David Maasbach trekt 8.000 kijkers

Het is zonder twijfel “de grootste landelijke televisiedoorbraak” en “hét medium om de massa te bereiken”, zegt de Haagse evangelist David Maasbach over zijn zondagochtendprogramma bij SBS6 (bron). Er zouden volgens hem wekelijks vele tienduizenden huishoudens naar kijken. Maar de glorietijden van het Malieveld zijn nooit meer teruggekomen. Anno 2012 trekt Maasbach op een heel gemiddelde zondagochtend maximaal 8.000 kijkers. De SKO-cijfers liegen er niet om en laten zien dat Het Kleine Huis op de Prairie op zondagochtend om 7:00 nog 33.000 kijkers trekt. Daarna zapt Nederland massaal weg van Tommy’s teleshopping en Maasbach, om direct erna om 10:00 met 122.000 kijkers terug te keren voor het populaire Robs Grote Tuinverbouwing. Maasbach haalt de kijkcijfers van SBS6 flink naar beneden, maar hij betaalt dan ook fors voor zijn zendtijd. Intussen bespaart hij volgens weblog Armageddon op zijn voorbereiding, want hij plagieert hele preken van Joel Osteen.

82 responses to “David Maasbach trekt 8.000 kijkers”

  1. afolus says :

    David Maasbach beschouwt zichzelf als een man met een boodschap en is in het maatschappelijk veld in feite een man in de marge.
    Inmiddels wordt Maasbach al maanden achtervolgd door Armagedon.nl met nare beschuldigingen en suggesties die eerder op een persoonlijke afrekening lijken dan op een objectieve oproep tot nader onderzoek.
    In elk geval lijkt tot nog toe niemand Pieter van Armagedon.nl erg serieus te nemen.

  2. Shaul says :

    De ‘man met de boodschap’ is ook niet om aan te zien en te horen.
    De namaak ligt er bovenop. Het is één groot familiedrama wat wordt opgevoerd. Dat mensen daar nog intrappen. Wegzappen is de enige remedie.

  3. Pieter says :

    Het is Armagedon met 1 d…. In mei verschijnt er het nieuwe boek van Silvan schoonhoven, over de Pinksterbeweging in Nederland, ook de stichting JMWZ en Maasbach worden hier in behandeld.

  4. guppie Gerda says :

    sorry, ik neem Pieter zeer serieus!!!!!!! Wij weten het uit jarenlange ervaring!!!!!!! Nooit weer!!!!!!! a.u.b neen deze waarschuwingen heel serieus!!!!!

  5. evert says :

    natuurlijk zal het programma weinig kijkers trekken.
    het ligt ook niet in de aard van het programma om populair te zijn.
    als gewoon hollander is het al moeilijk genoeg om een geloof te hebben, ik denk aan de jehovahs , de mormonen de remonstranten voor islam en mohamadaan is het wat makkelijker omdat zij een beloning krijgen wanneer ze een ongelovige opruimen.
    als een livestyle programma 200.000 mensen trekt omdat het dieet een revolutie betekend , en de levensverwachting vrelengd met 10 jaar is dat voor de makers een teleurstelling .
    een kdh van 2 miljoen zou passender zijn , vooral gezien het levenselixer dat 10 jaar toevoegd aan het leven.
    in religieus opzicht was het standpunt van maarten luther ook een aanklacht , en ik verwacht ook niet dat er veel mensen zijn standpunt deelden of wel konden delen gezien de straf die volgde op de volgelingen , de eerste tijd.
    elk standpunt wat ge-uit wordt zal eerst bespuugd en uitgelachen worden, daarna volgt de brandstapel.
    wat david doet is daarom niet van minder waarde ,natuurlijk wil ook hij en zijn gezin een goed leven, en waarom ook niet .
    is een ieder soms niet evenwaardig , kan het niet zo zijn dat we allen een leven gekregen hebben, en daarom een leven waardig zijn.
    natuurlijk zet hij het werk voort van zijn vader, wat is makkelijker dan de paplepel.
    de boodschap luid daarom ook “bekeerd u”.
    of je al bekeerd bent of dat je hem lelijk vind of dat je wat krap bij kas zit zijn futiliteiten maar geen reden om het standpunt te kraken.
    of david maasbach een populair persoon is kan de kijkdichtheidsmeter niet uitwijzen , wat hij wel uitmaakt is dat er erg weinig mensen geintresseerd zijn in de uitzending van jmwz
    zoals iedereen weet is het niet belangrijk hoeveel mensen durven te kijken , of nog mooier die afgeraden worden om te kijken , laat staan een bezoek brengen in een van de centra , het gaat erom dat de juiste mensen dat doen.
    wat dat aangaande moet ik toch concluderen dat ondanks alle tegenwind de stichting nog steeds bestaat , met alle gebreken en tekortkomingen.
    het is niet dat ik een lans breek voor de familie maasbach , maar ik breek een lans tegen de onbehoorlijkheid , de artikelen over het gristelijk geloof zijn dusdanig gezouten dat het moeilijk word om het te eten,
    verder hoop ik nog veel van u te horen vriendelijke groet

  6. joost says :

    evert
    maar als het zout zijn smaak verliest dient het tot niets meer alleen nog maar om te worden weggeworpen.
    joost

  7. goedgelovig says :

    @afolus: De onderbouwing op Armageddon is niet sterk, maar er is bij Maasbach wel degelijk een en ander aan de hand. Journalist Silvan Schoonhoven neemt het verhaal van Pieter wel serieus en zet het in context. Morgen hierover een bericht op GG. Er volgt ook nog een recensie.

