Bijbelmovies: Psalmen en Klaagliederen

Tijd voor de bijbelse top-150!

En vijf smartlappen over de vernietiging van Jeruzalem.

25 responses to “Bijbelmovies: Psalmen en Klaagliederen”

  1. Agilhard says :

    Even corrigeren….

  2. goedgelovig says :

    Er ging even iets mis. De goede filmpjes staan er nu in.

  3. Joost says :

    mooi klaaglied.
    joost

  4. Dutch Hermit says :

    “Die atheist die! Hellelujah! Groaaar!”
    Heerlijk, ik hoor het al helemaal πŸ˜€ Over de wat ruigere psalmen gesproken (volgen niet helemaal de oorspronkelijke tekst):
    Psalm 51

    Psalm 71

  5. Wilfred says :

    @DH: Joost zat er duidelijk naast met die liefelijke dopheide… 😦

  6. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Vind je het dan niet mooi? πŸ˜‰ Daarnaast, het zijn wel Psalmen, dus onfeilbaar, dus moet je ervan genieten πŸ˜€
    Iets serieuzer: vooral de laatste van deze twee heeft juist een hele liefdevolle tekst:
    “But I will wait in continual hope,
    I will praise you, again and again,
    all day long your righteousness,
    your saving acts, shall be upon my lips.
    You shall ever be the theme of my praise
    your righteousness, yours alone”.
    Alleen het stukje:
    “Let all my traducers be ashamed and dishonoured,
    let all who seek my hurt be covered with scorn” is dan iets minder liefdevol πŸ˜‰

  7. rob says :

    @Wilfred

    @DH: Joost zat er duidelijk naast met die liefelijke dopheide

    was jij niet een klein lidcactusje πŸ™‚
    Geen zorgen dus, Joost zit ernaast. Ik ben wel die cactus en jij de orchidee πŸ™‚ en DH blijft gewoon DopHeide.
    Zijn haar heeft er wel wat van weg. (uitgebloeide dopheide)

  8. Pittig says :

    @ Dutch Hermit

    Dus zo klinkt het als demonen de Psalmen proberen te zingen? πŸ˜‰

  9. Dutch Hermit says :

    @Pittig
    Dan moet je meer hieraan denken πŸ˜‰

  10. Wilfred says :

    @DH:

    Daarnaast, het zijn wel Psalmen, dus onfeilbaar, dus moet je ervan genieten πŸ˜€

    Ik ben zo ouderwets dat ik wel graag hoor wat er gezongen (en over de vraag of dit ‘zingen’ genoemd kan worden, kunnen we ook discussieren) wordt… πŸ˜‰

    @Rob:

    Geen zorgen dus, Joost zit ernaast. Ik ben wel die cactus en jij de orchidee πŸ™‚ en DH blijft gewoon DopHeide.

    Nou, die reshuffle kan wat mij betreft wel achterwege blijven. Als Joost niet onfeilbaar is, kunnen we die vergelijkingen ook gewoon naast ons neerleggen en ons eigen bloempje kiezen… πŸ™‚

  11. Wilfred says :

    @Rob: Of bijtje, zoals WESP…

  12. Tinus says :

    Heb vandaag een docu over j.hendrix zitten kijken. die scheen echt briljant te kunnen spelen.

  13. Tinus says :

    gewoon voor de feelgood… 2domineeszoons uit de hiphop. STOP Hammertime!

  14. rob says :

    @Wilfred
    πŸ™‚
    Had je al iets in gedachten?

  15. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Ik kan het eigenlijk heel goed verstaan. Of het zingen is, nee, dat niet πŸ˜‰

  16. rob says :

    @Pittig

    Dus zo klinkt het als demonen de Psalmen proberen te zingen?

    Je moet een beetje met de tijd meegaan πŸ™‚

  17. Joost says :

    wilfred

    Joost zat er duidelijk naast met die liefelijke dopheide

    Je vergeet dat ik er ook bij zette dat doprheide een stekelige kant heeft. daar kan je soms flink overprikkeld door raken. πŸ˜†
    joost

  18. Joost says :

    rob

    Geen zorgen dus, Joost zit ernaast. Ik ben wel die cactus en jij de orchidee

    nee, rob, jij kunt het cactusje niet zijn, Wilfred is soms veel droger en dat past beter bij een cactus. πŸ˜€
    Daarbij, zijn het mijn planten of de jouwe? Ik heb ze die namen gegeven hoor. πŸ˜†
    joost

  19. Joost says :

    pittig

    Dus zo klinkt het als demonen de Psalmen proberen te zingen?

    Demonen die de psalmen proberen te zingen ter ere van god? Dat is me nog eens een wonder. En dan beweren dat wonderen in deze tijd niet meer voorkomen. πŸ˜•
    joost

  20. Pittig says :

    @ Joost

    Je moet nog wat doen aan je bijbelkennis… πŸ˜‰

    Er staan in de bijbel teksten waar een duivel de schriften citeert en een tekst die zegt dat demonen zuiver in de leer zijn…

    Zoek ze maar op… πŸ˜‰

  21. Wilfred says :

    @Joost:

    Daarbij, zijn het mijn planten of de jouwe? Ik heb ze die namen gegeven hoor. πŸ˜†

    Ja, maar je vergeet dat je door de zondeval niet meer in staat bent de juiste namen aan de juiste planten te koppelen… πŸ™‚

    @Pittig: Maar psalmen zingen ter ere van God is toch nog wel een verschil tussen het erkennen van God (Jakobus) en het citeren van teksten…

    Ik voel trouwens een steek onder water voor Joost. Of beter gezegd: een koekje van eigen deeg… πŸ˜‰ Dat dan weer niet onder water…

  22. joost says :

    Pittig,

    Je moet nog wat doen aan je bijbelkennis…
    Er staan in de bijbel teksten waar een duivel de schriften citeert en een tekst die zegt dat demonen zuiver in de leer zijn

    dus dat zou kunnen betekenen dat die demonen ware christenen zijn? 😈
    joost

  23. Joost says :

    Pittig

    Je moet nog wat doen aan je bijbelkennis…
    Er staan in de bijbel teksten waar een duivel de schriften citeert en een tekst die zegt dat demonen zuiver in de leer zijn

    dus dat zou kunnen betekenen dat die demonen ware christenen zijn? 😈
    joost

  24. Joost says :

    Ik heb geen idee waarom mijn bovenstaande reactie 2 maal wordt geplaatst. Het zal wel goed zijn. πŸ™‚
    jhoost

  25. flipsonius says :

    @Joost
    Zou zo maar kunnen πŸ˜‰