Uitzending Vermist: de Grote Jezus Quiz

Censuur is niet van de HEERE. Nu de EO haar eigen programma’s bant, duiken er op downloadsites her en der kopies van de Grote Jezus Sorry Quiz op. Je kunt het gewraakte programma HIER downloaden. Gebruiksaanwijzing: klik op gratis download, klik het schermpje waarin om je 06-nummer wordt gevraagd weg, klik opnieuw op gratis download. Je ziet nu dat de downklok-klok begint te lopen. Laat je computer aan staan tot de uitzending binnen is. Geniet van wat de EO op maandagmiddag nog heel goed vond, maar op dinsdagmorgen niet meer. Het bewijs is nu geleverd dat ook Judas met vijf broden en twee vissen op z’n arm over het water kan lopen. Lees ook onze kleine analyse over de ‘mission impossible’ van de EO en de strafbankjesreflex van directeur Arjan Lock.

UPDATE 1: Voor de mensen bij wie bovenstaande link niet goed werkt, twee extra download-opties: Filefactory (kies slow download) en Sockshare (kies free user).
UPDATE 2: GeenStijl heeft de uitzending op YouTube gezet, zie hieronder.

48 responses to “Uitzending Vermist: de Grote Jezus Quiz”

  1. Johan says :

    Komt straks de Netwerk-uitzending over TRIN ook online?

  2. aafkej says :

    @Johan
    Ik begin ook weer te geloven in wonderen…!

  3. goedgelovig says :

    @Johan en aafkej: Er heeft zich destijds een geheimzinnige man in regenjas bij ons gemeld die zei dat hij de tape kon leveren. Maar hij heeft nooit meer wat van zich laten horen.

  4. Dutch Hermit says :

    In een landelijk dagblad las ik een verhaal over de reactie van Arjen Lock. Ik heb het maar even overgetikt:

    Achterban schiet doel voorbij

    EO-directeur Arjan Lock is teleurgesteld in de leden van de omroep. “Ik had toch meer incasseringsvermogen van onze trouwe achterban verwacht”, verwoordt hij zijn kritiek op de leden in een brief op de EO-website. Verschillende EO-leden en andere prominenten in christelijk Nederland uitten kritiek op het programma De Grote Jezus Quiz, onder meer via Twitter en blogs. Lock is niet van plan om het beleid om die reden te wijzigen. Dat zegt hij in dezelfde brief.

    “De steun voor de zware geestelijke strijd die wij leveren kalft af”, volgens de EO-directeur, die recent nog schaafwonden verbonden kreeg om de strijd die hij voert. “Als we met zo’n achterban de geestelijke strijd moeten winnen…” verzucht Lock in een filmpje op de EO-website. “De rol die de EO speelt in de geestelijke strijd wordt door de achterban onderschat, waardoor zij soms te lichtzinnig onze evangelische kruisridders bekritiseert.” Het ergste vindt Arjan Lock nog de vele opzeggingen en de wegvallende giften, zei hij op Twitter . Family 7 directeur Dolf van de Vegte valt Lock bij:

    @Arjanlock Same here. Met woorden en bidden geestelijk strijden wil achterban wel, maar met echte geestelijke wapens, zoals duiten, niet :S

    Volgens Lock wordt de strijd in de geestelijke gewesten niet gewonnen door woorden en gebed, maar door het maken van mooie programma’s, bij voorkeur door de EO. BN’ers spelen volgens de omroepdirecteur een veel belangrijker rol in de geestelijke strijd dan de in zijn ogen passieve leden. “Heeft u ooit gehoord van iemand die door gebed of een preek tot geloof kwam?” stelt Lock de retorische vraag. “De getuigenissen naar aanleiding van programma’s als ‘Retourtje Israël”, ‘That’s the Question’ en ‘Blauw Bloed’ stromen binnen”, aldus Arjan Lock.

  5. Pittig says :

    @ Dutch Hermit

    Ik ben het meer eens met dat artikel dan met de sorry-brief van Arjan Lock en de EO-achterban! 🙂

  6. Dutch Hermit says :

    @Pittig
    Die sorrybrief kwam op mij nogal ongemeend over. Het lijkt alsof ze doelbewust dit programma gemaakt hebben en nu bij meer dan verwachte tegenwind gauw de keutel intrekken, terwijl ze menen de doelgroep te hebben bereikt. Het zou kunnen dat het zo is.

  7. joost says :

    Het ergste vindt Arjan Lock nog de vele opzeggingen en de wegvallende giften, zei hij op Twitter

    Dus niet het feit dat ze mensen bedoeld of onbedoeld hebben gekwetst maar de opzeggingen van steun en giften zijn het ergst. Duidelijk, geraakt worden in je portemonnee is erg en die gekwetste gevoelens zijn maar bijzaak, Helemaal niet belangrijk. 😦
    joost

  8. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Voordat je denkt dat dit verhaal waar is… Think again 😉

  9. joost says :

    D.H.
    natuurlijk is het waar anders stond het niet op GG 🙂
    joost

  10. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Was ik toch helemaal vergeten dat alles wat op GG staat onfeilbaar en letterlijk waar is… 😉

  11. Wilfred says :

    @DH: Als je op jouw leeftijd al dergelijke voor de hand liggende zaken gaat vergeten, dan zou ik mijn borst maar nat maken… 😉

  12. thebutler says :

    Dat downloaden werkt niet.

