Dwaze Schare bijeenkomst met lager IQ

Uit zeer recent onderzoek van het alom bekende Virginia Tech Crilion Onderzoeksinstituut is gebleken dat het bezoeken van bijeenkomsten voor een lager IQ zorgt. En wie wil er nou niet een lager IQ? Kom dus op zondag 1 april naar de Dwaze Schare bijeenkomst!

De locatie en de tijd kunnen in de reacties hieronder worden afgesproken. Voor 1 april is gekozen omdat er natuurlijk geen betere datum is om als Dwaze Schare bij elkaar te komen. Is het een 1 april grap? Nee, natuurlijk niet! Maar je moet wel geloven dat deze bijeenkomst waar is. Dus wie gelooft, komt op de Dwaze Schare bijeenkomst. De Dwaze Schare: alleen voor mensen die niet bang zijn om tegen Spreuken 14:7 en 23:9 in te gaan!

Namens de reageerders die in de reactiecatacomben van Goedgelovig deze datum hebben geprikt,

Ds. Pittig

Disclaimer: De Dwaze Schare staat echt wel een beetje los van Goedgelovig en distantieert zich van elke uitspraak die Goedgelovig ooit gedaan heeft. De Dwaze Schare is een initiatief van reageerders op Goedgelovig, die ook wel weer eens echte mensen willen ontmoeten en zonlicht willen zien na al die maanden in hun eentje achter een computer te hebben gezeten.

Waarschuwing: Een lager IQ zorgt er volgens Canadees onderzoek voor dat je meer conservatief wordt, meer rechts, racistischer.

97 responses to “Dwaze Schare bijeenkomst met lager IQ”

  1. Dutch Hermit says :

    @Pittig
    Een rondgang langs mijn medelanders in de afgelopen eeuwen heeft laten zien dat het bezoeken van bijeenkomsten vroeg of laat leidt tot overlijden. Ik maak me een beetje zorgen… 😉

  2. aafke says :

    Heb begrepen dat slimme zwakbegaafden er alles aan moeten doen hun IQ onder de 70 te krijgen om hun recht op uitkeringen in de toekomst veilig te stellen. Zo’n bijeenkomst van de DS dient zo ook een maatschappelijk doel.

  3. joost says :

    aafke
    en als ze boven hun zeventigste hun IQ laten meten??? 😦
    ach, ik hoef niet naar een bijeenkomst om een lager IQ te krijgen, dat is dus weer een geluk bij een ongeluk. En het knapste is nog wel…
    Ik ben niet eens blond…… 😀

    pittig
    Het hele leven is als het er op aan komt de gevaarlijkste sport ter wereld, uiteindelijk ga je er allemaal aan dood.. 😉
    joost

  4. bramvandijk says :

    Zoals Monique Samuel vandaag in Trouw heeft laten optekenen: “Ik was liever dommer en populairder”, dus ik zal het risico op een lager IQ graag lopen en hoop dat deze onderzoekers gelijk hebben.

    (In tegenstelling tot hun collega’s die beweren dat de aarde ouder is dan 6.000 jaar en dat de bijbel fouten bevat!)

  5. Stryber says :

    Warning: Dit product kan blijvende schade aan Uw geloofsleven aanrichten…. 😦

  6. Vera van Haarlem says :

    Geweldig… een bijeenkomst op 1 april. Dat is goed voor het zelfbeeld. Als je er in je eentje zit, komt het omdat de rest dacht dat het een grap was en daarom niet is komen opdagen en niet omdat je niet zo populair bent :).

    @Bram “en hoop dat deze onderzoekers gelijk hebben. (In tegenstelling tot hun collega’s die beweren dat de aarde ouder is dan 6.000 jaar en dat de bijbel fouten bevat!)”
    Ik merk dat het Ware Licht ook jou inmiddels verlicht heeft! Glorie! 🙂

  7. bramvandijk says :

    @Stryber

    Warning: Dit product kan blijvende schade aan Uw geloofsleven aanrichten…. 😦

    Is dat hoe jij de vorige bijeenkomst hebt ervaren?

