Twijfellied: Wij geloven (en nu allemaal!)

De twijfelzangers en -muzikanten van Goedgelovig hebben de smaak goed te pakken. Omdat er zo nodig ook een koortje met canon op de Twijfel-CD moet heeft Danny Butler in een melige bui het lied ‘Wij geloven’ geschreven. De tekst en melodie zijn heel eenvoudig, iedereen kan zo op het refrein inhaken: ‘Wij geloven (wij geloven). Wij geloven (wij geloven). Wij geloven. Geloven wij.’ De coupletjes zijn ook heel makkelijk: ‘Wij geloven heel hard. Met ons hoofd en ons hart. En onze handen in het haar.’

Wij geloven muziek (mp3) | Wij geloven lyrics (pdf)

14 responses to “Twijfellied: Wij geloven (en nu allemaal!)”

  1. Johan says :

    Geinig stemmetje. 🙂

  2. Vleertje says :

    Owh Danny, wat hilarisch proud to be fout!!! :mrgreen:

    Tenenkrommend keybordje maakt het helemaal af!!
    Ik bespeur een hit!

  3. TommyLee says :

    Dit wordt DE hit op de komende opwekflesconferentie dat voel ik -_zonder enige profetische gave_ aan mijn water.

  4. cornelis says :

    — nou..ik geloof het ook wel..

  5. Hendrik says :

    Heel mooi! Misschien kan er ook nog een versie gemaakt worden met een gastoptreden van dominee Gremdaat?

  6. Hendrik says :

    Dat “en nu allemaal” is vooral erg inspirerend. Zeker als dat vol vuur gezongen en gedanst gaat worden kan wellicht een strofe toegevoegd worden:
    ‘Wij geloven met veel vrucht,
    handen hoog in onze lucht,
    verspreiden wij de zoete geur,
    geven onze oksels kleur’

  7. Pittig says :

    Oh prachtig!! 😀

    Als je hier niet op kunt lachen en soaken, dan weet ik het niet meer!

  8. joost says :

    ik geloof het geloof ik nog niet helemaal.
    joost

  9. thebutler says :

    Wow! Acht reacties.
    En het was niet eens de bedoeling dat deze demo op de site geplaatst zou worden.
    Bij genoeg tijd/budget had ik het graag in een studio opgenomen maar dat is er niet van gekomen.
    Maar dit was in ieder geval mijn idee voor een eindlied voor het twijfelliederen album.

  10. rob says :

    Kunnen we niet wat pegels bij elkaar scharrelen ?

  11. thebutler says :

    Als we met een heel koor de studio in gaan zou dat kunnen. Maar dan halen we de deadline niet.

  12. rob says :

    De deadline is pinksteren toch?

  13. goedgelovig says :

    @thebutler en rob: Ruub heeft laten weten zijn best te doen de CD met Pinksteren uit te brengen. Dat kan betekenen dat niet alle nummers er op komen.