  8. najdranreb says :

    Het belangrijkste punt lijkt mij dat Maasbach liegt over de kijkcijfers. Als hij hierover liegt, hoe betrouwbaar is hij dan als gristen?

  9. Pieter says :

    @GG…Niet sterk onderbouwd? Wat dacht je van meer dan 12 stichtingen op naam van de jmwz, ondergebracht in 1 BV ( Hobimij ) enig eigenaar mevr. W. Maasbach? Diverse kapitale panden door nederland, ondergebracht in verschillende holdings op naam van jmwz.dus mevr. Maasbach? En dan alle reisjes naar Amerika op kosten van de gulle gever? En ga zo maar even door…en dan heb ik het nog geeneens over de manipulatie en druk…heb je de DVD niet gezien van zwager Simon van Dalen?? enfin, ieder moet er het zijne van vinden, maar vind je reactie” niet sterk onderbouwd” een beetje te makkelijk. http://www.armagedon.nl met 1 d overigens.
    Greetz,
    Pieter

  10. Ds Dre says :

    Volgens mij is het 9.000 op de 22e dus meer dan 8.000. Op de 29e 4.000, dat gaat niet zo best. Ik zie dat een RKK dienst door 100.000 mensen wordt bekeken, dus Maasbach mag gewoon weer terug naar de moederkerk.

  11. afolus says :

    @GG
    Gelet op de reacties uit de hoek van Maasbach en de zijnen twijfel ik er niet aan dat ook in den Haag van alles mis is.

    Het door Pieter aangehaalde filmpje met de fondswervende actie van Simon van Dalen doet vermoeden dat men destijds een oplossing voor de financiele crisis heeft gevonden. Betalen, betalen, betalen.

    Toch is ook in de opstelling van armagedon.nl en haar founding father Pieter het een en ander mis. Als hij op zijn eigen website of die van anderen wordt bevraagd dan wordt duidelijk dat hij veel geleerd heeft van Maasbach. Hij duikt, ontwijkt en geeft zijn criticasters een ban.
    Dat is behoorlijk anders dan de aanpak van Schoonhoven… 😉

  12. Pieter says :

    @Afolus…ten eerste mag iedereen reageren op de site, zolang men dit op een fatsoenlijke wijze doet, er zijn van alle duizende bezoekers tot nu toe 2 die ik een ban heb gegeven, om de boverngenoemde reden, en de ander omdat ik mij niet laat bedreigen op mijn site, lijkt mij toch redelijk? Verder ontwijk of ontduik ok niks, de antwoorden staan op mijn site, en de site is geen platform voor JG en dergelijke…
    als men reageert op een artikel, doe dit dan ook ontopic en kom niet mer totaal andere zaken , daar heb ik een speciale rubriek voor…

  13. joke de wilde says :

    2 mei

    beste David Maasbach

    ik kijk elke zondag naar u dienst op sbs 6
    en elke zondag heeft u steeds andere preken waar u dan over gaat praten
    maar u raakt bij mij zelfs in de huiskamer om dat ik elke zondag met u preek er gewoon kippevel van krijg
    en ik moet er ook vaak om huilen
    zo mooie vind ik die verschillende preken van u
    en ik mag ook wel graag naar u dienst zitten kijken
    en om dat ik u preken ook zo leuk vind om naar te zitten luisteren

    en ik heb ook nog een dagboek van u gekocht en dat dagboek heet
    iedere dag met god volume 3

    dus kom op mensen steun daarom David Maasbach

    hartelijke groet

    joke de wilde

  14. Ds Dre says :

    @Joke.

    Hoe zouden we David M moeten steunen? Een dienst kijken waar ik niets aan vind? Een boek van hem kopen wat me niet aanspreekt?

  15. joost says :

    joke
    ik heb ook één maal een preek beluisterd van hem en ik kreeg er ook kippenvel van maar dat kwam volgens mij omdat de schijnheiligheid er van af droop. 😦
    Er staat geschreven dat je je vertrouwen niet in valse profeten moet stellen. Hoe vals wil je ze hebben? 😡
    Maar kritiek geven mag niet want dat is zondig. Stel geen vragen en geef dociel je centjes af en als je het licht niet ziet is het je eigen schuld want dan heb je wat fout gedaan. 😈
    joost

  16. TommyLee says :

    Als je de reactie van Joke leest krijg je -met alle respect- een aardig inzicht in het niveau van de gemiddelde Maasbach fan. Ik zou kunnen stellen: Elke leider krijgt de volgelingen die hij verdient. Maasbach trekt allochtonen en eenvoudige mensen die zijn stijl van onderwijzen begrijpen en waarderen en misschien wel nodig hebben. Anderen die de gevaren doorzien van zowel zijn boodschap als zijn wijze van regeren hebben daar niets te zoeken. Zo heb ik in een zwarte kousen kerk helemaal niets te zoeken. Ik snap ze niet ik vind hun redenatie onlogisch maar ik heb geen hekel aan ze. ik probeer ze wel in hun waarde te laten

  17. Alec says :

    Christenen die elkaar beschuldigen van het plegen van plagiaat hebben het verkeerde beroep gekozen. Het moet niet gekker worden. Als het doel is om geld te verdienen of mee te dingen naar een originaliteitsprijs had men maar een ander beroep moeten kiezen.