  8. aafke says :

    @bramvandijk
    Op zich hoopvol dat een intellectueel mens als jij tijdens zo’n
    DS-bijeenkomst van een hoog IQ genezen kunt worden, zodat je ook het geloof kunt vatten. 😉

  9. aafke says :

    @Stryber
    Het is in elk geval overduidelijk dat jij daar beschadigd moet zijn. 😀

  10. ThaFizzy says :

    Zo…

    Is er al enige consensus over waar De Schare zich gaat verzamelen?

  11. Dutch Hermit says :

    @Tha Fizzy
    In het Beatrixtheater in Utrecht. Het schijnt dat daar weleens veel gelovige jongeren tegelijk aanwezig zijn 😉

  12. WESP says :

    Ik vind elke plek goed…. Als ze er maar het heilzame vocht der trappisten op voorraad hebben.. 🙂

    En als je daar voldoende van tot je neemt dan is dat IQ ineens ook niet meer zo relevant.

  13. Stryber says :

    @BvD
    Was een toffe bijeenkomst; al was de preek van Pittig voor mij enigzins schokkend; omdat teksten uit O.T//N.T op de hak werden genomen op dezelfde wijze waarop men op GG personen//zaken op de hak neemt; ik “gruwde” (GG 🙂 ) daar enigzins van 😉

  14. Dutch Hermit says :

    @Wesp
    I-i-i-i-k-k-k-ku *hips*? 😉

  15. Hendrik says :

    Inderdaad voel ik me altijd een stuk slimmer in m’n eentje achter de PC dan in een bijbelkring of zelfs een kerkdienst. Daar wordt vaak gebeden om wijsheid… (heeft vast met IQ tekort te maken).

  16. bramvandijk says :

    @Tha Fizzy
    Ja, dat soort praktische zaken… is er iemand die zich: geroepen voelt / het leuk vindt / genoeg tijd heeft (doorhalen wat niet van toepassing is) om zich hier over te buigen?

    Zoals Pittig duidelijk heeft aangegeven… DS staat los van GG, dus we zullen het ook zelf moeten regelen.

  17. ThaFizzy says :

    Nou ja, vorige jaar zaten we Hemels in Amersfoort. Een passende gelegenheid moet nu ook wel te vinden zijn. Stairway to heaven in Utrecht valt trouwens voor mij af. De muziek staat zo hard dat een gesprek niet meer mogelijk is daar.

  18. henkjan37 says :

    Beste GG-reageerders,

    Ik zou even mijn afschuw willen uiten over de manier waarop er hier met alcohol wordt omgesprongen. Als katholiek tussen meerendeel ex-gereformeerden hier heb ik het gevoel dat er niet op een voldoende goede manier met alcohol wordt omgesprongen. Ik hoor hier allerlei verhalen over ‘goede wijn’ en ‘trappistenbier’. Als overtuigde katholiek en benevens achterhoeker van geboorte en opvoeding zou ik willen opmerken dat de genoegens van alcohol geheel en al terug te voeren zijn op slecht een tweetal zaken:

    – het is vet lekker

    – de wordt dronken en dan doe je leuke/gekke/stoute dingen

    Verder is het ophemelen van alcohol en zeker de kwaliteit ervan werkelijk nutteloos. Ik zou dan ook willen opmerken dat er vanuit de visie van de moederkerk mee wordt omgegaan en er dus rijkelijk veel en met plezier wordt gedronken op dergelijke bijeenskomsten. Mensen die tijd hebben om zich te onderhouden over d kwaliteit van het gedronkene moeten simpelweg harder drinken. Het staat bovendien een ieder vrij om hun heteroseksuele geaardheid in dat geval in twijfel te trekken.

    ik wens u allen een aangename en zomogelijk zalige bijeenkomst en zal mijn eigen presentie in overweging nemen.

    met vriendelijke groet,

    ondergetekende

  19. henkjan37 says :

    en met ondergetekende bedoel ik bovengetekende

  20. De dichter says :

    is de locatie http://wzzrd.nl/cafe/groepen een goed idee? daar kan je tenminste nog online voor als je wat moet opzoeken…en ze hebben een mooie bar…

