Demonische uitval op GG

We zijn niet bijgelovig, maar vandaag op vrijdag de 13e even na 13:13 uur zijn de berichten van afgelopen week van GG verdwenen. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan bij onze provider. Of misschien is het TRIN of Fire of Love Ministries eindelijk gelukt om ons te binden. We hebben een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van deze uitval. Inmiddels zijn de berichten teruggezet, maar niet alle reacties zijn goed meegekomen (de meeste wel). Mocht je nog problemen tegenkomen, meld ze hieronder.

62 responses to “Demonische uitval op GG”

  1. joost says :

    GG
    ik merkte zoiets, ik was bezig een reactie te versturen toen ik plotseling een melding kreeg dat ik zocht naar iets wat er niet was, ik was nog even bang dat ik jullie had behekst. 😈
    joost:

  2. vertue4 says :

    Het lijkt alleen om de frontpage te gaan, Als je op de links ter rechterzijde klikt kun je gewoon nog bij de artikelen.

  3. vertue4 says :

    Sterker nog, als je op de ‘home’ knop drukt linksboven wordt de normale weergave ook hersteld.

  4. vertue4 says :

    En voor de luiwammesen: klik hier voor de normale weergave.

  5. vertue4 says :

    Ik zit te slapen. Het gaat om de reacties van afgelopen week… Die zijn niet terug te vinden.

  6. Dutch Hermit says :

    @Vertue
    zit jij nu op een andere website te kijken dan ik? Want bij mij zijn alle berichten na 8 april, behalve deze dan, foetsie. Nog steeds. Zelfs jouw link heeft daar niet echt bij geholpen.

  7. joost says :

    bij mij werken al die tips niet die er worden gegeven, wanneer ik op recente reacties klik verschint weer de mededeling dat ik zoek naar iets wat er niet is. (of niet lijkt te zijn)
    zou het wat met geloven te maken hebben?
    joost

  8. goedgelovig says :

    @vertue4: Waarschijnlijk zat de afgelopen week dan nog in je cache. Bij ons is alles weg.

  9. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Je moet in geloof naar de berichten van afgelopen week gaan. En als je ze niet vindt, dan heb je gewoon niet genoeg geloof gehad 😉

  10. Wilfred says :

    @Joost/DH: Ik denk dat GG genoeg had van al die argumentaties over de opstanding: wat werkt beter dan die ouderwetse zin: Wat zoekt gij? Hij/het is hier niet, want…. 😉

  11. Wilfred says :

    @DH: Blijkt toch dat we allemaal tekort schieten in ons geloof! Niet alleen goed- maar ook nog eens kleingelovigen… 😦

  12. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Mijn geloof is groot-geschapen 😉
    Ik kan me voorstellen dat we voor GG te ver gingen toen sommigen onder ons zelfs de twijfel aan de opstanding van Jezus betwijfelden 😀

  13. goedgelovig says :

    Ook alle aan deze berichten gekoppelde reacties zijn verdwenen. We hebben een support ticket aangemaakt bij onze provider om uit te vinden wat er aan de hand is en met een verzoek de betreffende berichten vanuit de backup terug te zetten. Dat wachten we even af.

  14. klojo says :

    moehahhaha allah strikes back

  15. Ruub says :

    Onze harddisk die bij de provider zijt,
    uw bits zij geheiligd
    uw upptime kome
    uw cache geschiede
    zoals op de webserver als bij de client.
    Geef ons heden onze data
    en vergeef ons onze bad requests
    zoals wij vergeve die ons spammen
    geef ons geen 404’s
    maar verlos ons van de downtime
    want van u is de buffer en rotatiesnelheid
    en de cache voor altijd,
    Amen.

    Zo, dat moet helpen.

