en vertel haar letterlijk wat ik bij haar gezien heb. Uiteraard lag het aan mij, maar volgens die mevrouw was ik verblind door zonden en had ik het allemaal verkeerd gezien (en bovendien, ze had mij nog nooit gezien…).

    “Maar u heeft dus wel wat kritiek?” Euh, jah, nog al. Heel gesprek over wat ik hier ook vaak zat uiteen heb gezet (kennis, ervaring, professionaliteit). “Dat is nou echt voor het eerst dat ik dat hoor, maar ik zal het zeker meenemen.”

    Ironisch genoeg stond het standje in de donkere tent vlak bij de uitgang; zodat ik nu met recht kan zeggen: ik zag licht aan het einde van de tunnel!