  21. henkjan37 says :

    als je naar een plaats gaat die wzzrd heet weet je zeker dat je demonisch bezeten wordt

  22. cornelis says :

    — en wat al die bijeenkomst wel waar is, maar niet echt gebeurd?
    (vrij naar ds. Nico ter Linde)

  23. ThaFizzy says :

    Als we even nagaan, waar was De Dwaze Schare toen die nog gevormd moest worden? Het eerste wapenfeit vond dit plaats in de hometown van MvdS: Harderwijk. Toen nog onder de naam ‘GroetGelovig’. https://goedgelovig.wordpress.com/2009/11/19/groetgelovig-meet-up-het-verslag/

    De Dwaze Schare in wording heeft daarna een poging gedaan om De Generaal in Baarn te veroveren met overheerlijke gehaktballen van de echte slager. Alhoewel ds. Pittig moedig ten strijde trok met de kwaliteitsvleeswaren, moest hij zijn meerdere erkennen in de lokale Kenau.

    Vervolgens zou de steniging van Ruben H. plaatsvinden op het Neude in Utrecht; welks op een wonderbaarlijke wijze geen doorgang heeft gevonden. Wellicht dat de daaraan voorafgaande bijeenkomst in de lokale hellenistische Griekse eetgelegenheid Delphi mede debet was.

    En toen was daar vorig jaar in Amersfoort in Café Hemels in de Bovenzaal, mede dankzij de hulp van engelen in opleiding, opeens De Dwaze Schare.

    In kaart gebracht:
    http://g.co/maps/hepjk

    Wellicht moet De Dwaze Schare het deze keer wat meer naar het oosten. Apeldoorn ofzo?

  24. Dutch Hermit says :

    @Tha Fizzy
    Ik weet niet of ik mijn ouders zo ver krijg om de achtertuin open te stellen voor al dat vrijzinnige volk van Goedgelovig 😉 Maar Apeldoorn is ideaal. Je kan kiezen voor de ierse pub Finnagans, of voor het christelijke café Williams (goedkoopste bier van Apeldoorn). Ook is er nog een café met Belgische bieren (kom ik niet vaak, ben de naam even kwijt) en het plaatselijk metalcafé Ozzy, waar ik de muziek wel kan waarderen, maar ik vraag me af of iedereen hier mijn muzikale opvattingen deelt. Maar Apeldoorn heeft best wat aardige cafeetjes 😉

  25. rob says :

    Apeldoorn 🙄 nog verder weg 😦
    Doe maar Schiermonnikoog of Maastricht

  26. ThaFizzy says :

    Ja, of westelijker, of zuidelijker. Vanalles kan @rob

  27. rob says :

    @ThaFizzy
    Het is natuurlijk het meest handig om een centrale plek te kiezen.
    Tenzij Pittig voor ons gaat koken en een slaapplaats aanbiedt in de schuur.
    Bij mij kun je in de dakgoot.

    Breda kan ook wel mooi zijn, hoewel ik niet zo goed de weg weet om meteen een leuk cafe op te noemen. Je kan daar goed wandelen, prachtig bos vlakbij om de honger en dorst op te wekken.
    Als we genoeg wandelen is Pittig buiten adem en kan hij niet zoveel praten , dat is ook wel een groot voordeel 🙂

  28. De dichter says :

    of restaurant “bijmijnschoonmoeder” te Den Haag?

    http://www.mnschoonmoeder.nl/

  29. mafchauffeur says :

    Een locatie nabij een van de “GG-kikcijferkanonnen” zou wel gepast zijn. Te denken valt aan Harderwijk (MvS), Barneveld (Doorbrekertjes), Almere (mijonairsvilla) en Maastricht (Dompeling). Maar Amersfoort lijkt mij vooral qua bereikbaarheid erg praktisch. Of Amsterdam, nog beter.

  30. TommyLee says :

    Ik ga voor Amersfoort, lekker centraal, maar ik zou ook naar Den-Helder, Delfzijl, Sluis of Vaals komen.

  31. Vleertje says :

    Dwaze Zaken Amsterdam, waar anders??