    Overigens plegen ze allemaal plagiaat, door steeds maar weer dezelfde frases op te dreunen en en masse naar hetzelfde boek (de bijbel te verwijzen).

  18. rob says :

    @Joke
    Nou veel plezier dan maar met je dagboek 🙂

  19. Ed Schreudering says :

    @allen Heb hem een paar keer zien / horen spreken. De boodschap is helder en goed, maar hoor wat teveel de naam ‘Maasbach’ Het gaat toch om Jezus de Christus en niet om de vertolker!

  20. joke de wilde says :

    5 mei

    geachte David Maasbach

    ik wens u morgenvroeg alvast een gezegende dienst

    en ik ga wel weer naar u dienst zitten kijken

    en al deze liedjes wat ze bij jullie zingen

    die ken ik allemaal al uit mijn hoofd

    en ik zing dan thuis in de woonkamer gewoon met jullie mee

    hartelijke groet

    joke de wilde

  21. joost says :

    joke
    als je maar wel een momentje voor je zelf neemt om in je dagboek te schrijven he? 😉
    Have fun bij het kijken naar david.
    joost

  22. joke de wilde says :

    6 mei

    hoi Joost

    deze dagboek die ik heb gekocht van david maasbach

    daar kan ik niks in schrijven
    ik kan er alleen maar uit lezen

    en ik vind lezen uit een boek wel leuk

    groetjes joke de wilde

  23. afolus says :

    Die David heeft in Joke de Wilde een echte en toegewijde fan.

  24. joke de wilde says :

    6 mei

    ik ben echt een hele grote fan van

    David MaasBach

    omdat ik elke zondagmorgen zijn dienst zit te kijken

    en ik vind zijn prediking ook wel heel erg mooi

    en ik mag ook wel graag naar David MaasBach zitten luisteren
    en die liederen vind ik ook wel heel erg mooi om ook hier naar te luisteren

    groetjes joke de wilde

  25. joost says :

    joke de wilde
    wat heb je nou aan een dagboek als je er niet in kunt schrijven? 😦
    Fijn voor jou dat je geniet van David,ik wens je nog veel kijjk. luister en leesplezier. 🙂
    joost

  26. evert says :

    @Tommy Lee
    precies als je schrijft is het boek bedoeld: voor eenvoudigen van hart , de zoekgeraakten en dwalenden.
    omdat het jou niet aanspreekt heb jij dus weinig te vinden in het boek der eenvoudigen.
    Ik heb ook nooit begrepen waarom de schriftgeleerden er niks van snapten , en daarom maar een hetze begonnen met een bloedige afloop .
    en de dood tot gevolg aan hem die zijn stem niet verhief

  27. evert says :

    @ peter
    ik heb geworsteld met de term hoofd beveiliger
    zo ver ik mij kan heugen is er geen werk kontrakt wat moet onder tekend om bij jmwz te komen
    maar tijden veranderen en daar mee ook de instituties , als jij zegt dat je een omschreven taak had en daarna een salaris schaal , wat kan ik nog inbrengen

  28. rob says :

    @Evert
    Waarmee je bedoelt dat Tommy de farizeeer is, en Maasbach Jezus.

    Dus alle kritiek op moderne schrijvers en evangelisten komt automatisch uit de hoek van een hedendaagse farizeer.
    Lekker eenvoudig 😦

  29. evert says :

    @ rob allereerst is david niet en ik wil het herhalen “niet jezus
    alsjeblieft en inderdaad , teveel gestudeerd geeft hoofdpijn

  30. joke de wilde says :

    9 mei

    hallo David Maasbach

    u heeft altijd hele leuke diensten
    en ik geniet ook elke zondagmorgen van u prediking

    en nu zondagmorgen ga ik weer voor de televisie zitten om naar David Maasbach te zitten kijken

    ik zou het wel leuk vinden als u een keer naar drachten kwam om een preek te gaan houden

    want ik heb u nog nooit in het echt gehoord met de prediking
    gr Joke de wilde

  31. Kees says :

    Joke richt je allereerst op Jezus als Heer en niet op personen of mensen het gevaar is al heel gauw dat een mens verheerlijkt wordt.
    Ik kan je aanraden op youtube ook eens naar David Wilkerson te luisteren, dat is als je tenminste het engels beheerst. Ook al ben ik zelf in november direkt opgestapt uit een gemeente van Maasbach en niets meer met deze man van doen wil hebben is het jou eigen zaak als jij wilt luisteren naar deze diensten, maar…verheerlijk deze man en ook anderen niet, hij is een persoon van vlees en bloed zoals wij allen. Lees je bijbel elke dag en wijdt tijd aan je gebed opdat Gods Geest je de weg mag wijzen en leert het goede van het kwade te onderscheiden. Gods Zegen