  16. Wilfred says :

    Het is de wraak van MvdS, DS, en cs. Ze hebben samen een bid-GG-weg-samenkomst georganiseerd. Als dit geen sterk godsbewijs is… 😉

  17. vertue4 says :

    Tja, bij wijze van verwerking maar een filmpje

  18. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Amen. Eindelijk zijn ze erin geslaagd GG te binden. Shabalaballah sadoe horeo bdoelah *pwooeet* Blaast op de sjofar *pwooeet*. Doneer hier

  19. Wilfred says :

    @DH: Ah. en tot welke van de onderstaande groep reken jij je?

    Door ons financieel te ondersteunen zijn wij in staat om honderdduizenden mensen in de meest afgelegen gebieden te bereiken met het evangelie; kunnen we de allerarmsten voorzien van hun basis behoeften en kunnen we wereldwijd duizenden wezen en weduwen helpen.

  20. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    ik behoor bij de mensen die een nieuwe computer nodig heeft. Een gewone Windows-PC, zodat ik Deus Ex kan spelen. Zoals je weet was Trin daarvoor ook al aan het leuren 😉

  21. flipsonius says :

    @Ruub
    🙂

    waarom zijn we hier niet voor gewaarschuwd? Waar zijn onze profeten als je ze nodig hebt?
    ‘snel enkeltje Aalten bestellen doet’

  22. Wilfred says :

    @Flip: Leid je hier uit af dat vandaag die grote overstroming komt, dan? Nou ja, op vrijdag de 13e kan natuuurlijk alles… 😉

  23. joost says :

    wilfred
    Of gewoon weer een aktie van GG om te proberen ons goedgelovers te bedotten zij deden dat op 1 april ook al eens en nu jij me wijst op vrijdag de dertiende acht ik ze daar niks te goed. voor. 😀
    joost

  24. joost says :

    Ik heb nu een paar keer een reactie geprobeerd te plaatsen die niet geplaatst wordt, er wordt alleen aangegeven dat ik de reactie al eens heb geplaatst en dan gebeurd er niets, spooky
    joost

  25. harnoldus says :

    De door Mefjoe Venderstien uitgesproken binding van GG lijkt haar uitwerking niet te missen. In de hemelse gewesten is het een drukte van belang. Wellicht kunnen we de ban breken door toch een gift over te maken op de bankrekening van G500?!

  26. bramvandijk says :

    Hmmm… zodra het bij onze vrienden van WordPress in de VS ook vrijdag de 13e werd ging alles hier kapot?

    Dat lijkt mij zeker zo onverklaarbaar als de opstanding van Jezus

    *begint zich voor te bereiden op een eventuele bekering naar het satanisme*

  27. Ruub says :

    Ah, het heeft geholpen. Dank u wel.

  28. rob says :

    Idd, een paar berichten verdwenen.

    Al een paar dagen lang doet bij het stukje waar je een reactie kunt geven ook vreemd. Het vlak is een stuk kleiner en het verspringt.
    Is dat bij meer mensen zo?

  29. Wilfred says :

    @Joost: Bedotten? Neh, dat doen ze niet bij GG. Alhoewel: zo heeft de moderator ook eens een rustige dag… 😉

    Ik mis dan wel het kopje ‘satirische nieuwsdienst’ onder dit item…

    Waarom het onder Postbus Vaticaan geplaatst wordt is me een raadsel. Of zou dit een actie van de heilige Mariska zijn? 😉

  30. goedgelovig says :

    De berichten van afgelopen week bleken in de prullenbak te zijn beland en zijn nu teruggezet. Vreemd genoeg geeft de site nu niet het juiste aantal reacties weer.

    Zijn er meer mensen die een foutmelding krijgen bij het reageren?

  31. rob says :

    @GG
    ja, ik heb ook de indruk dat een aantal reacties nog steeds verdwenen zijn

  32. Wilfred says :

    @Bram: Bedoel je niet ‘salafisme’? 😉 (heb jij soms zo’n rode koran gehad?)

    @Rob: Ja, die problemen had ik ook al een paar dagen… 😦

  33. bramvandijk says :

    @rob

    Al een paar dagen lang doet bij het stukje waar je een reactie kunt geven ook vreemd. Het vlak is een stuk kleiner en het verspringt.
    Is dat bij meer mensen zo?