  32. Wilfred says :

    Amsterdam is niet echt centraal… Dan liever Amersfoort of Utrecht…

  33. ThaFizzy says :

    Als er voldoende behoefte aan is, kan ik wel in contact treden met ds. Pittig over een hernieuwd bezoek aan grand café Hemels in Amersfoort.

  34. Wilfred says :

    @ThaFizzy: Is het goed bereikbaar met OV? Dan heb je mijn steun…

  35. Johan says :

    @ThaFizzy: Is het de bedoeling met de Dwaze Schare-lokaties een soort pentagram op de kaart te maken?

    KEEK aan de Oudegracht in Utrecht is misschien ook een optie. Ik ben daar ooit geweest voor een bijeenkomst. Achter het cafe is een zaaltje voor pakweg 15 mensen waar je redelijk ongestoord kunt praten. Als de tent dichtgaat zijn er genoeg restaurantjes waar het genoeglijk samenzijn kan worden voortgezet.

  36. Johan says :

    Dit is de link trouwens:

    http://www.kunsteneerlijkekoffie.nl/

  37. ThaFizzy says :

    @Johan
    De eerste stappen zijn al gezet, zoals je kunt zien 😉

    En er is niets mis met Utrecht hoor 🙂

    @Wilfred
    Amersfoort is goed te bereiken per trein. Het station is ongeveer 10 minuten van het centrum lopen.

  38. Wilfred says :

    @ThaFizzy: Het ging me niet om Amersfoort. Kom er genoeg door en ben al regelmatig op het station geweest. De laatste tijd helaas niet meer. Maar als de locatie maar op loopafstand is, vind ik het goed…

    @Johan: een zaaltje voor 15 personen is wellicht te klein. Hoeveel mensen waren er bij de vorige bijeenkomst?

  39. Wilfred says :

    @ThaFizzy: Ik bedoel: niet om Amersfoort stad. Het ging me om de locatie. Als die aan de buitenkant van de stad ligt, kan Amersfoort wel goed bereikbaar zijn, maar de locatie niet… sorry voor de onduidelijkheid.

  40. Wilfred says :

    @Pittig:

    Disclaimer: De Dwaze Schare staat echt wel een beetje los van Goedgelovig en distantieert zich van elke uitspraak die Goedgelovig ooit gedaan heeft.

    Dat is toch een beetje moeilijk te geloven met die balk boven in beeld!! 😉

    Wat zijn eigenlijk de kenmerken van de vrijgezette kudde? Ben ook wel benieuwd hoe je de stem van de herder kunt herkennen…

  41. Idelette says :

    Zijn we net van Wie is de Mol af, krijgen we deze mindfuck…een DS bijeenkomst op 1 april..!

  42. Wilfred says :

    @Idelette: Ja, en wat ga je doen… take it or leave it… 🙂

  43. Joost says :

    cornelis, :

    – en wat al die bijeenkomst wel waar is, maar niet echt gebeurd?

    Dan laten we ons vol lopen met wijn en of bier en we krijgen geen kater
    want het gebeurd niet echt. Echt super. (of niet echt hmmm?)
    joost

  44. bramvandijk says :

    We zouden eerst kunnen gaan turven waar alle potentiële bezoekers vandaan komen en dan daar iets tussenin kiezen, maar ik weet bijna zeker dat we dan ergens in Amersfoort of Utrecht uitkomen.

    Dus mijn voorkeur is Hemels of KEEK. Gezien de vorige keer is 15 man/vrouw wel ongeveer genoeg.

    Aan de andere kant… als we de groeicijfers van de doorbrekers evenaren dan moeten we iets groters gaan zoeken 😉

  45. ThaFizzy says :

    @bramvandijk

    Beide locaties kunnen ook 20 – 25 mensen aan.

  46. Idelette says :

    Wat is een goede tijd om af te spreken? (Ongeveer/indicatie, vorige keer?)
    Ik ben geïnteresseerd om snel de zo-laat-begint-het-ongeveer-tijd te weten.

    Dan weet ik of ik me wel/niet ga opgeven om te werken op 1 april.

  47. ThaFizzy says :

    De vorige ontmoetingen vonden met name plaats op de middag; met een uitloop naar het begin van de avond voor de mensen die nog een hapje bleven eten.