  32. joost says :

    kees.
    zegt de bijbel niet ergens dat god heeft gezegd (via zijn zoon) dat al wat je doet aan de minste van zijn kinderen je dat ook doet aan hem?
    Laat Joke lekker haar held verheerlijken.
    Zolang als zij zich bevoorrecht voelt wanneer ze naar hem kijkt of luistert en dat zij haar geloof op die manier beter kan beleven dan moet zij dat vooral gewoon blijven doen.
    Joke
    blijf lekker op je eigen wijze geloven meid en als jij David fantastisch vindt is dat prima. Je doet er niemand mee kwaad.
    Veel plezier gewenst wanneer je komend weekend je held weer gaat bekijken en beluisteren en met het lezen in je dagboek
    joost

  33. joke de wilde says :

    11 mei

    hoi Joost

    dankje wel hoor

    na alles wat ik heb mee gemaakt is niet niks
    daarom kijk ik ook elke zondagmorgen ook naar david maasbach
    want als ik niet kijk dan word ik alleen maar emotineel om dat ik heel veel verdriet heb om dat ik in een rot periode zit
    daarom lees ik ook dat dagboek van david maasbach
    en zo kijk ik dan ook elke zondagmorgen naar zijn dienst

    groetjes

    joke de wilde

  34. Kees says :

    Beste Joost,
    Ik reageer maar een keer, je hebt niet goed gelezen ik heb gezegd dat als Joke wil luisteren en kijken dat het haar zaak is en niet van anderen. Nog een prettige avond.

  35. joost says :

    kees
    😳 😳 😦 😥 😉 🙂
    joost

  36. Kees says :

    Het is jammer dat er zoveel strijd is. Laten we bedenken dat er inderdaad veel kerkelijke organisaties zijn die zich erg richten op het binnenharken van geld. Als u geeft dan is het zaak dat God u zelf overtuigd en u geeft vanuit een blij hart en niet vanuit een opgelegde dwang. ik weet van de misstanden en heb deze na het uitzetten van de meest trouwe mensen van zeer dichtbij ervaren en dit was zeer moeilijk en slecht te verkroppen. Maar heb wel de gedachte dat deze trouwe leden en schoonfamilie van DM zich mogelijk steeds meer bevrijd zullen voelen, tenminste dat is mijn indruk. en god zal zeker Zijn weg met hen gaan en ook alle die de gemeente hierna verlaten hebben. ook is het jammerlijk dat er zo weinig predikers zijn die over de eindtijd durven te prediken gezien alles wat zich afspeelt en wat niet in de msm wordt genoemd. Bedenk dat de bruid klaar moet zijn, maar een groot deel heeft geen enkele weet of inzicht in de huidige wereldbrand.

  37. TommyLee says :

    @evert,Ik maakte geen enkele toespeling over de eenvoud van het boek. Ook zei ik niet dat het boek mij niet aanspreekt. De vergelijking met farizeeen vind ik wel vlijend. Ik ben niet zo’n studiebol. Ik hoop dat je een volgend keer de inhoud van mijn post beter leest en geen inlegkunde daarop toepast!

  38. Hendrik says :

    Gelukkig spreekt David dan nog zelf de preken in het Nederlands. Stel je voor dat hij het zou laten nasynchroniseren…

  39. joost says :

    hendrik
    Ik geloof toch dat ik hem liever in tongen zou horen spreken dan klinkt het waarschijnlijk toch beter.
    joost

  40. joke de wilde says :

    1 juni

    geachte David Maasbach

    dat dagboek wat ik nu druk aan het lezen ben
    van iedere dag met god volume 3 ik vind dit dagboek helemaal
    geweldig om uit te lezen hoor

    en ik zit elke zondagmorgen al weer voor 9.00 voor de televisie
    omdat ik die dienst van David Maasbach absoluut niet wil missen

    omdat David Maasbach van die hele leuke prediking kan geven

    en ik mag wel graag naar David Maasbach zitten luisteren en ik geniet er wel van David Maasbach zijn prediking

    ik ga nu zondagmorgen weer na u dienst kijken want als ik niet ga kijken
    dan word ik alleen maar emotineel en daarom wil ik juist ook naar u zitten kijken

    vriendelijk groet

    joke de wilde

  41. rob says :

    Onder welke categorie zou Joke nou vallen.
    Een groupie, een fan een trol, of een slachtoffer?

  42. TommyLee says :

    @rob: alle mogelijkheden kunnen! Ik hou het bij: een simpele ziel zolang het tegendeel nog niet bewezen is.

  43. John says :

    Vervelend voor Joke dat ze dan helemaal emotineel wordt…

  44. rob says :

    Gelukkig gaat het weer over als ze naar Maasbach kan kijken.
    Ik zie het al voor me, bak chips en de kleenex binnen handbereik, lekker soppen 🙂

  45. afolus says :

    Wat ik zo fijn vind is dat Joke de Wilde haar held telkens op GG komt opzoeken en adoreert. 😀
    Bljkbaar voelt ook David zich hier thuis.