    Ja, ontzettend irritant is dat. Net als dat ik geen cursor meer zie in het commentaarvakje 😦

  34. rob says :

    @Wilfred
    Het is wat onoverzichtelijker typen

    @Ruub
    Jij moet vaker bidden 🙂

  35. goedgelovig says :

    @rob: De reacties moeten er allemaal zijn t/m 13:20 vandaag, maar het aantal wordt niet goed weergegeven. Check het even als je wilt.

  36. bramvandijk says :

    @GG
    Ik had hier een vrij lange reactie staan die helemaal is verdwenen. Ik denk wel dat die van voor 13:20 was.

  37. goedgelovig says :

    @bramvandijk: Het is niet uit te sluiten dat er reacties zijn verdwenen. Als hij niet online staat, is hij weg.

  38. Wilfred says :

    @Bram: Volgens mij is dat toch wel bewijs voor een God van de gaten! 🙂

  39. joost says :

    rob

    Al een paar dagen lang doet bij het stukje waar je een reactie kunt geven ook vreemd. Het vlak is een stuk kleiner en het verspringt.
    Is dat bij meer mensen zo?

    ja daar heb ik ook last van, heel vervelend, ook krijgt mijn tekst steeds opeens een blauwe achtergrond en moet ik van alles proberen om de cursur weer op de juiste plek te krijgen. Nu zit ik te tikken en dan verschijnt opeens mijn icoontje in het reactieveldje,(maar daar zit wilfred denk ik achter)
    je zou er onder het tikken een beetje getikt van worden.
    joost

  40. Wilfred says :

    @Joost: Ik weet van de prins geen kwaad… 😦

  41. cornelis says :

    eerst verleidt de overste dezer wereld de eo tot het uitzenden van de Jezus quiz en nu dit weer..
    och arme…

  42. Wilfred says :

    @GG: Ik probeer door te klikken naar ‘lees meer’ over Otto de Bruijne en zijn preek over de opstanding. Dan krijg ik weer de melding: je bent op zoek naar iets wat hier niet is. Ik voel me al de hele dag een echte discipel! 🙂

  43. goedgelovig says :

    @Wilfred: Foutje van ons. Die preek is voor a.s. zondag. 🙂

  44. Tinus says :

    Hoi Jezus! U hier? Kingetje?!
    Meer dan verfrissend normaal!

  45. Wilfred says :

    @GG: Preek op zondag! Kom op zeg. Probeer eens wat nieuws… Woord op zaterdag vond ik juist zo’n goed begin… 😉

  46. arie (@trialk) says :

    Waarom kan ik juist op Zaterdag niet zonder Goedgelovig, en wat was er nu goed aan Goede Vrijdag,ik kom bijna altijd huilend-nja ‘down en verstild de kerk uit.
    En op Zondag,dan ben ik ‘vrij gemaakt’ daar ga ik dus niet meer heen.
    ik denk elke dag maar na.

    zie u hoe laat ik nog lees ? , het is ‘vroeg’ 😉

  47. joost says :

    wilfred
    van welke prins weet je geen kwaad?
    misschien kunnen wij met z’n allen helpen door wat te roddelen, dan weet je kwaad van elke prins. 😉
    joost

  48. Wilfred says :

    @Joost: Geef jij nu toe dat je wel kwaad weet van de prins? Dan hebben we een bekentenis: je was het stiekem toch zelf… 😉

    Ik weet niet welke browser jij gebruikt. Ik had die problemen eerder ook met Internet Explorer. Met Firefox had ik die niet meer. Maar voor het probleem van het kleine teksthokje is dat geen oplossing… Ik denk dat het ontmoedigingsbeleid is: vooral mensen die lange stukken schrijven, hebben er veel last van… 😉