  48. Johan says :

    @ThaFizzy: Het maakt mij persoonlijk niet uit waar het is, Amersfoort is net zo dichtbij. Ik herinner me van de vorige keer dat voor het zaaltje in Hemels moest worden betaald (maar dat weet jij vast beter). Bij KEEK is gebruik van het zaaltje gratis als je maar consumpties afneemt. Loopafstand vanaf Utrecht CS schat ik op 15 minuten.

    Voor de mensen met eigen vervoer: zondag 1 april is koopzondag in Utrecht, dus betaald parkeren (4 euri per uur in de binnenstad). In Amersfoort is dan geen koopzondag, dus gratis parkeren.

    @Wilfred: De vorige keer waren er 12. 15 personen zou inderdaad te klein kunnen zijn. Misschien passen er ook wel 20 in, ik heb daar destijds niet op gelet. Maar even bellen en je weet het.

    @Idelette: Het begon dacht ik om 14:00 uur.

    @bramvandijk: Als er twijfel is over het aantal deelnemers, kun je ook met aanmelding vooraf doen.

  49. Idelette says :

    @ ThaFizzy en @ Johan

    Thanks!

  50. De dichter says :

    @idelette , de mol had ik de laatste 3 afleveringen wel goed geraden,

    misschien een leuk spel met de ontmoeting,

    wie is de beste de-weet-ik-beter-debater.

  51. ThaFizzy says :

    @Johan
    Bepaalde omzet garanderen is inderdaad de methode.

  52. Dutch Hermit says :

    @Tha Fizzy
    Als @Pittig komt kunnen we in ieder geval een bepaalde omzet sambal garanderen 😉

  53. mafchauffeur says :

    Of is het een idee om 1 april te verplaatsen naar het weekend van 21/22 april? Dan heb je twéé DS-bijeenkomsten voor de prijs van één.

    http://www.soundofheaven.info/agenda

    http://www.betteld.nl/nc/programma/?tx_mjseventpro_pi1%5BshowUid%5D=800&cHash=902f790cd8&recentView=listView

    Alleen jammer dat de Betteld bepaald niet centraal ligt.

  54. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Vanuit Apeldoorn ben ik met de fiets (iets minder dan 2,5 uur) sneller op De Betteld dan met het OV. Vanuit iedere andere normale plaats in NL duurt het nog langer. Even dat je het weet 😉

  55. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: zo’n DS weekend waar je alleen welkom bent als je vooraf belooft alles wat daar gebeurt te accepteren als van de Heer kan niet ver genoeg worden georganiseerd. 🙂

  56. Dutch Hermit says :

    Het is helaas niet de afstand, maar het beperkte OV, met name in de nabijheid van De Betteld zelf. Bij ver weg denk ik aan Maastricht, ook 2,5 uur met OV maar qua afstand veel verder 😉

  57. mafchauffeur says :

    Wel slim van de Betteld, je gaat ver van OV en bewoonde wereld zitten en hop, een overnachting boeken is onvermijdelijk.
    Hoewel ik als calculerende Hollander dan met de auto van de zaak kom. 🙂

  58. ThaFizzy says :

    Dan lijkt me Amersfoort of Utrecht een beter plan!

  59. Wilfred says :

    Ach jongens, kom, de Betteld is voor mij maar drie kwartier met de fiets! Ik vind het redelijk centraal!! 🙂

    Maar voor de rest: Amersfoort of Utrecht lijkt me idd beter…

  60. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Je woont zeker in Durkum? 😉

  61. Wilfred says :

    @DH: Nee, maar wel in de Achterhoek…

  62. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Dat is gemakkelijk raden 😉 Je woont in ieder geval in het mooiste deel van NL 😉 Heb je al mijn mooie stukken in de Gelderlander nog gelezen, tussen begin september en eind oktober?

  63. Wilfred says :

    @DH: Nee, sorry… Ik heb Trouw. 😦
    Werkte je tijdelijk voor de Gelderlander dan?