  46. dees says :

    David Maasbach is een zeer gezegende prediker, die wij graag beluisteren hier in Friesland en wij betreuren het dat er geen JMWZ kerk is in Friesland want wij wonen daar en missen een kerkgemeenschap zoals de zijne.

    Johan Maasbach was een bijzonder mens vol van de Heer. Ik kwam tot geloof 42 jaar geleden tijdens een dienst in het Capitol . Wij zijn helaas verhuisd wat ik al 42 jaar betreur.

  47. evert says :

    @ tommy lee
    de term farizeeen heb ik helaas niet kunnen vinden in mijn geschrijf, wel verwijst Rob daar naar , door te stellen dat blahblahblah en conclusie dat jij dan de farizeer bent.Mooie vondst om jou weer uit te lokken, tenminste voor sommigen is het een mooie vondst.

    @ rob
    misschien voor jou wel handig om de catogerieen wat uit te breiden.
    dus behalve : groupie-fan-trol-slachtoffer nog wat meer zoals :enthousiast-blij-geraakt-bewogen.
    tot nu toe heb ik nog geen onvertogen woord van haar gehoort , ook niet naar jou toe

  48. rob says :

    @Evert
    Ik vind een dergelijke blinde adoratie richting leider niet echt wenselijk.
    Ik zou het overigens helemaal prima vinden als ze wat ging schelden, dan komt ze tenminste als echt mens uit die bunker tevoorschijn.
    Nu blijft ze een overgelukkige parodie op zichzelf.

  49. Aswe says :

    Het is niet om aan te zien de hele maasbach zelfverheerlijking…david maasturbatie

  50. TommyLee says :

    Het zou natuurlijk kunnen dat Joke=David, zijn nederlandse taalschat is ook vrij beperkt.

  51. TommyLee says :

    @evert: je hebt gelijk, je hebt het over schriftgeleerden. Jij zegt: Ik heb ook nooit begrepen waarom de schriftgeleerden er niks van snapten , en daarom maar een hetze begonnen met een bloedige afloop .
    en de dood tot gevolg aan hem die zijn stem niet verhief. Evert als je de bijbelse boodschap zou volgen zou je blij zijn dat de schrifgeleerden Jezus ideeen na rijp beraad afwezen. Zij hielpen daardoor mee een bijbelse profetie in vervulling te laten gaan. Jij legt de dood van Jezus als blamage op hun schouders (de gedachtengang die een enorme jodenvervolging door de eeuwen heen heeft gerechtvaardigd) terwijl Jezus van zichzelf juist zei dat niemand hem zijn leven kon afnemen maar dat hij het zelf zou afleggen. Inderdaad hij verhief zijn stem niet: omdat zijn dood in het plan lag zoals Hij het met zijn vader had afgesproken.

  52. Eelco says :

    Pieter van de site Armagedon.nl moeten we sowieso niet serieus nemen. Kijk en huiver:

    Pieter heeft in zijn gastcollum stukjes staan van kolonel van Loon en Sjouke van der Naalt. Wie zijn Sjouke en Kolonel van Loon dan wel? Zware antisemitische racisten. Zij beheren de website van Ekklesia-evangeliekorps Holland (google daar maar eens op). Dat is dus een club die o.a. ons wil wijsmaken dat Joden letterlijk van de slang (satan) afstammen!

    Daarmee verklaar ik me uiteraard nog niet automatisch een fan van Maasbach….

  53. Eelco says :

    Hier nog een paar links:

    http://www.armagedon.nl/content/2012/02/Amerika-rekent-in-mei-op-militaire-confrontatie-met-Iran

    Schrijver: kolonel G.J. van der Loon die op zijn eigen site dit soort “indrukwekkend” en “christelijk” proza ten beste geeft:

    http://www.ekklesia-evangeliekorps.com/?p=6085

  54. Kees says :

    Beste Eelco,

    Ik denk dt jij een beetje te schuin door de bocht gat. Pieter durft tenminste zijn nek uit te steken tegen het onrecht wat deze man aanricht. Wij hebben 20 jaar bij en gemeente van deze man gezeten en heel wat beleeft. Latenw e wel zijn het is niet alleen Pieter maar zelfs een heel arsenaal oud gedienden die gewoon een mes tussen de ribben gestoken krijgen wanneer het hen uitkomt. Ok, dat er mischien een misser is zoals met het bovenomschreven artikel dat kan een ieder overkomen. Maar het is wel erg gemakkelijk om je zo te profileren terwijl je net je neus om de keukendeur steekt.
    Nog een ding ten overvloede; zoals ikzelf achter de goede aken van het joodse volk sta en beaam dat zij de oogappel van God zijn weet ik zeker dat Pieter dit ook doet.

  55. Eelco says :

    Beste Kees,

    Ik begrijp uit je reactie dat je persoonlijk veel leed is aangedaan door Maasbach. Als dat zo is, dan heb ik wat dat betreft ook geen goed woord voor de man over. Maar daar heb ik het niet over.

