Eindelijk oplossing voor geloofsafval

Weet u niet waar u met uw sceptische gedachten naar toe moet, of waar u uw geloofsafval kwijt kunt? Dan bieden wij u nu iets nieuws: de universele sceptic tank! Doordat sceptische gedachten en geloofsafval via een gepatenteerd “slijk der aarde” proces kunnen gisten en verteren, blijft er nagenoeg niets van over, zelfs geen nare luchtjes. Heeft u onverwerkte gedachten of gevoelens die u laten twijfelen dan is dit de manier om met een verschoond hart ter kerke te gaan.

Verwacht u dat er ook bruikbare bestanddelen in uw gedachten zitten, dan kunt u ook nog kiezen voor de apostasiehoop. Hiervoor zijn speciale apostasieschotten verkijgbaar zodat niet uw gehele geloofstuin wordt bevuild met vragen en twijfels. Na het verteren van alle gedachten, twijfels en geloofsafval blijft er een gezonde voedingsbodem over waarop uw geloof kan groeien en veel vrucht zal dragen.

Hieronder enkele getuigenissen van onze klanten:

Mevr. H. E. M Terwille “Ik kan echt iedereen de sceptictank aanbevelen. Sinds ik dat gebruik is mijn leven vrij van twijfel en kan ik weer rustig naar de preken luisteren zonder die telkens in twijfel te hoeven trekken.”

Meneer G. Zak “Ik deel de apostasiehoop nu enige jaren met mijn buren. Dit heeft de verstandhouding tussen beiden erg goed gedaan. Hadden we in het verleden nog eens stevige discussies; deze zijn sinds de ingebruikname geheel verdwenen.”

23 responses to “Eindelijk oplossing voor geloofsafval”

  1. bramvandijk says :

    Dit is fantastisch! Waar ik al jarenlang op zit te wachten…

    …blijkt het de satirische nieuwsdienst te zijn 😦

  2. Ruub says :

    Heb ergens gelezen dat een sceptic-tank juist al je hoop doet verdwijnen en een diep gat achterlaat in je aangeharkte tuintje. Klopt dat?

  3. Joost says :

    een schepje van de apostiehoop bij mijn judaspenning en die goeit als noot te voren.

    Van die sceptic tank ben ik niet helemaal zeker, die nare luchtjes moeten toch ergens heen en zullen waarschijnlijk ergens opstijgen. Ik weet niet of ons aller bovenbuurman daar nu wel zo blij mee zal zijn.:wink:
    joost

  4. Waterlelie says :

    Goed idee.

    Lijkt me wel iets voor de Dwaze Schare.
    Iedereen aan de slang!

    Geeft hoop voor de toekomst.

  5. John says :

    @Waterlelie

    De sceptic tank schijnt ook te helpen om je gevoel voor humor te laten verdwijnen!

  6. flipsonius says :

    @Joost
    geef alles maar aan de Heer 🙂

  7. Joost says :

    john
    nee joh, om je gevoel voor humor te laten verdwijnen hoef je alleen maar de krant te lezen of eens een kamerdebat over bezuinigingen te volgen. 😦
    joost

  8. Pittig says :

    Het werkt! Al mijn twijfels over de vrijzinnigheid ben ik kwijt! Ik weet nu helemaal zeker dat de vrijzinnigheid waar is! Glorie!

  9. Pittig says :

    @ Waterlelie

    Jammer dat je er gisteren niet bij was op de Dwaze Schare bijeenkomst. Ik had je wel graag willen ontmoeten.

  10. bramvandijk says :

    @Aigilhard
    Dat betekent dus eigenlijk dat er goud in de sceptictank zit. Ofwel, de twijfels en geloofsafval zijn puur goud!

  11. Joost says :

    bramvandijk
    nee, jongen, die pot met goud staat aan het einde van de regenboog, (en helaas altijd aan het verkeerde einde. 😦 )
    joost

  12. Waterlelie says :

    @ John

    “De sceptic tank schijnt ook te helpen om je gevoel voor humor te laten verdwijnen!”