  49. joost says :

    wilfred
    ik kan, als vrouw, onmogelijk een prins zijn dus kan ik het nooit stiekem zelf zijn geweest. 😆
    Ik heb inderdaad internet Explorer (ik lift mee op internet van mijn broer)
    Ik denk dat je gelijk hebt met het ontmoedigingsbeleid, GG wil dat we wel reageren maar liefst in heel korte stukjes, (alleen vaker) 😉
    joost

  50. Wilfred says :

    @Joost: Moet je toch eens een andere browser proberen. Het maakt het wellicht een stuk gemakkelijker…

    Ik schreef b.t.w. niet dat je zelf een prins bent (voor de de titel GG-prinses moet je strijden met Aafke 😉 ): van de prins geen kwaad weten = onschuldig zijn; van de prins kwaad weten= schuldig zijn. Jij weet van de prins kwaad, dus ben je schuldig. Logisch sluitend, toch? 😉

  51. goedgelovig says :

    @Wilfred: Het is inderdaad vreselijk cliché. Normaal gesproken is de zaterdag voor onze cultuurtheoloog en de zondag voor onze preekrecenserende cartoonist. 🙂

  52. Wilfred says :

    @GG: Ach. We hebben allemaal zo onze vaste patronen. Scheelt ook weer wat hersenactiviteit… 😉

  53. rob says :

    @GG
    Maar dat kleine reactieveldje, is dat een nieuwe opzet of is er toch iets fout gegaan?

  54. flipsonius says :

    @Rob
    volgens mij is dat om veelposters als jij en @Joost af te schrikken 😉

  55. joost says :

    flipsonius
    toch knap van rob en mij dat we zoveel post in zulke kleine veldjes kwijt kunnen 😉 De aanhouders winnen. (we zijn trouwens niet zo snel af te schrikken, we gaan pas steigeren als iemand het woord bezuinigen laat vallen, het bezuinigen op het reactieveldje valt in dat kader nog alleszins mee, 😀
    joost

  56. rob says :

    @Filipsonius
    Daar is meer voor nodig 🙂
    En bovendien: ik heb er wat op gevonden.
    Bij het quoten van een groot stuk tekst kwam ik in de problemen, want de laatste regels waren zichtbaar, en niet de eerste..
    Het ging fout omdat ik het begin vd tekst opzocht om het in blockquote te zetten.
    Maar nu begin ik bij het eind en dan schiet de tekst vanzelf terug naar het begin en is het probleem opgelost.
    Ik heb nog niet uitgeprobeerd of het met meerdere quotes in 1 tekst ook werkt

  57. Dutch Hermit says :

    @Rob
    Bij meerdere quotes is het heel onhandig, zeker als je, zoals ik, eerst de quotevakjes neer gaat zetten en dan de teksten een voor een in die vakjes gaat plakken. Het helpt om dan de cursor vast in het quotevakje te zetten waar je de tekst in wilt hebben, dan ga je die tekst kopieëren en dan springt het tekstvakje terug, maar de cursor staat nog in het goede quotevakje, waardoor je alleen hoeft te plakken. Als de quote langer is dan een regel springt het tekstvak zanzelf terug naar de normale grootte. Tenminste, bij Firefox.

  58. rob says :

    @Dh
    Uitproberen maar.
    Jammer dat GG nog niet aangegeven heeft waar het nu aan schort.

  59. Dutch Hermit says :

    @Rob
    Het is geen GG-probleem, het is een algemeent WordPress-probleem

  60. joost says :

    wilfred
    maar mijn naam is de naam van de prins van de duisternis dus als jij mij beschuldigd van sabotage weetje kwaad van mij, de prins en ben jij dus schuldig. Of niet? 😈
    joost

  61. Wilfred says :

    @Joost: Shit! Had Paulus toch gelijk over die verleider en de sluwheid ervan. Jij hebt mij in de val gelokt!!

    Volgens goed gereformeerd gebruik toont dit overigens hooguit aan dat wij geneigd zijn tot alle kwaad… vooral niet nader te noemen personen… 😉

  62. joost says :

    wilfred
    ik was mijn ( horens) handen in onschuld :tiwisted:
    .