    In dit artikel wordt de website Armagedon.nl genoemd en ik voel me geroepen om er dan toch even op te wijzen dat die site ruimte biedt aan MEERDERE artikelen van TWEE antisemitische racisten.

    Over 1 artikel (om discussie uit te lokken, te laten zien wat voor verwerpelijk gedachtengoed de man heeft) dat zou ik toejuichen, maar laten we eerlijk zijn. Van Loon is ook kritisch over Maasbach, en het interesseert Pieter in zijn (wellicht terechte) strijd tegen Maasbach dan blijkbaar helemaal niet aan wat voor ongure types hij dan ruimte bied op zijn site.

  56. Eelco says :

    @Kees, ik wijs er ook nog even op dat volgens Armagedon Maasbach plagiaat pleegt. Welnu, twee artikelen van van Loon in de gast collum van Armagedon zijn eveneens plagiaat…. Nogmaals, onrecht mag aan de kaak worden gesteld. Fouten mogen aangewezen worden, maar er is ook niets op tegen om zelf ook kritisch te blijven. Ik ben ook niet volmaakt en dan maakt me vaak toch wat milder tegenover anderen (hoewel mie dat met de mensen achter de ekklesia website, en die krijgen nou eenmaal ruimte op de site van Pieter moeite kost).

  57. Pieter says :

    @Eelco, ik heb de door jou aangezezen artikelen bekeken, maar de stukken zijn door van Loon aangeboden en geplaatst, en deze is ook als bron aan gegeven. het zelfde geldt voor het artikel van xandernieuws, ook hier staat de brion. En dat is wat het juist bij Maasbach aan ontbreekt…
    En zoals je zelf al stelt, niemand is volmaakt en dat zal ook opgaan voor mijn persoon, maar fouten kunnen hersteld worden als ze maar toegegeven worden. Wat betreft de site van van Loon, ben ik het persoonlijk helemaal met je eens en dit behoeft geen verdere uitleg denk ik. het geven van ”ruimte” zoals jij het beschrijft , ie niets minder dan wat democratie heet, zolang men aan de normen en waarden voldoet, vind ik dat een ieder het recht heeft om zijn mening te geven.

    En natuurlijk leest een ieder een artikel op zijn eigen wijze en uitleg, dit is nu eenmaal zo, maar in grote lijnen begrijp ik jou weerstand wel, en zal me bereaden of ik de door jou aangewezen artikelen zal verwijderen van de site, Dank je wel voor je tijd en scherpe blik in deze

  58. Eelco says :

    Pieter, een paar links en citaten:

    http://www.armagedon.nl/content/2012/02/Amerika-rekent-in-mei-op-militaire-confrontatie-met-Iran#comments

    (van Xandernieuws: http://xandernieuws.punt.nl/?id=651902&r=1 )

    Ik zie alleen maar boven “door G.J. van Loon” staan.

    Hetzelfde voor dit artikel:

    http://www.armagedon.nl/content/2012/01/Socialistiche-Opvoeding-Door-Kolonel-GJ-van-Loon

    (van: http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/01/socialistische-opvoeding/ )

    En het ergste artikel:

    http://www.armagedon.nl/content/2012/01/Jezus-de-Gezalfde-Koning-van-Israel

    Met dit citaat: “Maar nu wordt Jezus opgescheept met een volk dat bestaat uit alle rassen der aarde. En dit kent de Bijbel beslist niet.”

    OPGESCHEEPT met RASSEN. Alleen al uit deze zin blijkt dat we in de persoon van van Loon met een doodordinaire racist en antisemiet te maken hebben.

  59. joke de wilde says :

    22 juli
    Geachte David MaasBach

    ik ben nog steeds een hele grote fan
    van u hoor
    en dit zal ik ook altijd blijven
    en ik heb vandaag ook weer naar u dienst zitten kijken
    en ik vond u prediking ook weer heel erg mooie om naar te zitten luisteren
    en ik deed ook weer mee zingen met jullie liedjes
    en die liedjes die jullie daar zingen die liedjes ken ik zelfs al uit mijn hoofd mee zingen met jullie
    en volgende week zondag 29 juli ga ik ook weer naar u dienst zitten kijken
    omdat ik absoluut mijn grote fan David maasbach niet kan missen op de televisie omdat ik weer naar zijn prediking weer wil luisteren

    Gr joke de wilde

  60. John says :

    omdat ik absoluut mijn grote fan David maasbach niet kan missen op de televisie omdat ik weer naar zijn prediking weer wil luisteren

    Leuk zeg, dat David Maasbach zo’n grote fan van jou is! En probeer je stukje nou nog eens te typen zonder schrijffouten en met correct gebruik van interpunctie.