    Ik raad je aan je gevoel voor humor te behouden, anders verzuur je.
    Mocht je toch gaan verzuren, dan kun je altijd weer opnieuw gebruik maken van de sceptici tank. Daarna het deksel goed dicht schroeven of een voortdurend goed aangedichte verbinding laten bestaan. Voorkomt verspreiding van geur.

    Volgens mij heb ik nog een overeenkomst met je.
    Zeker verjaart. Misschien wel goed.

  13. Waterlelie says :

    @ Pittig

    Ik heb er wel over nagedacht om als niet Dwaze langs te komen.
    Maar ja, jij was van plan om knuppels te kopen en ik neem uiteraard het Zwaard mee.
    Leek me toch niet zo’n goed idee.

    “Ik weet nu helemaal zeker dat de vrijzinnigheid waar is! Glorie!”

    Dit is een bepaalde uitleg:
    “`Vrijzinnigheid` duidt op een tolerante denkwijze die vrijheid van zingeving centraal stelt, zonder zich in engere zin te conformeren aan een of ander gezindte. “

    Hoe moet ik je inzichten nu duiden?

  14. Agilhard says :

    Eind jaren 80 speelde de evangelisatieactie “Er is hoop”. Met stickers en folders wilde men de mensen nieuwsgierig maken naar het geloof. Een familie die hierin erg actief was (in een Gronings dorp) kreeg op oudejaarsnacht door onbekenden een enorme hoop stront in de tuin gestort met daar bovenop een bord van “Er is hoop” (met een ’n toegevoegd).
    Dergelijke oudejaarsacties zijn hier een trotse traditie…

  15. Joost says :

    waterlelie

    Vrijzinnigheid` duidt op een tolerante denkwijze die vrijheid van zingeving centraal stelt

    vrijheid van zingeving?
    joost

  16. Wilfred says :

    @Joost: Hij bedoelt vermoedelijk vrij van zinnigheid. Dat is een variant op de lezing van Pittig… 😉

  17. Wilfred says :

    @Bram: Dit scepticisme kan duidelijk niet zonder demiurg! 🙂

  18. crazyron says :

    @Agilhard: Die posters van die ER IS HOOP actie waar jij het over hebt hadden een leeg vlak waar je plaatselijke activiteiten op kon vermelden. Ik heb er zelf eens bij gekrabbelt: ….en er is een stoffer en blik, dus wat let je om het op te ruimen! Ik heb me eigenlijk altijd geergerd aan die vage uitspraak net als de kreet:” Jezus is het antwoord” of de titel van een boek “Er zijn geen grenzen”

  19. Wilfred says :

    @TommyLee:

    Ik heb me eigenlijk altijd geergerd aan die vage uitspraak net als de kreet:” Jezus is het antwoord” of de titel van een boek “Er zijn geen grenzen”

    Ach, die mensen zijn gewoon trouwe fans van het Johannes-evangelie…

    Wat vind je dan van de volgende uitspraken?

    “Ik ben de weg”
    “Ik ben de deur”
    “Ik ben de waarheid”
    “Ik ben het leven”
    “Ik ben de ware wijnstok”
    “Ik ben het brood des levens”

    Daarmee vergeleken vallen die andere titels nog wel mee… 😉

  20. joost says :

    wilfred
    maar dat past dan wel weer in het idee dat jij alles bent en dat alles jij is toch? 🙂
    joost

  21. Wilfred says :

    @Joost: Dat dan weer wel! Maar van die denkwijze ben ik niet zo’n aanhanger… 😉

  22. joost says :

    Tommy lee/ wilfred

    Ik heb me eigenlijk altijd geergerd aan die vage uitspraak net als de kreet:” Jezus is het antwoord” of de titel van een boek “Er zijn geen grenzen”

    Oh soms kan zo’n boek een antwoord zijn op een vraag in een titel van een ander boek.
    b.v. Who is afraid for Virginia Woolf? Jezus, is het antwoord.
    Hoe ga ik om met mijn borderline storing? Er zijn geen grenzen.
    zo kan je allerlei variaties verzinnen en de antwoorden liggen al vast. Mooi toch, bijna bijbels 😉
    joost