Problemen met reageren op GG?

Diverse lezers hebben aan de bel getrokken omdat ze problemen ondervinden bij het reageren op Goedgelovig. Als ze een reactie proberen te plaatsen krijgen ze de melding dat ze eerst moeten inloggen op WordPress.com. Dit speelt alleen als je een e-mailadres gebruikt dat ook is gekoppeld aan een bestaand WordPress-account. Dan wil WordPress dat je eerst inlogt op je account, zodat je profielinformatie (foto en eventueel een link naar je site) aan je reactie kan worden gekoppeld. Maar als je bewust anoniem wilt reageren op GG is dat misschien niet wenselijk. Je kunt het probleem op drie manieren oplossen:

1. Inloggen op WordPress.com voordat je een reactie op GG plaatst. Ben je je paswoord vergeten, dan kun je HIER een nieuw aanvragen. Bij elke reactie op GG komt dan de foto en link van je eigen WordPress-account te staan.

2. Met een ander e-mailadres een eigen gravatar aanmaken op Gravatar.com. Je kunt dan zelf bepalen welke gravatar (foto/plaatje) je aan je e-mailadres koppelt. Je kunt een echte profielfoto van jezelf gebruiken of (in geval je anoniem wilt blijven) een willekeurig plaatje. Telkens wanneer je op een WordPress-site reageert met dat e-mailadres (maar het werkt ook op veel andere blogs) dan verschijnt je eigen gravatar.

3. Gewoon een fake e-mail adres verzinnen (bijv. jeGGnickname@jeGGnickname.nl) en consequent dit adres gebruiken als je op GG reageert. Je ontvangt dan automatisch een monster-ikoontje dat aan jouw unieke e-mail adres is gekoppeld. Je blijft dan helemaal anoniem, maar we kunnen ook geen contact met je opnemen als er iets met je reactie is (wat kan betekenen dat een moderator hem zonder overleg verwijdert als het in strijd is met onze huisregels).

Wij adviseren onze lezers optie 2, een eigen gravatar gekoppeld aan een echt e-mailadres. Die heeft als voordeel dat je niet telkens hoeft in te loggen voor je reageert zoals bij optie 1 en geeft je in tegenstelling tot optie 3 de mogelijkheid zelf een leuk plaatje te kiezen (en desgewenst te veranderen).

16 responses to “Problemen met reageren op GG?”

  1. Pittig says :

    Volgens mij wil GG gewoon een extra drempel voor al die reacties die ze ook nog eens moeten modereren… 🙂

  2. Johan says :

    Ik heb geen last van meldingen. Ik gebruik optie 3.

  3. Pittig says :

    Je houdt wel van monsters? Ik bespeur enige occulte belasting bij jou…

  4. Johan says :

    GA WEG VAN MIJ, SPAANSE PEPERGEEST!!! SHABBA!

  5. Pittig says :

    Hé, waar zijn mijn spaanse pepers gebleven?

    Die woorden van Johan zouden toch niet…. 😕

  6. Pittig says :

    Ik moet mijn spaanse pepers terugkrijgen.

    Even kijken of dit werkt:

    I surround myself strongly in the Light of Guru, Master Paramahansa Yogananda and I am protected from the curses of Johan.

  7. Pittig says :

    Nee, niets gebeurd.

    Dan dit:

    I seek refuge in Allah from you Shaitan (rijmt niet voor niets met ‘Johan’). I curse you by Allah’s curse. I curse you by Allah’s curse. I curse you by Allah’s curse.

  8. Pittig says :

    Misschien als ik me aan de wetenschap toewijdt?

  9. Johan says :

    Je bent blijkbaar bezet door een wetenschappelijke geest. 🙂

  10. Wilfred says :

    @Pittig: Om het helemaal overtuigend te laten zijn, moet het wel pas werken nadat je je reactie hebt ingediend… Overigens ben je nu voor altijd verloren voor de theologie!! 🙂

  11. goedgelovig says :

    UPDATE: Het laatste nieuws van het WordPress-forum over deze bug:

    http://en.forums.wordpress.com/topic/recent-update-to-commenting

  12. Ruub (@Ruub71) says :

    Reageren lukte mij dus ook al dagen niet meer, ondanks gravatar account. Dat vond WordPress.com plots niet goed genoeg meer.

    Misschien heb ik ooit ook eens een WordPress-account aangemaakt met zelfde e-mailadres als bij gravatar, waardoor het nu niet meer lukte. Of bedorven cookies ofzo.

    Nou ja, whatever, nu lukt het weer, maar dan via het twitter-account.

  13. Tinus says :

    enter 😉

  14. Tinus says :

    oh nog met smiley icoontje ook, gelukt!

  15. Pittig says :

    Voor optie 2 krijg ik het bericht dat ik ook moet inloggen (met ander e-mailadres en naam via Gravatar. Dus komen optie 1 en 2 op hetzelfde neer.

    Ik vind het knap lastig en het schrikt volgens mij een hele grote groep reageerders af, die ik hier graag zie komen! Jammer!