Bijbelmovies: 1 en 2 Koningen

Albert Einstein wordt de nieuwe koning van Israël, het rijk scheurt in tweeën en Elia moet orde op zaken stellen.

Het is een zooitje in Juda en Israël. Er wordt voortdurend oorlog gevoerd en gezondigd.

13 responses to “Bijbelmovies: 1 en 2 Koningen”

  1. Johan says :

    Hé, de zware jongens. Wanneer komt Donald Duck?

  2. Dutch Hermit says :

    @Johan
    Hadden we Dagobert niet bij 1 Koningen, met Salomo?

  3. joost says :

    D H
    salamo, was dat niet die raaf van die heks bij paulus de boskabouter?
    joost

  4. Dutch Hermit says :

    @Joost
    Geen idee, ik ben niet zo bekend met die Paulus 😉

  5. De dichter says :

    ben benieuwt naar Job

  6. Onno says :

    Mag ik zeggen dat ik de filmpjes nogal onzinnig en van kinderlijk niveau vind? Maar goed dat ik nu geen vragenlijst hoef in te vullen anders wil men gelijk een geest van kritiek bij me uit gaan drijven…

  7. Flipsonius says :

    @Joost
    Salomo de wijze raaf was juist een vriend van Paulus en Oehoeboeroe de tamelijke helendal nogal wijze uil. Je bent in de war met Krakras de gemene kraai. Die heulde met Eucalypta de heks.

  8. Flipsonius says :

    @Joost
    Hier een aardig voorbeeld – met cliffhanger! Zal de in-goeiige Paulus bezwijken voor de listen van de boze? Gevalletje bevrijdingspastoraat?

  9. Wilfred says :

    Voor al uw mythes, sagen en andere vermakelijke verhalen: Flipsonius… 😉

  10. Flipsonius says :

    @Wilfred
    Ligt het aan mij, of proef ik jouw woorden een aansporing aan mij om (eindelijk) weer eens een serieuze reactie te plaatsen? 😉

  11. Joost says :

    flipsonius
    dank voor je uitgebreide informatie ik ben weer hehemaal up to boskabouter. informatief filmpje ook. 😀
    wilfred
    ik vind dat flipsonius uitermate serieus heeft gerageerd op mijn vraag,, dan moet je hem geen lichtzinnigheid gaan verwijten hoor, drijf die duivel bij je uit voor je je kinderen er occult mee gaat belasten. 😈
    joost

  12. Wilfred says :

    @Joost: Gelukkig heb ik geen kinderen om met lichtzinnige verwijtkunsten te belasten… 😉

    @ Flipsonius: Nee hoor. Ik merk alleen dat je er goed thuis in bent. Of het nu om Griekse mythen of Nederlandse gaat, Flipje weet er van… 😉

    Je stamt toch niet uit een betoverde famboos? Ik ben benieuwd waar jij op trakteert op 1 april… 🙂

    P.S. Bedankt voor die Paulus-episode! Ben daar wel een fan van. Die met sinterklaas vind ik ook leuk…

  13. crazyron says :

    @flipsonius: Klokje van zeven uur en dus…….Oude tijden voor de radio herleven!!