  13. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Het lijkt toch wel sterk op alzheimer light idd. Ik ga morgen maar eens langs de dokter 😉

  14. Wilfred says :

    @DH: Zegt de dokter: Drinkt u meneer? 🙂

  15. flipsonius says :

    @Wilfred
    ‘Nee dank u. Het is nog iets te vroeg op de dag’

  16. joost says :

    flipsonius
    of… dat kan ik me niet meer herinneren.dokter…. 😦
    joost

  17. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Nee dokter, mijn glas is net leeg. Schenkt u bij? 😉

  18. flipsonius says :

    @Dutch Hermit
    Een alcoholist is iemand die meer drinkt dan zijn eigen huisarts 😉

  19. Dutch Hermit says :

    *Hips* @Flipsonius
    Ik heb *hips* geen idee hoeveel mijn huisarts drinkt *hips*. Ik weet wel dat ik er in twee jaar tijd ongeveer 3 flessen whisky doorheen heb gejast. Gaat wel erg hard, ik sta nu droog 😉

  20. crazyron says :

    Er wordt een man aangehouden door een agent waarop de man vraagt hoezo wilt u mij arresteren? Zegt de agent u rijdt te hard. U moet alcoholtest ondergaan, zegt de man oke in welk restaurant beginnen we?

  21. alainverheij says :

    En, nog nieuwe kijkersreacties n.a.v. deze mirror?

  22. Dutch Hermit says :

    @Alain Verheij
    Ik mis het vingertje. Sommige mensen kunnen zich Andries Knevel niet zo goed als Jezus voorstellen, maar als presentator van dit programma zou hij niet misstaan, met zijn vingertje.
    Er werden weinig antwoorden gegeven voor een quiz 😉

  23. goedgelovig says :

    @thebutler: We hebben er twee alternatieve opties bijgezet.

  24. Wilfred says :

    @Flip/DH/Joost/TommyLee: Fijn dat jullie doorgaan terwijl ik er niet ben! De glimlach op mijn gezicht is na de winst van Ajax alleen nog maar groter geworden… 😉

  25. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Ajax?

  26. Wilfred says :

    @DH: Ja, je kunt van een liefhebber toch niet verwachten dat hij voor de Graafschap is?! Afbraakvoetbal… 😦

  27. d says :

    de eo kan zichzelf netzo goed opheffen. vind ik al jaren. onderscheid is er niet meer.

  28. joost says :

    wilfred
    Goh, ik had je zo hoog staan, maar nu ik hoor dat je voor Ajax bent?
    (het zou zo maar onder een psychiatrische aandoening kunnen vallen dus kijk maar uit) 😆
    joost

  29. Wilfred says :

    @Joost: Ach, met jou en Rob als behandelaars zal ik me vast wel vermaken… 🙂

  30. Wilfred says :

    @Joost: Wie heeft je trouwens verteld dat ik voor Ajax ben? Een van de Three little birds? Everything is gonna be alright… 😉 Of is dat gevoelig?

  31. flipsonius says :

    @Joost
    Iets voor de DSM-V? 😉

  32. rob says :

    @Wilfred
    Dat wordt voor jou een vakkundig aangelegd spanlaken met dwangbuis, slaapdeprivatie lijkt me ook wel wat voor je, kan je lekker veel op GG 🙂

  33. Wilfred says :

    @Rob: In dat laatste probeer ik me al te oefenen… 😉

    @Joost: Mijn reactie staat onder moderatie! Is het filter soms ingesteld door een Rotterdammer? 😉

    Moest bij die quote:

    maar nu ik hoor dat je voor Ajax bent

    aan het volgende nummer denken… iets met drie kleine vogeltjes…

    @Flip: Maar je weet dat ik over de totstandkoming ook sceptisch ben… Of is dat op zichzelf al een bewijs van zwakzinnigheid (een zwakke vorm van vrijzinnigheid?)? 🙂

  34. flipsonius says :

    @Wilfred
    Hmm een zwakke vorm van vrijzinnigheid? Dat is volgens mij als je begint te twijfelen aan de onfeilbaarheid van het Jesus Seminar.

    Of aan de DSM natuurlijk!

  35. Wilfred says :

    @Flip: Ok. Count me in. Ik heb altijd al getwijfeld aan de onfeilbaarheid van het Jesus Seminar! Guilty on both charges! 😦

    Wee mij, ik zal voor eeuwig verblijven onder een vakkundig aangelegd spanlaken met dwangbuis, overgeleverd aan ketenen van donkerheid om tot het oordeel bewaard te worden… 😦

    Mmm. Dat geschreven hebbend: wat herkennen we dan in God?