  61. joke de wilde says :

    geachte David Maasbach

    ik heb vanmorgen weer naar u dienst gekeken
    om dat ik u prediking zo mooie vind om na te luisteren
    en ik zong nou ook weer mee met al jullie liedjes want ik kan nu al deze liedjes wel uit mijn hoofd dromen
    zo mooie vind ik die liederen van jullie
    en ik wil zondags u prediking voor geen goud missen
    omdat ik absoluut mijn grote fan David Maasbach niet kan missen op de televisie
    en ik krijg heel veel steun van David Maasbach en ook heel veel steun van de lieve heer omdat ik het nu even in een moeilijke Periode zit want ik heb een knobbeltje of een cyste in mijn alle beide borsten
    gevoeld en nu is het afwachten wat er nu precies in mijn borsten zit
    maar ik hoop dat er geen knobbeltjes in mijn beide borsten zitten
    ik hoop dat ik alleen maar cystes in mijn borsten heb

    want dit houdt mij wel gewoon de hele dag bezig omdat er iemand in mijn familie borstkanker heeft en daarom maak ik mij ook grote zorgen om me zelf

    en daarom krijg ik nu ook heel veel steun van David Maasbach en de lieve heer steunt mij nu ook in deze moeilijk periode

    groetjes

    Joke de wilde

  62. Evangelischeloterij says :

    handoplegging op borsten met gebedspastoraat, zou dat verantwoord zijn? 😉

  63. rob says :

    Geachte Joke de Wilde

    Er is niet veel kans dat Maasbach alhier op GG je smeekbede leest 😦
    En is het niet verstandiger om gewoon maar eens naar de dokter te gaan?

    David Maasbach met een hoofdletter en Here niet? sjonge, die David heb je hoog zitten 🙂

    @Evangelische loterij
    Wil je je aanbieden 🙂 smeerlap !

  64. JJK says :

    @joke

    Goed dat je blij van de boodschap wordt…

    Alleen denk ik dat je op deze site je tussen het “verkeerde publiek” begeeft !

    Gezien de reacties en de bedoeling van sommige raad ik je aan het ergens anders te zoeken, kijk /zoek bv ook eens op “Youtube” “David Maasbach” dan kan je ook op andere dagen dan zondag blij worden.

    In ieder geval wil ik je wel heel veel sterkte wensen met je probleem en blijf moet en vertrouwen houden en laat je nooit door “ongelovige” en “onfatsoenlijke” uit het veld slaan …….

  65. Greet says :

    De hele heisa over de stichting is gewoon een afrekening door een ondergeschikte die er eens in een ver verleden gewerkt heeft en nu zijn gram probeert te halen om zijn eigen mislukte leven te maskeren door allerlei ongein te plaatsen op het internet. Jaloezie is ook zonde en die word zeker bestraft, 2013 ontloopt deze zondaar niet. misschien loopt ie wel onder een vliegtuig, wie weet!! Zo zie je maar, alles komt goed!! de site van deze onbenul is trouwens opgedoekt en gaat onder een andere naam voort om de echte onruststoker een beetje uit het zicht te houden..Maar wij kennen hem wel, en vergeten hem niet!!

  66. afolus says :

    Hey Greetje
    Is dat een gebruikelijke sfeer en houding tussen jou en je geloofsgenoten?
    Als er kritiek komt gaan dreigen…?
    Wat mij betreft een zeer ongepaste, liefdeloze, zelfs schandalige reactie.

    Ga je mond spoelen! 😡

  67. DsDre says :

    Hey Afolus,

    Volgens mij is die Greet een trol. “Misschien loopt ie wel onder een vliegtuig”.

  68. Greet says :

    Nou boys, ik ben niet gelovig, heb alleen een bloedhekel aan mensen die die andere proberen zwart te maken. ik ben zelf humanist maar mijn ex man is van origine gelovig en hij keek toen wel eens naar zo’n uitzending van Maasbach. Als je gelovig bent bekijk je de uitzendingen anders dan ongelovigen. Mijn ex man kwam elke zondag in de viering hier in het Capitol op de Apeldoornselaan en hij kent ook die gast die begonnen is met de familie proberen te bekritiseren. Kijk ook maar eens op You Tube, daar staat zijn vrouw ook nog op, hier prijst ze de stichting nog de hemel in, ze heet net als ik ook Greet, even Googlen onder Greet en Maasbach… en je ziet ze..niet schrikken, ze heeft waarschijnlijk geen make up op.. En ik ben geen trol eikels!!

  69. mafchauffeur says :

    @afolus @DsDre:

    En ik ben geen trol eikels!!

    Foei, kunnen jullie wel, met z’n tweeën tegen een eerzame humanist.

  70. afolus says :

    @mafchauffeur
    Dir is wel een humanist van het blije soort…. 😀

  71. goedgelovig says :

    @Greet: Aan je reactie is goed te zien dat je overstroomt van de liefde van Jezus.

    Normaal gesproken modereren we op dit soort bedreigingen, maar aangezien je reactie typerend is voor de Maasbach-maffia, laten we hem ter algemene educatie staan.

  72. joost says :

    Greet

    Jaloezie is ook zonde en die word zeker bestraft, 2013 ontloopt deze zondaar niet. misschien loopt ie wel onder een vliegtuig, wie weet!!