  64. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Stage. Voor redactie Liemers, maar heb ook regelmatig voor sectie Achterhoek geschreven, met name over Doesburg en Montferland, maar ook bijvoorbeeld over een brandoefening in De Vijverberg waarbij verbeterpunten aan het licht kwamen. Ik weet dat jij een enorm voetbalfan bent 😛

  65. Dutch Hermit says :

    Overigens, ik lees ook altijd #Trouw, hoewel ik dat nog bij mijn ouders doe 😉

  66. De dichter says :

    ben blij dat ik niet meer in ulft woon, wat een klef zooitje daar..

  67. Wilfred says :

    @DH: Ja, maar daarom ben ik ook fan van Ajax en niet van De Graafschap… 🙂

    Ik woon in de regio Zutphen. Dus dichter bij jou in de buurt… 😉

    Ik deel Trouw met mijn ouders. Ik ben er wel tevreden mee, maar kom de laatste tijd weinig aan echt goed doorlezen toe…

  68. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Regio Zutphen is redelijk gunstig, wat meer jeugd, wat meer werk. Helaas ook meer Stentor 😦 En ja, dat je niet aan goed doorlezen toekomt, komt door de bezuinigingen bij Trouw. Dan gaan ze bezuinigen en maken ze tegelijkertijd de krant dikker. Bah, geef mij dan maar een dunnetje…

    @De Dichter
    Geen fan van de Dru Cultuurfabriek? 😉

  69. Wilfred says :

    @DH: Ik heb vroeger nog het Zutphens Dagblad rondgebracht. De Stentor heb ik nooit gehad… ik ben ook niet zo’n fan van die krant.

  70. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Ik ook niet. Mijn keuze om bij De Gelderlander stage te lopen, ondanks dat het qua reizen bepaald niet ideaal is, was een bewuste. Meest interessante aan de krant vind ik dat ook de regioredacties wekelijks een opiniepagina hebben, met opinie en commentaar over regionale onderwerpen. Ik ben gek op opinie 😀

  71. Wilfred says :

    @DH: Lijkt me dat je een een goede keuze gemaakt hebt! Die opinie is, naast degelijk onderzoekswerk, natuurlijk in zijn algemeenheid een aanvullende waarde van de krant t.o.v. bepaalde nieuwssites…

  72. bramvandijk says :

    Goed, knoopdoorhaktijd.
    Ondanks dat het voor mijzelf iets verder reizen is: zullen we Hemels dan maar weer proberen te strikken?

    KEEK klinkt best interessant, maar om van de derde hemel nu af te dalen naar een café zonder engeltjes…

  73. TommyLee says :

    Gek maar bij dwaze scharen denk ik altijd aan twee helften die met de scherpe kant van elkaar af staan. Ik kan zo wel een paar reageerders bedenken voor wie dit geldt als je ze tegen elkaar te keer ziet gaan 🙂

  74. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Klopt. Nu is opinie over het algemeen een stuk goedkoper dan degelijk onderzoekswerk, beter gezegd: feiten zijn duur, maar opinie is wel waar ik sterk in ben. Ik heb als enige stagiair ooit een commentaar geschreven (die geplaatst is iig) 😀

  75. Wilfred says :

    @DH: Wat je probeert te zeggen is dus dat je cheap bent? 🙂

    Dat is natuurlijk wel een compliment, als ze je een commentaar laten schrijven. Hoe lang moet je nu nog voor een rijzende ster aan het krantenfirmament wordt? 😉

  76. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    ik ben met een christelijke opiniewebsite bezig, die heeft alleen nogal vertraging opgelopen. Maar voorlopig ben ik meer in het online segment te vinden 😀

  77. rob says :

    @DH
    Een stiekeme overname van Hadders leap imperium? 🙂

  78. Dutch Hermit says :

    @Rob
    Het Hadders Leap imperium is me te vrijzinnig 😉 De website waar ik mee bezig ben staat pal voor ‘den zesdaagschen schepping’, voor de onfeilbaarheid en waarachtigheid van Den Schrift (SV), voor het profeetschap van de EO, tenzij daar waar het jonge aarde creationisme kritisch bejegend wordt of met roomschen wordt samengewerkt, en voor de boodschap van Bert Dorenbos 😉 Overigens hoop ik er voor de bijeenkomst van de Dwaze Schare wat meer van te kunnen laten zien 😀

  79. Wilfred says :

    @DH: Ben benieuwd!! Is de digitale herstart van De Pers geen kans voor je?