  36. Jona says :

    Reactie na de uitzending bekeken te hebben: niet meteen diepgaand maar bereiken ze zeker een heleboel mensen mee die anders totaal niet in aanraking komen met de persoon van Jezus…

  37. moniek says :

    JezusQuiz gekeken. Prima! Alle vooroordelen worden benoemd en soms gepareerd. Aan het eind van de uitzending ben je benieuwd wie Jeuzs nu echt was. Dat was toch het plan? Niks geen excuses nodig!!

  38. joost says :

    wilfred

    Wee mij, ik zal voor eeuwig verblijven onder een vakkundig aangelegd spanlaken met dwangbuis, overgeleverd aan ketenen van donkerheid om tot het oordeel bewaard te worden…
    Mmm. Dat geschreven hebbend: wat herkennen we dan in God?

    Waarschijnlijk je engelachtige verzorgenden? 😈
    (ik lijk trouwens een beetje op het icoontje wat er bij mijn reacties staat, goed gekozen door GG)

    De glimlach op mijn gezicht is na de winst van Ajax alleen nog maar groter geworden

    Ziet, Klein Vogelke, Gij zelf waart het die uw Schandelijk Geheim onthulde. 😳
    joost

  39. Wilfred says :

    @Joost: Jawel, maar ik vertelde het niet, dus jij kon het niet HOREN! 🙂

    (ik lijk trouwens een beetje op het icoontje wat er bij mijn reacties staat, goed gekozen door GG)

    Och, wee de mensen die in jouw klauwen vallen! 😉

  40. joost says :

    wilfred
    joost mag het weten kan ook zijn: Joost zal het horen.
    joost

  41. Wilfred says :

    @Joost: Ik moet er niet aan denken… brrr.

    En wat zal dat vervelend voor je zijn, dat je alles hoort! Kun je die (op)gave ook uitschakelen? 😉

  42. flipsonius says :

    @Wilfred

    Ik heb altijd al getwijfeld aan de onfeilbaarheid van het Jesus Seminar! Guilty

    Het is natuurlijk wel een aardige tour de force om te twijfelen aan de onontkoombare conclusie dat Jezus (voorzover hij bestaan heeft) iets hoogstwaarschijnlijk NIET gezegd heeft (althans niet in die vorm) tegen niet-bestaande discipelen, wat weer opgetekend is door schrijvers die mogelijk iemand anders waren dan algemeen wordt aangenomen en dat die anderen dat sowieso ook weer hoogstwaarschijnlijk niet geschreven KUNNEN hebben, voorzover er iets van bewaard is gebleven 😉

  43. Wilfred says :

    @Flip: Hee, dat is een nieuwe insteek voor me: voor zover iemand bestaan heeft. Gedeeltelijk bestaan, daar kan ik wel wat mee! 🙂

    De uitgangspunten van het Jesus Seminar zijn me wat te stellig. En de methode is m.i. niet zuiver. En dat zegt een scepticus… wat maakt dat de mensen die daaraan deelnemen dan? 😉

  44. joost says :

    wilfred

    En wat zal dat vervelend voor je zijn, dat je alles hoort! Kun je die (op)gave ook uitschakelen?

    Meervoudige persoonlijkheids storing heeft zo zijn voordeel, ik kan, indien gewenst, in mijn eentje de drie aapjes uitbeelden, niet zien, niet horen, niet spreken.
    Ik had deze reactie al eerder geplaatst maar toen zorgde jou demonische krachten ervoor dat een heel deel van de berichten en reacties verdwenen.
    joost

  45. Wilfred says :

    @Joost: Tja, ik kan dat ook. Alleen niet simultaan. 😉

    Ik had deze reactie al eerder geplaatst maar toen zorgde jou demonische krachten ervoor dat een heel deel van de berichten en reacties verdwenen.

    Jij bent volgens mij de enige die weet hoe je de gehoornde smilie hier tevoorschijn kunt toveren en je hebt als bijnaam ‘joost’ gekozen. Daarnaast lijk je volgens eigen zeggen op je gravatar. Volgens mij wijst alles hier in jouw richting als het om demonische krachten gaat… 😉

    In mijn geval zouden het natuurlijk wel goedgelovige krachten kunnen zijn… 😉

  46. mafchauffeur says :

    Downloaden hoeft niet meer, de Wederkomst heeft plaatsgevonden op de GS-wolken, met dank aan Johnny Quid.

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/04/hebbes_de_grote_jezus_quiz_onl.html#more

    Geniale zet van Arjan Lock. Jezus verkondigd onder de Reaguurders.

  47. liraatje says :

    Een bijzondere discussie is er gaande;-)

  48. joost says :

    wilfred

    Tja, ik kan dat ook. Alleen niet simultaan

    oefenen…oefenen…oefenen… 😀
    joost