Bijbelmovies: Jona

Het bekende verhaal van Jona in de walvis, met kapitein Haddock die ook een vaste rol speelt in de avonturen van TRINTRIN.

19 responses to “Bijbelmovies: Jona”

  1. Johan says :

    Dat is een haai!

  2. Dutch Hermit says :

    ‘De vis spuugde hem uit, vlakbij Ninevé’. Ik vind het knap van die vis, dat die zo’n 700 kilometer over land gezwommen heeft. Respect!

  3. joost says :

    D.H.
    hét bewijs dat het landleven uit zee is ontstaan, die haai evoueerde tot landdier, rende met jonas over het land, kreeg spijt van zij evolutie en keerde weer terug naar de zee. het is zó simpel. 😆
    joost

  4. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Heel begrijpelijk, ik denk dat die vis dacht op het land al die gekke mensen, waar hij/zij er net eentje van verorberd had, te kunnen ontvluchten. Viel dat even tegen, daar liepen er zelfs nog meer rond 😉

  5. flipsonius says :

    Ik vind kapitein Haddock wel perfect gecast voor de rol van Jona. Alleen mis ik de juwelenaria….

  6. Wilfred says :

    @Flip: Nou snap ik het! Die vis zette hem vlakbij Nineve af vanwege de duizend bommen en granaten die afgingen! 🙂

  7. Pittig says :

    Dat een storm ophoudt als je de schuldige overboord gooit!!!

    Wie kunnen wij als de schuldige van de financiële stormen over Europa aanwijzen en vervolgens overboord gooien?

  8. Wilfred says :

    @Pittig: De bankiers van Goldman Sachs? En dit keer niet meer ergens door een vis laten uitspuwen! 😉

  9. Dutch Hermit says :

    @Pittig
    tegenwoordig doen we niet meer dat soort barbaarse dingen. We lachen de stormen gewoon weg #Rutte 😉

  10. joost says :

    van wat ik heb gehoord zijn vissen tegenwoordig veel te slim om iemand heel in te slikken, ze maken er in deze tijd, heel verstandig eerst hapklare brokjes van. (hoewel ik me kan voorstellen dat zo’n vis kotsmisselijk zal worden wanneer hij/zij de bankiers of Rutte zou moeten verteren. 😦 )
    Hoe dan ook, een beetje vis kent de bijbel en zal zo’n vergissing als met jona niet meer maken. :smile;
    joost

  11. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Je gaat ervanuit dat vissen ‘vooruit’ evolueren. KIk vraag me dat een beetje af als ik naar de ingeblikte sardientjes kijk 😉

  12. joost says :

    D.H.
    kijk eens naar al die mensen die opeengepakt in wolkenkrabbers wonen, gewoon geëvolueerde sardientjes. Duidelijk. 😀
    joost

  13. Wilfred says :

    @Joost: Gefeliciteerd! Wat volgens mij niemand is gelukt, lukt jou wel: tien reacties op een rij zonder onderbreking van anderen! Je was de enige (sorry van deze post) wiens naam onder recente reacties stond. Proficiat!! 😉

  14. mafchauffeur says :

    @Wilfred: joost heeft vast zwaar de smoor in dat hij afgelopen zondag niet durfde te komen… 😉

  15. Wilfred says :

    @Mc: Vermoedelijk wel ja! Een vorm van overcompensatie… 😉

  16. joost says :

    wilfred/mafchauffeur
    door de mand gevallen!!!!..:sad:
    werken is zo wie zo al zwaar, maar nu was het helemaal erg en iedereen maar denken dat je een slechte 1 april grap maakt als je zegt te meoten werken. 😡
    (maar het voordeel? is dan wel weer dat je in een vrij weekend een record kan verbreken. 😀 elke donkere wolk heeft een zilveren randje.
    joost

  17. joost says :

    wilfred
    Ge zijt vergeven mijn zoon. 🙂
    joost

  18. Dutch Hermit says :

    @Joost

    kijk eens naar al die mensen die opeengepakt in wolkenkrabbers wonen, gewoon geëvolueerde sardientjes. Duidelijk. 😀

    En het zwemmen? Dat zie ik nog niet zo voor mij 😉

  19. joost says :

    D.H
    ze evolueerden van vissen naar mensen, dan hoeven ze niet meer te zwemmen, tenzij god ons weer een zondvloed zend.
    Ze zijn gewoon iets kundiger geworden die sardientjes al hebben ze er hun zwemtalent voor moeten inleveren, maar dat maken wij weer goed door ons zwamtalent. En mensen kunnen wel vissen maar vissen kunnen niet mensen. 😉
    joost