    Ik ben/heb al vaak onder een vliegtuig gelopen, geen centje pijn. 🙂 Ik wist niet dat dat de straf was voor jaloezie. Is dat de reden dat God vliegtuigen heeft geschapen? Wanneer er één boven je vliegt dat je dan moet denken; “op wie of wat ben ik nu weer jaloers geweest @#$@#$?”
    joost

  73. Kees says :

    Greet, als jij een ware volgeling van Maasbach bent dan geef je wel aan uit welk hout je bent gesneden, niet best om te hopen dat iemand onder een vliegtuig loopt o.d.. Ik ken de stcht. zeer goed en na de onemenselijke acties van DM tegen o.a. zijn familie, kon ik alleen maar concluderen dat zij mogelijk nog wel de geloof en hoop hebben, maar de Liefde is verkilt of zelfs morsdood en zonder de liefde is alle onnuttig. Wij hebben ze wel Lief en zullen blijven bidden voor hen maar des te meer voor u.

  74. Soentje says :

    Soentje

    Beste Joke de Wilde,

    Stuur al je geld naar Maasbach dan krijg u nog meer steun.

  75. JJK says :

    @Joost

    2 Petrus 3

    De dag van de Heer

    1 Geliefde broeders en zusters, dit is al de tweede brief die ik u schrijf. Met beide wil ik u tot een helder inzicht brengen, 2 en wel door u te herinneren aan de woorden die de heilige profeten destijds hebben gesproken en aan het gebod van onze Heer en redder dat uw apostelen u hebben doorgegeven. 3 Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend 4 vragen: ‘Waar blijft hij nu? Hij had toch beloofd te komen? De generatie voor ons is al gestorven, maar alles is nog steeds zoals het sinds het begin van de schepping geweest is.’ 5 Ze gaan er dan willens en wetens aan voorbij dat er in het begin al eens een hemel is geweest en een aarde die door Gods woord gevormd was uit water en door middel van water, 6 en dat de toenmalige wereld vergaan is toen ze door het water werd overspoeld. 7 Maar de tegenwoordige hemel en aarde worden door datzelfde woord bewaard om op de dag van het oordeel, waarop de goddelozen ten onder zullen gaan, te worden prijsgegeven aan het vuur.

    8 Eén ding mag u niet over het hoofd zien, geliefde broeders en zusters: voor de Heer is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.
    10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht. 11 Als dit allemaal op die manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van God en het aanbreken daarvan bespoedigt! Die dag gaan de hemelsferen in vlammen op, en de elementen vatten vlam en smelten weg. 13 Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

    14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en zusters, moet u zich inspannen om smetteloos, onberispelijk en in vrede door hem te worden aangetroffen. 15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die hem is geschonken.

    16 Hij schrijft dit overigens in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter sprake brengt. Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften.

    17 Geliefde broeders en zusters, u weet van tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen,

    18 maar groei in de genade en in de kennis van onze Heer en redder Jezus Christus.

    Hem komt de eer toe, nu en in eeuwigheid. Amen.

  76. Jo Olfers says :

    Wat een kritiek!!!!!! Kan in deze maatschappiij ook niet anders verwachten. Bedenk wel, hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen!!! We zijn allemaal met hetzelfde sop overgoten. Jo.

  77. Ruitje says :

    Als er echt dingen mis zijn, mag je dat benoemen.

  78. Mie Rosoe says :

    Heb geloof in God,en heb elkanderr lief.God is liefde .Oordeel niet.Bidt voor elkaar.ga naar elkaar tooe.

  79. danny says :

    Ik hoop dat David Maasbach nog heel lang blijft bestaan! Hij zorg ervoor dat de boodschap van Christus bij vele gelovigen en ongelovigen de beeldbuis bereikt; ik hoop dan ook dan hij nog heel lang mag blijven bestaan en helaas zijn er velen die hem dit niet gunnen. Jammerlijk is dat deze wereld waar het de geldzucht heerst zeer dure zendtijd vraagt, nog erger zijn de “vervolgers”.

  80. pb says :

    Ik ben dankbaar dat ik mij tot hem heb gewend,nee ik was ook nooit een fan van hem.Maar de leugens en de verbastering van menig dominee heeft mij doen besluiten mij tot hem te wenden,En de vele priesters niet te vergeten!

  81. joke wester says :

    15 maart
    ik hoop Dat David Maasbach nog heel lang blijft bestaan
    omdat ik niet zonder David Maasbach zijn dagelijkse gebed kan
    en ik kijk ook nog elke zondagmorgen om 9.00 op SBS naar David Maasbach omdat ik zijn preken gewoon heel erg mooie vind om naar de kijken en om naar te zitten luisteren

    en daarom blijf ik ook altijd een een hele grote fan van David Maasbach
    en als ik dan weer een gebed nodig heb voor me zelf omdat ik even in de knoei zit met mijn leven dan vraag ik even een gebed aan voor me zelf en dan kon ik David Maasbach gewoon een schriftelijk een brief schrijven of via de website van David Maasbach want hier kan je dan ook een gebed aanvragen

    en daarom heb ik nu ook weer een heel mooie leesboek gekocht van David Maasbach om uit te lezen dagboek 2

    groetjes joke wester

    uit drachten

  82. beervis says :

    leesboek………..om uit te lezen= Reviaans