  80. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    De wederopgestane Pers? Daar zullen ze hoe dan ook toch een forse artikelproductie moeten maken, iets wat niet mijn sterkste kant is. Ik ben meer van de doorwrochte artikelen, met -meestal- een steekhoudende (en weerstand oproepende) argumentatie en mening. Dat is mijn kracht. Niet de hoeveelheid artikelen, hoewel ik er soms in korte tijd veel uit kan gooien.

  81. Wilfred says :

    @DH: Maar ik lees soms ook heel goed doorwrochte artikelen in De Pers…

    En ik hoorde vanavond bij De Wereld Draait Door dat ze het op internet wilde gaan proberen.

    Maar ben benieuwd naar je ideeen…

  82. Joost says :

    wilfred
    Wat gaan ze proberen op het internet?
    joost

  83. Wilfred says :

    @Joost: Een doorstart proberen te maken, met blijkbaar een kleine (maandelijkse) vergoeding voor hun nieuwssite. Maar de ideeen zijn nog in het embrionale stadium en worden de komende weken ontwikkeld… maar veel redacteuren en schrijvers willen blijkbaar verder.

    Ik vermoed dat het levensvatbaar kan zijn. Ze bieden soms interessante inkijkjes. Maar alles hangt denk ik af van de (perceptie van de) kwaliteit en de hoogte van de bijdrage die men wil vragen…

    Als je het hele verhaal wilt zien, moet je even naar uitzending gemist van DWDD kijken… 😉

  84. Dutch Hermit says :

    @Allen
    het is mij trouwens opgevallen dat we de plaats nu wel afgesproken hebben, maar de tijd nog niet. Misschien een idee?

  85. Wilfred says :

    @DH: Wat stel je voor?

  86. Dutch Hermit says :

    Voor mij komt een uurtje of 14.00 of 14.30 wel goed uit.

  87. Wilfred says :

    @DH: Lijkt me een mooie tijd!

  88. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Mij ook 😉 Maar het zou wel een beetje een interessante situatie zijn als we er om twee uur ’s middags met z’n tweetjes zitten, terwijl de rest ’s ochtends om tien uur had afgesproken 😉

  89. Wilfred says :

    @DH: Maar dat weekend wordt de tijd verzet. Ik denk niet dat men dan al om 10 uur af wil spreken… 🙂

    Ik denk trouwens dat wij ons met wat tripels wel vermaken… 🙂

  90. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Mwah, dat zou er wel ingaan denk ik 😉

  91. Wilfred says :

    @DH: Sorry, herstel: de tijd wordt verzet in het weekend ervoor! Dus heeft men tijd genoeg gehad om dat uur weer in te halen… maar 10 uur blijft een slecht idee. 🙂

  92. Dutch Hermit says :

    Precies. En ik ga als het even kan ook graag naar een preek van een vriend van mij, in Apeldoorn 😀 Maar de tripels houden we erin…

  93. Wilfred says :

    @DH: Akkoord! Nu de rest nog meekrijgen… 😉

  94. WESP says :

    @allen

    De locatie is bekend zie ik staan….. is dat dan het cafe Hemels dat in Bram zijn reply staat?
    (let op!!!!! als je mijn inbreng kunt missen als kiespijn kun je nog een alternatieve locatie opgeven 😎
    en qua tijd stem ik voor de middag, mijn ochtend is gevuld met orthodoxe rituelen 😉

  95. De dichter says :

    @dh nee ik was vaak aan het meehelpen bij de jongereninloop.nl dat wel gezellig daar.

  96. Pittig says :

    @ Wesp

    Leuk als jij ook kan komen! Ik zal Hemels vragen of ze alvast wat Wespenvangers met zoete siroop klaar willen zetten…

  97. bramvandijk says :

    @Wesp
    Mijn woord is wet, zo blijkt uit bovenstaande 😉